Öster - Värnamo 12/9 13.00

1246710

Kommentarer

• @Slangen sa:

@Redarmy88 sa:
    Allt talar emot oss just därför vinner vi. Värnamo har ju allt att förlora imorgon

Bra att någon håller hoppet uppe. Vill minnas att det också var @Redarmy88 som i princip ensam aldrig slutade tro att vi skulle klara kontraktet under hösten efter Järdlers sorti.

Oavsett om vi är 100 olika experter här inne så är ju hoppet det sista som överger en trots allt.
    Låt Värnamo få sota för vår säsong idag.

Gillad av:Tompa, Petter Bengtsson, Lewinsky, Slangen (4 totalt)
  • redigerade September 2021

Silverholt skadad och Amel är avstängd

• @Villenyblom sa:
    Silverholt skadad

Ajajaj, vet du när det hände? Hur lång tid man kunnat ha med det i beräkningen?
    Blir det treback då?

• @Szabo sa:

@Villenyblom sa:
    Silverholt skadad

Ajajaj, vet du när det hände? Hur lång tid man kunnat ha med det i beräkningen?
    Blir det treback då?

2-3 veckor, 433 blir det

Gillad av:Szabo (1 totalt)

Fan. Fan. Så känner jag. Går Pavic in som försvarare då, eller har jag missat någon annan i truppen som kandidat?

• Nilsson
    Varmanen Månz Stenberg Pavic
    Hauksson
    Rochester Kusu
    Magnusson Mortensen Lima

Gillad av:Villenyblom, Anders (2 totalt)
  • @ÖIF135 sa:
    Nilsson
    Hauksson
    Rochester Kusu
    Magnusson Mortensen Lima

Ett uppställning som skulle räcka till minst kvalplats utan den mentala låsning man hamnat i.

Gillad av:Zingo (1 totalt)

@Anders sa:

@ÖIF135 sa:
    Nilsson
    Hauksson
    Rochester Kusu
    Magnusson Mortensen Lima

Ett uppställning som skulle räcka till minst kvalplats utan den mentala låsning man hamnat i.

Utan tvekan, lossnar det lär det vända. Ytterbackarna är enda frågetecknet men är fullt dugliga.

• Stenberg är ju iaf vänsterfotad om det nu har någon betydelse, så kan Mattis gå in på hans plats i mitten. Sen är han såklart ingen naturlig vänsterback men det är ju inte Pavic heller. Håller nog med er andra om att det blir Pavic som tar den platsen.

• Tyvärr dålig timing på silvers skada då Nordström är påväg tillbaka men inte riktig redo än.

• Enligt förbundet sitter Mujanic på bänken.

• Mujanic på bänk även enligt flashscore (som troligen går på uppgifter från förbundet). Han har utan tvekan tagit Örnbloms plats i Velics frysbox.

• 10 min är det alldeles uppenbart ett öster utan självförtroende. Kan knappt slå en passning medan Värnamo fint rullar boll och faktiskt kommer till bra lägen.

• @BKBiceps sa:
    10 min är det alldeles uppenbart ett öster utan självförtroende. Kan knappt slå en passning medan Värnamo fint rullar boll och faktiskt kommer till bra lägen.

Öster 2021 är inget lag, det är 11spelare som försöker göra nått bra ihop, i 20 min.

Tycker att vi tappar mittfältet med 4-3-3. Jag förstår att vi vill framåt och att vi behöver få igång målskyttet. Hade dock hellre sett 4 4 2 med Zahirovic och Magnusson på kanterna.

• @BKBiceps sa:
    10 min är det alldeles uppenbart ett öster utan självförtroende. Kan knappt slå en passning medan Värnamo fint rullar boll och faktiskt kommer till bra lägen.

Vilken match kollar du på? Kan hålla med om att vi saknar en spelare som Freddy Winsth vars kantlöpningar nästan alltid leder till något farligt. I övrigt tycker jag det är jämnt.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • @Tompa sa:
    Tycker att vi tappar mittfältet med 4-3-3. Jag förstår att vi vill framåt och att vi behöver få igång målskyttet. Hade dock hellre sett 4 4 2 med Zahirovic och Magnusson på kanterna.

Fast, vill vi framåt kan vi inte köra med MRC och Hauksson på mittfältet, oerhört baktungt och ofarligt!

• Underbar prestation av Rochester. Äntligen!

• Rochester & Isak!

• 2 till nurå!!!!!!

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Den kunde inte ens Lima missa. Kritiserade MRS som skapade möjligheten med sin bolltransport.

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • Så tydligt att vi ändå har bra SE-kvalitet på materialet och att kräftgången är en självförtroendegrej till väldigt stor del. Lite flyt leder till 1-0 och sen spelar vi plötsligt en helt annan fotboll.

Verkar ha varit viktigt för Lima att peta in den också, väldigt pigg och farlig nu.

Gillad av:Slangen, Manne, Petter Bengtsson, Lewinsky (4 totalt)
  • Vi kunde(borde) gjort något mål till. Ser bra ut när vi kan vinna boll på mitten.

• @Pelle sa:
    Vi kunde(borde) gjort något mål till. Ser bra ut när vi kan vinna boll på mitten.

Betydligt närmre utökning än kvittering känns det som.

• Fin insats av Pavic såhär långt. Av någon anledning känns det som han ofta är som bäst just i matcher där han kastas in på någon ovan position.

• @Slangen sa:
    Fin insats av Pavic såhär långt. Av någon anledning känns det som han ofta är som bäst just i matcher där han kastas in på någon ovan position.

Tycker han har varit en av våra bästa efter sommaren, men det säger kanske inte så mycket..

Gillad av:Vikash (1 totalt)
  • Skulle kännas tryggare om vi lyckades täppa till kanterna lite bättre i andra.

• Alldeles för mycket Värnamo sista kvarten,

Logga in eller registrera för att kommentera.