Silly season 20-21

1121122124126127154

Kommentarer

• Väntar på Boom...;)

Gillad av:ÖÖIIFF (1 totalt)
  • Alfred Ajdarevic lämnar ÖSK. 6 mål på 20 matcher i ettan 2020. Framspelningar oklart. Blev erbjuden till Öster inför säsongen.

• Enligt Hallands Nyheter är Alfred inställd på att träna med Falkenberg. Sportchefen Håkan Nilsson säger:

– Vi har inte bestämt någonting men skulle det vara så att Alfred är sugen att träna med oss så är det absolut inget som vi förbjuder.

Om det blir mer än bara träning vill Nilsson inte svara på.

– Man ska aldrig säga aldrig men det är inget jag vill spekulera i just nu. Alfred är en bra fotbollsspelare och en fin Falkenbergskille. Samtidigt spelar han kanske inte på någon av de positionerna där vi behöver förstärka.

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • @ÖIF135 sa:
    Alfred Ajdarevic lämnar ÖSK. 6 mål på 20 matcher i ettan 2020. Framspelningar oklart. Blev erbjuden till Öster inför säsongen.

Tack, men nej tack.

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • @Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:
    Alfred Ajdarevic lämnar ÖSK. 6 mål på 20 matcher i ettan 2020. Framspelningar oklart. Blev erbjuden till Öster inför säsongen.

Tack, men nej tack.

Kan bara bli succé B)

• @Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:

Tack, men nej tack.

Lär inte hänt något efter att han blev erbjuden av en anledning? Jag har ingen koll på honom faktiskt, statistik säger kanske inte allt.

Har inte haft tillgång till ettanfotboll förrens denna säsong. Värt om man känner att man är redo att lägga pengarna på det. BP är riktigt kul att se i år.

• Dusan Jajic till Västerås, där skulle Öster huggit..

• @Trollmand sa:
    Dusan Jajic till Västerås, där skulle Öster huggit..

Ser honom mer som en central spelare. Där har vi ju redan tjockt med folk.

Gillad av:ÖÖIIFF (1 totalt)
  • @jores sa:

@Trollmand sa:

Ja han har väl spelat både till höger och vänster men kanske gör sig bäst centralt

• @Trollmand sa:

@jores sa:

@Trollmand sa:

Ja han har väl spelat både till höger och vänster men kanske gör sig bäst centralt

totalt 15 matcher

• Kerfala Cissoko som är superettans Ole Gunnar Solkjaer ska provspela för TFF. Aldrig fattat varför han har fler inhopp än starter när man har gjort 16 mål med ett målsnitt på 119 minuter över 2 säsonger. Hade gärna plockat in.

• @Villenyblom sa:
    Kerfala Cissoko som är superettans Ole Gunnar Solkjaer ska provspela för TFF. Aldrig fattat varför han har fler inhopp än starter när man har gjort 16 mål med ett målsnitt på 119 minuter över 2 säsonger. Hade gärna plockat in.

Han gör/gjorde bara mål vid inhopp och aldrig vid starter.

• @ÖIF135 sa:

@Villenyblom sa:
    Kerfala Cissoko som är superettans Ole Gunnar Solkjaer ska provspela för TFF. Aldrig fattat varför han har fler inhopp än starter när man har gjort 16 mål med ett målsnitt på 119 minuter över 2 säsonger. Hade gärna plockat in.

9/16 mål när han startade :+1:

• redigerade July 2021

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:

@Villenyblom sa:

Fast hans bästa säsong var
    Inhopp, Mjällby - 1 mål
    Start, Syrianska - 1 mål
    Inhopp, Örgryte - 1 mål
    Inhopp, Halmstad - 1 mål
    Start, GAIS - 1 mål
    Start, Varberg - 1 mål
    Inhopp, Mjällby - 1 mål
    Inhopp, Norrby - 1 mål
    Inhopp, Öster - 1 mål

2/3 som inhoppare. Det var också en full säsong, 2019. 2020 var han bara i Dalkurd tills september.

Fast jag hade velat se honom i Öster, skulle nog kunna passa med Mortensen.

• redigerade July 2021

@ÖIF135 sa:

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:

@Villenyblom sa:

Inhopp, Mjällby - 1 mål
    Start, Syrianska - 1 mål
    Inhopp, Örgryte - 1 mål
    Inhopp, Halmstad - 1 mål
    Start, GAIS - 1 mål
    Start, Varberg - 1 mål
    Inhopp, Mjällby - 1 mål
    Inhopp, Norrby - 1 mål
    Inhopp, Öster - 1 mål

2/3 som inhoppare. Det var också en full säsong, 2019. 2020 var han bara i Dalkurd tills september.

Ja för han såldes? 6/7 mål var starter där. Har ingen superkoll och inga djupare siffror men sjukt målsnitt för en så ung anfallare.

• redigerade July 2021

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:

@Villenyblom sa:

Inhopp, Mjällby - 1 mål
    Start, Syrianska - 1 mål
    Inhopp, Örgryte - 1 mål
    Inhopp, Halmstad - 1 mål
    Start, GAIS - 1 mål
    Start, Varberg - 1 mål
    Inhopp, Mjällby - 1 mål
    Inhopp, Norrby - 1 mål
    Inhopp, Öster - 1 mål

Ja för han såldes? 6/7 mål var starter där. Har ingen superkoll och inga djupare siffror men sjukt målsnitt för en så ung anfallare.

Oerhört klinisk ja, dessutom bara 19 år under första säsongen. Gick sämre i Israel dock.

• Värva nåt!

Gillad av:jojolaget, Wallberg (2 totalt)
  • @ÖIF135 sa:

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:

@Villenyblom sa:

Inhopp, Mjällby - 1 mål
    Start, Syrianska - 1 mål
    Inhopp, Örgryte - 1 mål
    Inhopp, Halmstad - 1 mål
    Start, GAIS - 1 mål
    Start, Varberg - 1 mål
    Inhopp, Mjällby - 1 mål
    Inhopp, Norrby - 1 mål
    Inhopp, Öster - 1 mål

Oerhört klinisk ja, dessutom bara 19 år under första säsongen. Gick sämre i Israel dock.

Dock mycket bättre liga och laget spelade majoritet med en formation med en anfallare. Lite kaosartad klubb med hög spelaromsättning, dock förvånad att han har vart klubblös sen januari

• Någon som vet nått om provspelare på lägret?

• Man vill ju ha ett rykte, det vill man ju.

• Kan det vara så att det inte händer något förrens 15 Juli?

• @ÖIF135 sa:
    Kan det vara så att det inte händer något förrens 15 Juli?

Det bör det kunna göra. Om man nu har för avsikt att värva.

• @xonitex sa:

@ÖIF135 sa:

Precis, inte så att man börjar arbetet med värvningar när fönstret öppnar.

Fram med rykten nu! Vem är det man vill ersätta de släppa spelarna med?

• @jojolaget sa:

@xonitex sa:

@ÖIF135 sa:

Precis, inte så att man börjar arbetet med värvningar när fönstret öppnar.

Fram med rykten nu! Vem är det man vill ersätta de släppa spelarna med?

Jag tycker inte Öster ska ersätta någon av de tappade spelarna av den enkla anledningen att det finns nog med spelare på de positionerna. Jag hoppas de värvar med kvalitet i tex anfallet. Mitt mittfältare och innerbackar har vi dock tillräckligt med.

Gillad av:HJärnek, ÖÖIIFF (2 totalt)
  • Fully agree, skall det vara nåt förvärv skall det vara en redi fåvad o inget annat, då vi har en youngsters som kan spela ym o i anfallet med ett tillräckligt i dagsläget backbestånd. Iom att vi bara nu egentligen har en Peeben som kan göra mål, bra med nån tyngre sak som komplement till de andra två mindre figurerna som gör mkt bra men allt annat än mål, det som fotboll går ut på o inget annat.

• Jag ser gärna en yttermittfältare (eller forward med liknande egenskaper). Dvs teknisk, snabb.

Gillad av:jores (1 totalt)
  • En spelare räcker. Gärna någon som kan spela både forward och ytter, gärna snabb. Naeem Mohammed i Sandviken t.ex.

• @Villenyblom sa:

@Slangen sa:

@Villenyblom sa:

@Christoffer sa:
    Jag tycker vi ska låna in Mubarak av Malmö! Kvick ytter och dubbelfotad om jag minns rätt. Har lovordats av alla i Malmö o imponerade på försäsongen. Har knappt funnits med på bänken i allsvenskan så här långt. Vore perfekt!

Vi ska inte va något farmarlag. Redan katastrof att Nilsson står före Stulle även om han är en aning bättre

Vi blir väl inte ett farmarlag för att vi lånar en spelare med spetskvaliteter några månader i väntan på en genomtänkt värvning i vinter. Men såklart är det bästa att typ Zahiren visar att han kan ta platsen.

Vi bänkar Sveriges nästbästa 02 målvakt mot en inlånad 22åring med 14 matcher i div1. Hade vi vart ett topplag så hade jag köpt att han går före men det kommer vi inte va iår så finns noll anledning att han ska gå före. Ska vi ta in Mubbe före Alen och Teo så finns det noll anledning att ens ha en akademi.

Nu vet jag Ville att du har betydligt bättre koll än mig på Stulic, men jag som endast kollar matcherna måste säga att Stulic nivå är betydligt lägre än jag trott med tanke på den talang som han beskrivits med. Vad saknas? Kontinuerligt matchande?

Gillad av:Forest, jojolaget, papy, Slangen, olka6806, ÖIF135, Manne (7 totalt)
  • @Gurröö sa:

@Villenyblom sa:

@Slangen sa:

@Villenyblom sa:

@Christoffer sa:
    Jag tycker vi ska låna in Mubarak av Malmö! Kvick ytter och dubbelfotad om jag minns rätt. Har lovordats av alla i Malmö o imponerade på försäsongen. Har knappt funnits med på bänken i allsvenskan så här långt. Vore perfekt!

Vi ska inte va något farmarlag. Redan katastrof att Nilsson står före Stulle även om han är en aning bättre

Vi blir väl inte ett farmarlag för att vi lånar en spelare med spetskvaliteter några månader i väntan på en genomtänkt värvning i vinter. Men såklart är det bästa att typ Zahiren visar att han kan ta platsen.

Vi bänkar Sveriges nästbästa 02 målvakt mot en inlånad 22åring med 14 matcher i div1. Hade vi vart ett topplag så hade jag köpt att han går före men det kommer vi inte va iår så finns noll anledning att han ska gå före. Ska vi ta in Mubbe före Alen och Teo så finns det noll anledning att ens ha en akademi.

Nu vet jag Ville att du har betydligt bättre koll än mig på Stulic, men jag som endast kollar matcherna måste säga att Stulic nivå är betydligt lägre än jag trott med tanke på den talang som han beskrivits med. Vad saknas? Kontinuerligt matchande?

Stulle är just nu en ganska valpig målvakt som saknar självförtroende men även lite pondus och beslutsamhet i vissa situationer. Dock är han en riktigt bra linjemålvakt och väldigt bra på att läsa av spelet i utrusningar. Ska han utvecklas så kan han inte bara träna hela livet även om han är ung fortfarande. Står fortfarande fast att han ska stå även om han är sämre än Nilsson för han tillhör ÖSTER och ingen annan.

• Tycker också vi ska satsa på Stulic så att han får fortsätta utvecklas. Visade på potential när han höll nollan mot HIF exempelvis. Att utveckla ett annat lahs målvakt bara för att han är något bättre i dagsläget känns inte helt rimligt och väldigt kortsiktigt tänkt.

Logga in eller registrera för att kommentera.