Östers IF - GIF Sundsvall

12346

Kommentarer

• Tyvärr känns det som att vi ändå är steget efter. 0-1 kändes klart så snart frisparken blåstes. Fasta situationer mot oss på egen planhalva verkar vara givna målchanser. Detta räcker inte. Mehic skada var inte bra.

Gillad av:Old Chap, Wallberg (2 totalt)
  • @Szabo sa:

@Slangen sa:
    Ridå. Riktigt svagt idag. Sundsvall skapar typ inte en enda målchans i spelet och gör ändå två mål.

Så vad är så svagt? Tycker vi gör väldigt mycket bra idag, och släpper som du säger till minimalt bakåt.
    Vi borde såklart kunnat skapa mer med vårt spelövertag och framförallt hörnorna är frustrerande, men det är domarna som avgör matchen.

Själv tycker jag vi gör kanske sämsta match hittills. Långsamt, lättläst och slarvigt. Men, kryss hade inte varit orättvist.

• redigerade May 2021

Just nu känns den här säsongen skit. Finns positiva saker såklart men nu ska jag vara negativ så att jag inte behöver vara det på ett tag. Vill bara redogöra vad som känns dåligt med den här säsongen:
    • Stolpe ut, idag var vi bättre laget men vann ändå inte
    • Lagets trygga punkt och en av de bästa spelarna skadad hela säsongen, en spelare som räddar flera poäng
    • Ett stjärnförvärv med 0 minuter hittils
    • Vi möter HIF nästa match och flera av lagen som är nära oss har enklare matcher och lär ta poäng
    • Att Petrovic ersattes med en spelare som hittils inte visat tillräckligt

• @ÖIF135 sa:

Fast det är dags att släppa den evigt skadade Petrovic nu. Han spelar ju inte i TFF.

• @Slangen sa:

@ÖIF135 sa:

Fast det är dags att släppa den evigt skadade Petrovic nu. Han spelar ju inte i TFF.

Nä han skiter jag i, Trelleborg supportrar lär vara mer missnöjda än vad vi är. Att han inte ersattes tillräckligt bra syftar jag på. Sen är det klart att man inte kan veta exakt hur bra en spelare kommer vara.

• Dessutom får Rochester ta sig i kragen. Tycker att han såg loj ut många gånger och tar för lång tid på sig. Många hemåtpass i dag och tveksam vid potentiella farligheter framåt.

• Sundsvall var klart sämre än jag trodde.Men öster upptädde bedrövligt,vi hadde ju inget spel framåt.Spelet utan boll har allt annat att önska,därför händer inget när vi har chans att vända spelet då finns ingen spelbar utan bollhållaren får spela bakåt.

• Först det i stort sett enda positiva. Bra debut av Engqvist, Rejäl i närkamperna, bra i positionerna och hårda fina passningar.

Sedan det konstiga. Värvningen av Stenberg framstår allt mer obegriplig. Han gör ingenting som inte Örnblom klarar. Att ha fjolårets bäste back på bänken är inte klokt.

Till sist ännu mer negativt. Det är nog dags att från ledningshåll rannsaka sig själva och fråga sig vad man vill med spelet. Ett långsamt järdlereskt spel med ständiga bollar från motståndarnas planhalva tillbaka till egen backlinje och i stort sett inte ett enda avslut på mål. När Månz "Karlsson" Berg är en av de spelare som har mest boll så är det fan något som inte stämmer med matchplanen.

Gillad av:KAX, Slangen, jojolaget, onion, penseln (5 totalt)
  • @ÖIF135 sa:
    Just nu känns den här säsongen skit. Finns positiva saker såklart men nu ska jag vara negativ så att jag inte behöver vara det på ett tag. Vill bara redogöra vad som känns dåligt med den här säsongen:
    • Lagets trygga punkt och en av de bästa spelarna skadad hela säsongen, en spelare som räddar flera poäng
    • Vi möter HIF nästa match och flera av lagen som är nära oss har enklare matcher och lär ta poäng

• Är man det bättre laget mot Sundsvall så är det tillräckligt bra, resten är bara slump
    • Givetvis illa och det får man utvärdera situationen när uppehållet börjar
    • För att Velic inte ger han chansen och hatar byten, lyxproblem men kvaliteten har han definitivt
    • Konstigt sätt att tänka, jämnar ju ut sig på en hel säsong?
    • Ingen kan ersätta Petros kaliber och värvningen av Astvald var inte heller en ersättare av han av det Velic har sagt
  • redigerade May 2021

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:

• Är man det bättre laget mot Sundsvall så är det tillräckligt bra, resten är bara slump

Låter som Järdler nästan B)

Gillad av:Eckart, Wallberg (2 totalt)
  • Drott e väl tillbaka nästa match? :)

Gillad av:Hansen, lemon (2 totalt)
  • redigerade May 2021

@Virden sa:
    Drott e väl tillbaka nästa match? :)

Ja och han saknades idag!
    Engqvist gjorde ingen plattmatch men kanske behöver Rochester den typ av spelare som Drott är bredvid sig?

• Bara lördags- och söndagsmatcher nu ända fram till sent i september då vi är på Tunavallen en torsdag. Känns bättre med matcher på helgen.

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • Jämn match men så sjukt dåligt framåt. Man känner ju inte heller att nu vänder det när Westermark kommer in. Tycker att det är dags att flytta på Calle eller låta honom börja på bänken. Sen struntar jag i om Stenberg är vänsterfotad. Övertygar inte defensivt. Bänken för honom och starta med Örnblom några matcher.
    Avgå alla! Sen glömmer vi avgångarna och startar om i morgon som om ingenting hänt
    Heja Öster

Och ja domaren var riktigt jävla usel åt alla håll

Gillad av:Slangen, olka6806, Wallberg, EF-JKPG (4 totalt)
  • @xonitex sa:
    @Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:

Det är sanningen. Finns ingen strategi eller matchplan att va "effektiv" för det är inte ens dem bästa lagen på planeten. Allt handlar om att skapa chanser och sen är det upp till spelarens förmåga att sätta dem.

• @Villenyblom sa:

@xonitex sa:
    @Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:

Det är sanningen. Finns ingen strategi eller matchplan att va "effektiv" för det är inte ens dem bästa lagen på planeten. Allt handlar om att skapa chanser och sen är det upp till spelarens förmåga att sätta dem.

Effektivitet handlar om klass. Men tycker vi har det på denna nivån. Bekymret kvarstår ändå att vi skapar lite för få målchanser och har ett ganska trubbigt anfallsspel där innermittfältet är för statiskt och spelartyper som inte bryter mönster eller slå den där vertikala avgörande passningen. Dessutom målvakt skadad som räddat poäng åt oss tidigare. Vet inte vad jag hymlar om. Absolut olyckligt med felaktigt mål idag. Men ändock inte bra nog för att vara nära vinna matchen,

• Men hur kan dom slå nästan alla hörnor på samma sätt när dom ser att målvakten är riktigt vass i luften?! Otroligt dåligt coachning och scouting.

• Sundsvall var inte bra. Känns som att självförtroendet blåste bort när Mehic rullades ut senast. Ett försiktigt och ängsligt lag vinner inte många matcher. Nu får Drott ta tag i taktpinnen på lördag.

• @Eckart sa:
    Men hur kan dom slå nästan alla hörnor på samma sätt när dom ser att målvakten är riktigt vass i luften?! Otroligt dåligt coachning och scouting.

Och huret blir ännu märkligare när vi var så bra på detta förra säsongen. Då kändes varenda hörna genomtänkt och som en farlig målchans. Begriper att ente!

• Blev ju inte 4_1 men dock två noll, Sundsvall var sämre än jag trodde, men det räckte tydligen för o slå öster, som just nu är drabbade av all värdens otur, men så är det bara o komma igen., ny målvakt måste vi väl ha, Kändes som både Keen o Mårtensson. Missade mycket i dag. Brage hemma blir en riktigt viktig match dock, för o undvika ångestsesong.

• redigerade May 2021

@Eckart sa:

Men hur kan dom slå nästan alla hörnor på samma sätt när dom ser att målvakten är riktigt vass i luften?! Otroligt dåligt coachning och scouting.

Alldeles oavsett scouting och coachning borde ju spelarna ha märkt detta och provat något annat.

• Astvald två matcher noll poäng. Säger inte att all skuld ska läggas på honom men i mitt tycke riktigt tveksamma insatser. Tillbaka med pavic på den positionen eller ge Toris chansen en eller ett par matcher.

Gillad av:Eriksson (1 totalt)
  • @Oldtimern sa:
    Brage hemma blir en riktigt viktig match dock

En match i taget, som på den gamla goda tiden.

• @Tompa sa:

@Eckart sa:

Och huret blir ännu märkligare när vi var så bra på detta förra säsongen. Då kändes varenda hörna genomtänkt och som en farlig målchans. Begriper att ente!

Inte på klunghörnan. Otroligt omodernt om man tittar internationellt. Det hade förmodligen räckt att bytt sida på hörnläggarna (så det blir utåt skruv) och kommit i fart istället.

• @lidot sa:
    Astvald två matcher noll poäng. Säger inte att all skuld ska läggas på honom men i mitt tycke riktigt tveksamma insatser. Tillbaka med pavic på den positionen eller ge Toris chansen en eller ett par matcher.

Pavic hade väl också noll poäng på två matcher. Toris hade varit kul att se.

Gillad av:Eriksson (1 totalt)
  • @Slangen sa:

@Eckart sa:

Alldeles oavsett scouting och coachning borde ju spelarna ha märkt detta och provat något annat.

Det kan man ju iofs tycka men Dennis måste se det för bövelen.

• Undrar om det var offside verkligen, Olivers hand verkar ju vara nedanför, eller räknar man ej med den i Sverige?

• Ont i magen efter matchen idag, lite för mycket saker som efter fem omgångar inte fungerar. Lägg där till Mehics frånvaro resten av säsongen och det blir tydligt att det först och främst handlar om att ha fyra lag bakom sig när säsongen summeras, allt annat är bonus.

• @Old Chap sa:
    Sista målet kan inte Stulic skyllas för. Otroligt att laget gör ett sådant eländigt bolltapp när man pressar så hårt för att få in en kvittering.

Nja, han går ej ut tillräckligt långt faktiskt, anfallaren kunde bara välja sida att bredsida in den så där ett misstag. Första nickmål jävelsvårt, inte många målvakter som hade tagit den, ej heller gått ut o boxat innan.

• @xonitex sa:

@Villenyblom sa:

@xonitex sa:
    @Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:

Effektivitet handlar om klass.

Ur ett kollektiv perspektiv så har du fel. Chelsea, City och Pool har inte slagit sin xg senaste 2 åren förutom pool som överpresterade kraftigt förra säsongen. Inviduellt finns det många bra avslutare och även dem bästa i världen underpresterar men varierar från säsong till säsong men över tid har ett postivit värde. Vår taktik med rätt lättläst och orörligt med mycket långbollar där endast en är bra i luftrummet och den andra är för långsam för att slå sin back i djupet. Tycker inte heller man går i "våg" vid inläggssituationer och i överlapp utan det är väldigt statiskt överlag. Vill man inte ha långbollar så ska man inte heller klaga på Stenberg som har överlägset bästa vänsterfot.

Logga in eller registrera för att kommentera.