Gais-Öster tisdag 4 maj 18:30

1567911

Kommentarer

• @jon sa:
    Vaf, nattade barnen vid 0-2 och nu detta?

Inte bara ditt fel, men gör inte om det. Jag ylade om 9-0 och skäms som en hund.

Gillad av:Slangen, jon, Zingo (3 totalt)
  • Helt mållös, vilken jävla match.

• Stulic tycker jag inte ska lasta, snarare laget som blir passivt i samband med avbrotten. Tycker mest synd om Stulic, svårt läge att hoppa in. Mer besviken på att laget tyvärr inte hittills utvecklats, att vi är lite för ojämna och alldeles för obekväma med boll många av spelarna. Man slår ifrån sig bollar, någon kör någon solo aktion och man spelar inte som just ett lag vid ledning. Det är för dåligt. Förra året hade vi mycket marginaler på våran sida, i år lite sisådär på den fronten. Det går inte hela tiden ha det där flytet att ta uddamålsvinster. Man måste ha ett så pass tryggt eget spel. Och tyvärr är jag något besviken på värvningarna i år. Ingen är dålig på något sätt men kanske inget förvärv som heller höjer kvalitén heller. På högerbacken skulle nog också sträcka mig till att vi är direkt svagare på 2021.

• Nu prövas gruppen. Jag vägrar tro att det är en tillfällighet att vi studsar tillbaka gång på gång. Vi kan, vi vill och vi ska.

Gillad av:Tompa, Hansen (2 totalt)
  • Lika skön som segern mot Falkenberg var, lika tung förlust idag. Det känns väldigt onödigt framför allt. Vi borde ha rutin nog för att rida ut det här. Jag tycker fortfarande att vi gör märkliga byten. Astvald gör sin bästa insats, går ut. Mortensen var märkbart trött så kan inte klandra Velic för det, det var logiskt. Jag tror att Torris snabbhet hade gett mer än JW som jag hittills inte tycker har presterat.

• redigerade May 2021

Astvald visade att han ska starta. Mest orolig för Mehic.

• Och här haglade Stulic som förstekeeper kommentarerna redan för ett par säsonger sedan :/

Gillad av:ChaosColbyCC, Ols (2 totalt)
  • redigerade May 2021

5 poäng tappade på övertid på fyra matcher. Kan bli kostsamt till slut. Märkligt hur ett så fysiskt starkt och rutinerat lag inte lyckas hålla tätt i slutet och stänga matcherna. Svagt!

Det måste bli ett slut på detta från och med nu, annars är det bara att glömma toppstriden.

Ser gärna att man petar Varmanen och Månz till nästa match.

• Mortensen kunde dödat matchen när han sköt utanför helt fri framför mål. Får vibbar som påminner om Söderberg och Johannesson när man ser ett sådant målsump.

• redigerade May 2021

Jag kan inte bestämma mig om Silverholt är på bollen vid kvitteringen. Någon med bättre syn än jag som vet svaret?

• @Wallberg sa:
    Och här haglade Stulic som förstekeeper kommentarerna redan för ett par säsonger sedan :/

Jag tillskriver Stulic ca 2% av målen. Vi tappade momentum. Extremt otacksamt läge för en ung oprövad målvakt att komma in.

Nu hoppas jag först att Mehic skada är av det lättare slaget och sedan att vi får se om Stulic ta chansen som han nu har fått.

• Pavic som HB kanske. Tycker inte att Tatu imponerar. Mest orolig hur Stulic ska klara trycket. Hoppas han gör en stormatch mot Sundsvall. Om en vecka vet vi.

Lumbanas första mål för Gais. Klart att det skulle komma mot oss.

• Tror ni Öster kommer ta in en målvakt? T ex Loyd Saxton (bara ett exempel har extremt dålig koll). Personligen hoppas jag Stulic ges en ärlig chans men har tyckt att det man sett under försäsongen inte är tillräckligt vasst. Samtidigt är speltid A och O för att växa in i kostymen.

• redigerade May 2021

@xonitex sa:
    Tror ni Öster kommer ta in en målvakt? T ex Loyd Saxton (bara ett exempel har extremt dålig koll). Personligen hoppas jag Stulic ges en ärlig chans men har tyckt att det man sett under försäsongen inte är tillräckligt vasst. Samtidigt är speltid A och O för att växa in i kostymen.

Väldigt svårt. Är ju otroligt otacksamt för Stulic att komma in nu när två topplag väntar. Efter den fina starten på säsongen kommer det ju lätt bli att eventuella förluster läggs på honom. Tycker inte heller han har sett riktigt redo ut.

Samtidigt, har han psyket för det är det ju ett gyllene läge att ta chansen. Säg att han får stå båda de kommande matcherna och gör det bra, då kan han ha spelat till sig en startplats.

Men hur som helst måste vi väl ta in nån att ha på bänken om Mehic blir borta.

• redigerade May 2021

Stulic erkänner utan omsvep att han skulle ha tagit första målet i intervju med Minboll.

Bra kommentar också från Velic:

– Victor är en otroligt duktig och lovande målvakt. Han önskar nog att hans första minuter i Superettan och starten på elitkarriären hade varit roligare. Men det är lika bra att få det gjort, så har man det avklarat och vet att press och stress är sådant som hör till, säger Denis Velic.

https://www.minboll.se/sport/malvaktsbyte-i-kaosslutet-det-skottet-ska-jag-ta-och-det-vet-jag-om-a198693a/

• Dagens sämsta insats stod i alla fall den sk expertkommentatorn Emelie Ölander för. Fy fan vad sjukt dålig och partisk hon är och jag hatar hennes sätt att provocera mitt Österhjärta (även om vi hade vunnit).

Gillad av:McA, outdoor_miner (2 totalt)
  • Bara att hoppas på liknande historia, för denna gjorde flertalet liknande insatser första 10 matcherna:
    https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-meslier-record-hart-20467614

• Chansrik och förvånande öppen match mellan två defensivt starka lag, men som inte var det idag. Lite Bajen-vibbar över det hela, tänker på mötet med dem på Värendsvallen tidigt 2000-tal.

Det är en match som hade kunnat gå åt endera håll, blev lite av en pistolduell i Vilda Västern. Sorgligt att se Mehic kasta in, krya på dig keeper.

Sista kvartens näsbränna tar vi lärdom av och skruvar upp fjädern igen tills nästa match igen.

Alltid Öster!

Gillad av:Tompa, Slangen, Zingo, Ingemar, Virden, Thojo (6 totalt)
  • @onion sa:
    Dagens sämsta insats stod i alla fall den sk expertkommentatorn Emelie Ölander för. Fy fan vad sjukt dålig och partisk hon är och jag hatar hennes sätt att provocera mitt Österhjärta (även om vi hade vunnit).

Emelie är ju ett fynd! Gillar både hennes kommentarer och glimten i ögat. Ut med alla tråkiga gubbar. Mer av Emelie, tack!

Gillad av:Tompa, Ozze, Virden, Petter Bengtsson, Manne (5 totalt)
  • @Tompa sa:
    Pavic som HB kanske. Tycker inte att Tatu imponerar. Mest orolig hur Stulic ska klara trycket. Hoppas han gör en stormatch mot Sundsvall. Om en vecka vet vi.

Lumbanas första mål för Gais. Klart att det skulle komma mot oss.

Trodde vi redde ut förra säsongen att Pavic inte ska vara högerback. Ser hellre Henningsson isåfall.

Gillad av:Virden, penseln (2 totalt)
  • Silverholt för fan, varför skulle du riva ner nätet så det blev spelavbrott. Hade vi bara fortsatt i samma takt så hade inte GAIS fått tid att tänka..
    Mortensen och Westermark Ska ju avgöra detta med sina lägen. Därför de spelar i Superettan å inte i Allsvenskan.
    Nä fy fan va tungt det här va, hoppas spelarna kan släppa denna förlusten snabbare än vi supportar.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • redigerade May 2021

@Hansen sa:
    Gais är obesegrade och gårdarna är grönsvarta inför Valborg men sedan kommer Lokomotiv Öster och kör rakt över Boris René. Makrill är bäst på macka!

Trådens första inlägg åldrades inte så väl.

Eller som i Valborg:
    ” Ja, jag är din om du vill ha en idiot
    Lägg din hand i min, lägg din hand i min”

• redigerade May 2021

När Stulic kommer in förändras hela försvarsspelet, inte för att det är Stulic utan för att det mentala funkar så. När sen första skottet på Stulic retsamt enkelt går in krossas kollektivet och organisationen.

3-2 är ett flytmål med tanke på att han ryggar in bollen, dock är det målen som räknas och flyt eller ej så kan det inte bortförklaras.

Jag är övertygad om att när serien är slut ligger vi topp 3 och Gais som bäst femma..

Gillad av:Virden, Drillo, ÖÖIIFF (3 totalt)
  • Så är det, kändes redan vid frisparken (som finnen jävligt onödigt rev ner en baisare på innan) att det skulle bli 3-2 till makrillarna. Vi hade en juniormålvakt i mål utan som helst pondus och kvalite som krävs i SE, nu måste vi bara sluta upp bakom honom likt jag hoppas laget gör också i ett par matcher då Mehic säkert kommer vara borta, tar alltid lite tid att växa in i kostymen o tur e att det är början på säsong o ej i slutfas där det gällde nåt. Viktigt vilka signaler Velic nu ger likt Bielsa som slöt upp bakom meslier i leeds denna säsong som gick från närapå skakig katastrof (vågade knappt gå ut på höjdbollar med försvar som ej litade på honom) till en toppmålvakt med grymma avgörande räddningar likt rekord antalet nollor för unga debutanter i PL.
    Forza Stulic o forza Öster!

• Efter att ha kollat på matchens chanser så hade ju gais flera läge de borde gjort mål på i första halvlek, inget direkt bra försvarspel av öster sen fick vi ett turmål, o de två, lite rädd att försvaret kollapsar med en målvakt man typ inte litar på, lite konstigt att inteblomman fick komma in efter 2-1, vi verkar ha problem med höjdspelaet flera gånger, värva in en reservmålvakt är väl ett måste om det blir fler lättinsläppta mål.

• Visst borde Örnblom bytts in i samband med skadan på Mehic. Man visste ju då att gais skulle lyfta in bollar i straffområdet.

• Sen verkade våra ytterbackar vara rena rundningsmärkena, de var nåt gais tydligen scoutat, fler lär försöka med det, särskilt högerbacken, o straffen vad gör han räcker ut handen o stoppar bollen långt ute i kanten på straffområdet, borde bli, nån form av avstängning för detta tilltag. Kolla på expressen tv.

• Nu mår man lite bättre och kan börja refelektera: I princip alla mål i den här matchen kändes slumpartade och det hade kunnat sluta hur som helst. Det är det som alla spelare ska ta med sig, det här är ingens "fel" - först studsade det vår väg och sedan studsade det GAIS väg. Shit happens. Viktigaste nu är att vi skiter i hur det studsade i den här matchen och fokuserar på att det studsar bättre i nästa.

Skadan på Mehic är det som oroar mig mest just nu. Förhoppningsvis typ bara en sträckning långt ner i baklåret (nära knät), då läker det hyggligt fort. Annars får vi börja jaga runt efter lediga målvakter, en ung målvakt som Stulic ska vara ordinarie den dag han har tränat sig till det - inte som en nödlösning.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Dax att köpa en målvakt per omgående!

• Några nyheter om Mehic?

Logga in eller registrera för att kommentera.