Varbergs Boll- och Idrottssällskap - Östers Idrottsförening, 20 februari 2021

13

Kommentarer

• JFAJFA
    redigerade February 2021

Tycker kritiken mot Zahirovic är helt felaktig, han gjorde många fina insatser, jobbar stenhårt i defensiven och har många fina aktioner framåt. Det blev för långt mellan mittfältet och anfallarna som är orsaken till det dåliga anfallsspelet i andra. Överlag är jag nöjd med matchen, bra att Öster får öva mot det här höga bolltempot som ligger på en hög allsvensk nivå.

Gillad av:Platini, Labila Kabila, Bonus (3 totalt)
  • redigerade February 2021

Rochester saknades mycket efter att han blivit utbytt. Vem ska ta över hans roll om han blir skadad?

• @JFA sa:
    Tycker kritiken mot Zahirovic är helt felaktig, han gjorde många fina insatser, jobbar stenhårt i defensiven och har många fina aktioner framåt. Det blev för långt mellan mittfältet och anfallarna som är orsaken till det dåliga anfallsspelet i andra. Överlag är jag nöjd med matchen, bra att Öster får öva mot det här höga bolltempot som ligger på en hög allsvensk nivå.

Han var bra mot både Lund och Värnamo men idag nej. Inte lätt att möta Fofana dock.

Gillad av:Villenyblom (1 totalt)
  • Wolff ser ju riktigt bra ut

Gillad av:Eckart (1 totalt)
  • Såg inte första halvlek men i andra var ju Z helt värdelös , han slog bort o tappade boll i varenda kontakt han hade med bollen, livsfarligt i dagens fotboll, aldrig sett honom innan men han kändes som en sämre upplaga av , killen från värnamo som inte fick nytt kontrakt, mer junior spelare som får tillbringa nåt år i U 19, bägge anfallarna i 2 var också bleka,

• @Old Chap sa:
    Rochester saknades mycket efter att han blivit utbytt. Vem ska ta över hans roll om han blir skadad?

Vi har det gott ställt ändå på den positionen inget man bör ligga sömnlös över kanske.

Gillad av:ÖIF135, Slangen (2 totalt)
  • @xonitex sa:

Vi har det gott ställt ändå på den positionen inget man bör ligga sömnlös över kanske.

Gott ställt??? Vem eller vilka skulle det vara i den nuvarande truppen? Jag hittar ingen som är lika trygg med bollen. Men du kanske föredrar brutalt spel?

@Old Chap sa:

@xonitex sa:

Gott ställt??? Vem eller vilka skulle det vara i den nuvarande truppen? Jag hittar ingen som är lika trygg med bollen. Men du kanske föredrar brutalt spel?

Vilken värld lever du i? Vi har 4 stycken innermittfältare som kan lira på mitten utan att vi tappar extremt i kvalité om någon är skadad eller avstängd några matcher. Visst är Rochester duktig, men det är en ganska naiv tanke att tro vi ha trippla back ups som håller samma nivå. Har inget lag i världen. Din kommentar är väl snarare indirekt en kritik emot Hauksson isådant fall, han spelade i andra halvlek, tycker du vi borde haft en annan typ av mittfältare än honom?

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • @Old Chap sa:

@xonitex sa:

Hauksson är trygg och bollsäker i uppspelsfasen. Ska du ha 2st av Rochesters kaliber får du leta länge

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • Jag tycker att stödet från framför allt Alexandersson till zahirovic var under all kritik, Alen har ett fint driv och faktiskt Östers bästa målchans i matchen, visst en del bolltapp i andra, men sett utifrån förutsättningarna med svårt motstånd, tung matchning och hans relativa oerfarenhet gör han det bra. Man ska inte betrakta honom som startspelare detta året utan primärt inhoppare och jag är nöjd med det jag sett av honom hittills, med bakgrund från de förväntningarna.

Vad gäller centrala mittfältet är det tydligt att Rochester är vår spelskickligaste, sannolikt är det han och Hauksson som kommer starta i superettan, men både Drott och Engkvist är finfina ersättare med lite olika karaktär för att anpassa utifrån motståndet.

Gillad av:Slangen, Villenyblom, Drillo, hannesnilsson, Platini, Bonus (6 totalt)
  • @Villenyblom sa:

@Old Chap sa:

@xonitex sa:

Hauksson är trygg och bollsäker i uppspelsfasen. Ska du ha 2st av Rochesters kaliber får du leta länge

Nja, ett gäng indianare om sanningen ska fram..

• @Eckart sa:

@Villenyblom sa:

@Old Chap sa:

@xonitex sa:

Nu har Ammar flyttat hem till Stockholm så snälla dra inte fram ordet indianare igen.

@Oldtimern sa:
    Såg inte första halvlek men i andra var ju Z helt värdelös , han slog bort o tappade boll i varenda kontakt han hade med bollen, livsfarligt i dagens fotboll, aldrig sett honom innan men han kändes som en sämre upplaga av , killen från värnamo som inte fick nytt kontrakt, mer junior spelare som får tillbringa nåt år i U 19, bägge anfallarna i 2 var också bleka,

Han hade ju å andra sidan desto mer boll än Astvald som var mer anonym och därmed inte heller kunde slå bort några bollar.

Du såg nog inte Östers match mot Lund när Zahiren trollade sig fram vid något tillfälle och så gjorde han ju dessutom mål senast.

Zahiren gjorde mycket mål i U-fotbollen vilket inte är någon garanti för succé men tycker han känns väldigt spännande. Lite som Avdic så man får hoppas han kan ta även de sista kliven.

Tannus förresten: var han med i truppen idag men var typ den enda som inte fick komma in samtidigt som U-killar som Wolff och Eklund lirade igen?

Tannus berättade ju i MinBoll att han trivs med lagkamraterna men inte känt att han fått något förtroende alls från ledarstaben. Även om Denis hävdar att Tannus har samma chans som alla andra tror jag inte det här blir något långvarigt samarbete.

Och Viljam Hansson var tydligen inte riktigt redo att satsa på seniorfotboll om jag förstod Denis rätt i senaste Radio 1930. Öster vill jamma men Viljam vill inte, om man får ordvitsa.

• Nyttig speltid för många idag, otroligt bra för tex Z.

Matchen visar också skillnaden när vi nu möter bollskickligare lag med bättre press, då stressas vi till fler fel.

Utöver givna startspelare så tycker jag bara att en spelare stärkte sin position. Det Stenberg visar med sitt spel i första halvlek sticker ut. Mysigt.

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • @Eckart sa:

@Villenyblom sa:

@Old Chap sa:

@xonitex sa:

kan lova dig att du har en annan uppfattning i maj :)

Gillad av:Hansen, ÖIF135 (2 totalt)
  • @Villenyblom sa:

@Eckart sa:

@Villenyblom sa:

@Old Chap sa:

@xonitex sa:

Jag tror oxå Hauksson blir jätteviktig och bra, men idag hade han några konstiga passningar.

Fofana var väl dessutom en av de största överraskningarna i allsvenskan förra säsongen och lär inte bli långvarig i Varberg. Att ett försäsongsmöte mellan en av allsvenskans bättre ytterbackar och en yngling som försöker slå sig in i ett superettanlag skulle ge underlag till en slutsats som leder till omdömen som usel eller värdelös känns väl lite sådär.

Annars är jag mest upprörd över att spelarna byter nummer med varandra lite hur som helst. Håll er till rätt nummer för bövelen! Jag ser dessutom att man inte heller i år delat ut nummer 6, vadan detta trams? Riv av plåstret! Ge tröjan till Eklund.

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • @Eckart sa:

@Villenyblom sa:

@Eckart sa:

@Villenyblom sa:

@Old Chap sa:

@xonitex sa:

Jag tror oxå Hauksson blir jätteviktig och bra, men idag hade han några konstiga passningar.

Det hade han. Likt många andra som inte kom upp i nivå. Tur att 45min inte definerar en fotbollsspelares egenskaper

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • @Greger sa:

Jag ser dessutom att man inte heller i år delat ut nummer 6, vadan detta trams? Riv av plåstret! Ge tröjan till Eklund.

Har man pensionerat nr 6 i sex år, så ska man hålla sig till det!

Gillad av:Hansen, outdoor_miner, Platini, jojolaget, Zingo, Bosse Back, CrobyJr (7 totalt)
  • Onödig kritik mot Zahirovic. Killen är en stor talang som knappt fått pröva på spel i A-laget ännu med tanke på det ringa antalet inhopp förra säsongen. Helt rätt att ge honom chansen i 90 minuter nu under försäsongen - det här är hans chans att visa Velic & co att han vill konkurrera om en plats i startelvan nu i april och maj. Han hade ingen tacksam uppgift idag med högt tempo och längre avstånd mellan lagdelarna; det gick bättre mot Lund och Värnamo.

Gillad av:Drillo, JFA, Labila Kabila, Platini, Eckart (5 totalt)

@Labila Kabila sa:

@Greger sa:

Jag ser dessutom att man inte heller i år delat ut nummer 6, vadan detta trams? Riv av plåstret! Ge tröjan till Eklund.

??? - edit. Var tvungen att googla. Hade totalt missat detta. Vad var det för nöt som kom på det tramset?

• Tannus var alltså inte ens med på bänken idag samtidigt som spelare från U19 var det.

• @Hansen sa:
    Tannus var alltså inte ens med på bänken idag samtidigt som spelare från U19 var det.

Hej då Tannus!

• @Greger sa:

@Labila Kabila sa:

@Greger sa:

??? - edit. Var tvungen att googla. Hade totalt missat detta. Vad var det för nöt som kom på det tramset?

Perfekt förhandlingsläge med Örnblom. Alla förstår att han vill ha Majjes 6:a. Skriver han på till 2025 så får han den då.

Gillad av:Jockeluring, Greger, Zingo (3 totalt)
  • @Hansen sa:

@Greger sa:

@Labila Kabila sa:

@Greger sa:

Perfekt förhandlingsläge med Örnblom. Alla förstår att han vill ha Majjes 6:a. Skriver han på till 2025 så får han den då.

Bra svar men fortfarande trams att pensionera tröjan.

• Hade inte Anders Linderoth nr 6? #ochhurgammalärjag?

@Jockeluring sa:
    Hade inte Anders Linderoth nr 6? #ochhurgammalärjag?

Stämmer bra. Björn Andersson? Sen var det väl någon trådkändis som sprang omkring med siffran på ryggen under guldåren på 80-talet. Verksamhetschefen hade dessutom sexan när Backes grabbar härjade i sverigetoppen på tidigt 90-tal.

• Tycker första såg bra ut, stabilt.
    Wulff + när han kom in.
    Bra att Denis nyttjar inledande matcher med att rulla på lite folk, känns som vi har en jävla bredd.
    Rochester och hauksson på mitten i år känns ju på förhand dock -för- bra.

Också skönt vi torska, var helt säker på div 1 2022 efter två inledande vinster.

Gillad av:Platini, Drillo (2 totalt)
  • @onion sa:

@Hansen sa:
    Tannus var alltså inte ens med på bänken idag samtidigt som spelare från U19 var det.

Hej då Tannus!

Han får väl söka sig närmare sitt störst fan som just nu leder Mjällby nedåt..

• Tannus fick ju lite speltid inledningsvis under försäsongen men det är uppenbart att Velic inte ser honom som ett framtidsnamn. Kan också tycka att vi bör släppa Tannus, inte låna ut honom utan låta honom fritt söka en ny klubb - det blir bäst för alla parter. Gustav Ahrn har vi också sett för sista gången i Öster-tröjan. Kan tycka att han borde vara högintressant framåt sommaren när han kan träna fullt ut igen för klubbar som Växjö Norra och Älmeboda/Linneryd, kanske rentav för Räppe.

Logga in eller registrera för att kommentera.