Silly season 20-21

14344464849154

Kommentarer

• @Petter Bengtsson sa:
    Har Divan verkligen nobbat Öster? Det har jag i så fall missat.

Enligt Dan M var han huvudspåret som assisterande, men valde sportchefsjobbet i Kalmar.

• redigerade January 2020

Divan var ju assisterande anno 2013 som ni minns och hade varit ett utmärkt, rutinerat bollplank till Velic. Men nu blev det inte så så jakten får gå vidare. Stojan Lukic känns orimlig, i så fall är kan vi ju lika gärna satsa på Björn Stringheim. Nej, jag tror nog Velic vill ha en målvakt som bidrar till en sund konkurrens med Stulic och som kan förväntas stanna i några säsonger, men som är något äldre och mer erfaren. Anywhere between 20-30 will do. Tyvärr tror jag Tobias Andersson faller bort, han skulle behöva en rejäl revansch men vill nog se sig som uttalad etta i det lag han spelar i, vi behöver tvärtom en målvakt som utan gnäll kan gilla läget att vara tvåa till Stulic om denne inte klarar av att konkurrera ut Stulic.

• Vad behöver Tobias revansch för? tycker han var klar etta. Att velic satte in robin var väl ett stort ?. att han sen gjorde en räddning mot Landskrona var ju bra.

Gillad av:Old Chap (1 totalt)
  • @honda sa:
    Vad behöver Tobias revansch för? tycker han var klar etta. Att velic satte in robin var väl ett stort ?. att han sen gjorde en räddning mot Landskrona var ju bra.

Precis, Velic såg honom som tvåa. Kan han fortsätta vara det om Velic föredrar Stulic som etta i april så får Tobias väldigt gärna stanna i mitt tycke.

• @TheSmokingMan sa:

@honda sa:
    Vad behöver Tobias revansch för? tycker han var klar etta. Att velic satte in robin var väl ett stort ?. att han sen gjorde en räddning mot Landskrona var ju bra.

Precis, Velic såg honom som tvåa. Kan han fortsätta vara det om Velic föredrar Stulic som etta i april så får Tobias väldigt gärna stanna i mitt tycke.

Skulle tro att Tobbe finns på Kalmars radar. Han var på träningsläger med dem förra året. De står fortfarande utan målvakt och har typ inga pengar att värva för så lär behöva plocka billiga spelare. Kanske känner han också Divan från Värnamo, eller gick de om varandra där?

Målvaktsfrågan är verkligen brännande. Med en ny Oscar Berglund framför kassen spelar det inte så stor roll vad vi har på planen i övrigt... Hoppas det här löser sig snart. Och ska vi vara alldeles ärliga: målvaktspositionen har länge varit svag i Öster. De senaste 20 åren är det bara de två lånen från HBK som har övertygat mig.

Men jag ska vara saklig nog att tillägga att jag aldrig har sett Stulic spela. Har han talang kan han snabbt växa in i rollen. Andreas Isaksson stod i Allsvenskan när han var 17.

Gillad av:jon (1 totalt)
  • @Petter Bengtsson sa:
    Målvaktsfrågan är verkligen brännande. Med en ny Oscar Berglund framför kassen spelar det inte så stor roll vad vi har på planen i övrigt... Hoppas det här löser sig snart. Och ska vi vara alldeles ärliga: målvaktspositionen har länge varit svag i Öster. De senaste 20 åren är det bara de två lånen från HBK som har övertygat mig.

Men jag ska vara saklig nog att tillägga att jag aldrig har sett Stulic spela. Har han talang kan han snabbt växa in i rollen. Andreas Isaksson stod i Allsvenskan när han var 17.

Robin var väl i samma ålder när han gjorde sina första allsvenska matcher. Och lika stora förhoppningar fanns väl då på hans framtida karriär i östertröjan som nu knyts till Stulic

• Problemet i Öster är att det är alldeles för åldersfixerat,därav denna rädsla att släppa fram yngre spelare.

• @penseln sa:
    Problemet i Öster är att det är alldeles för åldersfixerat,därav denna rädsla att släppa fram yngre spelare.

Håller med.
    Släpp fram stulic och låna in en lokal förmåga.

• @penseln sa:
    Problemet i Öster är att det är alldeles för åldersfixerat,därav denna rädsla att släppa fram yngre spelare.

Ett pragmatiskt agerande i just målvaktsfrågan kan vara att låta Stulic spela åtminstone en halvlek i varje träningsmatch under försäsongen. Det är rimligt om planen är att han snart ska spela i A-laget.

Gillad av:Peter_Hansen (1 totalt)

Öster tackar Dragan, Johannesson, Helg och Tobbe på sajten. De lämnar. https://ostersif.se/a/flera-spelare-lamnar-osters-if

• Att Johannesson och Dragan lämnar tycker jag är självklart. Tack för era insatser i Öster och lycka till! Tobias ville jag ha kvar som komplement till Stulic. Helgs eventuella framtid i Öster har jag haft svårare att bestämma mig för. Han har inte haft den utväxlingen i Öster som jag hoppats på. Magkänslan säger dock att Öster ska satsa på någon annan ytter. Lycka till alla fyra!

• @Slangen sa:
    Öster tackar Dragan, Johannesson, Helg och Tobbe på sajten. De lämnar. https://ostersif.se/a/flera-spelare-lamnar-osters-if

Tobbe borde fått stanna tycker jag.

• @ÖIF135 sa:

@Slangen sa:

Men varför är Silka kvar ? Börja skeppa mittfältare ! Skeppa ! :#

Gillad av:Eckart (1 totalt)
  • @TheSmokingMan sa:

@ÖIF135 sa:

@Slangen sa:

Silka sitter på bästa lönen (åtminstone innan Persson och Keene värvades) och lär inte få bättre betalt i någon annan klubb. Därav så lär han inte vilja lämna frivilligt. Och vilken klubb i hela världen vill ta över kontraktet?!

Gillad av:JanJosefsson (1 totalt)
  • @Eckart sa:

@TheSmokingMan sa:

@ÖIF135 sa:

@Slangen sa:

Silka sitter på bästa lönen (åtminstone innan Persson och Keene värvades) och lär inte få bättre betalt i någon annan klubb. Därav så lär han inte vilja lämna frivilligt. Och vilken klubb i hela världen vill ta över kontraktet?!

Det är ett problem, det medges. Men på ett eller annat sätt måste två, kanske tre mittfältare skeppas. Om vi skeppar tre så har vi samtidigt skapat en lucka för ett nyförvärv. Om Velic helt enkelt förklarar för Liridon att han är persona non grata och att han riskerar hamna på bänken eller kanske läktaren hela säsongen så kanske han ensidigt är beredd att bryta kontraktet för att gå vidare i karriären ?

@TheSmokingMan sa:

@Eckart sa:

@TheSmokingMan sa:

@ÖIF135 sa:

@Slangen sa:

Det är ett problem, det medges. Men på ett eller annat sätt måste två, kanske tre mittfältare skeppas. Om vi skeppar tre så har vi samtidigt skapat en lucka för ett nyförvärv. Om Velic helt enkelt förklarar för Liridon att han är persona non grata och att han riskerar hamna på bänken eller kanske läktaren hela säsongen så kanske han ensidigt är beredd att bryta kontraktet för att gå vidare i karriären ?

Man får väl låna ut Avdic och Gustafson istället. Silka är väl en bra backup om de lite äldre Ahmed eller Persson på de mer defensiva mittfältspositionerna går sönder.

Lånar man ut de två (som behöver seniorfotboll) och tar in en back (Ekroth?) och en målvakt så är truppen spikad väl. Vi har ju 1+19 nu. Lånar vi ut de två är det 1+17. In med målis och back så är det 2+18 med plats på träning för t ex A. Zahirovic, V. Hansson och S. Wibrån.

• Efter denna infon har jag 3 st frågetecken att få rätsida på. Hur står det till med Victor Ericsson? Hur står det till med Fredrik Lundgren? och hur går det med assisterade tränare till Dennis velic?

• @Peter_Hansen sa:

@TheSmokingMan sa:

@Eckart sa:

@TheSmokingMan sa:

@ÖIF135 sa:

@Slangen sa:

Man får väl låna ut Avdic och Gustafson istället. Silka är väl en bra backup om de lite äldre Ahmed eller Persson på de mer defensiva mittfältspositionerna går sönder.

Lånar man ut de två (som behöver seniorfotboll) och tar in en back (Ekroth?) och en målvakt så är truppen spikad väl. Vi har ju 1+19 nu. Lånar vi ut de två är det 1+17. In med målis och back så är det 2+18 med plats på träning för t ex A. Zahirovic, V. Hansson och S. Wibrån.

Silka är för dyr för att sitta på bänken, annars är jag med på ditt resonemang.

• @MATTAN sa:
    Efter denna infon har jag 3 st frågetecken att få rätsida på. Hur står det till med Victor Ericsson? Hur står det till med Fredrik Lundgren? och hur går det med assisterade tränare till Dennis velic?

Nu när du säger det misstänker man att Lundgren blir sista pusselbiten in här då han ju inte blev avtackad iom den där nyheten. Och Victor blir väl också utlånad då (vilket man alltså måste göra med ett par unga till om nu Silka och Ljungberg är kvar).

• @Peter_Hansen sa:

@MATTAN sa:
    Efter denna infon har jag 3 st frågetecken att få rätsida på. Hur står det till med Victor Ericsson? Hur står det till med Fredrik Lundgren? och hur går det med assisterade tränare till Dennis velic?

Nu när du säger det misstänker man att Lundgren blir sista pusselbiten in här då han ju inte blev avtackad iom den där nyheten. Och Victor blir väl också utlånad då (vilket man alltså måste göra med ett par unga till om nu Silka och Ljungberg är kvar).

Står kanske mellan Lundgren och Ekroth om den sista mb-platsen. Sen ska ju givetvis en mv in. Sen tror jag inte det blir fler spelare in.

• Det kan bli så att vi totalt bara landar på 6st nyförvärv, en vanlig Silly hade jag varit belåten med en modest spelaromsättning men i vinter känns det som om vi måste röra runt ordentligt i grytan och bli av med förlorarmentaliteten. Att ha en gnällig Silka på avbytarbänken tror jag inte på, inte heller att han skulle vilja tillbringa hela 2020 så bara för att han har kontrakt. Vill han komma någonvart med karriären så blir det nog bäst både för honom och Öster med ett klubbyte. Vi får se; jag tror fortsatt att ddt blir något mer än 6st nyförvärv och förhoppningsvis kan vi summera Silly i början av februari så har Velic tid att spela samman truppen. Men var är den assisterande tränaren ? Hoppas på en pk denna vecka där den saken blir klart.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)

@TheSmokingMan sa:
    Det kan bli så att vi totalt bara landar på 6st nyförvärv

Isåfall helt i linje med de 5-6 spelare in som Velic pratade om på sin presskonferens. Finns ingen anledning att tro att han kommer att frångå det.

• I #futsalgate landar den lugnande infon att Ammar Ahmed inte fanns med i dagens hemmamatch mot Torslanda.

Gillad av:Slangen, Petter Bengtsson (2 totalt)
  • @TheSmokingMan sa:

Det kan bli så att vi totalt bara landar på 6st nyförvärv, en vanlig Silly hade jag varit belåten med en modest spelaromsättning men i vinter känns det som om vi måste röra runt ordentligt i grytan och bli av med förlorarmentaliteten. Att ha en gnällig Silka på avbytarbänken tror jag inte på, inte heller att han skulle vilja tillbringa hela 2020 så bara för att han har kontrakt. Vill han komma någonvart med karriären så blir det nog bäst både för honom och Öster med ett klubbyte. Vi får se; jag tror fortsatt att ddt blir något mer än 6st nyförvärv och förhoppningsvis kan vi summera Silly i början av februari så har Velic tid att spela samman truppen. Men var är den assisterande tränaren ? Hoppas på en pk denna vecka där den saken blir klart.

Har Silka visat tecken på gnäll trots minimal speltid? Jag har inte hört något iaf.

Kluven när det gäller Silka. Tycker att han är en av de mest bollsäkra och har ett lugn i sig. Däremot så verkar han ju sakna självförtroende och vände förra säsongen hem alltför ofta.

Men en potential finns det!

• @Eric sa:
    @TheSmokingMan sa:

Det kan bli så att vi totalt bara landar på 6st nyförvärv, en vanlig Silly hade jag varit belåten med en modest spelaromsättning men i vinter känns det som om vi måste röra runt ordentligt i grytan och bli av med förlorarmentaliteten. Att ha en gnällig Silka på avbytarbänken tror jag inte på, inte heller att han skulle vilja tillbringa hela 2020 så bara för att han har kontrakt. Vill han komma någonvart med karriären så blir det nog bäst både för honom och Öster med ett klubbyte. Vi får se; jag tror fortsatt att ddt blir något mer än 6st nyförvärv och förhoppningsvis kan vi summera Silly i början av februari så har Velic tid att spela samman truppen. Men var är den assisterande tränaren ? Hoppas på en pk denna vecka där den saken blir klart.

Har Silka visat tecken på gnäll trots minimal speltid? Jag har inte hört något iaf.

Kluven när det gäller Silka. Tycker att han är en av de mest bollsäkra och har ett lugn i sig. Däremot så verkar han ju sakna självförtroende och vände förra säsongen hem alltför ofta.

För långsam både i tanke och ben.

• @Eric sa:
    @TheSmokingMan sa:

Klart bättre efter Järdlers sorti. Och som sagt, inte visat något gnäll.

• @TheSmokingMan sa:

@Eckart sa:

@TheSmokingMan sa:

@ÖIF135 sa:

@Slangen sa:

Silka är inte purung. Skulle nog funka göra så med Ljungberg mer än Silka. Jag ser gärna också att någon av de lämnar. Tror också så kommer bli fallet till slut, men det måste som sagt finnas någon klubb som är intresserad för dem såklart.

Lite kul i svaren här. Vem av de fyra tror ni att Öis speaker har jiddrat med på innerplan?. :) Sannolikhetsprocent: 80% Dragan, 15% Älgen, 3% Helg, 2% Tobbe

• Man jiddrar inte med Dragan. Säkert Älgen

Logga in eller registrera för att kommentera.