Nya ramsor

2»

Kommentarer

• Den har vi redan i repertoaren, med texten:
    Vi är East Front
    Och Paldan är vår kung
    Öster vinner
    Så kom med och sjung!

men bra försök, Mackan :)

• Mel Rule Brittania
    Vi är East Front
    och Paldan är vår kung
    Öster vinner så kom med och sjung.

Av flera anledningar så bör Paldan bytas ut mot någon ny spelare...

Gillad av:Lewinsky, lidot, Tobbe Ax (3 totalt)
  • Jo. Men dags att förnya texten.

Samma med den här.

Vi har en Robin (Hasse)
    Han går på vatten
    Han heter Östling (Eklund)
    Från Allingsås. (Mönsterås)
    Han skjuter bollen.
    Rätt upp i nätet.
    Och SM guld till Öster vi får.

Tjalalalala.....

• När du hade chansen att rätta till felrimmet "Mönsterås - får" så sätter du Alingsås där. Snyggt! :yum:

Men: Östlind.

• redigerade August 2017

Vi har en K-J
    Han går på vatten.
    Han heter Lindblad.
    Och han är vår. (Egen produkt)
    Han skjuter bollen.
    Rätt upp i nätet.
    Och SM-Guld till Öster vi får.

Tjalalalala......

Gillad av:[Raderad användare] (1 totalt)
  • Han skjuter straffen
    Rätt upp i nätet... :)

• Nu är vi mittenlaget Öster,
    Går inte upp, ramlar ej ner

Men vi saknar kamikaze rödablå
    Här på södra stå

Gillad av:Jockeluring, Olofsson (2 totalt)
  • redigerade April 2018

Inspirerad av att Malmöklacken lånat in ännu en fin gammal radiomelodi (efter bl a ”I just called to say I love you”) i och med att de gjorde om ”Moonlight Shadow” funderade jag på melodier som alla kan att göra enkla ramsor kring. Vi har ju t ex redan ”Mrs Robinson” i ”Så länge du har till hyran kvar”. Allt behöver inte vara så svårtillgängligt som vår nog unika Red Army Choir-hymn ur Jakten på Röd Oktober: ”Rödablå, rödablå - vi ska upp i Allsvenskan i år..”

Tänkte på denna Fleetwood Mac-dänga med repetition på refrängen:
    ”Det är alltid Öster
    Alltid Öster
    Det är Östers Idrottsförening”

(Den sista raden passar faktiskt in i melodin den också. :) )

Gillad av:Ojärnek, Pekka (2 totalt)
  • En klassiker från förr med Isak o Susak.

Åh Älgen å Helgen å Älgen å Helgen, Älgen å Helgen osv ...och så blir det mål.

Melodi August o Lotta...Temperaturen.

Gillad av:[Raderad användare], Jockeluring (2 totalt)
  • Klackledare: när ÖIF...
    Klack: NÄR ÖIF.
    Klackledare: tar 3 poäng...
    Klack: TAR 3 POÄNG.
    Alla: NÄR ÖIF TAR 3 POÄNG, DÅ VILL JAG VA PÅ BÄSTA STÅPLATS! NÄR ÖIF TAR 3 POÄNG.

Klackledare: när ÖIF...
    Klackledare: Tar SM-Guld...
    Klack: TAR SM-GULD.
    Alla: NÄR ÖIF TAR SM-GULD, DÅ VILL JAG VA PÅ BÄSTA STÅPLATS! NÄR ÖIF TAR SM-GULD.

Klackledare: när ÖIF...
    Klackledare: Slår KFF...
    Klack: SLÅR KFF.
    Alla: NÄR ÖIF SLÅR KFF, DÅ VILL JAG STÅ PÅ BÄSTA STÅPLATS! NÄR ÖIF SLÅR KFF.

Melodi: When the saints come marching in

Gillad av:olka6806, Foma, Ojärnek (3 totalt)
  • Tycker Keene förtjänar en ramsa om han blir kvar.

Tänkte mig nåt sånt här, lite med anspelning på att han avgjort en del matcher för oss sen han kom:

Melodi: Go West

James keene..he is our guy

James keene..makes defenders cry

James keene..scores deciders too

James keene..he is RED AND BLUE

Gillad av:Springerrunt, olka6806, Wallberg, Villenyblom, Peter_Hansen, jon, Pekka (7 totalt)
  • @Per Johansson sa:
    Tycker Keene förtjänar en ramsa om han blir kvar.

Tänkte mig nåt sånt här, lite med anspelning på att han avgjort en del matcher för oss sen han kom:

Briljant !

• @Per Johansson sa:

Känns ganska löjligt och oseriöst när en klack ska göra låtar till varje spelare som kommer. Han har spelat sammanlagt 2 sekunder sen Öster värvade han och nu vill man göra en låt till han..... Helt ofattbart att man har låtar till spelare som Johannesson och Helg som är värdelösa.

Gillad av:AVGÅ_ALLA (1 totalt)
  • Ytterligare BOIS:are som måste tala om för EF hur kassa de är och att de är för fega för att slåss med Landskronas socfall?

• Nej utan kan du nämna en bra klack som gör låt om spelare hela tiden? Lär nog bli svårt

Gillad av:AVGÅ_ALLA (1 totalt)
  • @UltraBoysBelgrade sa:

@Per Johansson sa:

Känns ganska löjligt och oseriöst när en klack ska göra låtar till varje spelare som kommer. Han har spelat sammanlagt 2 sekunder sen Öster värvade han och nu vill man göra en låt till han..... Helt ofattbart att man har låtar till spelare som Johannesson och Helg som är värdelösa.

Eller så skapar man en ramsa just för att uppmuntra en ny spelare som faktiskt varit avgörande för laget och får han att känna sig välkommen i föreningen och uppskattad av fansen. Låtens varande eller ej låter jag dock riktiga EF:are avgöra och inte nån som skapade inlogg här 4:e november 2019. Att komma in här och klaga då känns oseriöst om något.

• Hmm... vilket lag håller du på då mån tro?

Har svårt att förstå hur det kan vara så viktigt för dig att avfärda EF på nån löjlig subjektiv premiss.

• Yes, när man inte kan ta kritik kan man inte utvecklas heller, kan vara en av anledningarna vf läktarkulturen inte utvecklas i Växjö och en av anledningarna varför alla ungdomar håller på Bajen och AIK i Växjö.

• redigerade November 2019

EDIT/MOD: Fullt tillåtet att ha olika åsikter om ramsor. Håll er till ämnet och sluta med personangreppen <3

@Per Johansson sa:
    Eller så skapar man en ramsa just för att uppmuntra en ny spelare som faktiskt varit avgörande för laget och får han att känna sig välkommen i föreningen och uppskattad av fansen. Låtens varande eller ej låter jag dock riktiga EF:are avgöra och inte nån som skapade inlogg här 4:e november 2019. Att komma in här och klaga då känns oseriöst om något.

Gör man 1 mål på 9 matcher i Superettan kan man inte räknas som avgörande, och med din logik så bör varje ny spelare få var sin låt vilket är väldigt oseriöst. Låtar förtjänar endast spelare som har gjort ett stort avtryck i klubben och inte någon som har varit här i 2 månader.

Sen vill jag även påpeka att det finns folk som har följt laget hela livet men inte har registrerat sig eller läst forumet tidigare, så ditt indirekta påstående om att man inte kan ha en åsikt för att man registrerade sig nyligen är löjlig.

• @AVGÅ_ALLA sa:

@Per Johansson sa:

Gör man 1 mål på 9 matcher i Superettan kan man inte räknas som avgörande, och med din logik så bör varje ny spelare få var sin låt vilken är väldigt oseriöst. Låtar förtjänar endast spelare som har gjort ett stort avtryck i klubben och inte någon som har varit här i 2 månader.

Sen vill jag även påpeka att det finns folk som har följt laget hela livet men inte har registrerat sig eller läst forumet tidigare, så ditt indirekta påstående om att man inte kan ha en åsikt för att man registrerade sig nyligen är löjlig.

Min point var att det känns oseriöst att regga sig här 4:e november och att ens första inlägg går ut på att klaga på oss som brinner för klubben. Alla har rätt till sin egen åsikt givetvis oavsett om man är ny här eller varit här länge. Man kan vara lika mycket Öster-supporter för det.

Men om vi ska blanda in statistik så har Keene spelat 688 minuter sammanlagt för Öster sen han debuterade i slutet av Juli och gjort 2 mål på dessa vilket placerar honom på 6:e plats i den interna skytteligan. Ingen insats som på något sätt gör honom till en Österlegend vilket jag heller aldrig påstått, men det känns tråkigt att bli påhoppad som oseriös och löjlig när man försöker skapa något för klubben och dess spelare.

Nu lägger vi ner detta då det blir väldigt mycket off topic i denna tråden och använder den till det den är till för.

Om ramsan hamnar på läktaren eller ej får framtiden utvisa. ❤️

Gillad av:Jockeluring, Pekka (2 totalt)

Gammal sällan använd EF-ramsa (pga gjord med humor och inte seriöst som med Teeverramsan som blivit kult för att det inte blev som alla hoppades med honom) gjord utifrån en Gyllene Tider-låt för att knyta an till hur lätt spelare fått sig egna ramsor (oavsett vad man tycker om det):
    Hej hej
    Det ordnar sig nog
    För vi har Acke Steen i Myresjö i en skog

De som vill ha andra ramsor än förslagen kan göra som Sigge, Håkan N och Lewinsky: ställ er i klacken och nöt in ramsorna.

Gillad av:Zingo, Pekka (2 totalt)
  • Denna skulle man göra om så den passar oss i East front eftersom att vi inte har så många hoppsånger.

• @eastfrontaren1010 sa:

Denna skulle man göra om så den passar oss i East front eftersom att vi inte har så många hoppsånger.

Här kommer Östers IF, tjolahopp tjolahej, tjolahoppsantji
    Här kommer Östers IF, här kommer faktiskt vi

Gillad av:FIDDEE86 (1 totalt)
  • @UltraBoysBelgrade sa:

@Per Johansson sa:

Hellre löjlig och oseriös i superettan än Ultras i söderettan

Gillad av:Knugen, McA (2 totalt)
  • @Jockeluring sa:

@eastfrontaren1010 sa:

Denna skulle man göra om så den passar oss i East front eftersom att vi inte har så många hoppsånger.

@Jockeluring sa:

@eastfrontaren1010 sa:

Tänkte mer:

Hej, heja Öster, ja, vi är ju Sveriges bästa lag
    Hej, heja Öster, mot en seger, här kommer vi

• När vi ändå är inne på hits for kidz: ett, två, tre, fyra, jag är en partymyra, shejkabuggaloss x3, så alla håll takten

Skulle kunna bli: 1,2,3,4 ni har tre guld å fira, för å hamna i nivå med oss x2, alla i klacken. Da capo hur länge man vill för att avsluta efter "alla i klacken" med en "öster klapp klapp klapp"

• redigerade December 2019

Är det ens möjligt att tänka sig något liknande detta i East Front? Jag tänker alltså på Green Boys i Casablanca, Marocko. En av världens coolaste klackar! Det kan inte vara lätt att vara bortalag där. Allt annat än svensk mellanmjölk...

Logga in eller registrera för att kommentera.