Velics framtid i Öster

145791044

Kommentarer

• En tränares huvudfokus ska vara laget, en sportchefs huvudfokus ska vara värvningar etc. samt vara bollplank till tränaren. Det här ”Manager” tänket tror jag inte alls på.

En tränare.
    En sportchef.

Gillad av:jojolaget (1 totalt)
  • redigerade November 2019

Flera intressanta tränare på plats i Landskrona för att kolla Öster.

• Velic växer för mig. Kan funka bra med en vettig sportchef som bollplank. Kanske Asken...

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • Velic fick mycket beröm idag av kommentatorerna för utvecklandet av presspelet jämfört med under Järdlers tid.

• @Ruuben sa:
    En tränares huvudfokus ska vara laget, en sportchefs huvudfokus ska vara värvningar etc. samt vara bollplank till tränaren. Det här ”Manager” tänket tror jag inte alls på.

En tränare.
    En sportchef.

Om Öster ska tänka sig ett allsvenskt liv måste man måste man vara smartare än alla andra för att kunna vara med och dansa med de stora elefanterna. Man måste se till att få effekt för pengarna. Sportchef är enligt min mening en nivå man nog får tänka bort. Kanske bättre med en heltidsscout för att kunna hitta talanger där ingen annan letar,

Gillad av:olka6806, Petter Bengtsson (2 totalt)
  • @Ols sa:

@Ruuben sa:
    En tränares huvudfokus ska vara laget, en sportchefs huvudfokus ska vara värvningar etc. samt vara bollplank till tränaren. Det här ”Manager” tänket tror jag inte alls på.

En tränare.
    En sportchef.

Om Öster ska tänka sig ett allsvenskt liv måste man måste man vara smartare än alla andra för att kunna vara med och dansa med de stora elefanterna. Man måste se till att få effekt för pengarna. Sportchef är enligt min mening en nivå man nog får tänka bort. Kanske bättre med en heltidsscout för att kunna hitta talanger där ingen annan letar,

En sportchef kan väl även ha scoutning som sin arbetsbeskrivning. Alla behöver en närvarande chef. En tränare behöver en sportchef för att ta många frågor och arbetsuppgifter såsom medialt mm. Som annars hamnar på tränaren, så tränaren kan fokusera på det sportsliga. Med tillskottet nästa år på ett antal miljoner så bör vi ha råd med en kombinerad sportchef, scout etc.

• Velic har varit nyttig men om Patrik Winquist är intresserad att ta över så får han gärna göra det. Patrik var på plats idag

Gillad av:KAX, Redarmy88, Wallberg, JanJosefsson, zune (5 totalt)
  • KGB är en avgörande faktor i att vi nu har en chans att spela i Superettan 2020.

• Om vi stannar iSuperettan kommer inte KGB forstätta men om vi åker ur stannar han

Lite tidigt. Men (!) Man hör redan nu i intervjuer (både fotbollskanalen och sr) med Velic att han kommer få gå. Låter desperat och pikar styrelsen för tidigare tränarval. Ungefär som han gjorde mot Thomson under 2013.

• @Plantagenparkeringen sa:
    Lite tidigt. Men (!) Man hör redan nu i intervjuer (både fotbollskanalen och sr) med Velic att han kommer få gå. Låter desperat och pikar styrelsen för tidigare tränarval. Ungefär som han gjorde mot Thomson under 2013.

Ser gärna att Velic blir kvar, och blir han inte det ska han ha en rejäl avtackning och hyllning från klubben. Men det viktigaste är att vi tidigt klargör vem som ska leda laget och den personen får vara inblandad i att forma truppen.

Gillad av:öster i väster, Bissan (2 totalt)
  • Inne på samma spår där. Jag har ingen insyn i föreningen. Rent tränarmässigt har Velic visat att han är bra. Sedan är han ju en stark profil och individ, mycket känslor. Där kan en del säkert kan reta sig på det ena och det andra. Samtidigt är det också uppfriskande med någon som kan ta bladet ur munnen och säga vad han tycker och tänker. Mer än så kan jag väl inte säga - mer än Velic bör hyllas!

• Ojojoj vilken grym kämpa insats det va i båda de här kvalmatcherna, tycker att velic lyckats få upp bra flås många spelare som va sjukt dåligt tränade tidigare, tränare, / sportchef av järdler klass hoppas jag att vi slipper se i framtiden, velic tycker jag står för mycket verkstad och lite snack, nu borde ju de flesta i styrelsen inse vad som krävs för att spela elitfotboll. Hur som helst vidhåller jag att denna upplagan av östers if
    Är bland det uslaste jag sett som följt laget i 40år många matcher den här säsongen va ju direkt pinsamma, att velic lyckats få det här gänget att prestera bra resultat på slutet är inget annat än en bragd, att få igång dragan på slutet av serien genom mycket speltid va genialiskt, även byten i många matcher har varit bra tajmade.
    GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR.
    Vi ses i tipshallen 2020.

Gillad av:zune, Grizzly (2 totalt)
  • Patrik Winqvist som nämnts tidigare var på Landskrona-Öster

• @Lewinsky sa:
    1+1

Känns rimligt.

• @jores sa:

@Lewinsky sa:
    1+1

Känns rimligt.

@Lewinsky sa:
    1+1

Winqvist + Velic

Gillad av:KAX, Ruuben (2 totalt)
  • Det vore direkt korkat att inte ge Velic chansen nästa år. Tyvärr har styrelsen visat gång efter annan att den inte håller måttet. Det är helt enkelt bäddat för ännu ett korkat beslut. Hoppas jag har fel.

• En velic utan KGB tror inte jag funkar. Så för mig står det och väger på om KGB har orken att fortsätta. Kan han inte det tror jag att velic inte är rätt. För tror att de hårdare träningarna som KGB kört har gett mer än vi tror.

Om KGB kan och vill vara kvar är det 50/50 för mig om velic är rätt nästa år. Det är stor skillnad att vara huvudtränare med allt ansvar gentemot att bara ha målet och uppgiften att hålla klubben kvar.

Gillad av:Soldaten, KAX, Bulten (3 totalt)

Jag är kluven till Velic, KGB har betytt minst lika mycket.
    Varför inte Roar och Velic? De funkar bevisligen ihop.

• Jag vill gärna se winqvist och denis som assisterande. Är inte helt främmande för att ge velic huvudansvaret heller. Han har gjort en bragd som ingen kunde vänta sig.

Gillad av:öster i väster, zune (2 totalt)
  • @Redarmy88 sa:
    Jag vill gärna se winqvist och denis som assisterande. Är inte helt främmande för att ge velic huvudansvaret heller. Han har gjort en bragd som ingen kunde vänta sig.

Viktigast tror jag är att föreningen hittar en sportslig riktning och sen skaffar en tränare som passar in. Att hålla på att byta spelsystem hela tiden är uppenbarligen en sjukt dålig idé.

• @per gustafsson sa:

@Redarmy88 sa:
    Jag vill gärna se winqvist och denis som assisterande. Är inte helt främmande för att ge velic huvudansvaret heller. Han har gjort en bragd som ingen kunde vänta sig.

Viktigast tror jag är att föreningen hittar en sportslig riktning och sen skaffar en tränare som passar in. Att hålla på att byta spelsystem hela tiden är uppenbarligen en sjukt dålig idé.

Jag vill att vi gör en långsiktig satsning där målet är att vara ett topplag i allsvenskan. För det kommer vi behöva en egen spelidé där vi spelar fotboll. Att försöka spela en kämparfotboll kommer inte räcka för att hålla oss kvar i allsvenskan. Tänk långsiktigt och ta in tränare därefter. Om nu velic är den rätta mannen för jobbet låt så vara men tro på något. Annars sitter en tränare i regel aldrig mer än 2-3 år hos oss.

• @Redarmy88 sa:

@per gustafsson sa:

@Redarmy88 sa:

Jag vill att vi gör en långsiktig satsning där målet är att vara ett topplag i allsvenskan. För det kommer vi behöva en egen spelidé där vi spelar fotboll. Att försöka spela en kämparfotboll kommer inte räcka för att hålla oss kvar i allsvenskan. Tänk långsiktigt och ta in tränare därefter. Om nu velic är den rätta mannen för jobbet låt så vara men tro på något. Annars sitter en tränare i regel aldrig mer än 2-3 år hos oss.

Precis det som var Järdlers uppdrag. Och han är synnerligen lämpad för detta. Nu blev det inte så och det är en stor tragedi för Öster ( För Järdlers är det bara ett lite hack i kurvan. Han kommer att komma igen och träna större klubbar än Öster) som måste börja om och försöka hitta rätt igen. Det kommer inte att bli lätt.
    MFF s förre assisterande tränare Olof Persson kanske lockas tillbaka till fotbollen. Han är nog inte mannen att bygga ett eget spel men han vet vad som krävs på den högsta nivån och kan implementra lite vinnarkultur.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • @Redarmy88 sa:

@per gustafsson sa:

@Redarmy88 sa:

Jag är så trött på snacket om långsiktighet och egen spelidé. Varje gång Öster pratar i de termerna så går det åt h-vette.
    Robledo i Mjällby sa något klokt efter matchen mot Öster:

"Redan innan säsongen bestämde vi oss för att spela väldigt fysiskt och samtidigt springa massor under matcherna. Det ger resultat i superettan. Öster spelade en helt annan fotboll under vårsäsongen. Därför är laget illa ute nu medan vi har chans på uppflyttning till allsvenskan."

Det absolut viktigaste i Superettan är bra fysik och att kämpa i 90 minuter, precis som Öster gjort i slutet. Det ger resultat, inte någon slags våt Nacka-i-Bajen-dröm om klacksparkar. Självklart ska laget domineras av passningsskickliga spelare, men att låsa sig vid en spelidé som ska andas vacker fotboll... Nej. Inte med den organisation och styrelse Öster har idag. Det kräver mycket mer än de är kapabla att skapa. Med en ny intelligent styrelse, en dokumenterat smart sportchef och en huvudtränare av kaliber - kanske. Annars tror jag absolut mer på fysisk fotboll och smarta värningar av typ det bästa div 1 och delar av Superettan har att erbjuda - OCH att anpassa spelet efter spelarna, inte tvärtom.

Gillad av:Ozze, olka6806 (2 totalt)
  • @Anders sa:

@Redarmy88 sa:

@per gustafsson sa:

@Redarmy88 sa:

Jag är så trött på snacket om långsiktighet och egen spelidé. Varje gång Öster pratar i de termerna så går det åt h-vette.
    Robledo i Mjällby sa något klokt efter matchen mot Öster:

"Redan innan säsongen bestämde vi oss för att spela väldigt fysiskt och samtidigt springa massor under matcherna. Det ger resultat i superettan. Öster spelade en helt annan fotboll under vårsäsongen. Därför är laget illa ute nu medan vi har chans på uppflyttning till allsvenskan."

Det absolut viktigaste i Superettan är bra fysik och att kämpa i 90 minuter, precis som Öster gjort i slutet. Det ger resultat, inte någon slags våt Nacka-i-Bajen-dröm om klacksparkar. Självklart ska laget domineras av passningsskickliga spelare, men att låsa sig vid en spelidé som ska andas vacker fotboll... Nej. Inte med den organisation och styrelse Öster har idag. Det kräver mycket mer än de är kapabla att skapa. Med en ny intelligent styrelse, en dokumenterat smart sportchef och en huvudtränare av kaliber - kanske. Annars tror jag absolut mer på fysisk fotboll och smarta värningar av typ det bästa div 1 och delar av Superettan har att erbjuda - OCH att anpassa spelet efter spelarna, inte tvärtom.

Rejäl träning är avgörande. Roar spelade också en passningsfotboll med stort bollinnehav. Men hade ändå stenhårda träningar. ”Ska man flyga som en örn kan man inte träna som en kalkon”, sa han en gång...

Gillad av:Tompa, Zingo, Pekka (3 totalt)
  • Vilka går o vilka kommer, lite tidigt men kom görna med spekulationer

• Jag såg Denis Velic första gång 2002 mot IFK Malmö. Han hade inte fyllt tjugo än men var mycket samspelt med Andreas Ottosson. Besviken när han dumpades 2006 och skrev inlägg här om hur fel det var då. Jag har varit något negativ till honom som tränare innan men han har fått fart på laget under hösten. Om ingen stortränare söker sig självmant till Växjö är han bästa alternativet att coacha laget även nästa år. Vem ansvarar egentligen för spelartruppen och värvningar just nu?

@Old Chap sa:
    Vem ansvarar egentligen för spelartruppen och värvningar just nu?

Bör väl vara sportgruppen under ledning av Fredrik Gustafson som gör det.

• Gör inte om samma misstag som med Asken tack. Om en tränare har en positiv trend samt gruppen med sig ska man inte gå in och ändra i detta.

Gillad av:Bissan (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.