Landskrona borta

1567810

Kommentarer

• Fruktansvärt nervöst att följa matchen. Är väldigt nöjd med 1-1 borta utifrån hur matchen ser ut. Oerhört viktigt bortamål, check. På söndag hoppas jag att vi får se ett Öster som hotar mer och vinner mittfältet. Förhoppningsvis är vår Sheriff tillbaka. Han saknades idag. Landskrona såg bra ut, det krävs en stark prestation för att vinna detta. Alltid Öster!

Gillad av:onion (1 totalt)
  • Johan saknades verkligen i mitten. Andreasson inte vän med boll och kommer fel i presspelet.

• Men varför i h...e byter han inte in Keene istället för Johannesson??!! Johannesson och Dragan har NOLL kemi!!

Gillad av:zune (1 totalt)
  • @Gustavio sa:
    Johan saknades verkligen i mitten. Andreasson inte vän med boll och kommer fel i presspelet.

Andréasson var den som inte tog löpningen med deras målgörare vid 1-0 målet.
    Jag gör avbön, spela drott och jp centralt på MF på söndag, om jp är frisk så klart.

• @fåtöljsupporter a.k.a. fr sa:

@Gustavio sa:
    Johan saknades verkligen i mitten. Andreasson inte vän med boll och kommer fel i presspelet.

Andréasson var den som inte tog löpningen med deras målgörare vid 1-0 målet.
    Jag gör avbön, spela drott och jp centralt på MF på söndag, om jp är frisk så klart.

Andreasson tyvärr passiv på 0-1. Gillar annars inte JP och Drott tillsammans, men mot Frej var det en bra kombo.

• Öster kan mycket bättre, det här var bara godkänt pga kvitteringen i mitt tycke. Ett helt ok resultat. Vill se mer mod hemma, våga vinn. Inte ställa oss på försvar. Klurigt taktiskt, kommer bli rätt nervigt.

• Väl genomförd skitmatch. Fruktansvärt tråkiga var vi idag, men det är kanske rätt val.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Saknade energi idag efter urladdningen i söndags, bra att få med sig 1-1 när vi hade en dålig dag. Kan bara bli bättre. Syntes tydligt att vi var rädda att förlora, mot Frej va det ju full fart framåt, hoppas på samma inställning på söndag och att vi kan tagga till till årets sista match!

• Dålig match, bra resultat. Liket lever och det gäller göra minst 2 mål på söndag!

• Otroligt slarvigt att släppa in mål mot ett i mitt tycke inte särskilt märkvärdigt landskrona, en långsam,ojämn plan med långt gräs passade nog oss bättre än landskrona, lite orolig är man ju när det blir match på myran och ett planare snabbare underlag, gäller att vi hjälps åt nått djävulskt i försvarspelet nu när dom måste göra mål, vågar vi vända spel centralt så finns det stora chanser för calle, helg, att komma till bra målchanser. Satan va det känns länge till söndag FORZA ÖIF.

• redigerade November 2019

Varför släpps rövhålen in i Österklacken? Är beteendet sanktionerat från Eastfronts ledning? Bara för att deras klack misskötte sig i Växjö förra året behöver det inte återgäldas. Var i Landskrona med vänner och blev helvetiskt besviken av att se dessa skämmen försöka sabotera matchen.

Gillad av:Greger, uppochner (2 totalt)
  • Lite roligt att ingen nämner att de kunde haft hela tre frilägen ensam med Malmqvist, bara om deras anfallare inte schabblade bort bollen o fick den för långt ifrån sig. Här har vi jävligt flyt, svårt att veta om det gjorts mål givetvis, men vi skall fan vara glada att de var otekniska i just de lägen absolut.

Gillad av:Alex, Szabo (2 totalt)
  • @Tompa sa:
    Nwadike, bollbegåvning jämfört med många andra fyrtorn till mittbackar.

Scoutad av Djurgården också

• Jag har alltid hatat bengaler. Kändes som att vi tappade lite i samband med ”rökpausen” också. Så dumt!

Gillad av:Greger, Old Chap, Ingemar, öster i väster, Eckart (5 totalt)
  • Grym stämning idag av samtliga på plats. Hade bois klack 3ns?

• @Old Chap sa:
    Varför släpps rövhålen in i Österklacken? Är beteendet sanktionerat från Eastfronts ledning? Bara för att deras klack misskötte sig i Växjö förra året behöver det inte återgäldas. Var i Landskrona med vänner och blev helvetiskt besviken av att se dessa skämmen försöka sabotera matchen.

Jag var på plats och tycker personligen inte att någon betedde sig dåligt i vår klack? :)

Gillad av:McA, Lewinsky, korrsa, Sheriffen, Fille, outdoor_miner, Soldaten (7 totalt)
  • @Tompa sa:
    Jag har alltid hatat bengaler. Kändes som att vi tappade lite i samband med ”rökpausen” också. Så dumt!

Spelavbrottet kom väldigt olämpligt! Framför den skärm som jag såg matchen vid var min uppfattning att Öster hade ett tillfälligt grepp om händelserna och att Landskronas organisation i spelet svajade betänkligt. För Boisarnas del räddades situationen av den påtvingade time-outen och de fick chansen både till återhämtning och taktisk hopsamling av styrkorna. Med andra ord ett gyllene tillfälle att för Öster att punktera ett då förvirrat Landskrona som gick oss ur händerna. Vi visade i slutet av matchen att vi är det mest fysiska och löpstarka av de båda lagen och då är det oerhört viktigt för oss att hela matchen kan genomföras i ett högt tempo utan avbrott som maler ner orken hos Landskronas mer tekniska mittfältare.

Gillad av:Petter Bengtsson, Pekka (2 totalt)
  • Tröttheten når nya höjder. Ja, bengaler är stämningsfullt. Och ja, det är onödigt då det kostar föreningen böter. Men kan vi fokusera på fotbollen nu istället?

• No pyro no party

Gillad av:srenzon, emanuelpetersson, NoelMattsson (3 totalt)
  • @Redarmy88 sa:
    No pyro no party

Håller med, men den här gången var det Landskrona Bois som bjöds in på festen igen.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Vet ngn varför Tobbe inte ens va med i truppen?

• @xonitex sa:
    Tröttheten når nya höjder. Ja, bengaler är stämningsfullt. Och ja, det är onödigt då det kostar föreningen böter. Men kan vi fokusera på fotbollen nu istället?

Öster betalar noll spänn för pyrotekniken. Det är säkerheten hos bois som står för arrangemanget.

• @Villenyblom sa:

@xonitex sa:
    Tröttheten når nya höjder. Ja, bengaler är stämningsfullt. Och ja, det är onödigt då det kostar föreningen böter. Men kan vi fokusera på fotbollen nu istället?

Öster betalar noll spänn för pyrotekniken. Det är säkerheten hos bois som står för arrangemanget.

Bortalaget ansvarar för sina supportrar.

Gillad av:uppochner (1 totalt)
  • @Slangen sa:

@Villenyblom sa:

@xonitex sa:

Fel. Öster komma inte betala en krona för att Bois sköter evenemanget och därmed säkerheten som inkluderar både oss som bortasupportrar liksom blidare. Annat liknande case är Djurgården uppe i Peking. Kul att det bränns lite.

• @Villenyblom sa:

@Slangen sa:

@Villenyblom sa:

@xonitex sa:

Fel. Öster komma inte betala en krona för att Bois sköter evenemanget och därmed säkerheten som inkluderar både oss som bortasupportrar liksom blidare. Annat liknande case är Djurgården uppe i Peking. Kul att det bränns lite.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/svff-gor-flera-regelandringar---klubbar-slipper-bota-nar-fansen-branner-bengaler/

Regeln från 2015 har mig veterligen inte uppdaterats: ”Föreningar vars företrädare eller supportrar under match orsakar ordningsstörningar ska kunna straffas med böter och represalier.”

• @Villenyblom sa:

@Slangen sa:

@Villenyblom sa:

@xonitex sa:

Där gästande Djurgården alltså fick betala https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/K3XaR4/djurgarden-far-betala-for-skadegorelsen

• https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/svff-gor-flera-regelandringar---klubbar-slipper-bota-nar-fansen-branner-bengaler/

Regeln från 2015 har mig veterligen inte uppdaterats: ”Föreningar vars företrädare eller supportrar under match orsakar ordningsstörningar ska kunna straffas med böter och represalier.”

"Klubbar som sköter sitt säkerhetsarbete ska inte kunna bötfällas eller bestraffas på andra sätt – trots att deras supportrar bränner bengaler, bråkar eller ger upphov till ordningsstörningar" Och så läser vi färdigt allt nästa gång

• @cj9808 sa:

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/svff-gor-flera-regelandringar---klubbar-slipper-bota-nar-fansen-branner-bengaler/

"Klubbar som sköter sitt säkerhetsarbete ska inte kunna bötfällas eller bestraffas på andra sätt – trots att deras supportrar bränner bengaler, bråkar eller ger upphov till ordningsstörningar" Och så läser vi färdigt allt nästa gång

Jag har läst det, men det var inte det vi pratade om. Det var om huruvida eventuella böter drabbar Öster eller BoIS...

• Bra taktiskt genomförd match, särkilt i andra kom BoIS ingenstans, tror Velic fick matchen precis dit han ville, klar fördel oss nu

• Någonstans nu vid midnatt anländer dryga 250 pers hem från skåneland till Växjö. Fint och se intresset att skicka tre bussar en krasslig torsdagskväll i november. Vi går in i halvtid efter bra jobb på läktaren ikväll. Nu är det allt eller inget på söndag!
    Krossa, älska - det är vi som är Öster!

Gillad av:McA, Zingo, ErikCajnerud, zune, Tompa, JFA, Hulthan, NonPhixion, KAX, olka6806, Lewinsky, outdoor_miner, Pekka (13 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.