Östers IF - Syrianska FC

12346

Kommentarer

• @Redarmy88 sa:
    Jag har en konstig känsla om en urladdning.. Varför vet jag inte.. Mystiskt..

Bra känsla.

Gillad av:Springerrunt, Redarmy88, uppochner, Grusplanen, Tompa (5 totalt)
  • Hur kassa var inte syrianska på en skala 1 till 10?
    Var nog ett av de sämsta lagen som varit på myran någonsin.

• Tycker pavic o calle hade lekstuga och låg bakom det mesta.

• @fåtöljsupporter a.k.a. fr sa:
    Hur kassa var inte syrianska på en skala 1 till 10?

Helt fruktansvärda.

Men det ska plockas segrar och det kan göras på olika sätt. Förlust i dag och det hade typ varit kört, det här bygger så jävla mycket självförtroende. Fortsätt sup!

Gillad av:Peter_Hansen, Springerrunt, onion, KAX, Tompa (5 totalt)
  • Otroligt skönt! Med fullt självförtroende och bättre avslut kunde det mycket väl blivit 8-0.

• @Jögge sa:
    Jag tycker faktiskt inte att Calle ska starta. Inte tu tal om att han har överlägset högst potential och kvalitet i truppen, men när det kommer till det som kommer behövas de sista tre matcherna och förhoppningsvis kvalet så tycker jag att andra visat långt mer.

Jag får väl helt enkelt pudla här. Förlåt Calle, Calles mamma och hela Blomstermåla socken. Pavic och Anton springer fan livet ur sig för tröjan match efter match! Tack för sången East Front! Allt för mig. Gonatt!

Gillad av:Manne, Petter Bengtsson, JFA (3 totalt)
  • @Redarmy88 sa:
    Nervositeten stiger.. Jag har en konstig känsla om en urladdning.. Varför vet jag inte.. Mystiskt..

Jag citerar mig själv.
    Fyfan vad underbart!!

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • Ojojojoj vilken klasskillnad! Velic/KGB har verkligen fått fart på laget, bort med ängsligheten och fram med modet. Så här bra är vi! Nu kör vi vidare, kör över degen o sen har jag förhandlat in att se Frej på plats på Myran! Nu tar vi kontraktet!

• Älskar East Front. Ni kämpar som stått där match in match ut. Detta är för er. Nu njuter vi kvällen ut, sen laddar vi för att krossa Degen! Vi vinner alltid på Valla!

Gillad av:Peter_Hansen, Petter Bengtsson, McA, Pelle, Tompa, Labila Kabila (6 totalt)
  • Syrianskas målsättning från start verkade vara att maska till sig 0-0. De blev hårt straffade av Öster som äntligen visade rätt attityd. Spelade till sig fina lägen som Kapcevic visade hur man bäst förvaltar. Han är något långsammare i år men ändå Östers klart bäste forward.

• @fåtöljsupporter a.k.a. fr sa:
    Hur kassa var inte syrianska på en skala 1 till 10?

Frågan är hur fan Örgryte kunde förlora mot det här gänget. Hoppas verkligen att de tar sig samman imorgon å slår Degerfors så de blir avhängda från kvalplatsen inför vår match mot dem.

• Tar tillbaka all kritik mot Dragan! Vilken kung! Nu klarar vi fan detta!!

• @Peter_Hansen sa:

@Redarmy88 sa:
    Jag har en konstig känsla om en urladdning.. Varför vet jag inte.. Mystiskt..

Bra känsla.

Hehe ibland slår det ju in.
    Fyfan vad nervigt det kommer bli dessa två veckor.
    Allt ifrån direktplats som nedflyttning är just nu möjligt.

• Grym match från start till mål, grym uppslutning i klacken, 2400 åskådare på plats i ett bottenmöte, säger ändå en del, bästa publiksiffran på ett tag, tycker många visade lite vad dom kan idag, visst syrianska var inte bra, men öster gjorde dom dåliga med, blottade dom ganska kraftigt stundtals, ena överlappen efter den andra från kant, och dom hände inte riktigt med, SUG DEN får väll sammanfatta dagens match, nu lever hoppet ordentligt, helt plötsligt är Degerfors borta ingen omöjlighet

Gillad av:Lewinsky (1 totalt)
  • @Bluearmy84 sa:
    400 åskådare på plats i ett bottenmöte, säger ändå en del, bästa publiksiffran på ett tag

Riktigt kul att folk slöt upp. När det verkligen gäller finns Österstödet i hjärtat hos växjöborna.

• Kanske lite hybris nu men vinst mot Degen samtidigt som Gais kryssar/förlorar eller Trelleborg förlorar så finns chans för direktplatsen

• @Eric sa:
    Kanske lite hybris nu men vinst mot Degen samtidigt som Gais kryssar/förlorar eller Trelleborg förlorar så finns chans för direktplatsen

Kommer bli en rejäl press på det lag av Gais eller Västerås som förlorar när de möts i nästa omgång..

• @Eric sa:
    Kanske lite hybris nu men vinst mot Degen samtidigt som Gais kryssar/förlorar eller Trelleborg förlorar så finns chans för direktplatsen

Vinst mot Degerfors samtidigt som Gais och Trelleborg förlorar och vi har en 12e plats i egna händer då Gais o Tff möts i sista och vi har bättre målskillnad än Gais. (Detta förutsatt att inte också bp vinner sina båda sista...)

Gillad av:Redarmy88, Tompa (2 totalt)
  • @Bissan sa:

@Eric sa:

Vinst mot Degerfors samtidigt som Gais och Trelleborg förlorar och vi har en 12e plats i egna händer då Gais o Tff möts i sista och vi har bättre målskillnad än Gais. (Detta förutsatt att inte också bp vinner sina båda sista...)

Sammanfattningsvis, vinst mot Degerfors och vi har förhoppningar om ett nytt Limhamns IP mirakel!

• Det är en rätt behaglig känsla att kunna lämna Myran avslappnad istället för arg

Gillad av:Tompa, Eric (2 totalt)
  • redigerade October 2019

@Ruuben sa:

@ubie67 sa:
    Allt handlar om fokus nu, spela smart utan ångest o panik. Kämpar gör vi men måste ha tålamod i matchen o absolut inte göra nåra misstag bakåt, då vinner vi helt enkelt dagens match 9 av 10 oavsett Kanerva eller inte. Laguppställning spelar inte så stor roll heller, tror Velic bra koll hur vi skall spela, en gedigen laginsats o vi är med i leken igen. Förlust o vi försvinner från finrummet för ett tag, så enkelt är det...

Instämmer. De senaste matcherna har ju bänken varit viktig. Här gäller det att man byter in spelare i tid så de får chansen att påverka, då vi har en matchtrupp som känns ganska jämn för tillfället där många platsar i startelvan. Meddela de spelarna i halvtid man planera byta ut så de kan ta ut sig ordentligt i matchen innan de blir utbytta, för idag ska vi springa sönder Syrianska, inget annat som gäller, störa dem högt så de inte kan starta sina uppspel som de vill, vara på dem hela tiden så de blir irriterade. Då kommer misstagen så de får gult kort och blir avstängd i nästa match, kanske en utvisning, kanske en frispark i bra läge eller kanske till och med en straff.
    Spring spring SPRING för Öster ikväll!!

Idag både sprang vi samt spelade enkelt i backlinje o tjongade undan ev baklängesmålssituation. Blev en enkel seger likt väntat då man följde matchplan samt att både Pavic/Helg var på humör o Calle/Dragan äntligen levererade.

Tyvärr betyder denna seger inte nånting om vi inte säkert minst tar kryzz mot Degen o vinner hemma sista, men underbart nu med positiv känsla o att vi fick många mål för målskillnaden, som kan visa sig viktig om 2v.

Tack för dagens grymma insats Velic o Co, syns på lördag igen mot ett förhoppningsvis mindre laddat hemmalag som vi har bra statistik mot!

• Jag är kung kung i baren och östers spelare är kungar på planen. Degen nästa offer! Skål ta mej fan!

• @ubie67 sa:

@Ruuben sa:

@ubie67 sa:
    Allt handlar om fokus nu, spela smart utan ångest o panik. Kämpar gör vi men måste ha tålamod i matchen o absolut inte göra nåra misstag bakåt, då vinner vi helt enkelt dagens match 9 av 10 oavsett Kanerva eller inte. Laguppställning spelar inte så stor roll heller, tror Velic bra koll hur vi skall spela, en gedigen laginsats o vi är med i leken igen. Förlust o vi försvinner från finrummet för ett tag, så enkelt är det...

Instämmer. De senaste matcherna har ju bänken varit viktig. Här gäller det att man byter in spelare i tid så de får chansen att påverka, då vi har en matchtrupp som känns ganska jämn för tillfället där många platsar i startelvan. Meddela de spelarna i halvtid man planera byta ut så de kan ta ut sig ordentligt i matchen innan de blir utbytta, för idag ska vi springa sönder Syrianska, inget annat som gäller, störa dem högt så de inte kan starta sina uppspel som de vill, vara på dem hela tiden så de blir irriterade. Då kommer misstagen så de får gult kort och blir avstängd i nästa match, kanske en utvisning, kanske en frispark i bra läge eller kanske till och med en straff.

Idag både sprang vi samt spelade enkelt i backlinje o tjongade undan ev baklängesmålssituation. Blev en enkel seger likt väntat då man följde matchplan samt att både Pavic/Helg var på humör o Calle/Dragan äntligen levererade.

Tyvärr betyder denna seger inte nånting om vi inte säkert minst tar kryzz mot Degen o vinner hemma sista, men underbart nu med positiv känsla o att vi fick många mål för målskillnaden, som kan visa sig viktig om 2v.

Tack för dagens grymma insats Velic o Co, syns på lördag igen mot ett förhoppningsvis mindre laddat hemmalag som vi har bra statistik mot!

Eller hur! Ingen kan väl nu förneka att tränarbytet har gett resultat och att det var rätt beslut att ta bort Järdler. Nu springer vi ju äntligen på planen. Har du konditionen så kommer skärpan å fokus på köpet.
    3 segrar på de 4 senaste matcherna, vem trodde det för några veckor sedan. Underbart!

Gillad av:Petter Bengtsson, Ozze, Tompa (3 totalt)
  • @Ruuben sa:

@ubie67 sa:

@Ruuben sa:

@ubie67 sa:

Eller hur! Ingen kan väl nu förneka att tränarbytet har gett resultat och att det var rätt beslut att ta bort Järdler. Nu springer vi ju äntligen på planen. Har du konditionen så kommer skärpan å fokus på köpet.
    3 segrar på de 4 senaste matcherna, vem trodde det för några veckor sedan. Underbart!

För att vara ärlig var det så här det såg ut i början av säsongen. Skillnaden är att vi har en anfallare som börjat leverera.

Gillad av:KAX, Redarmy88 (2 totalt)
  • Av det jag såg igår så har jag väldigt svårt att se att Syrianska kommer ta några fler poäng den här säsongen. De kunde göra några individuella actioner men satt inte alls ihop som lag. Visade dålig inställning och verkade knappt kämpa.
    Om de skulle gå om oss igen skulle jag bli väldigt förvånad.

• @Plantagenparkeringen sa:

@Ruuben sa:

@ubie67 sa:

@Ruuben sa:

@ubie67 sa:

För att vara ärlig var det så här det såg ut i början av säsongen. Skillnaden är att vi har en anfallare som börjat leverera.

Möjligtvis i tipshallen, men i serien har jag då inte sett laget såhär i 93 minuter förens nu i slutet på säsongen. Ska nog inte dra för stora växlar av Dragans prestation. utan Stefan, Pavic, å Calles förarbete hade han inte gjort hattrick. Hade Helg eller Calle haft samma position i boxen som Dragan så hade de också satt de bollarna.
    Så jag skulle snarare säga att LAGET börjat leverera och inte bara en enskild anfallare. Men alltid bra när anfallare gör mål för självförtroendets skull.

• @Hasse-Hattrick sa:
    Av det jag såg igår så har jag väldigt svårt att se att Syrianska kommer ta några fler poäng den här säsongen. De kunde göra några individuella actioner men satt inte alls ihop som lag. Visade dålig inställning och verkade knappt kämpa.

Så har set sett ut länge. Ändå vann de mot ÖIS. Så ska nog inte räknas bort.

Gillad av:Szabo (1 totalt)
  • redigerade October 2019

@Slangen sa:

@Hasse-Hattrick sa:
    Av det jag såg igår så har jag väldigt svårt att se att Syrianska kommer ta några fler poäng den här säsongen. De kunde göra några individuella actioner men satt inte alls ihop som lag. Visade dålig inställning och verkade knappt kämpa.

Så har set sett ut länge. Ändå vann de mot ÖIS. Så ska nog inte räknas bort.

...o har nog hyfsad chans hemma mot HBK sista matchen på kg i Jallavallen, är först o främst ett plastlag o plockar sina poäng där. Sedan att man ser klasskillnader lagen emellan likt igår, men ju inte alltid det som styr vilket serien så tydligt utvisar, tabell ljuger aldrig.

Logga in eller registrera för att kommentera.