Silly Season 2018-19

15152545657

Kommentarer

• Transferfönstret i Sverige stänger 11:e augusti. Kommer det hända något mer i Öster?

• redigerade August 2019

Nej. Vi är inte i hamn ännu.

Såg inte Syrianska matchen, nu sett första halvan av Gais.

Konstaterar att vi i Vall, JP och Keene tillfört tyngd, desperation och närkampsspel som gör hela skillnaden. Nu skapas övertag efter duellvinster som skapar ytor som Pavic, Calle, Helg och Vall utnyttjar via inläggsspel.

Med dessa karaktärer och ett lägre, mindre sårbart spel, är jag betydligt hoppfullare i var detta slutar.

Och precis där hör jag Kalles stämma ljuda över Myran. Underbart.

Gillad av:olka6806, Tompa, Manne, Petter Bengtsson, xonitex, Zingo, Ozze, Peter_Hansen (8 totalt)
  • Kanske finns bättre trådar för detta men är JP vår kapten nu? Enligt Östers Facebooksupptatering så verkar det så. Bra i så fall tycker jag!

Gillad av:naren (1 totalt)
  • Charbel Georges klar för Mjällby

• Känns lite tunt på mittfältet o på forwardsidan fortfarande , ser gärna ett kvalificerat nyförvärv till om ekonomi tillåter

• Nömme Kalju... Har inte en viss herr Teever spelat där?

Drömvärvning isf..

Gillad av:Sigge (1 totalt)
  • Tur de inte värvade Teever, då hade de gått rent i höst.

Gillad av:Jockeluring, Simba, Pelle (3 totalt)
  • Är det någon som fattar hur den nya BP Brassen ville gå till BP? Hans klubb skulle ju spela europa league kval imorgon och han är en ordinarie spelare.

Pengar??

• @ÖIF135 sa:
    Är det någon som fattar hur den nya BP Brassen ville gå till BP? Hans klubb skulle ju spela europa league kval imorgon och han är en ordinarie spelare.

Pengar??

Han blev väl sugen när han såg att nästa hemmamatch är mot Östers IF.

Gillad av:olka6806, outdoor_miner, Memory Man, Jockeluring, Manne, naren, Pekka (7 totalt)
  • Erik Pärsson klar för Mjällby. Deras sjunde nyförvärv i sommar...

• GAIS värvar brasiliansk mittback Henrique Moura samt anfallare från krislaget Ipswich Aaron Drinan (som inte ens spelade där föregående fantastiska säsong!). Kanske ändå liten förstärkning, bra att vi ej möter dem längre...

• redigerade August 2019

Mjällbys bästa målskytt Jacob Bergström kan bli klar för Mjöndalen i dagarna enligt kristianstadsbladet.

• @Slangen sa:
    Mjällbys bästa målskytt Jacob Bergström kan bli klar för Mjöndalen i dagarna enligt kristianstadsbladet.

Då slipper han kanske jobba på Subway i Karlskrona. :) Mjöndalen levererade Mendonca Fuhre till Öster. I år spelar han för Asker som har en publikkapacitet på 2000, dvs mer än vad Öster har i snitt. ;)

• Bör väl rimligtvis bli en liten slant för Öster om det blir av? Barrow var väl hos oss en kort stund?
    http://fotbolltransfers.com/site/news/112303

• redigerade August 2019

Utbildningsbidrag, troligen.
    Han är född -92 liksom Kalle Lindblad så jag tror de spelade i samma pojklag. Länkar en intervju där detta tas upp.

Gillad av:Lucksmith (1 totalt)
  • @Peter_Hansen sa:
    Han är född -92 liksom Kalle Lindblad så jag tror de spelade i samma pojklag. Länkar en intervju där detta tas upp.

Utbildningsbidrag betalas väl bara ut vid första försäljningen?

• @Slangen sa:

@Peter_Hansen sa:

Utbildningsbidrag betalas väl bara ut vid första försäljningen?

Enligt SvFFs representationsbestämmelser betalas utbildningsersättningen ut vid varje övergång men bara upp till 23 års ålder. Då Barrow är över 23 år torde denna ersättning ej vara aktuell.

Jag har för mig att Öster är hans moderklubb och att han var 18 år när han lämnade. Då borde Öster ha ca 50 % av solidaritetsersättningen om det stämmer. 25 000 kr per miljon m a o. Jag utgår ifrån att solidaritetsersättningen gäller för klubbar mellan England och Turkiet.

• MFF har väl fått pengar många gånger om för Zlatan? Jag tror det gäller hela karriären.

• @Sigge sa:
    MFF har väl fått pengar många gånger om för Zlatan? Jag tror det gäller hela karriären.

Solidaritetsersättning betalas hela karriären. Men utbildningsbidrag betalas upp till 23 år och bara till senaste klubben, förutom vid första övergången då samtliga klubbar får pengar.

Inget utbildningsbidrag till Öster, men möjligen solidaritetsersättning alltså: http://fotbolltransfers.com/site/news/4896

Gillad av:Peter_Hansen, outdoor_miner (2 totalt)
  • redigerade August 2019

Stulic drar till sig intresse från Stoke och Birmingham, dags att ge honom en chans i a-laget snart

Kanske dags att plocka hem Anton Henningsson snart, pålitlig målskytt i norge

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • Vid den här tiden på året brukar det börja snackas om förlängningar av utgående kontrakt. Det är inte så hett just i år av mer än en anledning (spelarna har inte presterat särskilt bra överlag, vi vet inte serietillhörighet nästa år, etc). Men vilka har utgående kontrakt i vinter och vilka utöver det tror vi får lämna vid en degradering?

• @Peter_Hansen sa:
    Vid den här tiden på året brukar det börja snackas om förlängningar av utgående kontrakt. Det är inte så hett just i år av mer än en anledning (spelarna har inte presterat särskilt bra överlag, vi vet inte serietillhörighet nästa år, etc). Men vilka har utgående kontrakt i vinter och vilka utöver det tror vi får lämna vid en degradering?

Det ironiska för vissa spelare ex DJ lär ju vara att ett nytt kontrakt är ytters ovisst i superettan medans han garanterat lär få nytt i söderettan.

• http://fotbolltransfers.com/site/club/155

Finns en del intressanta namn, både tränare och spelare.

• In med Nanne

Gillad av:dokken (1 totalt)
  • @jojolaget sa:
    http://fotbolltransfers.com/site/club/155

Finns en del intressanta namn, både tränare och spelare.

In med Patrik Winqvist. Om öster skulle starta en insamling för Patrik Winqvist skulle jag donera

• Jag donerar också. In med vad Som helst.
    Innan det är försent. Ge Nanne 100 k om han löser ett nytt kontrakt.

• Tror ni verkligen Öster kommer ta in en ny tränare nu? Om 10 dygn är snart HBK-matchen över och då återstår 5 matcher innan den långa vintern tar vid.

Logga in eller registrera för att kommentera.