Öster-GAIS 4/8

123457

Kommentarer

• Mot Allsvenskan!

Gillad av:Eric, Grusplanen, Manne (3 totalt)
  • Värends-Vall äger ju sin kant men vad var det om när han bytte kant med Pavic en(?) gång?

• @antzzo sa:
    Mot Allsvenskan!

Nu tycker jag att vi taggar ner här lite va, Allsvenskan kanske nästa säsong men nu ska vi säkra ett nytt kontrakt först

• redigerade August 2019

@Knugen sa:

@antzzo sa:
    Mot Allsvenskan!

Nu tycker jag att vi taggar ner här lite va, Allsvenskan kanske nästa säsong men nu ska vi säkra ett nytt kontrakt först

Jag var inte seriös.
    Tycker vi ska tagga ned precis lika mkt med snacket om att vi vänder det här. Skönt med seger men detta är vanlig effekt vid ett tränar byte, som så ofta inte brukar hålla i sig. Nu är de dags för Östers IF att fortsätta göra grovjobbet. Tuffa matcher kvar

Gillad av:Knugen, Plantagenparkeringen (2 totalt)
  • GGGGAAAAIIIISSSS 2-1

• Vall mycket duktig.

• 2 vinster till och vi är på säker mark igen

• Gais stolpe ut, gav hopp om 3 pinnar idag, hybris? NEJ....att öster åter vinner på myran, ger hopp om nytt kontrakt....FY FAN VAD SKÖN SEGER

Gillad av:Knugen (1 totalt)
  • Ja tre bra nyförvärv. Vi vann dessutom välförtjänt. Drott och helg bra också.

• Sitter här nu med den bästa känslan på jag vet inte hur länge. Seger. Bra spel. Nitiskt spel. Rättvist rakt igenom.

Gillad av:Pekka (1 totalt)
  • Vänster kanten med Vall o Helg tillsammans med Drott o JP mycket bra

• Vilken skillnad i kampviljan hos spelarna, Johan Perssons agerande innan 1-0 är riktigt bra. Detta spel inger förhoppning!

• Segern idag gav ju samma seger känsla som mot Malmö i cupen. Vi har varit nere i källaren och vänt. Nu går vi mot ljusare tider igen. Brage vill inte möta oss just nu vill jag lova.

Gillad av:Slangen, Wallberg (2 totalt)
  • Behöver det sägas att jag är i Frankrike? Det blir alltid segrar då.

Gillad av:Peter_Hansen, per gustafsson, Szabo, öster i väster (4 totalt)
  • Otroligt skön seger, nu är vi tillbaka på banan igen. Också skönt att kunna släppa det där "vi vinner aldrig på Myran"-mantrat. Även om det var jävligt knappt, måste ju sätta chanserna...

Lite sur på Keene, men å andra sidan är Brage rätt lag att vara avstängd mot. Nu njuter vi ikväll, imorgon börjar jobbet att förbereda oss inför nästa match.

Gillad av:Anders (1 totalt)
  • @BKBiceps sa:
    Bästa sekvensen på hela matchen idag: slutminuter och öster står och täcker boll vid hörnflaggan. Cyniskt och alldeles underbart <3

• redigerade August 2019

@Zingo sa:
    Otroligt skön seger, nu är vi tillbaka på banan igen. Också skönt att kunna släppa det där "vi vinner aldrig på Myran"-mantrat. Även om det var jävligt knappt, måste ju sätta chanserna...

Lite sur på Keene, men å andra sidan är Brage rätt lag att vara avstängd mot. Nu njuter vi ikväll, imorgon börjar jobbet att förbereda oss inför nästa match.

Ja, JP får hålla sig på mattan mot Brage. Ingen avstängning mot BP tack.

Gillad av:JanJosefsson (1 totalt)
  • @Patrik sa:

@ÖIF135 sa:

@Ozze sa:
    Keene är avstängd. Strongt av honom ändå.

Keene har bara 2 gula och han blir avstängd vid sitt tredje.

Kommer alltså vara avstängd efter Gais

Som sagt.

Skön seger dock, och bra att Keane fick spräcka målnollan.

• @Peter_Hansen sa:
    Värends-Vall äger ju sin kant men vad var det om när han bytte kant med Pavic en(?) gång?

Tänkte också på det ! Lite mysko

• @olka6806 sa:

@Peter_Hansen sa:
    Värends-Vall äger ju sin kant men vad var det om när han bytte kant med Pavic en(?) gång?

Tänkte också på det ! Lite mysko

Jag tror att de kom i oordning efter en fast situation.

• Konstaterar att vi plockar in 2 poäng på Frej, Västerås, Trelleborg, Syrianska. 3 poäng på Gais, BP (Halmstad?). Mycket bra omgång!
    Nu går vi för poäng i Borlänge, sedan 3 viktiga mot BP så är vi i allra högsta grad med i racet..!

Gillad av:JanJosefsson, Tompa (2 totalt)
  • @Ruuben sa:
    Konstaterar att vi plockar in 2 poäng på Frej, Västerås, Trelleborg, Syrianska. 3 poäng på Gais, BP (Halmstad?). Mycket bra omgång!
    Nu går vi för poäng i Borlänge, sedan 3 viktiga mot BP så är vi i allra högsta grad med i racet..!

Viktigaste som påpekat innan att strunta i hur de andra lagen spelar o poäng hit o dit, gör vi bara vårt jobb avslutningsvis så löser vi kontraktet, Velic inne på samma linje:

”Det är klart alla har koll på var vi ligger, det är svårt att undvika, men vi lägger absolut ingen fokus på tabellplaceringen. Nu har vi tagit fyra poäng på två matcher och vi måste samla ett visst antal poäng. Vi kan inte påverka de andra resultaten utan behöver fokusera på hur många poäng vi beghöver ta och det har vi ett hum om. Nästa match är Brage och det är det vi har full fokus på, hur vi kan ta poäng där uppe. Om det blir tre eller en det får vi se."

• Okej insats av de meriterade nyförvärven idag tänk på att vi mötte ett lag från bottenträsket i andraligan. Så sjukt gött med seger inatt sover man skönt. Arbetsinsatsen va fan prima idag även tjurigheten, men hur vi än formerar laget måste kvaliteten upp flera snäpp ,
    FOOORZA ÖSTER !!!!!!!

• Sista omgången, Öster - Frej. Vore en dröm om den matchen blir betydelselös.

• 1-0 målet har vissa likheter med målet mot Halmstad. Bollvinst av Persson respektive Karlsson, Drott får ut bollen på vänsterkanten till Helg respektive Calle. Suveräna framspelningar och mål av Keene respektive Silka. Keenes avslut dock mycket svårare.

• Bra rapportering från hemsidan, tackar vi för!

• Jag har under åren här på forumet varit stundtals hård mot Velic när han spelade (kanske egentligen mer mot de som envisades försöka använda honom över hans förmåga än mannen själv) men just nu känns det som han (och KGB) lyckats med steg 1 mot ett bättre fungerande lag - ingjutit lite mer jävlar anamma i laget (med hjälp av de värvningar som har just dessa egenskaper), fått spelare att ta lite fler maxlöpningar och framför allt infört ett rakare spel där man inte duttar runt i all evighet (något som tyvärr Calle och Pavic fortfarande gör sig skyldiga till ibland).

Framför allt var det en fröjd att se mannen på linjen och den inlevelse och de känslor han visade. Jag tycker även hans byten är bra och det ska bli intressant att se hur han gör med Örnblom som idag var en gigant (det kändes som att han och Lundgren hade en bra balans i försvarsspelet).

Resten av säsongen kan sluta hur som helst (förhoppningsvis bra) men jag måste (motvilligt?) erkänna att min inställning till mannen mjuknat.

Gillad av:Lewinsky, Lucksmith, Peter_Hansen, Zingo, Wallberg, Petter Bengtsson, Anders, olka6806, Labila Kabila, Pekka (10 totalt)
  • Lundgren sa nyss i intervju, nu har vi en vecka på oss o lära mer om det nya sättet o spela,
    Hopas tränarbytet inte kom försent bara borde skett för länge sen förstår man nu

Logga in eller registrera för att kommentera.