Silly Season 2018-19

1444547495057

Kommentarer

• JP är en fantastisk värvning! Startade så sent som i HIF:s senaste match. Om han nu kommer till Öster är det magiskt bra!

• Nae i detta läge vi befinner oss i är det 2 fantastiska spelare vi får in, visst det är inga pur unga nyförvärv, MEN JP kan öster sen innnan och då var han grym på vårat mittfält, startade senast i HIF och då talar vi allsvensk nivå, keene har spelat här förr och Sydafrikanska ligan är bland dom bästa på kontinenten, och där har han levererat och dessutom spelat stor del av karriären i Sverige, så detta kan han, få in 2 sånna spelare, är precis det vi behöver, för och krydda till det sista i anfallsväg, Nae detta kommer bli riktigt bra !!!!!

Gillad av:Redarmy88, 1967conny (2 totalt)
  • Jag är försiktigt optimistisk till den här värvningen

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • Keene värvningen gillar jag inte då jag tror han är lik kapcevic samt att vi nu har 5 anfallare på 1 position. Men JP, bra värvning. Riktig slitvarg. Däremot med spelarmaterialet öster hade innan dessa två värvning ska dom enkelt klara sig kvar. Det är inte spelarna det är fel på utan ledarstaben.

• @österlivetut sa:
    Keene värvningen gillar jag inte då jag tror han är lik kapcevic samt att vi nu har 5 anfallare på 1 position. Men JP, bra värvning. Riktig slitvarg. Däremot med spelarmaterialet öster hade innan dessa två värvning ska dom enkelt klara sig kvar. Det är inte spelarna det är fel på utan ledarstaben.

Tycker du verkligen keene är samma kategori som dragan och DJ?

Gillad av:honda (1 totalt)
  • Två riktiga vinnarskallar in, bland alla dessa som bara hänger med huvuden, hoppas bara de har glöden kvar nu gäller det att rädda kontraktet, det verkar som den sportsliga ledningen äntligen förstår hur läget är, nästa säsong tar vi efter match 30. Alltid ÖIF

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • Två spelare med pondus och rutin har plockats in. Helt rätt. Men det kommer också att behövas en mer långsiktig förändring av truppen efter säsongens slut. Och då utgår jag ifrån att vi inte åker ur.

Något vi nu har lärt oss den hårda vägen är att spelidén måste passa truppen. Det räcker inte att ha något som funkar i teorin eller i ett fåtal cupmatcher.

Gillad av:gyros (1 totalt)
  • Konstigt, för några stunder sedan kände jag likt luring inget fotfäste, men nu när det görs något och rör på sig får man ändå för sig att det uppenbarat sig ett par halmstrån. Som vanligt, hur illa det än ser ut – jag vet inte om det någonsin sett så illa ut som det gör nu – lurar det en strimma hopp i vassen.

Järdler uppger att Keene besitter en defensiv spelförståelse och arbetar otroligt hårt. Det låter bra, men borde inte Järdler ha sett till att alla spelare förstår och är beredda att på plan utföra sådant arbete? Passar alltså på att, mitt i hoppfullheten som ersatt hopplösheten, oroa mig för litet för försvarsspelet, som enligt mig har varit svagt. Mycket bolltittande passivitet tyckte jag mig se bl.a. vid baklängesmålen senast mot ÖIS. Så slitvargar med arbetskapacitet behövs, är välkomna och ger mig hopp.

• Jag kom att älska Johan Persson förra vändan i Öster. Gjorde allt rätt och med en enorm pondus. En grym ledare på planen. Just då gick ju allt Östers väg också. Hoppas på det igen, men som säsongen sett ut tvivlar man ju ändå. Forza Öster!

• Glöm inte att Järdler är en oerfaren tränare, han lär sig förhoppningsvis mycket nu den hårda vägen- Alltid ÖIF

• Helt otroligt man får nypa sig i armen och gnugga ögonen ,värvar verkligen öif en allsvensk startspelare från Helsingborg, otroligt så även en från sydafrikas högstaliga. Grymt Äntligen värvningar som är riktigt bra för en botten klubb i svenska andraligan med en seger på typ ett år. . De här pojkarna har både skills och fysik samt rutin att väcka laget, bara inte järdler försöker göra dom till bakåt/sidleds spelare i snigelfart.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • @österlivetut sa:
    Keene värvningen gillar jag inte då jag tror han är lik kapcevic samt att vi nu har 5 anfallare på 1 position. Men JP, bra värvning. Riktig slitvarg. Däremot med spelarmaterialet öster hade innan dessa två värvning ska dom enkelt klara sig kvar. Det är inte spelarna det är fel på utan ledarstaben.

Det kan ju också vara så att samma ledarstab insett att vi ska spela rakare och enklare från och med nu, och att man därför plockar in James. Ett 4-4-2 med mer cyniskt spel brukar bottenlag övergå till när annat inte funkar.
    Stigande matchform på Dragan med Keene jämte sig så har vi iaf all tyngd i boxen som går att få. Bara bollarna kommer dit...

• Men dom här värvningarna gör mig orolig för framtiden. Vad händer då? Vi behöver unga spelare också.

• @ÖIF135 sa:
    Men dom här värvningarna gör mig orolig för framtiden. Vad händer då? Vi behöver unga spelare också

Just nu är det sekundärt. Primärt är att klara sig kvar i superettan.

Gillad av:xonitex, Slangen, Ozze, 1967conny, Bluearmy84 (5 totalt)
  • @ÖIF135 sa:
    Men dom här värvningarna gör mig orolig för framtiden. Vad händer då? Vi behöver unga spelare också.

Dragan och johanessons kontrakt går ut efter säsongen. Isf har vi bara keene över 30 i anfallet.

• @ÖIF135 sa:
    Men dom här värvningarna gör mig orolig för framtiden. Vad händer då? Vi behöver unga spelare också.

Nu sa ju Järdler på pk att hans värvningar hittils varit för att föryngra, men att det som alla vet att det nu behövs mer rutin inför läget.

•  Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • @österlivetut sa:
    Keene värvningen gillar jag inte då jag tror han är lik kapcevic samt att vi nu har 5 anfallare på 1 position.

Nej, Keene är inte lik Dragan i spelstilen.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Det blir väldigt dyrt att åka ur Superettan just i år med tanke på tv-avtalen. Just därför känns de här värvningarna helt rätt. Kortsiktiga lösningar kan samtidigt vara långsiktiga.

• Till SMP säger Järdler, angående en eventuell värvning av JP, att det är föga troligt att HIF släpper honom då Farnerud är skadad. Det ligger något i det men samtidigt har HIF i sommar värvat innermittfältaren Ibrahim Bance och då ökar sannolikheten att de släpper JP. Nu har HIF värvat islänningen Daniel Hafsteinsson. Oklart vilken position han har.

• @Calle01 sa:
    Till SMP säger Järdler, angående en eventuell värvning av JP, att det är föga troligt att HIF släpper honom då Farnerud är skadad. Det ligger något i det men samtidigt har HIF i sommar värvat innermittfältaren Ibrahim Bance och då ökar sannolikheten att de släpper JP. Nu har HIF värvat islänningen Daniel Hafsteinsson. Oklart vilken position han har.

Tror islänningen också spelar på mitten samtidigt som jag läste på hifs forum att de har överflöd av mittfältare.

• redigerade July 2019

Hafsteinsson är innermitt. Känns som att den detaljen gjorde att JP släpptes fri. Vilken jävla kanonvärvning!

Skulle Järdler vara kvar som tränare så krävdes det något sånt här. Två stycken rutinerade ledartyper in samt Helg tillbaka från skada. Fyra poäng upp till säker mark. Nu börjar en ny resa.

DISCLAIMER: Inget är klart förrän det är klart.

Gillad av:Redarmy88, öster i väster (2 totalt)
  • redigerade July 2019

Hur många mittfältsspelare behöver Öster? Gjorde en genomgång av den nuvarande truppen och fann att tio av spelarna helt eller enstaka gånger haft olika positioner på mittfältet under de senast två säsongerna. Eller är Johan Persson villig att spela vänsterback?

• @Redarmy88 sa:

@österlivetut sa:

Tycker du verkligen keene är samma kategori som dragan och DJ?

Han har såklart spelat på en bättre nivå. Risken finns att han får hybris som Dragan har fått. Är loj, tar inte hemjobbet etc.

• @Sigge sa:

@österlivetut sa:

Det kan ju också vara så att samma ledarstab insett att vi ska spela rakare och enklare från och med nu, och att man därför plockar in James. Ett 4-4-2 med mer cyniskt spel brukar bottenlag övergå till när annat inte funkar.
    Stigande matchform på Dragan med Keene jämte sig så har vi iaf all tyngd i boxen som går att få. Bara bollarna kommer dit...

Så du menar att ett anfall på 33 år är en bra kombo? Visst är dom erfarna. Men samma typ av spelare funkar inte. Du behöver kunna komplettera varandra istället för att ha samma styrkor

• @österlivetut sa:

Så du menar att ett anfall på 33 år är en bra kombo? Visst är dom erfarna. Men samma typ av spelare funkar inte. Du behöver kunna komplettera varandra istället för att ha samma styrkor

Sättet att spela har väl inte så mycket med åldern att göra? Finns inte så många likheter i Dragans sätt att spela jämfört med Johannessons. Keenes sätt att spela kommer skilja sig avsevärt från de andra 30+ gubbarna.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • Oavsett speltyp behöver vi nån som gör mål när chansen dyker upp i stället för att få hjärnspöken. Engelsmännen är kända för att inte tänka mer än nödvändigt, snarare tvärtom :p .

Gillad av:Tompa, Steffe (2 totalt)
  • Om nu Johan Persson lämnar HIF för oss, vad är anledningen isåfall? Någon som hört orsaken till det, han har väl fått speltid tänker jag..

• @Old Chap sa:

@österlivetut sa:

Sättet att spela har väl inte så mycket med åldern att göra? Finns inte så många likheter i Dragans sätt att spela jämfört med Johannessons. Keenes sätt att spela kommer skilja sig avsevärt från de andra 30+ gubbarna.

Du kanske har rätt. Men vad magkänslan känner så är keene är en liten förbättring av Dragan. Enligt mig är inte det som behövs i detta läge

Logga in eller registrera för att kommentera.