Silly Season 2018-19

1424345474857

Kommentarer

• redigerade July 2019

@xonitex sa:
    Kollar man lite video så ser Keene ut som en riktig killer i straffområdet iaf ;)

Jag är beredd att hålla med,. Han bör ju få x antal chanser per match i superettan, räcker väl om han sätter typ varannan?

Dessutom bör väl keene få en superettan klausul, om vi åker ur så är han inte kvar och stannar vi borde han ju vara en del utav det, win/win

• redigerade July 2019

@Redarmy88 sa:
    Vi får ge honom en chans. Han har alltså gjort över 30 mål i allsvenskan. Borde göra honom ganska okej även i superettan. 33 år är ingen jätteålder.

Absolut. Men två år känns långt... Då har vi alltså Keene, Pedro och sannolikt Ljubicic på kontrakt inför vinterfönstret. Max en ny anfallare in till.

• Kluven. Det kan ju inte bli sämre iaf. Kanske vi behöver en lite mer slugger där fram? Svårbedömt då han inte spelat i Sverige på länge, men får hoppas att han håller god superettanklass och att de skriver säsongen ut bara med option, och inte något längre kontrakt som vi fastnar i om det blir en flopp.

• Två år, min gud. Detta kommer bli hemskt.

• redigerade July 2019

Keene känns som en bra värvning gärna tillsammans med Ljubicic också. Två års kontrakt är ok då Keene är den ende forward som kan vara av intresse för någon annan klubb om det blir nedflyttning. Eller så får han hjälterollen om laget lyckas klara sig kvar. Järdler måste dessutom värva minst en riktig ytterback eller åtminstone försöka skola om någon av de alldeles för många mittfältsspelarna. Pavic saknar fysik, Silverholt slarvar både framåt och bakåt och SK är vass offensivt men gör ofta misstag i utsatta lägen.

Gillad av:Choffee (1 totalt)
  • Jag är skeptisk till Keene, men jag har gärna fel.

• Men det var ju en provspelande vänsterback idag i u21 matchen. Järdler har väll insett att vi behöver en.

• redigerade July 2019

Då väljer jag att se det från den ljusa sidan. Keene har inte bara en bra historik i Allsvenskan, utan kommer också senast från två klubbar på övre halvan av den sydafrikanska högstaligan. De lagen är antagligen bättre än vad Öster är nu. Dessutom ser han vältränad ut även på helt nya bilder. Alltså ingen El Kabir-ölmage från något emirat.

Klart Keene kan tillföra något. Jag minns honom som aggressiv, snabb och stark i boxen. Det är ingen mes. Saker lär hända kring honom. Förmodligen kan han också tillföra något med erfarenhet och en proffsig inställning.

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • Om alla andra offensiva krafter stannar bör detta även leda till att vi äntligen återgår till att spela med två renodlade anfallare. Läste även att Tannus gjorde en bra match mot Helsingborg liksom Dragan. Väljer att se det som att det äntligen ljusnar i Öster igen...

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • Åh hej vad dubbelt detta käns. Antingen ytterligare en äldre småtrött spelare eller precis den injektionen som klubben och laget behöver.

Men, två år, låter lite länge, skulle gärna sett 6månader med option på ytterligare år. Då har även keane en anledning till att ge gärnet. Men, är han fortfarande åt det hållet jag minns honom som när han spelade i allsvenskan, då är han precis det vårt trötta anfall behöver.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Keene är definitivt en bättre anfallare än både Dragan och DJ, liksom +40 mål i allsvenskan borde tala för sig själv. Tveksam dock gällande hans ålder, nuvarande form och kontraktslängd. Kontrakt på 6 månader med option på förängning som några varit inne på hade känts rimligt dock så är det väl förmodligen så att Keene själv vill ha ett längre kontrakt. Jag har dock helt klart positiva vibbar och tror faktiskt att detta kan bli succé och det som krävs för att hålla oss kvar.

• James Keene kan vara den fighter och striker som Öster behöver just nu. Han har karaktär och är ett fullblodsproffs både på träning och i match. Han är 33 år, alltså 4-5 år yngre än Zlatan. Hoppas detta blir en nytändning för hela laget!!

Gillad av:Grusplanen (1 totalt)
  • redigerade July 2019

Blir det längre än säsongen ut visar Järdler att han inte är byxad för sportchefsjobbet, hellre låna in en bänkad allsvensk än att kontraktera en semipendionerad anfallare som aldrig varit en målspruta och mest levt på ditt engelska lynne.

Och hur tänker man med Ahrn, han och Keene har väl i princip samma spelsätt, rakt på mål och avsluta, ska vi ha två likadana anfallare på planen, ingen djupledslöpande? Eller ska Ljubicic spela jämte Keene, eller ska han ens kontrakteras?
    Förutsätter att både DJ och Dragan spelar ut sina kontrakt i U21 och som inhoppare i A-laget.

• Liten miniutredning: Keene lämnade tydligen Bidvest (Johannesburg) för Supersport United (Pretoria) sommaren 2018. Kontraktet med Supersport gick ut 30 juni i år, parterna hade option på förlängning. Bidvest slutade trea i förstaligan i år, Supersport sexa. Supersport tränades av Stuart Baxter 2016-17, nuvarande förbundskaptenen i SA. Två av Supersport-spelarna platsade i det landslag som sensationellt slog ut Egypten i åttondelen av Afrikanska mästerskapen härom veckan och som spelade jämnt med Nigeria i kvarten. När Keene tränade med Elfsborg nyligen uteslöt inte klubben en värvning, för vad det nu är värt. Keene hade tydligen ett kanonår i SA 2015-16 med tolv mål på 16 matcher. Efter det har jag haft svårt att hitta mer. ”Lite speltid” skriver Fotbolldirekt. Supersport United har en fungerande Facebooksida för den som orkar forska vidare.

Gillad av:Petter Bengtsson, Grusplanen (2 totalt)
  • @Patrik sa:

Och hur tänker man med Ahrn, han och Keene har väl i princip samma spelsätt, rakt på mål och avsluta, ska vi ha två likadana anfallare på planen, ingen djupledslöpande?

Jag har inte sett Ahrn jättemycket men har fått för mig att han är Keenes motsats. Ahrn petar in bollar medan Keene river och sliter.

• Något Keen kan bidra med är ledarskap på planen, det är något som saknas i dagens Öster.

Gillad av:Petter Bengtsson, Ruuben, Zingo (3 totalt)
  • redigerade July 2019

Tannus gjorde tydligen en kanonmatch på centrala mittfältet i u21 igår mot Helsingborg. Jag tror det är en spelare som vi kanske kommer få se lite utav i höst, blir ju mer eller mindre ett nyförvärv till. Lägg därtill keene och Ljubicic, samtidigt som vi får igång Simon helg. Sen får vi inte glömma att detta säkerligen kommer skicka signaler och antagligen få liv i såväl älgen som dragan. David passar utmärkt som superdub om järdler lär sig använda sina byten lite tidigare.

Jag kan inte hjälpa att känna lite optimism.

Gillad av:Petter Bengtsson, olka6806, Grusplanen, Bluearmy84 (4 totalt)
  • En sak har gjort mig orolig angående Keene och det är hans fysiska status just nu. Och Järdler har säkert inte sett honom mycket i träning och match. Men jag blir lite tryggare när jag tänker på kopplingen Järdler- Anton Andreasson-Stefan Andreasson . Keene har tränat med Elfsborg och Andreasson den äldre har förhoppningsvis koll på läget.

• Var nyss inne och läste på fotbollskanalen. En artikel som kom 08:00 idag säger att James Keene ryktas till Elfsborg.

• redigerade July 2019

@ÖIF135 sa:
    Var nyss inne och läste på fotbollskanalen. En artikel som kom 08:00 idag säger att James Keene ryktas till Elfsborg.

Var läser du det?
    Hittar bara ryktet till öster

• redigerade July 2019

Enligt denna text från igårkväll är Keene på väg till Öster. Är det någon som har sett honom på plats i Växjö?

http://www.fotbolldirekt.se/2019/07/16/avslojar-keene-snart-tillbaka-sverige-slutforhandlar-om-losning/

• @Redarmy88 sa:

@ÖIF135 sa:
    Var nyss inne och läste på fotbollskanalen. En artikel som kom 08:00 idag säger att James Keene ryktas till Elfsborg.

Var läser du det?

Under rubriken ”här är 10 spelare som ryktas till allsvenska lag”

• redigerade July 2019

@Bissan sa:

@Redarmy88 sa:

@ÖIF135 sa:

Var läser du det?

Exakt.

• Järdler bekräftar att de har kontakt med Keene i nyare artikel på Fotbollskanalen.

• Nu när det är presskonferens, vem tror ni det blir? Stefan Ljubicic, James Keene, Emil Sandström eller någon helt annan som vi inte pratat om?

• @ÖIF135 sa:

@Bissan sa:

@Redarmy88 sa:

@ÖIF135 sa:

Var läser du det?

Exakt.

Frågan är om det inte var mer aktuellt innan öster hörde av sig. Eftersom Elfsborg i sådana fall borde plockat in honom tidigare i och med att han tränade där? Jag tror keene presenteras idag tillsammans med Ljubicic

Gillad av:zune (1 totalt)
  • @Redarmy88 sa:

@ÖIF135 sa:

@Bissan sa:

@Redarmy88 sa:

@ÖIF135 sa:

Var läser du det?

Exakt.

Frågan är om det inte var mer aktuellt innan öster hörde av sig. Eftersom Elfsborg i sådana fall borde plockat in honom tidigare i och med att han tränade där? Jag tror keene presenteras idag tillsammans med Ljubicic

Jag tror också att båda presenteras!

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • Ljubicic har tagit bort Växjö på sin Instagram.

• Svårt att se att det blir båda. Vi kan inte sitta med fem kontrakterade anfallare.

Logga in eller registrera för att kommentera.