Östers IF - AIK kvartsfinal 9/3

redigerade March 2019 i Supportersnack

Finns bara seger!
Hoppas vi får spela i tipshallen och då hoppas jag att vi köper upp biljetterna snabbt så att det inte är en massa låtsasgnagare på plats.

stöddittlokalalag

Gillad av:Platini, Christoffer (2 totalt)
«13456712

Kommentarer

• Gnaget har sett lojja ut så här långt och dom är inte vana vid tipshallen! Kan vi slå Mff kan vi slå Aik! Vamos öster!

• Klart vi kan slå AIK. Vi är Östers IF :+1:

• Wow! Vilken lottning! Det här blir en fest. Bengaler i Tipshallen.

• Lakers mötet Färjestad hemma på lördag kl 18.00. Ytterligare en sak att ta hänsyn till om matchen ska spelas på Myran.

• Fredag i Tipshallen eller söndag på Myran är det som gäller. Bestämmer vi som hemmalag enväldigt när matchen ska spelas ?

• redigerade March 2019

@TheSmokingMan sa:
    Fredag i Tipshallen eller söndag på Myran är det som gäller. Bestämmer vi som hemmalag enväldigt när matchen ska spelas ?

Källa? Söndag kväll i Tipshallen är inte otänkbart heller, om man läser tidigare artiklar i smp

• Måndag är ju mkt bättre ur säkerhetssynpunkt. Sämre chans för bortapublik att sig ner och då större chans till tipshallen

• Enligt fotbollskanalen/cmore måndag kl 19, hemmalaget bestämmer inget cmore bestämmer allt i svensk fotboll tyvärr

• Även fotbollsförbundet har publicerat måndag klockan 19 som avsparkstid..

https://www.svenskfotboll.se/nyheter/cuper/2019/3/kvartsfinalklart-i-herrcupen/

• redigerade March 2019

Kan vi se till att eastfront placeras på den sektion som syns i bild denna gången?

Gillad av:Jockeluring (1 totalt)
  • Vi måste mobilisera mot Gnaget. Fylla en hel sektion. Inte bara med barn utan med rediga EF:are och gamla gardet.
    Alla ska med.
    Fast bättre hade varit om vi bytt sektion. Till den som MFF hade.
    Så att vi syns och hörs i tv.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • Om Öster vill ha in fler människor så gör ståplats på en sektion till. Problemet är väl Räddningstjänstens regler.

• Om matchen blir i Tipshallen så verkar det bli på måndag. Pga rugbyturnering som pågår i helgen.

Anser att man kan bygga extralärare på kortsidan med.
    Två tre rader. Får man in tusen till.

• Om matchen spelas på måndag så kommer AIK fansen att vara decimerade.
    Dels för att det är en måndag. Men framför allt för att AIK hockey spelar sin första finalmatch i hockeyallsvenskans final.

Gillad av:ubie67 (1 totalt)
  • redigerade March 2019

Dags att mobilisera till en rejäl klack mot gnaget. Vi hade bättre stämning än vi nog själva trodde mot Malmö. Nu får vi sluta upp, tre matcher kvar!!

Läktarmatchen vinner vi utan problem mot alla Växjögnagare

• Om Tipshallen godkänns av SvFF så blir matchen solklart på måndag. Då delar jag uppfattningen om att klacken ska flyttas till västra sidan.

Jag tror att vi nästan kan spika detta. Dög Tipshallen åt MFF så duger den åt AIK. Men man vet aldrig, AIK och förbundet... Jag vet ju att ramsan egentligen lyder "Degen och förbundet hand i hand" men sanningen är lite mer gulsvart än så.

Gillad av:Redarmy88, Jockeluring (2 totalt)
  • När spelplats och datum är fastställd så hoppas jag samtliga går in och bokar biljetter snabbt. Så att aik inte får någon fördel.
    Vi ska vinna såväl på läktaren som på planen.

• @Redarmy88 sa:
    Dags att mobilisera till en rejäl klack mot gnaget. Vi hade bättre stämning än vi nog själva trodde mot Malmö. Nu får vi sluta upp, tre matcher kvar!!

Läktarmatchen vinner vi utan problem mot alla Växjögnagare

En uppmaning till EF:are är att ta sig till läktarsektionen i tid.
    Så att det inte blir som sist.
    Att det är fullt och massor av människor är tvinga att stå på andra sektioner.
    Minst en halvtimme innan. Minst.

Gillad av:Lucksmith (1 totalt)
  • Och att alla EF:are tar sig till klacken och inte sätter sig på "bättre" platser.

Gillad av:Redarmy88, outdoor_miner, Labila Kabila (3 totalt)
  • Om Tipshallen vinner vi med 3-0 pga avbruten match. Kom ihåg var du läste det först.

Gillad av:gyros, Tobbe Ax (2 totalt)
  • @Jockeluring sa:
    Om Tipshallen vinner vi med 3-0 pga avbruten match. Kom ihåg var du läste det först.

Nej håller inte med. AIK förtjänar att få däng på riktigt den här gången. Hoppas bara att domaren blir något sånär neutral.

• @Zingo sa:

Då delar jag uppfattningen om att klacken ska flyttas till västra sidan.

Detta vore superbra om det gick att lösa! När jag såg TV-sändningen av Malmömatchen var jag helt övertygad om att ni på plats helt enkelt hade skippat att ens försöka bilda klack. Det hördes och syntes alltså _inte någonting _av er närvaro i TV. Men jag antar att en sån förändring behöver bestämmas innan biljettsläpp, eller åtminstone innan nån postar en sektions-karta?

• Jag tycker AIK luktar riktigt illa.

Gillad av:ÖÖIIFF (1 totalt)
  • @xonitex sa:
    Jag tycker AIK luktar riktigt illa.

Jo råttor luktar!

• Gnagarna går bananas över både tipshallen och måndagsmatch. Haha, jag hoppas båda slår in.

Gillad av:McA (1 totalt)
  • @Plantagenparkeringen sa:
    Gnagarna går bananas över både tipshallen och måndagsmatch. Haha, jag hoppas båda slår in.

Det gnälls ju en del på mattan i tipshallen. Men är det inte samma konstgräs där som på tele2, bravida, borås arena och de andra plastarenorna? eller är det så mycket sämre som en del vill få det till?

• Hur ser det ens ut på myran för tillfället? Någon som vet?

• Mattan är från 2011 enligt Wikipedia. Det går snabbt i konstgräsbranschen så det finns antagligen nyare generationer. Med det sagt, så jävla gammal är den ju inte.

• @Slangen sa:

@Plantagenparkeringen sa:
    Gnagarna går bananas över både tipshallen och måndagsmatch. Haha, jag hoppas båda slår in.

Det gnälls ju en del på mattan i tipshallen. Men är det inte samma konstgräs där som på tele2, bravida, borås arena och de andra plastarenorna? eller är det så mycket sämre som en del vill få det till?

Jag tror det är någorlunda modernt, men jag låter nog någon annan svara på det. En skillnad mot arenorna du nämner är dock att det är torrt inne i hallen och man vattnar inte, så hela den här grejen med att bollen stannar upp/studsar mer på konstgräs blir ju lite förstärkt där inne.

Logga in eller registrera för att kommentera.