Seriepremiär: Östers IF - Degerfors IF

1356710

Kommentarer

• Fruktansvärt stelbent, i sådana fall...

• redigerade March 2018

HBK har tydligen också Borås Arena som reservarena och HIF ville liksom Degen lira där (så klart) men det ville inte HBK så då hade tävlingsutskottet avgörande rösten.

Jag tror att det blir samma för Öster. Öster säger nej och då borde tävlingsutskottet ta samma beslut som kring HBK-HIF.

Men eftersom man inte borde gå vidare i cupen på bättre ranking så vet man inte vad ”borde” är värt längre.

Gillad av:Choffee, Slangen, Eric (3 totalt)
  • 300 000 i extra kostnader för en klubb med eget kapital på 200 000... har man nån försäkring mot detta?

• Betalar Degerfors halva notan då? Annars kan de dra åt h-vete.

• redigerade March 2018

@Labila Kabila sa:
    Ingen snö på plasten ikväll

https://imgur.com/a/2uy2d

Bilden säger allt. Den går att spela på. Det är bara otur att man skulle besiktiga den just igår. Gör om gör rätt. Lite flexibla kan man väl vara???

Min åsikt. Sen om den är rationell är en annan sak.

• Vilka svin. Otroligt kortsiktigt tänkt. Alla parter tjänar i längden på att vara schyssta mot varandra.

• redigerade March 2018

Extremt dålig stil, hade Öster betett sig så så skulle jag varit uppriktigt besviken.

Sportsliga grunder: Det handlar ju skjälvklart om att de vill skaffa sig ett psykologiskt övertag.

Extremt dålig stil, hoppas delåket ut i år!

• Alltså på riktigt, vad fan handlar Degerfors agerande om? Vill dem hellre spela på plast för 300pers på sin premiär??? Hoppas innerligt att Öster får dispens och att matchen skjuts upp. Skulle de mot förmodan bli spel på myran så lär väl den mattan vara förstörd fram till semestern sen

• Kan vi inte spela i Trelleborg så att det blir längre resa för dom i alla fall?

• Om det Hansen säger om Halmstadsmatchen stämmer måste ju även vår match bli uppskjuten. Tycks ju vara identiska case.

• Vidriga Degerfors.

• http://24halmstad.se/2018/03/28/mardromsbeskedet-hbks-premiar-installd/

Här står att SvFF gett samtliga lag möjligheten att ställa in två första matcherna pga vädret.

Vad händer egentligen? Om SvFF inte står bakom detta utan tvingar redan fattiga klubbar att flytta matcher helt i onödan undrar man vad det är frågan om. Hur kan Degerfors ha så mkt att säga till om isf?

Finns hur många datum som helst spela matchen. Absolut sista alternativet borde vara att flytta den fysiskt.

Slutligen är det alltså ännu en liten förening likt Värnamo som väljer att visa sin sämre sida när möjlighet ges. Kommer inte ha nån sympati kvar för bruksortslaget efter detta. Undrar också hur Stora Valla ens kan vara godkänd för spel i Superettan över huvud taget?

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • @xonitex sa:

@Labila Kabila sa:
    Ingen snö på plasten ikväll

https://imgur.com/a/2uy2d

Bilden säger allt. Den går att spela på. Det är bara otur att man skulle besiktiga den just igår. Gör om gör rätt. Lite flexibla kan man väl vara???

Min åsikt. Sen om den är rationell är en annan sak.

Svårt och se på bilden eftersom det är fiberduk över.
    Men en ombesiktning borde väl kunnas krävas?

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Vet inte faktiskt. Men tydligen var det inte snön som underkände myran utan skaderisken. Mejlade Ola Rydén ikväll som skrev såhär (schysst att svara sent ikv btw):

”Det var inte snön som gjorde att Myran blev underkänd vid planbesiktningen av SvFF i tisdags. Skaderisken var en orsak till att planen inte blev godkänd.”

Sen frågade jag om det definitivt var kört för Myran nu på söndag.

”Ja som jag ser det så är det kört att spela på Myran på söndag. När inspektionen pekar på underlaget och skaderisken för spelarna så är det tungt vägande skäl. Regelverket är tydligt i det fallet”

• Ofattbart drygt av Degerfors. Funderar på att bli rättshaverist och syna allt den vidriga föreningen gör från och med nu!

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • redigerade March 2018

@Slangen sa:
    Om det Hansen säger om Halmstadsmatchen stämmer måste ju även vår match bli uppskjuten. Tycks ju vara identiska case.

Info jag läste på svenskafansforum där HIF:are räknade in 2-1-seger för inställt då hbk fick tävlingsutskottet på sin sida.

HIF-fansen kallar HBK för pissklubb men sannolikt är det så att HIF också önskat ställa in eftersom SvFF säger att klubbarna måste vara överens.

Synd att Degerfors så vara så tjurskalliga.

• Utöver att inte obefogat vara ett rövhål mot en seriekonkurrent såg ju HIF också chansen att haussa upp hemmapremiären (mot oss mer). Kan vara ett ganska smart drag, de tjänar ju inget heller på en bortamatch med 500 pers på läktaren med vinterliknande förhållanden.

Degerfors däremot. Såna jävla pajaserier.

Gillad av:ubie67, Grusplanen (2 totalt)
  • Degerfors tränare Werner;
    "– Jag förstår Öster ekonomiskt, men vi har också drabbats genom åren och fått flytta premiären till Behrn Arena i Örebro."

Med dessa ord borde han veta vad det innebär att flytta en match organisatoriskt, ekonomiskt och publikmässigt. Att han väljer att hänvisa till deras tidigare flytt är larv och småaktigt, vi fick inte spela hemma då ska inte dem heller få det. Man kan bara hoppas att SvFF går in och väljer Östers väg oavsett de regler som är uppsatta och har en förståelse för situationen som uppstått pga yttre faktorer.

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • In och anmäl er

Gillad av:razz97 (1 totalt)
  • Borde kunna få spela i tipshallen i såna här fall. Funkar ju i cupen så varför inte ok i serien?

• Menar Degerfors att det är samma sak, när de får åka några mil till Örebro som att vi ska åka till Borås?
    Tycker att vi ska korta säsongerna o börja spela först i mitten på april o gärna sluta någon vecka tidigare på hösten.
    Fotbollslagen skulle säkert kunna spela lite oftare än en gång i veckan.

Hoppas detta blir en tändvätska för Öster o att vi krossar dem !!

Gillad av:Grusplanen (1 totalt)
  • Ja, korta säsongen å lägg in några veckomatcher. De här eländet är inte bra för någon

• Om det faller på att Degerfors vägrar att flytta matchen vet jag nu en klubb som hamnar i topp både före Kalmar och Värnamo på min lilla agg-lista.
    Eftersom de själva säger att de varit med om att flytta en premiär (dessutom fem mil och inte sjutton) bör de ha koll på hur mycket det här kostar. Upp emot 300000 i förlorade intäkter är extremt mycket för en förening som Öster. SvFF måste väl kunna sätta stopp för den här idiotin!?

Gillad av:Lewinsky, [Raderad användare], Eckart, Lito, DNA (5 totalt)
  • @Ozze sa:
    Om det faller på att Degerfors vägrar att flytta matchen vet jag nu en klubb som hamnar i topp både före Kalmar och Värnamo på min lilla agg-lista.
    Eftersom de själva säger att de varit med om att flytta en premiär (dessutom fem mil och inte sjutton) bör de ha koll på hur mycket det här kostar. Upp emot 300000 i förlorade intäkter är extremt mycket för en förening som Öster. SvFF måste väl kunna sätta stopp för den här idiotin!?

Precis vad jag o nog de flesta andra också tycker. Att spela första hemmamatchen i seriespel bara ett lotteri, inget de lagen som får den nitlotten skall drabbas ekonomiskt iom att väderleken talar emot just då i vårt klimat!

• Låt oss få ett beslut snart.

Sportsligt är nog konstgräs inte så dumt med den fotbollen ÖIF vill praktisera. Sedan är arenan i Borås i sig en vinstgaranti. Och jag tror det finns hyfsat med tändvätska hos både oss supporters men även spelare i Öster om det blir flytt dit.

Sedan är såklart uppskjuten match det mest kloka ur flera aspekter.

• Är det någon som har full insyn i regelverket kring detta? Ur media verkar framgå att en match endast kan bli uppskjuten om båda lagen accepterar detta. Dock verkar Halmstads premiärmatch blivit uppskjuten mot Helsingborgs uttryckliga vilja? Vad skulle skilja Halmstads situation från Östers? Någon insatt och kunnig själ som kan förklara???

Att flytta premiären till Borås kan inte vara till fördel för någon utöver möjligen Degerfors som får en bortamatch mindre. Samtidigt kan det ju inte ens för Degerfors del vara särskilt roligt att spela en premiärmatch inför kanske 200-300 frusna själar på en öde arena...

• Beslut kommer att tas senast kl 17 idag enligt denna artikel;
    https://www.hd.se/2018-03-29/oster-premiar-kan-tvangsflyttas-till-boras

• Hur är vädret i Växjö just nu? En ombesiktning hade ju varit intressant.

Logga in eller registrera för att kommentera.