Öster News!

1567810

Kommentarer

• Så, bara att sätta igång! Serien slut!
  • Tack alla ni i redaktionen som har förgyllt min eftermiddag! Vilken fantastisk läsning - välmatat och gediget, suveräna bilder. Hur många rätt jag hade på frågesporten om spelare vi kanske kom ihåg eller hade glömt att de en gång spelade i rödblått vågar jag inte avslöja här. Den var något att bita i. Det här kommer att bli ett klassiskt nummer framförallt på grund av den mycket snygga presentationen av 2016 års trupp.
  • Håller med föregående talare. Fantastisk läsning.

Angående frågesporten: 0 rätt hade jag. 8-)
  • Kan bara instämma. Bildande och roligt som vanligt. Och 0 poäng!
  • Idag blev även jag med Öster News 2016 #2 och kan bara addera på med konstruktiv hyllning:

- Omslagen. 2016 #1 var fantastiskt och det här minst lika bra!
    - Sonny Bourgogne. Magnifikt alster.
    - Resten. Briljant (Nu insåg jag att jag inte mäktar med att fortsätta mina detaljerade hyllningar så ingen mer nämnd, ingen mer glömd)

• Fantastiskt nummer. Framförallt delen som Sonny Bourgogne skrev.
    12 rätt på frågesporten är jag nöjd med. Besvikelse dock över att jag inte kunde komma på Love Antells-lookalike.
  • C: Armbågstackling.

Redan en modern klassiker!
  • När trillar den in?
    Senaste numret dvs.
    Många jag känner har fått den för längesedan. En annan väntar fortfarande med spänning, och hoppas varje gång man öppnar brevlådan att den ska ligga där.

Var ju medlem förra året och kommer så också vara kommande år.
    Kan det ha blivit något fel?
    Eller är det Postnord som slarvar som vanligt?
  • jag har inte heller fått
  • Till alla 2016 års medlemmar har utskick gjorts, de sista gick ut för en dryg vecka sen. Helt nya medlemmar får detta nummer och något bonusnummer i nästa vecka. Postnord kan vi inte ta ansvar för, men verkar troligt att det är där det brister, även om min hand också kan begå ett och annat misstag! Jag skickar igen till dig Marcus. Jon och andra som inte fått något, skicka PM till mig om vilka ni är
    Alla ska givetvis få Öster News!
    Tack också till alla er som redan betalat in medlemsavgift. Vi har fått en rivstart på 2017!

• Hörni, skall vi försöka oss på ett nummer till premiären?

Jockeluring startade det hela med att skicka in ett bidrag utan dödslinje.. Så nu är det bara upp till er andra att hålla samma klass..

10 mars!

• Jockeluring startade det hela med att skicka in ett bidrag utan dödslinje.. Så nu är det bara upp till er andra att hålla samma klass..!
    "Bara" "samma klass" som en som sålt fötti miljoner böcker? Inga problem!
    Härligt att ni är igång igen - uppskattas av många.

• Jockeluring startade det hela med att skicka in ett bidrag utan dödslinje.. Så nu är det bara upp till er andra att hålla samma klass..!
    "Bara" "samma klass" som en som sålt fötti miljoner böcker? Inga problem!
    Härligt att ni är igång igen - uppskattas av många.
    Kvantitet och kvalitet..

8-)

Nå, vi tänkte faktiskt strikt på leverans annars. Den håller klass.
  • Stort tack till redaktörer och skribenter för ännu ett fint nummer av Öster News. Japanska maffian, Concha, museibesök och mycket annat. Mer färg och pimpad layout ger ett klart lyft. Det mintgröna numret läggs till de andra. Det blir ett vackert bibliotek. Är glad att vi ännu har kvar något så otidsenligt som ett fanzine tryck på redigt papper!
  • Har tvångsanslutit sambon till EF, återstår att få henne att tvångsläsa Öster News. U P P F Ö R S B A C K E. Hon fattar inte vad hon missar.
  • Man kan bara leda åsnan till vattnet, inte tvinga den att dricka, brukade vår gamle fysiklärare i Braås säga..
  • Säsong slut, säsong slut!
    Snart jul!! Julnummer, julnummer, julnummer! Nu är det dags för alla att bidra, för det här är vad fan man får för pengarna (bland annat)..

Dödslinje sista november, så bara att köra igång..

Vad kan skriva om då?
    Jul, pyssel, knep o knåp.. Passar såklart.
    Allt om Värnamo.. Kör hårt.
    Bästa rödbladig laget?
    Vem intervjuar askebrand? El nån annan?
    Betraktelser, filosoferande, nostalgi, suspekta utläggningar..
    Återbesök på vallen..

Eller vad ni nu kan komma på!

Skriv skriv, meddela oss vad ni har på gång.. aldriggerviupp@gmail.com

Hos oss är allas bidrag lika värda.

ÖN-red

• Hörrninini, se ovan - om det skall finnas någon chans till ett nummer nu i det närmsta, så behöver vi fler som bidrar med något för att det skall bli något, som dom säger i Lenhovda..
    Några trogna har inkommit med lite saker, men mer vill till!

Fridens
    ÖN-red

• Jag har skrivit om att titta på hockey. Nog kan någon skriva om att titta på andra icke-sporter?

• Tre kortisar (en i repris) i en mejlkorg nära ÖN.

• Jag mailade in lite bråte nu.

• @Ako sa:
    Jag mailade in lite bråte nu.

Bråte är det bästa :p .

Gillad av:Ako (1 totalt)
  • Hurra för alla, nu börjar det likna nåt!

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • @Sääf Sr sa:
    Hurra för alla, nu börjar det likna nåt!

Helt oväntat kommer det en domarhyllning till Öster News när som helst. Svårt att maila med bilder så bör bli till Öster-Yassir Arafat på Twitter.

• Wunderbar, pansen!
    Nu väntar vi bara på snigel, kenyanen och aaron, sen kan vi gå i tryck, typ.

• redigerade December 2017

Har någon kvar ett exemplar av den ÖN som innehåll Lindstigs fenomenala serietecknings-strip av Ravvas inlinesvurpa på krogen 1999? :)

Sänd gärna in till ett foto av den till https://www.twitter.com/omostersif så Inlineskommissionen kan få lite inspiration.

• @Peter Hansen sa:
    Har någon kvar ett exemplar av den ÖN som innehåll Lindstigs fenomenala serietecknings-strip av Ravvas inlinesvurpa på krogen 1999? :)

Sänd gärna in till ett foto av den till https://www.twitter.com/omostersif så Inlineskommissionen kan få lite inspiration.

Jo, det numret ligger likt alla andra i en låda i förrådet.

• @Lindstig sa:

@Peter Hansen sa:

Jo, det numret ligger likt alla andra i en låda i förrådet.

Tack på förhand!!!
    :heart: :kissing_wink: :cookie: :naughty: :smirk: :trollface:

• Hej på er!
    VM är uttågat, och superettansäsongen känns lika stimulerande som en ljummen folköl på bussen hem från Degerfors efter en 1-2 torsk..
    Tycker vi.

Men, Öster News skall vi ju försöka få till ett ändå..
    Vi tänker oss ett nummer 8.
    Denna siffra som i flera decennier återkommit i olika varianter. 68.78.88.98 osv.
    Ge oss era minnen, galna upptåg, spelare, samtidsbetraktelser, intervjuer eller djupdykningar i talmystik (vad är egentligen grejen med 22:22? 2+2+2+=8..)

Vi ger er över sommarn typ. Skall vi säga att dödens linje passeras 20 augusti?

Låt oss veta vad ni tänker.

aldriggerviupp@gmail.com

Gillad av:olka6806, Fidde P, Zingo (3 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.