Silly Season 2016/17

15960626465

Kommentarer

• Undrar vilken storklubb som lägger vantarna på Malmqvist detta fönster?!

• Oxfordfansen låter inte så imponerade av en kort forward från svenska andradivisionen. Ska de säga som spelar i tredje. :)

• Stort av Admir. Han har inte fått något gratis i Öster utan kämpat och förtjänat varje chans. Ändå väljer han att fortsätta här.

Gillad av:staglabacken (1 totalt)
  • Älskar verkligen Admir. Så jävla jordnära och äkta kille.

Gillad av:per gustafsson, [Raderad användare], Ako, Zingo (4 totalt)
  • redigerade August 2017

Tydligt att Öster scoutar även personen bakom spelaren. Intrycken av Levi, Crona, Pavic, Johannesson, Bajrovic, Andreasson är ju otroligt gedigna och på nivåer som siktar mot Vasiljs. Inte för att man kan dra sig till minnes en "Diego Costa-typ" under tiden i Öster men skuggfigurer som Nouri och Zlojutro som man väl knappast minns var ju inte direkt "laget före jaget"-material.

• redigerade August 2017

Kul att han stannar, men förstår honom inte riktigt om man ska vara ärlig. En tränarduo som inte tror på Admir utan ersätter honom friskt med spelare från andra positioner. Hur kan han vilja vara kvar? Sitta på bänken i andraligan i Öster eller sitta bänk i Oxford, de flesta spelare hade nog ändå valt englandsalternativet.

• @Plantagenparkeringen sa:
    Kul att han stannar, men förstår honom inte riktigt om man ska vara ärlig. En tränarduo som inte tror på Admir utan ersätter honom friskt med spelare från andra positioner. Hur kan han vilja vara kvar? Sitta på bänken i andraligan i Öster eller sitta bänk i Oxford, de flesta spelare hade nog ändå valt englandsalternativet.

Desto mindre köpande lag betalar till säljande förening brukar i förlängningen leda till mer pengar åt spelaren. Kan vara en faktor som gör att han stannar kvar. Osäkerhetsfaktorn om internationellt intresse kvarstår efter säsongen är dock stor för en spelare av Admirs kaliber.

• redigerade August 2017

Admir är känns verkligen som en oerhört professionell spelare som jobbar hårt för sin fotboll - det är en ynnest att få betalt för att spela fotboll och det visar Admir genom sitt hårda arbete och professionella hållning. Men han har kanske inte en tränare som använder honom rätt eller tror lika mycket på honom. Hoppas på mer 4-4-2 framöver.

Imorgon gärna:

Robin
    Fritte, Mario, Månz, Strand
    Pavic, Drott, Crona, Fuhre
    Bajrovic, Östlind

• Byt ut Fuhre mot Östlind och jag är med =)

Tror Admir tänker rätt här. Han är övertygad om att han får sina chanser och att hans personliga värde stigit efter säsongen. Bara att han har den inställningen visar att vi gjorde rätt som satsade på honom.

• Jag tror att Admir i första hand tänker se till att han blir första alternativet i startelvan. Därifrån kan ha få utveckling och sedan ta nästa steg i karriären, vad än det må vara.

Om en engelsk klubb värvar en icke helt ordinariespelare från svenska andra divisionen så tror jag inte de ser honom som det självklara startalternativet. Admir skulle troligen få försöka kämpa sig till en plats där också... och om det inte skulle lyckas så skulle han sitta fast på bänken i en engelsk tredjedivision. Då tror jag han har bättre möjligheter där han är.

• Oxford United plockar in kontraktslöse Agon Mehmeti istället. Påverkar säkert deras intresse av att plocka in Admir i januarifönstret.

• @jores sa:
    Oxford United plockar in kontraktslöse Agon Mehmeti istället. Påverkar säkert deras intresse av att plocka in Admir i januarifönstret.

Pep Clotet har därmed Pekalski, Richardinho och Mehmeti från Malmö FF-tiden hos sig i Oxford. Concha nästa värvning? :)

• Om nu Askebrand vill stanna, varför har man inte förlängt kontraktet? Är det oklart vad Concha vill? Eller kanske bara att de väljer att sköta det efter säsongen? Men om nu en tränare vill stanna och intresset för det s as är ömsesidigt vill väl normalt sett en förening göra det med en gång för att t ex slippa tänka på om andra intressenter dyker upp och dels gentemot publik och sponsorer.

• @xonitex sa:
    Om nu Askebrand vill stanna, varför har man inte förlängt kontraktet? Är det oklart vad Concha vill? Eller kanske bara att de väljer att sköta det efter säsongen? Men om nu en tränare vill stanna och intresset för det s as är ömsesidigt vill väl normalt sett en förening göra det med en gång för att t ex slippa tänka på om andra intressenter dyker upp och dels gentemot publik och sponsorer.

Är Askebrand en a de fyra ÖIS-kandidaterna vill väl han vänta ut det där mötet innan han kritar på

• redigerade September 2017

Utgående kontrakt med Askebrand, Sobo, Björkén, Vasilj. Option på förlängning för ett år som behöver utnyttjas nu under hösten med Lindblad och Fuhre.

Av dessa tycker jag att vi kan:
    •tacka Sobo för hans uppstöttning men istället ta in Malkolm som större konkurrent till Robin
    •förlänga med Askebrand, Vasilj, Björkén, Lindblad och Fuhre

Vad ska in utifrån? Beror på hur mycket chanser man kan ge egna löften som Hjertberg, Nuh, Avdic, Lindblad d.y. och Saglamoglu. Örnblom givetvis också som är i kategorin "nu eller aldrig" inför 2018. Kör man trebackslinje och han inte får fler chanser ändå lär han ju lämna klubben. Lämnar Bajrovic? Johannesson och Kapcevic redan lite gamla och behöver ha alternativ då de lär gå skadade emellanåt.

Så min tanke är att ändra så lite som möjligt på truppen men att ta in Malkolm och en forward i Bajrovicålder om Bajrovic lämnar.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)

Sno Sebastian Ohlsson från Degerfors. Bäste mittfältare i båda mötena i år.

Född -92 och har utgående kontrakt.

Gillad av:Ako, Zingo, Manne (3 totalt)
  • Vi behöver definitivt en spelskickligare innermittfältare än Drott och Crona om vi ska ta steget upp. För övrigt håller jag med om Malkolm in och sen hålla truppen så intakt som möjligt.

Gillad av:[Raderad användare] (1 totalt)
  • @Greger sa:
    Sno Sebastian Ohlsson från Degerfors. Bäste mittfältare i båda mötena i år.

Född -92 och har utgående kontrakt.

Det där är lite av en drömspelare för mig i den här serien. Fantastiskt duktig.

Gillad av:Greger (1 totalt)
  • Jag tycker att Värnamos Oskar Johansson är intressantare. En viktig kugge i ett Värnamo som, till skillnad från Degerfors, vann båda matcherna mot Öster. Han är dessutom yngre.

Håller med er ovan, tycker också vi är i behov av att förstärka centralt även om Drott och Crona håller god SE-klass. Sebastian Ohlsson vore ju såklart något av en drömvärvning på den positionen.

Någon som har koll på Melvin Frithzell i Värnamo? Värvades inför den här säsongen från div 2 och har gjort 9 mål, hyfsat imponerande facit får man säga, av 20-åringen.

@xonitex sa:
    Håller med er ovan, tycker också vi är i behov av att förstärka centralt även om Drott och Crona håller god SE-klass. Sebastian Ohlsson vore ju såklart något av en drömvärvning på den positionen.

Någon som har koll på Melvin Frithzell i Värnamo? Värvades inför den här säsongen från div 2 och har gjort 9 mål, hyfsat imponerande facit får man säga, av 20-åringen.

Vill minnas att Frithzell provspelade en match med HIF och gjorde hattrick, men erbjöds inget kontrakt. Sitter tydligen bara på ett kontrakt 1+1 år.

• Är intresset för sadat Karim helt borta från vårt håll? Visserligen har han ett år kvar på sitt kontrakt men borde väl inte vara omöjligt ? Zahui i BoIS är med intressant och bör hålla superettan nivå och ett viktigt vapen på frisparkarna.

• Jag är mest glad över att Askebrand vill stanna hos oss och vara kvar i föreningen, jag trodde han var förlorad med tanke på familjen. Jag ser gärna att han stannar både ett och två år till. Handen på hjärtat; när hade vi senast en sådan här kontinuitet med en tränare som varit här i tre raka säsonger och gärna vill fortsätta över en fjärde ? Helt klart en bidragande orsak till våra framgångar så här långt.

Sammanfattningsvis kan man ju också som en annan EF'are (jag har glömt vem det var) så träffande uttryckte det konstatera att det "kokats god soppa på en spik". Vi har den tredje billigaste truppen men en av de bästa på planen. Nästa säsong kan det nog vara en av de dyrare och helt säkert en av de allra bästa; behåller vi kärnan i den nuvarande, breddar den från 20 till 22 spelare och i detta lyfter in tre, fyra klasspelare (varav en av dom ett målvaktsalternativ till Robin, vi är alldeles för sårbara där - tänk om han blir skadad) så kan 2018 års säsong bli riktigt trevlig att följa.

• @TheSmokingMan sa:
    Jag är mest glad över att Askebrand vill stanna hos oss och vara kvar i föreningen, jag trodde han var förlorad med tanke på familjen. Jag ser gärna att han stannar både ett och två år till. Handen på hjärtat; när hade vi senast en sådan här kontinuitet med en tränare som varit här i tre raka säsonger och gärna vill fortsätta över en fjärde ? Helt klart en bidragande orsak till våra framgångar så här långt.

Sammanfattningsvis kan man ju också som en annan EF'are (jag har glömt vem det var) så träffande uttryckte det konstatera att det "kokats god soppa på en spik".

Just så. Det var min formulering. Och ja - det framgår allt tydligare att Askebrand har gjort ett fantastiskt jobb i vår förening. Få av klubbens tränare de senaste 20-25 åren har överträffat hans insats.

• Den fotboll Askebrand står för kommer aldrig ta oss till nästa nivå tyvärr.. Därför bör han bytas ut.

Gillad av:Steffe (1 totalt)
  • @Eckart sa:
    Den fotboll Askebrand står för kommer aldrig ta oss till nästa nivå tyvärr.. Därför bör han bytas ut.

Ett (i stora delar samma) lag som spelade söderettan i fjol är med och nosar på kval till allsvenskan. Med 1-2 kvalitetsspelare till på varje lagdel är jag övertygad om att vi kan ta oss till nästa nivå med Askebrand.

Självklart håller jag inte alltid med om all matchcoachning men det är troligtvis ett sundhetstecken.

Logga in eller registrera för att kommentera.