Öster - Åtvidaberg

124»

Kommentarer

• Håller med Slangen, här är momentet innan bollen slås och då har Lidberg stora delar av överkroppen framför målområdeslinjen medan Robin har armbågsspetsen, svårt att se att den skulle vara djupt nog att upphäva offsiden:

atvidoffs

Roligt (#SAD ) att lokalblaskan också har lika dålig koll på offsideregeln och nöjer sig med att påstå att det var solklart fel (jag säger inte att man inte kan diskutera det, men att påstå rakt av attt det var fel att blåsa av det vsar bara på trött okunskap)

Gillad av:Slangen, Labila Kabila, Tobbe Ax (3 totalt)
  • redigerade July 2017

@outdoor_miner sa:
    Håller med Slangen, här är momentet innan bollen slås och då har Lidberg stora delar av överkroppen framför målområdeslinjen medan Robin har armbågsspetsen, svårt att se att den skulle vara djupt nog att upphäva offsiden:

atvidoffs

Roligt (#SAD ) att lokalblaskan också har lika dålig koll på offsideregeln och nöjer sig med att påstå att det var solklart fel (jag säger inte att man inte kan diskutera det, men att påstå rakt av attt det var fel att blåsa av det vsar bara på trött okunskap)

Robins armbåge bör väl inte spela någon roll här. Om jag inte missminner mig räknas offside bara på kroppsdelar du får röra bollen med. I det här fallet alltså anfallarens bringa/huvud/knä kontra Robins rygg eller häl. (Huruvida det spelar roll att Robin är målvakt och därmed får röra bollen med armarna låter jag dock vara osagt)

• Dragan orkade ju knappt springa, Han gick inte heller in i några närkamper. Men det finns ngt där och förhoppningsvis kör han lite löpning runt Växjösjön i veckan.

Gillad av:KAX, Marcelo, razz97 (3 totalt)
  • @Bosse Back sa:
    Dragan orkade ju knappt springa, Han gick inte heller in i några närkamper. Men det finns ngt där och förhoppningsvis kör han lite löpning runt Växjösjön i veckan.

Dragan har till skillnad från andra tidigare avarter levererat i sin två första matcher, enda som räknas i elitidrott. Dock blandar o ger ngt jävulskt, obegripligt att han likt Zlatan manér faller i banan o leker playmaker då man uppenbarligen ej besitter de egenskaperna. Hoppas Askerbrand finjusterar detta så han mer är en targetplayer, kan bli ruskigt nyttig nu i slutspurten, bara inlägget till 3-0 värt entrépengen...

• redigerade July 2017

@Slangen sa:
    500 till föreningsinsamlingen om Bajrovic startar

;-)

Dragan vann ju allt i luften ... för att sen spela bollen helt fel 98% av gångerna. Men de övriga 2% (2 "assist") var grymt viktiga.

Nu ligger även matchen uppe på Trophyn: http://www.eastfront.se/trophy-matches/

• Som Frontare på vift och såg matchen på tv kan konstateras följande:
    Det är härligt och lustigt hur olika en match kan se ut på tv med repriser, och på att titta live från en kortsida. Oerhört mkt tråkigare att se på tv, men man får en bättre och mer nyanserad bild.
    Kapcevic, där har vi fått den target vi saknar. Tar ner långbollar och vinner nickdueller på ett sätt Johannesson inte klarar.
    Strand är en klart bättre vb än Nurkic.
    Vår straff var korrekt, däremot borde Åtvid fått straff när Fritte drar ner Helg, lika mkt kontakt som vid vår straff.
    Den tveksamma Åtvidoffsiden är offside, riktigt starkt av linjemannen. Hela domarteamet var bra idag, Kliitte steg i mina ögon.
    Tydligt att riktiga vinnarskallar höjer sig av konkurrens. Anfallarna gör poäng.
    Slutligen ett stort plus till Robin, gör flera avgörande räddningar när vi av någon anledning slutar spela efter ledningsmålet och med så lång tid kvar.

Härligt Öster, nu är kontraktet klart. Om en vecka åker jag dessutom till Frankrike och missar tre matcher, då vet vi hur det brukar gå. Nio poäng ytterligare på kontot.

Gillad av:naren, Ako, Fidde P, outdoor_miner (4 totalt)
  • Kapcevic kommer aldrig att dribbla av två spelare i fart. Däremot tyckte jag han var mycket duktig på att suga in bollarna. Han nickakarvade flera gånger. Massor av gånger tog han ned på bröstet o spelade bollen vidare. Hans förspel till Johannesson nick är det riktigt hög klass på. Sedan slår han också passningen till Björkén. Snacka om avgörande moment.

Gillad av:naren (1 totalt)
  • @Marcelo sa:

@Slangen sa:
    500 till föreningsinsamlingen om Bajrovic startar

;-)

Inbetalt! Dock ingen höjdarmatch av Admir. Kanske ska både han och Johannesson bänkas nästa match, båda verkar ju leverera bäst som inhoppare...

Gillad av:KAX (1 totalt)
  • Är ju också alltid lättare att komma in när motståndare går för kvittering, och är trötta. :-)

Gillad av:ubie67 (1 totalt)
  • redigerade July 2017

Ngn som har Åtvids straffsekvens, enligt Roar trampades Helgs sko av, inget vi såg på myran!?

• Fritte hakar i Helg lika mkt som han själv blir upphakad när vi får straff. Kan förstå Roars uttalande på presskonferensen.

• redigerade July 2017

Bra Roar, gagga på du. Är väl bara karma för skitstraffen ni fick på Kopparvallen. Men ditt tränarlivs felbeslut kan du inte skylla på oss. Strand kändes riktigt stabil och bra. Bajrovic får sin rättmätiga timme och sätter straffen, DJ pissesur efter bänkning sätter två. Dragan sisådär men sätter två assist. Asken mjölkar det bästa ur truppen och vi fick både åskväder och tre poäng. Tres bien!

Gillad av:onion, Labila Kabila, Zingo, Johannes Magnusson, Ako (5 totalt)
  • @ubie67 sa:
    Ngn som har Åtvids straffsekvens, enligt Roar trampades Helgs sko av, inget vi såg på myran!?

Han höll på med skon ett bra tag, brände nästan en minut av härlig ledningstid åt oss.

• redigerade July 2017

Sigge:

Björken rörde inte Helg

• Jag var för övrigt lite småsur alternativt pissfrustrerad på Kapcevic hela matchen, men de två assisten skojar man inte bort. Briljant utfört. Och DJ skriver själva skolboken för hur man tar en petning. Två riktiga håll-käften mål. Hade målvakten ens försökt att nudda skott nummer 2 så hade han följt med bollen in i maskorna.

Gillad av:razz97, Steffe (2 totalt)
  • @Zingo sa:
    Jag var för övrigt lite småsur alternativt pissfrustrerad på Kapcevic hela matchen, men de två assisten skojar man inte bort. Briljant utfört. Och DJ skriver själva skolboken för hur man tar en petning. Två riktiga håll-käften mål. Hade målvakten ens försökt att nudda skott nummer 2 så hade han följt med bollen in i maskorna.

En annan som vi också hoppas kan ta en petning på rätt sätt är Lindblad. Han har inte gjort någon dålig säsong och varit startspelare hela säsongen, 100-procentig på straffar, och nu är han bänkad.
    När vi fick straffen ylade jag från övre läktaren: "BYYYYT IN KALLEEEEE!"

• @Ingemar sa:

@Zingo sa:
    Jag var för övrigt lite småsur alternativt pissfrustrerad på Kapcevic hela matchen, men de två assisten skojar man inte bort. Briljant utfört. Och DJ skriver själva skolboken för hur man tar en petning. Två riktiga håll-käften mål. Hade målvakten ens försökt att nudda skott nummer 2 så hade han följt med bollen in i maskorna.

En annan som vi också hoppas kan ta en petning på rätt sätt är Lindblad. Han har inte gjort någon dålig säsong och varit startspelare hela säsongen, 100-procentig på straffar, och nu är han bänkad.
    När vi fick straffen ylade jag från övre läktaren: "BYYYYT IN KALLEEEEE!"

Ylade samma från Övre Stå men Admiranda löste ju biffen. :)

• redigerade July 2017

@Ingemar sa:

KJL har mått lite illa under veckan efter sparken i ansiktet, så det var nog ingen dum idé för honom att vila

• redigerade July 2017

@Labila Kabila sa:

@Ingemar sa:

KJL har mått lite illa under veckan efter sparken i ansiktet, så det var nog ingen dum idé för honom att vila

Han var väl fortfarande omplåstrad igår ja. Trodde han slog huvudet/ansiktet i stolpen mot Gais och trodde det vad därför.

• @Peter Hansen sa:

@Labila Kabila sa:

@Ingemar sa:

Han var väl fortfarande omplåstrad igår ja. Trodde han slog huvudet/ansiktet i stolpen mot Gais och trodde det vad därför.

Det trodde jag också, före man såg reprisbilderna, och tydligen Kalle själv tills spelaren kom och bad om ursäkt efter matchen.

Gillad av:[Raderad användare] (1 totalt)
  • Bortrest hade jag ingen möjlighet att följa matchen. Men jag tackar för alla kommentarer här på forumet, långt bättre och mera underhållande än en vanlig repris.

Varberg, nästa!

Gillad av:Jockeluring, Zingo (2 totalt)
  • Sorglig hur många som inte kan offsideregeln i fotbolls-Sverige. Två spelare är det som man går på, men så fort målvakten råkar vara högre upp i banan glömmer folk av det.
    Huruvida han är förbi Robin kan såklart diskuteras, men bringan ser ut att vara klart förbi, och det är hursomhelst inget solklart fel som åff-spelaren hävdar..

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • Google kan allt!

• Vet inte om folk sett det, men SMP intervjuade Simon Strand efter senaste matchen

http://www.smp.se/tv/fcx3mn3k/

Gillad av:Platini, Olofsson (2 totalt)
  • Stark trea.

Logga in eller registrera för att kommentera.