Öster - Åtvidaberg

24

Kommentarer

• redigerade July 2017

Lyssnar man på Askebrand när han pratar om Kapcevic så pratas det ofta om target och sett till hur väl det fungerade i andra halvlek nu senast så kanske man kan utgå från att en återgång till de senaste säsongernas 4-2-3-1 är aktuell.

Jag själv är för den tanken i.o.m. att jag tycker spelarna verkar känna sig mer bekväma i det systemet - framför allt mittbackarna känns säkrare i traditionella mittbacksroller. Sen har jag hela säsongen påtalat bristen på en spelare i offensiv position - oavsett om vi pratar när Öster eller motståndarna har bollen.

Med tanke på att lagets starkaste anfallsvapen sett över ett bra tag tillbaka har varit en vänsterkant med Pavic och Östlind så är det intressant att se hur många här som presenterar laguppställningar utan att någon av dessa återfinns på sina ordinarie platser, eller ens på plan - särskilt när Östlind gjorde ett fantastiskt mål senast och Pavic under säsongen hittills kanske varit lagets genomgående bästa spelare.

Nåja, ett eget litet förslag om Fuhre inte kan spela:

Lindblad - Vasilj - Karlsson - Pavic
    Drott - Crona
    Björkén - Kapcevic - Östlind
    Johannesson

Men så länge laget ligger där laget ligger och vi vinner eller tar poäng mot lag som är efter oss i tabellen kan man misstänka att Askebrand inte kommer göra några större förändringar (vilket han kanske inte ska göra heller) men hur som helst hoppas jag att jag efter matchen idag ''tvingas'' använda trevligare ton än efter senaste matchen mot Åtvid.

Gillad av:Drillo (1 totalt)
  • Askebrandt har jobbat med en spelidé och spelsystem hela säsongen. En tillfällig - om än framgångsrik - taktiskt förändring förändar inte på detta. Det är ju inte heller så att laget sökt hitta ett fungerande spel hela säsongen och så plötsligt faller allt på plats i andra halvlek mot GAIS. (Värvningarna som Öster gjort i sommar tyder inte precis på att Askebrandt funderar på att byta till fyrbackslinje). Allt annat än det 343 som Askebrandt ställt upp med under säsongen vore närmast sensationellt.
    Med kanske alla spelare tillgängliga finns dessutom möjlighet till spekulation eftersom det finns alternativ på olika poster. Det är bra. Men det är lätt att glömma bort att mot GAIS fick vi belyst att truppen är lite tunn. Hade inte Johannesson och Vasilj kommit till spel hade det inte funnits mycket till alternativ eller möjligheter att försöka förändra matchbild genom byten. Öster skulle behöva en mittfältare till i truppen.

Gillad av:Steffe (1 totalt)
  • På bänken ska det vara...

• Ett varningens finger höjt för Åtvid. Lite under radarn har de plockat en hel del poäng på senaste tiden. > @Petter Bengtsson sa:

Men i Fuhres fall berodde det väl på nån sjukdom?

• Märkligt med Strand som mittback. Tror dock mycket på denna anfallstrion med Kapcrvic tyngd och Östlind och Bajrovic speed sen kommer DJ in i andra och springer isär det trötta försvaret.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Jag tror det är 4-4-2/4-2-31

• Tippar på att matchen blir inställd pga regn

• Liter inte ett dugg på Daniel Rydström att Strand skulle gå som mittback. Visar bara hur dåligt koll han har...

Askebrand har ju hintat om att en övergång till 4-4-2 kan vara aktuellt iomed Levis sorti.

• redigerade July 2017

Äntligen får bajrovic starta. Tror DJ blir en injektion mot en tröttkörd backlinje i Åtvid i andra halvlek

• Matchen framflyttad till 17:30

• Åskan går väl i Småland?

• Matchen igång.

• Kul att se öster på tårna direkt och tar tag i taktpinnen!

• Tyvärr tappat efter första fem... kom igen nu gubbar!!!

• Enligt tv-reportern är Strand från Huddinge.

• Han sa väl att han var i Huddinge innan Assyriska?

• Mycket Vatten Plaskovic idag!

• Tycker det är tydligt hur viktig Johannesson är för spelet när han inte är med. Och när han är med är det tydligt hur viktig Bajrovic är för målskyttet.

Gillad av:Petter Bengtsson, Drillo (2 totalt)
  • @Redarmy88 sa:
    Han sa väl att han var i Huddinge innan Assyriska?

Jag uppfattade det som att han är från Huddinge.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • @Bissan sa:
    Tycker det är tydligt hur viktig Johannesson är för spelet när han inte är med. Och när han är med är det tydligt hur viktig Bajrovic är för målskyttet.

Har svårt att se hur Johanesson som är sämre tekniskt sett skulle klara sig med dagens underlag. Men jag håller med dig i det du skriver. Vi utnyttjar inte Kapcevic särskilt mycket idag.

• Öster klart bättre, men ändå uddlösa framåt. Tamt spel över lag. Strand bäst hittills!

• @Calle01 sa:

@Redarmy88 sa:
    Han sa väl att han var i Huddinge innan Assyriska?

Jag uppfattade det som att han är från Huddinge.

Precis. Moderklubb Huddinge.

• 1-0 på straff Bajrovic. Var det straff? Tveksamt tycker jag.

• 1-0 gött! Tur att straffen är hård, för särskilt välplacerad är den inte, nästan 1 m från stolpen. Håll i nu Öster!

• Kapcevic. Byt ut honom, så grymt kass.

• Åtvid skapar chanser.

• redigerade July 2017

Härligt att admir får näta igen. Om målvakten går åt rätt håll och det blir mål är straffen i regel bra slagen. Svårt att se om straffen är befogad.

• Robin bra i målet hittills!

• tack för den offsiden

Logga in eller registrera för att kommentera.