Öster - Åtvidaberg

redigerade July 2017 i Supportersnack

4-4-2
Malmkvist
HB - MB - MB - VB
HY- IM - IM - VY
FW - Bajrovic

Vi ska ha alla tre

«134

Kommentarer

• redigerade July 2017

SvFFs statistik hänger inte riktigt med men DJ har gult kort mot Degerfors, Värnamo och Gais och är avstängd på söndag så då får Bajrovic kanske spela några minuter.

4-4-2 med vänsterback på högerbacksplats och vänsterytter på högerytterplats som RedArmy önskar ;) blir det knappast. 3-4-2-1 rullar på med Östlind tillbaka på sin tidigare plats.

Robin
    Månz-Mario-Kalle
    Pavic-Crona-Drott-Strand
    Fuhre-Östlind
    Kapcevic

Eller så gör Askebrand som han sagt och använder Kapcevic i roll bakom spetsforward och då måste han ju sätta in Bajrovic på topp om han inte vill lösa ett seniorkontrakt åt Karl Hjertberg eller Gustav Ahrn i veckan. :)

Både Fuhre och Östlind gjorde det fint i andra halvlek mot Gais så vem av dem ska Kapcevic då peta?

• redigerade July 2017

Tror också på din startelva Hansen men när fick DJ gult mot gais? Måste ha missat den situationen helt.

Edit: Frågetecken kanske för om Fritte kommer in på bekostnad av Pavic.

• Visst han kanske saknar det där sista drivet men jag skulle kunna tänka mig att se Crona på en av de offensiva mittfälltsplatserna. Jag tycker nämligen han är kreativ med bollen och oerhört passningssäker. Detta skulle också öppna upp för Sundli som def. Mitt.

Robin
    Kalle-Mario-Månz
    Björken-Drott-Sundli-Strand
    Kapcevic-Bajrovic-Crona

Känns hårt att sätta Pavic utanför elvan dock.

• @Ozze sa:
    Visst han kanske saknar det där sista drivet men jag skulle kunna tänka mig att se Crona på en av de offensiva mittfälltsplatserna. Jag tycker nämligen han är kreativ med bollen och oerhört passningssäker. Detta skulle också öppna upp för Sundli som def. Mitt.

Robin
    Kalle-Mario-Månz
    Björken-Drott-Sundli-Strand
    Kapcevic-Bajrovic-Crona

Känns hårt att sätta Pavic utanför elvan dock.

Östlind verkar ju vara en av Askebrands favoritspelare så tveksamt att han bänkas, särskilt med tanke på det kyliga avslutet igår.

• Tror nog vi kan få se 4-4-2 på söndag med tanke på hur bra det gick i andra halvlek igår!

Fritte-Majje-Sundli-Strand
    Fuhre-Crona-Drott-Östlind
    Dragan-Bajrovic

Pavic bör kanske få starta även mot Åtvid, men tror knappast Strand lämnas utanför elvan om han är tillgänglig..

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • @Peter Hansen sa:
    SvFFs statistik hänger inte riktigt med men DJ har gult kort mot Degerfors, Värnamo och Gais och är avstängd på söndag så då får Bajrovic kanske spela några minuter.

4-4-2 med vänsterback på högerbacksplats och vänsterytter på högerytterplats som RedArmy önskar ;) blir det knappast. 3-4-2-1 rullar på med Östlind tillbaka på sin tidigare plats.

Robin
    Månz-Mario-Kalle
    Pavic-Crona-Drott-Strand
    Fuhre-Östlind
    Kapcevic

Eller så gör Askebrand som han sagt och använder Kapcevic i roll bakom spetsforward och då måste han ju sätta in Bajrovic på topp om han inte vill lösa ett seniorkontrakt åt Karl Hjertberg eller Gustav Ahrn i veckan. :)

Både Fuhre och Östlind gjorde det fint i andra halvlek mot Gais så vem av dem ska Kapcevic då peta?

Ops, åtgärdat. Varför tror du inte på 4-4-2 när det såg så bra ut i den andra halvleken ?

• redigerade July 2017

@jores sa:
    Tror också på din startelva Hansen men när fick DJ gult mot gais? Måste ha missat den situationen helt.

Edit: Frågetecken kanske för om Fritte kommer in på bekostnad av Pavic.

Märkligt, tyckte Wolf hade det gula uppe mot DJ igår efter Gais 1-0-mål men man ser ju inte så bra genom det där bollnätet på kortsidan tydligen. Då spelar DJ och givetvis Björkén som jag glömde. Pavic får flytta över och peta Strand eller sitta på bänken även om jag helst ser Pavic på planen.

Till RedArmy:
    Jo gärna 4-4-2 men Askebrand har ju kört på med 3-4-2-1 och kommer nog inte ändra.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • Matchens enda varning fick Månz vid frisparken innan Gais kvittering.

• redigerade July 2017

Askebrand ska ha bra kritik när han gör något bra och det gjorde han i pausen igår. Det blev ett 4-4-2 med Lindblad som hb och Pavic som vb. Ett innermittfält som låg mer rätt i banan och ett mittbackspar i bättre positioner och balans. Kapcevic snett bakom Johannesson.

Av det vi sett tidigare från Askebrand kan vi dock förvänta oss en återgång till 5-2-2-1 med Björkén, Lindblad, Vasilj, Karlsson, Pavic som backlinje och Crona, Drott bakom Fuhre och Östlind med nån av Kapcevic och Johannesson längst fram. Strand petar inte Pavic eller Östlind. Ingen Bajrovic från start.

Skulle inte klaga på att bli motbevisad.

• Efter att hört Askebrand beskriva Strand är jag mycket förvånad om han inte startar denna match. Jag tror också Admir får chansen.

• redigerade July 2017

DJ sliter hårt för laget, men borde satt minst ett mål igår. Tycker verkligen att det är dags att Bajrovic får en chans från start. Defensivt är Östlind en smärre katastrof så blir inte förvånad om Strand går in i startelvan till vänster. Frågan är dock om Fritte petar Pavic till höger Tycker att den sistnämnda gjorde en av sina bättre matcher igår.

Angenäma problem. Känns som vi har en riktigt tuff konkurrenssituation i truppen nu.

• @Zingo sa:
    DJ sliter hårt för laget, men borde satt minst ett mål igår. Tycker _verkligen _att det är dags att Bajrovic får en chans från start. Defensivt är Östlind en smärre katastrof så blir inte förvånad om Strand går in i startelvan till vänster. Frågan är dock om Fritte petar Pavic till höger Tycker att den sistnämnda gjorde en av sina bättre matcher igår.

Angenäma problem. Känns som vi har en riktigt tuff konkurrenssituation i truppen nu.

Det är så tuff konkurrenssituation att jag viker ner mig här. :) Kommer inte ens gissa mer, blir nog svårt att förutse startelvan mot Åtvid men det ska bli seger!

• Strand kan säkert gå in från start men tror ändå att Askebrand hellre startar med Östlind än exempelvis Fuhre i en offensiv position.

• @jores sa:
    Strand kan säkert gå in från start men tror ändå att Askebrand hellre startar med Östlind än exempelvis Fuhre i en offensiv position.

Kan nog bero på hur de ser på motståndet - Östlind med sin kvickhet är fantastisk om vi blir tillbakapressade (mot bättre lag) medan Fuhre är betydligt mer konstruktiv om vi möter mer lågt stående lag. Just nu känns det lite som 50/50. Precis som det ska vara!

• 500 till föreningsinsamlingen om Bajrovic startar

• @Zingo sa:

@jores sa:
    Strand kan säkert gå in från start men tror ändå att Askebrand hellre startar med Östlind än exempelvis Fuhre i en offensiv position.

Kan nog bero på hur de ser på motståndet - Östlind med sin kvickhet är fantastisk om vi blir tillbakapressade (mot bättre lag) medan Fuhre är betydligt mer konstruktiv om vi möter mer lågt stående lag. Just nu känns det lite som 50/50. Precis som det ska vara!

Samma resonemang borde enligt min mening gälla även anfallare. Johannessons styrkor är de långa djupledslöpningarna och inte boxspelet. I en match där Öster möter ett lag som står låg och inte bjuder på några ytor bakom backlinjen är Kapcevic att föredra framför Johannesson.
    Värvningarna av Strand och Sundli tyder på att Öster även fortsättningsvis kommer att spela med tre mittbackar. Och givetvis då med samma spelsystem även om jag gärna hade sett en övergång till 352. Jag är nyfiken på Bajrovic och Kapcevic på topp. Jag tror det skulle vara en bra kombo.

Gillad av:Grusplanen, Drillo (2 totalt)
  • @razz97 sa:
    Tror nog vi kan få se 4-4-2 på söndag med tanke på hur bra det gick i andra halvlek igår!

Fritte-Majje-Sundli-Strand
    Fuhre-Crona-Drott-Östlind
    Dragan-Bajrovic

Pavic bör kanske få starta även mot Åtvid, men tror knappast Strand lämnas utanför elvan om han är tillgänglig..

Hade säkerligen varit en bra elva. Hade dock gärna sett Pavic till förmån av Östlind, men som redan nämnts i denna tråd verkar ju Östlind vara TA:s favoritspelare (han och DJ).

• DJ är en av mina favoritspelare också. Längesen vi hade en anfallare som sprang så rakt mot mål och skapar väldigt mycket, men hans effektivitet är alldeles för svag. Hade han haft bajrovics avslut så hade han varit för bra för svensk fotboll.

Men Bajrovic måste starta annars är det inte någon mening med konkurrens. Finns det någon statistik på spelade minuter för Bajro? Han måste väl ha högst målsnitt kontra spelad minut i hela superettan ? Eller är han rentav supersub bara?

•  Gillad av:Redarmy88, outdoor_miner, Grusplanen, Petter Bengtsson (4 totalt)
  • Imorgon vill jag se att man lirar 4-4-2 ! Särskilt sen det gick så bra sist i andra halvlek mot GAIS och särskilt sen Åtvidaberg är ett sargat lag efter senaste stor förlusten. Dessutom klarar man inte av att vara tillräckligt kreativa med 5-2-3 utan Levi.

Imorgon vill jag se

Malmqvist
    Björken - Vasilj - Lindblad - Strand
    Fuhre - Drott - Crona - Pavic
    Kapcevic - Bajrovic

Månz var värdelös sist. Bänka!
    Johannesson missar allt igen - bänka. Bajrovic gör mål på varannan situation. GE HAN CHANSEN

Inhopp i andra halvlek: Johannesson - Östlind - Nordli

Gillad av:Olofsson, Redarmy88, Bosse Back, Slangen, outdoor_miner (5 totalt)
  • Den elvan ställer jag upp på.

• @antzzo sa:

Hehe, SMP-varianten av Sundlis namn börjar få fäste. ;)

Gillad av:[Raderad användare] (1 totalt)
  • Enligt SmP har Fuhre varit sjuk och tveksam till start. Tycker Johannesson är väldigt viktig för vårt spel och svårfångad för motståndarna. Trots en målsvacka ser jag honom som startspelare. Min elva;

Malmkvist
    Björken-Majje-Månz-Strand
    Pavic-Crona-Drott-Östlind
    Kapcevic-Johannesson

Möjligt att man skulle byta ut Månz mot Sundli i denna startelva men kör på att herrarna M&M är samspelta och kanske fungerar ännu bättre med fyrbackslinjen. Ser gärna också att man tar med någon yngling på bänken (Hjertberg?) som kan få lite speltid om matchen skulle vara avgjord i andra halvlek.

Gillad av:Ako (1 totalt)
  • redigerade July 2017

Även om man byter ut Månz mot "Nordli" blir det M&M: Mario & Morten.

ÅFF saknar anfallaren Linus Tornblad som åkte på en långtidsskada senast och högerback Hampus Holmgren som är avstängd.

Roar Hansens statistik på Myran som bortatränare består av en allsvensk premiär där Pinones-Arce gjorde mål när han ville.

• In med bajje!

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • @antzzo sa:
    Imorgon vill jag se att man lirar 4-4-2 ! Särskilt sen det gick så bra sist i andra halvlek mot GAIS och särskilt sen Åtvidaberg är ett sargat lag efter senaste stor förlusten. Dessutom klarar man inte av att vara tillräckligt kreativa med 5-2-3 utan Levi.

Imorgon vill jag se

Malmqvist
    Björken - Vasilj - Lindblad - Strand
    Fuhre - Drott - Crona - Pavic
    Kapcevic - Bajrovic

Månz var värdelös sist. Bänka!
    Johannesson missar allt igen - bänka. Bajrovic gör mål på varannan situation. GE HAN CHANSEN

4-4-2? En halvlek mot GAIS mot ett år med katastrofThomson - är det ett lyckosamt spelsystem?

I klubbens väggar sitter andra spelsystem - fortsätt utveckla dessa istället.

• Vi måste ha ödmjukheten att vi inte är Barcelona. Vi har knappt aldrig någon i boxen. Med Kapcevic har vi iaf chansen. 4-4-2 är det bästa utifrån nuv spelarmaterial.

• Jag vet att jag är tjatig men... När jag har sett Öster under Askebrand har jag sett laget både faljera och briljera i snart sett alla spelsystem som finns. Tycker att det viktigaste är att vi ställer rätt spelare på banan och att de har rätt inställning till uppgiften. Så länge Askebrand aldrig mer försöker spela Kapcevic på en kant så är jag nöjd, ett beslut i stil med Schenkas berömda "Jevtic som central mittfältare"...

Gillad av:Steffe (1 totalt)
  • En av de svåraste startelvorna att förutspå denna säsongen tycker jag. Känns som att TA har alternativ på varje position. Det enda jag känner mig riktigt säker på är väl att det blir Crona och Drott som sittande mittfältare oavsett formation. Sen tror jag att det kommer bli en fembackslinje med Månz-Majje-KJL i mitten och Björkén och Strand på varsin kant alternativt Pavic på en kant annars börjar han på bänken denba match. Känner dock att Fritte haft en liten formsvacka sen sina 2 mål mot Gefle vilket skulle öppna för Pavic. De offensiva positionerna känns svårare att spekulera i, tror Östlind, Kapcevic och DJ kommer starta iaf.

Gillad av:Steffe (1 totalt)
  • @Zingo sa:
    Jag vet att jag är tjatig men... När jag har sett Öster under Askebrand har jag sett laget både faljera och briljera i snart sett alla spelsystem som finns. Tycker att det viktigaste är att vi ställer rätt spelare på banan och att de har rätt inställning till uppgiften. Så länge Askebrand aldrig mer försöker spela Kapcevic på en kant så är jag nöjd, ett beslut i stil med Schenkas berömda "Jevtic som central mittfältare"...

Exakt. Men med litet tillägg:

Brukar ibland lira lite Wordfeud. Inga liknelser i övrigt, men det spelar roll vilka bokstäver man har tillgängligt, vilka kombinationer man spelar ut och hur motståndaren spelar sina alternativ. Om två av dessa tre delar inte funkar, förlorar man oftast.

Det räcker inte bara att ha bäst spelare, man måste spela ut dem rätt också och ha lite koll på vad motståndaren gör. I Åtvid kommer Roar nog att stå lågt och därför tror jag överflytt och kantspel avgör. Just 4-4-2 är kanske inte rätt i denna matchen. Min kritik mot systemet är att vi på senare år inte använt det med framgång, utan haft varianter av 4-3-3, 4-2-3-1, 3-4-2-1 osv och man väl ändå hålla med Zingo att Askebrand inte är rädd för att utifrån detta variera beroende på de förutsättningar som ges. Gott så.

Startelva,
    MB: Månz - Vasilj - Sundli
    WB: Pavic - Strand (Fritte får hoppa in)
    CM: Drott - Crona
    FW: Kapcevic mitt, Bajrovic och Johannesson (om Fuhre nu inte spelar)

Östlind får vila.

Gillad av:Zingo (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.