Östers IF - Norrby

13»

Kommentarer

• @Wallberg sa:
    @Zingo sa:

Hmm är det bara jag som kan skriva?

Skrev några inlägg. Tydligen skulle de först publiceras efter granskning.

Fick samma meddelande på morgonen.

• @xonitex sa:

Var Sebastian Crona endast petad idag eller tror ni han satt på bänken i och med tidigare skadekänning?

Concha sa på Stars N Stripes att Crona fick en smäll i förra matchen, från andra håll har jag hör att det såg ut som han hade svårigheter att gå i tisdags och från ett tredje håll så kom det fram att han bara kunnat träna ett pass denna veckan

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • Vi vinner ju med 2-1 var glada för det !!!

Gillad av:papy (1 totalt)
  • redigerade June 2017

Skönt med tre poäng. Effektiviteten suger. Shaze är planens kung. Pavic är bra. Slarv, slarv, slarv! Nurkic skötte sig riktigt bra idag.

Är det offside innan Östlinds? Blir Johannesson knuffad i ryggen vid friläget? Vad fan händer vid deras mål?

Gillad av:honda (1 totalt)
  • @Greger sa:
    Skönt med tre poäng. Effektiviteten suger. Shaze är planens kung. Pavic är bra. Slarv, slarv, slarv! Nurkic skötte sig riktigt bra idag.

Är det offside innan Östlinds? Blir Johannesson knuffad i ryggen vid friläget? Vad fan händer vid deras mål?

Östlind var inte offside vid vad som borde varit 3-1. Johannesson skulle inte haft straff. Uppfattade målet som att nicken inte kändes farligt hård, dock olycklig studs som ställde den annars stabila Malmkvist.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Om man jämför Johannessons straffläge med det läget som Kalle åkte ut för i Göteborg så var detta ett betydligt hårdare ryck i axeln än Atashkadeh fick där. Vad som sedan är rätt och fel lägger jag mig inte i att bedöma, kan bara beklaga den ojämna bedömningsnivån...

• @Oldtimern sa:
    Nu blev det seger me men , nåt stämmer inte bakåt, svajigt är det minsta man kan säga, 3 backslinje verkar inte funka, målisen också osäker, målet får han ta på sig, men mest oroar försvarspelet , tur norrby var så dåliga. Schaze dock mycket bra, johannesson fortsätter slå knut på sig själv, levi outstanding tr

Håller inte riktigt med, absolut skulle Robin tagit målet men annars såg det stabilt ut med många säkra ingripandeoch förutom en nick på inlägg tyckte jag att försvaret skötte dig bra, Norrby skapade inte mycket i andra.

Man får inte glömma att vi spelade söderettan förra året..

• Vi vinner mot ett lag som Vi ska ska ha under oss!

Gillad av:Grizzly (1 totalt)
  • Tycker alldeles för många är negativa, visst vi missar fortfarande massa chanser o vissa div5 passningar, men vi tar 3p o spelar hyfsat stabilt bakåt till skillnad från förra ihåliga matchen. Bra att Bairovic o Shaaze fick starta idag, behövs lite mer ruljansen på spelarna då mer o mer avstängningar o skador kommer efter sommaruppehåll samt konkurrens.

• Vi borde ändå vara rätt nöjda. Vinner och borde vunnit med 3-1 eller 4-1 trots att spelet haltar med mycket slarv i passningsspelet. Norrby har ändå tagit mycket poäng sista månaden. Shaze o Nurkic positiva överraskningar idag.

• @Eric sa:

@Oldtimern sa:
    Nu blev det seger me men , nåt stämmer inte bakåt, svajigt är det minsta man kan säga, 3 backslinje verkar inte funka, målisen också osäker, målet får han ta på sig, men mest oroar försvarspelet , tur norrby var så dåliga. Schaze dock mycket bra, johannesson fortsätter slå knut på sig själv, levi outstanding tr

Håller inte riktigt med, absolut skulle Robin tagit målet men annars såg det stabilt ut med många säkra ingripandeoch förutom en nick på inlägg tyckte jag att försvaret skötte dig bra, Norrby skapade inte mycket i andra.

Man får inte glömma att vi spelade söderettan förra året..

Vid vissa olyckliga tillfällen har målisen alternativet att antingen stå och titta på om bollen i bästa fall ska ta i stolpen eller kasta sig själv med huvudet före in i densamma. Undrar om inte det här var ett sånt tillfälle. Norrby gjorde mål, men Robin är fortfarande utan hjärnskakning.

Gillad av:Pelle, Zingo (2 totalt)
  • Tycker matchinledningen känns sådär. Väntar på att maskineriet kommer igång. Just nu ser det ut som bortamatch.

• In med DJ. Detta känns oroväckande statiskt.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Fungerar inte forumet? Inga inlägg sedan i går.
    Först en målvaktstavla och sedan en bränd straff. Så onödigt när det såg så bra ut. Hoppas att det håller i andra halvlek.

• Lite svajigt var även vårt forum igår, beklagar detta. Hade missat att den stora majoriteten saknade rättigheter att skriva direkt... :(

Men matchen var helt OK, Shaze är kung och Bajrovic övertygar mer och mer. Och visst gjorde Nurkic sin bästa match som mittback?

• Håller med om Nurkic! Helt klart en bra insats.

• Det är väl lite så det ska se ut? Inte mycket för Norrby överhuvudtaget och vi fortsätter att skapa chanser.

• redigerade June 2017

Före gårdagens match hade Norrby vunnit tre matcher av fyra. Enda förlusten, mot hif 3-2, orsakades av ett makalöst turmål.

Öster mötte alltså ett stabilt lag igår, som stundtals spelade riktigt bra. Visst, Öster har mycket att förbättra. Men motståndet var helt klart supereettanmässigt. Och då promenarar Öster inte hem några poäng.

• redigerade June 2017

Det finns alltså de som på fullt allvar argumenterar för att Norrbys mål var en målvaktstavla av Robin? Inte lätt att få upprättelse i vår rödblåa tröja...

Gillad av:Slangen, xonitex, Zingo, Petter Bengtsson, outdoor_miner, Labila Kabila (6 totalt)
  • redigerade June 2017

Jag stod rätt bra till. Och min bedömning var att få målvakter hinner ner och kan ta en stolpe in träff av det slaget. Däremot kunde både inlägg och nick försvårats av stillastående Österspelare.

• Och jag tänker faktiskt ge Askebrand lite beröm (trot eller ej). Ett väl balanserat lag och taktiskt sett vettiga och genomtänkta byten. Dessutom en linje av honom att fortsätta med trebackslinje. Väl jobbat!

Gillad av:[Raderad användare], Ako, Labila Kabila (3 totalt)
  • Bajrovic är en bra boxspelare, så när vi för spelet är han giftig, men ska vi kontra föredrar jag Johannesson.
    Levi överarbetar ibland, men vi måste låta honom spela sitt spel, för när han lyckas så är det ofta målchans.
    Pavic går det riktigt bra för, men Östlind är lite för vek ibland.
    Shaze är mkt bra ersättare för Crona/Drott,
    det enda frågetecknet för mig är vad vi ska göra med Adu och Fure.
    Nån som vet nåt om deras status?

• @Oldtimern sa:
    Angående målet nortby gjorde , det var så nära mål så östers målvakt borde gåt ut o fångat inlägget, o inte stå o titta på, verkar som han inte litar på sin förmåga o tajma utrusnigar

Du kan inte mena allvar att Robin på en-två sekunder ska ta sig förbi hela backlinjen och plocka ner bollen så långt ut i straffområdet

,

Gillad av:Zingo, Tobbbee, Lewinsky, Hulthan, [Raderad användare], Steffe, Eric, Pergitta, Marcelo (9 totalt)
  • redigerade June 2017

Norrbys mål ser jag faktiskt enbart som två bra individuella prestationer hos dem; ett bra inlägg och en efterföljande bra nick stolpe in. Inte mycket att göra åt. Det jag störde mig på vid målet är de slarviga passningar i farligt läge som föranledde situationen...

Gillad av:Anders (1 totalt)
  • Shaze mot Crona, AB mot DJ . Byten som slutade med att laget segrade.

Någon skrev att Bajrovic gör sig bäst i box, och Shaze får bra betyg. Skriver under på det första och håller med om det andra. Shaze ihärdiga löpande, intensiva närkampsspel, igår t o m vårdat, gav utdelning igår. Spelmässigt saknade jag dock både DJ och Crona. I uppspelsfasen visade AB sig långt ifrån lika stark som Åmåls skogakonung, och navet Crona saknades på mittfältet. Det var inga lätta vägar att hitta fram till Levi, och det blev mest vänsterkanten som kunde brodera lite. Askebrand hade nog dratt upp handbromsen åtminstone halvvägs på Fritte, med anledning av svängdörrarna i Trelleborg. Mot Norrby räckte detta, men vi kan bättre.

Personligen tror och hoppas jag att älg och Crona står i line up när Cederkvists rövarband kommer på besök.

Stark trea när spelet ändå hackar lite.

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • Bra sammanfattat Drillo, kritar under på det.

• Riktigt bra jobbar av alla de som ordnade 25-års firandet. Hela dagen höll mycket hög klass. Speciellt tack till er som jobbade med tifot! Ni är alla hjältar!

Gillad av:cj9808, Olofsson, [Raderad användare] (3 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.