Östers IF - Syrianska

redigerade April 2017 i Supportersnack
Hemmapremiär om en vecka. Bortapremiären har knappt lagt sig men vi får inte glömma att rusta upp även på hemmaplan. Uppslutningen bör bli minst lika bra som i Falkenberg.

Vågar vi tro på vinst ?
«134

Kommentarer

• Öster lär köra med samma uppställning i nästa match med ambitionen att Fritte, Lövdahl och någon av Drott och Crona ska komma högre upp i banan.
  • redigerade April 2017
    Öster lär köra med samma uppställning i nästa match med ambitionen att Fritte, Lövdahl och någon av Drott och Crona ska komma högre upp i banan.
    skulle gärna se fuhre, om han är hel, istället för östlind som missade alldeles för mycket

• Har inte sett Fuhre, men jag tycker Östlinds speed behövs i laget. Vet inte om Fuhre har samma klipp i steget. Adu kanske kan vara ett alternativ på vänsterkanten?
  • Jag tycker inte man ska splittra på ett vinnande lag. Fuhre kan väl få börja på bänken mot syrianska om han är hel sen få komma in lite på slutet. Samma sak med Adu. Vi är nykomlingar och slog ett lag som kommer från spel i As, tycker alla 11 på planen förtjänar en plats i startelvan nästa match också. Vad gäller Lövdahl var det väl varken bu eller bä men samma sak tycker jag brukar gälla Nurkic och då har ju Lövdahl mer utvecklingspotential.
  • Tror också det blir samma uppställning mot Syrianska. Lövdahl hade det kämpigt i första halvlek, speciellt med bollmottagningen men tycker han spelade upp sig i andra.

Jag skulle dock ändå vilja se hur det blev med ett 4-2-3-1. Ska vi spela på kontring så vore det kul att se Östlind/Adu på varsin kant. Det var ju när vi erövrade boll och Östlind satte fart på sin kant som det hände grejer mot Falkenberg. Sen hade han kanske inte alltid skärpan i inlägg och avslut men ge det någon match så kommer det. Adu bevisat snabb både med och utan boll vilket kan bli ett fint vapen speciellt om Levi får agera fritt i en central roll. Dock lär Askebrand vilja att vi ska ha lite mer boll mot Syrianska hemma så 3-4-3 känns mest aktuellt just nu.
  • Som det ser ut nu så är tre av de fyra som var indisponibla i premiären (Fuhre, Adu och Nurkic) alla aktuella för spel lagom till hemmapremiären den 10:e april. Visst, det är först nu Fuhre kan gå för fullt på träning igen och hans fysik var inte på topp i samband med värvningen (några veckors uppbyggnadsträning behövs) så osäkert om han orkar en hel match. Adu däremot, där är det ju bara formaliteten med Migrationsverket som återstår och det är förhoppningsvis klart till på måndag. Nurkic är ju i full träning sedan några veckor tillbaka, men kan förstås inte matchas från start direkt, men ett inhopp med en kvart kvar att spela skulle väl sitta fint. Det är bara långtidsskadade Johan Hjalmarsson på den föredömligt korta skadelistan för tillfället.
  • Diskussionen om laguppställning mot Syrianska passar bättre i denna tråd.

Jag tror på samma uppställning som mot FFF.
  • redigerade April 2017
    Ngn som vet ngt om Elmin & Fuhres status?
    Elmin att spela från start o Fuhre mer som utfyllnad som det ser ut nu, kan inte var lätt att konkurrera ut Östlind, Levi, Adu, konkurrans behövs dock alltid!
  • Ngn som vet ngt om Fuhres status?
    Inte mer än att han är i full träning igen. Kan nog absolut bli ett inhopp i andra halvlek mot Syrianska.
  • Hoppas Pavic tar Lövdahls plats den 10e. Han kändes lite för nervös och valpig. Annars ser jag gärna en intakt elva
  • Hoppas verkligen många sluter upp på södra stå på mot Syrianska. Tycker det är viktigt att även ni som brukar sitta stöttar upp där i en hemmapremiär. I mitt huvud har det en stor inverkan på säsongen. Det sportsliga att spelarna känner stödet i våran hemmaborg och ger det där lilla extra. Men även ekonomiskt då en bra hemmaklack kan öka publiksnittet avsevärt och inbringa flera hundratusen extra varje år.

Ser rubriken "Härlig stämning på myran och tre poäng till Öster" i smp. En sådan rubrik lockar fler även nästa match.

Så därför vill jag uppmana alla Östervänner som kan stå och sjunga att finnas i klacken på måndag!
  • Tycker att det var rätt många spelare som hade problem både med bollmottagningar och passningar, kändes som en typisk vårplan.

Personligen både tycker jag och hoppas jag att Lövdahl får fler chanser!
  • Jo var en typisk vårplan, tar nåra klippningar innan alla ojämnheter slätas ut, så spelet blev lite därefter i Falkenberg helt klart. Att Lövdahl skall få fler chanser under året absolut, har bra föttero redan spelskicklig trots sin ringa ålder men håller inte i startelvan punkt slut; alldeles för valpig o i första halvlek gick han bort sig totalt flera ggr, tack vare han fick hemmalag flera chanser, var livrädd då bollen var på hans kant! Men inhopp o kontinuitet i truppen javisst, kan ju blomma ut totalt framgent, men säkerhetsrisk som det ser ut nu...
  • redigerade April 2017
    Det är möjligt att många inte håller med mig – helt okej, vi kan tycka olika – men jag tror att klacken tappar mycket i tryck genom att inte stå på nedre etage, nära planen. Minns att det var en diskussion när Myran var ny och att EF då uttryckte starka önskemål om att stå högre upp. Men ändå: dags att flytta ner och vara nära spelet?

Den här helt underbara videon från Falkenberg visar ju vilket tryck klacken kan skapa (lyckas inte länka av okänd anledning, men videon finns på Youtube).
  • Jag var efter första matchen, på ett fullt Myran, av samma åsikt. Men ändrade mig mycket snabbt. Enda fördelen är att det ser bättre ut på tv. Sikten för de som står där blir obefintlig, sämre än på nästan alla bortaarenor jag varit på. Och vad värre är, ljudet bara försvinner. På övre får man nytta av taket och kan faktiskt skapa hyfsat tryck även idag med det antal vi är nu. Min helt subjektiva, men korrekta hehe, upplevelse. På sikt i allsvenskan när priser stiger, kör med riktigt billiga biljetter på nedre stå. Som en inkörsport till att sedan stå på övre.
  • Min helt subjektiva, men korrekta hehe, upplevelse
    Klockrent som man säger. Alltihop.

• Rent allmänt är väl trycket alltid bättre på bortamatcherna - åtminstone i snitt per klackmedlem. Av säkert flera anledningar.
  • Rent allmänt är väl trycket alltid bättre på bortamatcherna - åtminstone i snitt per klackmedlem. Av säkert flera anledningar.
    Funnes en uppladdning på Gustaf Bratt så skulle vi ha tabelleraden 30 0 0 och 500 i klacken varje match.
    Funnes en uppladdning på Gustaf Bratt så skulle vi ha tabelleraden 30 0 0 och 500 i klacken varje match.
    Den brunchen och en alkoholfri Carlsberg på den la grunden till ett avgrundsvrål när Majje trasslade in den där efterlängtade bolljäveln i bollmålet. :)
  • redigerade April 2017
    Jag är övertygad om att klackens närhet till planen i Falkenberg påverkade matchen. Ungefär som i matchen mot Norrby förra året.
  • Brofästets polkagrisar har ju flyttat ner, de tyckte segerna på myran var så rolig att de ville ha samma upplevelse i hönsgården.

Det ser inte speciellt roligt ut och jag minns hur det ganska tidigt började kämpas för att EF skulle få flytta upp.

Det är bedrövliga platser där nere. Varför självmant välja sämsta platserna. Tror spelarna uppskattar stödet lika mkt från ovan.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

• Jag är övertygad om att klackens närhet till planen i Falkenberg påverkade matchen. Ungefär som i matchen mot Norrby förra året.
    Det var närmare till plan i Tvååker, påverkade placeringen då också?
    Två insläppta mål på MSHA förra året med klacken på Övrestå talar ju även sitt tydliga språk....

• I vilket skick är Myran?
  • redigerade April 2017
    Labila Kabila, det finns naturligtvis inte en garanti för att klacken avgör matchen. Men att publiken påverkar mer på nära håll torde vara ett rimligt antagande. Om folk ändå vill stå högre upp så är det ju så.
  • Taket, antalet, alkoholen och i viss mån närheten. Där är svaret. Jag tror med att klacken hade någon procents inverkan mot Falkenberg. Klackar av vår dignitet ska inte överskatta sin förmåga, men inte heller underskatta den. Då kan vi ju likväl stanna hemma. Men hemma, om vi förlorade konkurrensfördelen i taket så vore vi tillbaka på Värendsvallen där ljudet spreds som vildhavre för vinden. Fast minus sikten. Vi tycker olika Petter, ses på Myran. Golonka, per sempre. Åter till Syrianska...
  • redigerade April 2017
    Jag älskar den svartklädde killen som likt en spindel hamnar utanför staketet vid båda målen men lyckas, med andra EF:ares hjälp, kravla sig upp båda gångerna. Underbart ! :)

• Jaktlund; en Houdini, en överlevare, en artist, en sann East Frontare!
  • Granit Maqedonci är morgondagens domare. Relativt ny i Superettan, noterad för tre matcher. Jag vill minnas att han dömt Öster tidigare (namnet har ju viss tyngd).
Logga in eller registrera för att kommentera.