Östers IF - Syrianska
Hemmapremiär om en vecka. Bortapremiären har knappt lagt sig men vi får inte glömma att rusta upp även på hemmaplan. Uppslutningen bör bli minst lika bra som i Falkenberg.
Vågar vi tro på vinst ?
Vågar vi tro på vinst ?
Logga in eller registrera för att kommentera.
Kommentarer
Jag skulle dock ändå vilja se hur det blev med ett 4-2-3-1. Ska vi spela på kontring så vore det kul att se Östlind/Adu på varsin kant. Det var ju när vi erövrade boll och Östlind satte fart på sin kant som det hände grejer mot Falkenberg. Sen hade han kanske inte alltid skärpan i inlägg och avslut men ge det någon match så kommer det. Adu bevisat snabb både med och utan boll vilket kan bli ett fint vapen speciellt om Levi får agera fritt i en central roll. Dock lär Askebrand vilja att vi ska ha lite mer boll mot Syrianska hemma så 3-4-3 känns mest aktuellt just nu.
Jag tror på samma uppställning som mot FFF.
Elmin att spela från start o Fuhre mer som utfyllnad som det ser ut nu, kan inte var lätt att konkurrera ut Östlind, Levi, Adu, konkurrans behövs dock alltid!
Ser rubriken "Härlig stämning på myran och tre poäng till Öster" i smp. En sådan rubrik lockar fler även nästa match.
Så därför vill jag uppmana alla Östervänner som kan stå och sjunga att finnas i klacken på måndag!
http://www.kronobergsfotbollen.se/dags-att-ladda-for-hemmapremiar/
Personligen både tycker jag och hoppas jag att Lövdahl får fler chanser!
Den här helt underbara videon från Falkenberg visar ju vilket tryck klacken kan skapa (lyckas inte länka av okänd anledning, men videon finns på Youtube).
Det ser inte speciellt roligt ut och jag minns hur det ganska tidigt började kämpas för att EF skulle få flytta upp.
Det är bedrövliga platser där nere. Varför självmant välja sämsta platserna. Tror spelarna uppskattar stödet lika mkt från ovan.
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Två insläppta mål på MSHA förra året med klacken på Övrestå talar ju även sitt tydliga språk....