Försäsong 2017

15791011

Kommentarer

• Bara jag som har har kass bildkvalité?
    Riktigt kass. Vilken smartphone som helst hade sänt ut bättre bild. Konstigt med tanke på att det brukar vara bra när de sänder.
  • Enoch Adu har börjat inspirerat. Får se om vi utbrister i ett Jonas Alménskt "honom ska vi ha" efter matchen. Garrett; behöver vi ens byta in honom ? Från division 4 till Superettan - visst, Jesper Lövdahl gör samma resa men han är 18 år. Nej, skicka honom till Räppe. Livsfarligt att ta in Kalmariter i finrummet ändå, minns Giles Stille !
  • Världens sämsta bildkvalitet!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • Nu är bildkvaliteten perfekt, fint att Smp fixade till det.
  • Underbart förarbete av Levi till 1-0! <3
  • redigerade March 2017
    Känns som att vi kan ge Levi EF trophy redan nu. Har väl varit inblandad i princip alla mål under försäsongen.
  • Snyggt mål av Johannesson och elegant framspel av Levi. Hoppas Adu får fortsätta andra halvlek också; jag ger honom tre getingar så här långt med närmare fyra än två. Kan absolut vara någonting för oss. Underbart skönt att se att Askebrand fortsätter med 4-2-3-1, känns tryggt och stabilt.
  • redigerade March 2017
    Tycker inte Adu visar något särskilt faktiskt. hoppas jag är helt fel ute :D. Ja, hoppas han får spela nästa 45 också. Spelet är för dåligt av Öster första halveken. Skillnaden är Levi.
  • Inte funkat på 20 min, ngn som får in tv sändning?
  • Inte mitt heller innan paus.
  • Nu funkar tydligen mobilen på wi-FI, men datorn o IPod funkar ej, märkligt!!!!
  • Sändningen funkar på dator för mig
  • redigerade March 2017
    Jag höjer mitt betyg på Adu (matchens lirare hittills enligt Dan Magnusson) till fyra getingar efter förarbetet till Garrett nyss. Han fortsätter att spela inspirerat och tar initiativ. Spelet överlag är inget vidare; mer tempo, mer kombinationer och mer spel längs med marken efterfrågas.
  • Nu funkar tydligen mobilen på wi-FI, men datorn o IPod funkar ej, märkligt!!!!
  • Fungerar perfekt på min dator. Stäng ner och pröva igen.
  • Bra skott av Adu ! Han levererar på högermittfältet !
  • Imponerad av Adu! Garrett däremot känns inte het alls.
  • redigerade March 2017
    Ja, då säger jag nu om Adu det vi en gång sade om Jonas Almén: "Honom ska vi ha !"

Det är ju tre veckor kvar tills seriespelet börjar; till dess hinner Öster ordna arbetstillstånd och boende samtidigt som Adu får några mycket viktiga försäsongsveckor i benen. Killen är 18 år gammal och kan nog vara något som går att finslipa till något värdefullt, men visst; vanskligt att dra några slutsatser efter ett fåtal träningspass och en enda träningsmatch. Garrett däremot; bjud honom på middag och skicka tillbaka honom till Kalmar.
  • Filip Örnblom och Jesper Lövdahl imponerar båda med ett stabilt och resolut försvarsarbete, därtill många fina uppspel. Härligt !
  • redigerade March 2017
    Ja, tröga försäsongsben på Österkillarna nu i slutet. Karl Lindqvist gjorde målet, en vass forward som Mjällby och FKK slogs om - känns som att FKK kan vara Blekinges bästa fotbollslag numera. Sista 20 minuterna kan vi glömma den här matchen; viktig påminnelse om betydelsen att stå upp i 90 minuter men visst; efter många och långa, tunga träningspass är det ju en ganska typisk matchbild så här års.
  • Håller med: Adu var behållningen. Han strök sin kant mera vägvinnande än gamle John Pelu (som alltid var som bäst i Tipshallen). Och dessutom har Adu fin teknik och bra speluppfattning.
  • Håller med: Adu var behållningen. Han strök sin kant mera vägvinnande än gamle John Pelu (som alltid var som bäst i Tipshallen). Och dessutom har Adu fin teknik och bra speluppfattning.
    Jo, han var en frisk fläkt. Tror att han presenteras som nyförvärv inom kort. Men frågan som hänger lite i luften är varför Nordsjälland och seriekonkurrenten FFF nobbade honom.

• Att Nordsjälland nobbade honom tycker jag inte är konstigt, de är på en annan nivå. Att FFF nobbade honom är intressant.
  • redigerade March 2017
    Att Nordsjälland nobbade honom tycker jag inte är konstigt, de är på en annan nivå. Att FFF nobbade honom är intressant.
    FFF velade, kom inte till beslut, alkoholfria ölen blev avslagen och Enoch fick nock: for till Växjö. (Donkor har provspelat en månad där utan besked.)
  • redigerade March 2017
    Att Nordsjälland nobbade honom tycker jag inte är konstigt, de är på en annan nivå. Att FFF nobbade honom är intressant.
    FFF velade, kom inte till beslut, alkoholfria ölen blev avslagen och Enoch fick nock: for till Växjö. (Donkor har provspelat en månad där utan besked.)
    Angående Donkor,

Visst var det så att han blev för dyr(/ville ha bättre betalt)? Då känns ju Adu som en perfekt lösning. Han är mindre inkörd i system och svensk fotboll, men yngre, billigare och eventuellt större utvecklingspotential. Väldigt mycket samma profil som Donkor annars

Jag tror ändå inte att han är en självskriven startspelare eller frälsare.
  • Att Nordsjälland nobbade honom tycker jag inte är konstigt, de är på en annan nivå. Att FFF nobbade honom är intressant.
    Angående Donkor,

Visst var det så att han blev för dyr(/ville ha bättre betalt)? Då känns ju Adu som en perfekt lösning. Han är mindre inkörd i system och svensk fotboll, men yngre, billigare och eventuellt större utvecklingspotential. Väldigt mycket samma profil som Donkor annars

Jag tror ändå inte att han är en självskriven startspelare eller frälsare.
    Helt rätt angående Donkor. Och jag tror precis som du angående Adu; han är inte given i startelvan på något sätt, men känns utan tvekan som ett av de bästa (kanske det bästa) alternativet på högersidan just nu. Om inte annat så bidrar han till bredd och att Askebrand får fler alternativ att välja bland. Han är något yngre än Donkor (som ändå varit i Sverige ganska länge, först en tid i Häcken och sedan två säsonger hos oss) och förhoppningsvis mer utvecklingsbar. Jag tror att det blir en värvning !
  • redigerade March 2017
    Adu var bäst igår. Kreativ, snabb, slitstark. Jämfört med Donkor så kändes det som att han fick mer gjort på plan. Jag hoppas att Öster signar honom snabbt. En av de bästa provspelningar jag har sett i Öster.

Noterar också att Concha, enligt Smp, vill se mer av både honom OCH David Garrett. Intressant och lite förvånande! Det är nog ingen som tycker att Garrett gjorde en bra match igår. Han kom fel hela tiden, missade de två chanser han fick. Men han spelade bara en halvlek. Hans insats igår behöver inte betyda att han är kass. Han ska alltså vara en målgörare? Han såg inte snabb ut, så han måste ha någon annan spetsegenskap.
  • Adu var gårdagens behållning! Örnblom och Lövdahl också mycket stabila. Levi - bäst! Garrett kändes ovän med bollen.
  • Håller med dig Magnus_Josefsson
Logga in eller registrera för att kommentera.