Silly Season 2016/17

1282931333465

Kommentarer

• Äsch, finns inte en chans att vi åker ur SE. Det enda som är svårare än att trilla ur en serie är att komma tillbaka igen. Oerhört sällsynt att den degraderade studsar tillbaka direkt. Såg just att MoDo håkky ligger och sladdar långt bakom Tingsryd nu. Bara en sån sak. För att åka ur krävs i grunden en disharmonisk trupp och en tränare som tappat omklädningsrummet. Inget av det tycks gälla Öster. Jag säger: Topp fem.
  • Äsch, finns inte en chans att vi åker ur SE. Det enda som är svårare än att trilla ur en serie är att komma tillbaka igen. Oerhört sällsynt att den degraderade studsar tillbaka direkt. Såg just att MoDo håkky ligger och sladdar långt bakom Tingsryd nu. Bara en sån sak. För att åka ur krävs i grunden en disharmonisk trupp och en tränare som tappat omklädningsrummet. Inget av det tycks gälla Öster. Jag säger: Topp fem.
    Tror banne mig jag hört det förr. Och så åker vi ur.

;-)
  • redigerade December 2016
    Jag går inte runt och oroar mig i onödan. Men Vasilj är ett frågetecken. Är han snabb nog för Superettan?

Med målvakt kan man aldrig kompromissa. Måste vara en stabil person längst bak.

På Stringheims tid var det dramatik även vid enkla bakåtpassningar. Det längtar jag inte tillbaka till.
  • Precis. Det har varit många oroväckande målvakter i Öster genom åren. Jag gillar målvakter som sällan behöver göra spektakulära räddningar utan står rätt från början. Som Malcolm Nilsson.
  • Inte Robin tillbaka. Han gick inte ut på en enda hörna eller inlägg, skrek "ta bort" till utespelarna varenda gång.
  • Inte Robin tillbaka. Han gick inte ut på en enda hörna eller inlägg, skrek "ta bort" till utespelarna varenda gång.
    Ja för typ 7 år sedan när han fortfarande nästan bara var en valp. Förhoppningsvis har det väl skett någon form av utveckling under de över 100 matcher han spelat i SE sen dess...
    Jag har sett ett par av hans matchar med Assyriska. Han var, till min stora förvåning, alldeles utmärkt. Utstrålade självförtroende, gjorde matchavgörande räddningar i ett tillbakapressat lag. Inga darriga luftdueller.

Men det var alltså bara några matcher, kanske inte representativa. För att nu vara mer objektiv: precis hur många mål har han släppt in per säsong de gångna åren? Är det väldigt mycket? Det säger förstås en del om hela laget, men rimligen också något om målvakten.

EDIT: Assyriska släppte in 47 mål i serien detta år. Varför?
    Jag har sett ett par av hans matchar med Assyriska. Han var, till min stora förvåning, alldeles utmärkt. Utstrålade självförtroende, gjorde matchavgörande räddningar i ett tillbakapressat lag. Inga darriga luftdueller.
    Viktigt. Klart att han utvecklats. Det lilla jag har sett har också pekat på en förbättring. Ett annat plus: att spela i AFF innebär knappast att man blir bortskämd lyxlirare som börjar lipa så fort det tar emot.

Kanske är det för många gamla hjärnspöken som är igång när frågetecknen flyger runt i huvudet.
  • Hellre en målvakt som gör en rejäl tabbe var sjunde match men räddar skott som en såkallad "stabil" målvakt inte tar i varannan match.
    Det är extremt svårt att jämföra olika målvaktstyper och avgöra vem som är bäst över tid.
    Matteo lägger skorna på hyllan. Vet att det är spridda skurar här inne gällande honom. Personligen tycker jag det är trist att han aldrig fick en ärlig chans. Hade varit värdigt och få se honom skadefri 2 hela säsonger och bedöma efter det. Men hans kärlek till oss supportrar kan fan ingen snacka bort.
  • Matteo lägger skorna på hyllan. Vet att det är spridda skurar här inne gällande honom. Personligen tycker jag det är trist att han aldrig fick en ärlig chans. Hade varit värdigt och få se honom skadefri 2 hela säsonger och bedöma efter det. Men hans kärlek till oss supportrar kan fan ingen snacka bort.
    Verkligen synd att skador stoppar honom. Just nu ser jag de två målen mot J-Södra för mitt inre.

• Matteo lägger skorna på hyllan. Vet att det är spridda skurar här inne gällande honom. Personligen tycker jag det är trist att han aldrig fick en ärlig chans. Hade varit värdigt och få se honom skadefri 2 hela säsonger och bedöma efter det. Men hans kärlek till oss supportrar kan fan ingen snacka bort.
    Jag tror vi är rörande överens angående Matteo. Alla vill se honom i laget. Men om inte hans kropp håller kan han inte vara med i Öster hur mycket vi än älskar honom. Väldigt tråkigt i vilket fall som helst. Var hittar du information om att han slutar?

Hylla honom med hedersmedlemskap i EF.
  • Bra idé! Matteo är en av mina favoritspelare i Öster, genom alla tider.
    Jaha, då var sortin ett faktum :-(

Väldigt tråkigt. Men egentligen inte så överraskande.

Alla som sett hans talang och fina personlighet kommer att minnas hans tid i Öster med värme.
  • Hylla med tifo på hemmapremiären?
  • Känns inte osannolikt att vår målvakt kommer heta Marko Johansson.
  • Men han är ju inte rutinerad, kanske som nr 2.
  • Känns inte osannolikt att vår målvakt kommer heta Marko Johansson.
    Lång. MFF-fostrad. Precis som Stringheim.
  • Ur Smp:

"Öster vill förlänga med Johan Hjalmarsson.

Det får tillföljd att Öster inte kommer att behålla Robin Strömberg, Richard Donkor, Daniel Ahonen och Jonathan
    Är det bara jag som reagerat på den totala tystnaden från officiellt håll? När Elvby och Berglund lämnade så bekräftades det snabbt på hemsidan samt sociala medier.
  • Ur Smp:

"Öster vill förlänga med Johan Hjalmarsson.

Det får tillföljd att Öster inte kommer att behålla Robin Strömberg, Richard Donkor, Daniel Ahonen och Jonathan
    Är det bara jag som reagerat på den totala tystnaden från officiellt håll? När Elvby och Berglund lämnade så bekräftades det snabbt på hemsidan samt sociala medier.
    Lite skumt. Men flera spelare har ju twittrat om Strömberg iaf.
  • Absolut och ingen har förnekat det men med tanke på att man går ut med Matteo idag så är det konstigt om nu detta blev klart innan.
  • kenny pavey vill vi ha en kämpe som ger allt och mkt rutin
  • kenny pavey vill vi ha en kämpe som ger allt och mkt rutin
    Visst, han är bra under sina skadefria perioder när de inträffar. Och sedan kostar han lite för mycket.

• Vi letar ju enligt Concha efter spelare som 1; vill vara i Öster och 2; kan vara med även i allsvenskan. Känns inte som att Pavey uppfyller något av dom kraven.
  • Nej pavey får det att låta som att en 37 åring är bättre än 27 åring. Han hamnar i bästa fall i frej eller bp. Tippar att det blir något div1 lag nära sthlm

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • Får vi klart med en målvakt innan jul?
  • Och vad har hänt med Lindblad..? Eller har jag missat det?
    Inget nytt egentligen men... det låter som Stefan lämnar ÖFK
    http://www.fotbolltransfers.com/site/news/73296
Logga in eller registrera för att kommentera.