Prespa hemma
På lördag har vi chans att gå upp i Superettan.
Liknande hemmamatcher de senaste åren:
Landskrona hemma 2012 då vi "bara" behövde en pinne men förlorade med 0-1. (men det löste sig ändå) Frölunda hemma 2005, vinst 3-1.
Prespa är ett av de formsvagaste lagen i serien, men har kontraktet att spela för.
Hoppas nog på samma 11:a som sist, men in med Pavic istället för Donkor.
Liknande hemmamatcher de senaste åren:
Landskrona hemma 2012 då vi "bara" behövde en pinne men förlorade med 0-1. (men det löste sig ändå) Frölunda hemma 2005, vinst 3-1.
Prespa är ett av de formsvagaste lagen i serien, men har kontraktet att spela för.
Hoppas nog på samma 11:a som sist, men in med Pavic istället för Donkor.
Logga in eller registrera för att kommentera.
Kommentarer
De är också seriens sämsta hemmalag, vilket förklarar tabelläget. Men det kan vara bra att komma ihåg att de är farligare än kanske man först kan tro.
Senast fick de stryk hemma av Tvååker 0-1, matchen dessförinnan vann de 0-1 mot Oddevold – som vi ju har i färskt minne.
Detta har Askerbrand koll på och jag är säker på att Elvby startar på lördag för att stärka defensiven. Prespa är så dåliga defensivt så att Öster kommer att skapa målchanser. Jag tror Strömberg får chansen igen.
Malkolm
Björkén Majje KJL Nurkic
Pavic Elvby Drott Östlind
Velic
Strömberg
Ett traditionellt Öster, kommer att förlora matchen. Sett till matchen mot Höllviken, klarade vi oss tack vare att de var så förbaskat kassa framåt. Vi gjorde ingen bra match då vi missade för mycket chanser. Mot Prespa, måste dessa sitta.
Kaoset i spelet har lugnat ner sig de senaste matcherna och då är de ett ok lag men de går stundtals fortfarande bort sig ordentligt.
Spelar Öster med sin starka defensiv och kanske till och med lockar upp Prespa en aning då kommer det bli havsstora ytor för anfallet förr eller senare. Snabb/a anfallspjäs/er framåt och tålamod kan vara en segernyckel i den här matchen.
https://prespatv.solidtango.com/video/sammandrag-fran-ksf-prespa-birlik-tvaakers-if
Men om vi skippar vår egen match för ett ögonblick och vänder det hela mot Landskrona och Norrby. För det är de som ju egentligen är piskade att vinna! Landskrona har en tuff uppgift borta mot Qviding som slåss för livet i botten. Norrby borde kanske slå tabellfyran Utsikten hemma då de sistnämnda inte har något att spela för och verkar tappat lite geist nu på slutet - men - det kan säkert komma att bli krampaktigt där också.
Mitt tips till både Öster och oss supportrar på läktaren: Kämpainsats, ödmjukhet och tålamod. Om Presba tar ledningen bryter vare sig vi eller laget ihop - vi stöttar vidare, de kämpar vidare. Vi måste tänka på att vi även kan vara lyckliga efter noll poäng när slutsignalen gått. Har sett Öster i så många konstiga scenarion att inget förvånar mig längre...
Verkar vara många utdelade biljetter till både kommun samt företag vad jag har fått höra iallafall!
Å andra sidan kanske sunt att man nu plötsligt inte drar igång världens hype heller. Äh, jag vet inte.
Kan vi hoppas på fullsatt? ;-)
Över 3' känns rimligt. Över 4' är riktigt bra
Att inte prata om vad matchen innebär bara för att inte inse "allvaret" är inte anledning nog. Vi är östers IF och vi leder division 1 södra och på lördag ska vi säkra avancemanget till superettan. Vi har för fan vunnit SM guld och ska ut ur den här jävla träskserien och kan vi inte vinna mot Prespa hemma så kommer inte chansen bli "större" i sista omgången beroende på norrbys resultat.
Dags för stan att få upp ögonen för östers IF igen.
VI SKA TILLBAKA
KROSSA PRESPA!!!!
TILLSAMMANS TILLBAKA. NU.
För texten gå in på
http://www.e-pages.dk/ltvaxjo/164/html5/17/