Prespa hemma

redigerade October 2016 i Supportersnack
På lördag har vi chans att gå upp i Superettan.

Liknande hemmamatcher de senaste åren:
Landskrona hemma 2012 då vi "bara" behövde en pinne men förlorade med 0-1. (men det löste sig ändå) Frölunda hemma 2005, vinst 3-1.

Prespa är ett av de formsvagaste lagen i serien, men har kontraktet att spela för.

Hoppas nog på samma 11:a som sist, men in med Pavic istället för Donkor.

«134

Kommentarer

• Den magiska våren 2012 var det vi torskade mot Bois.
    Ja så klart det var :)
  • Observera att Prespa är seriens tredje bästa bortalag med fem vinster och en oavgjord: 19 gjorda och 21 insläppta mål.

De är också seriens sämsta hemmalag, vilket förklarar tabelläget. Men det kan vara bra att komma ihåg att de är farligare än kanske man först kan tro.

Senast fick de stryk hemma av Tvååker 0-1, matchen dessförinnan vann de 0-1 mot Oddevold – som vi ju har i färskt minne.
  • Rapporterna säger att Prespa har fått igång offensiven hyfsat men att defensiven är fortsatt svajig. De är dessutom bättre borta än hemma. Är de ett bra kontringslag?
    Detta har Askerbrand koll på och jag är säker på att Elvby startar på lördag för att stärka defensiven. Prespa är så dåliga defensivt så att Öster kommer att skapa målchanser. Jag tror Strömberg får chansen igen.

Malkolm
    Björkén Majje KJL Nurkic
    Pavic Elvby Drott Östlind
    Velic
    Strömberg

• Malkolm
    Björkén Majje KJL Nurkic
    Pavic Elvby Drott Östlind
    Velic
    Strömberg

Helt rätt. Dags att ge Pavic en start på Donkors bekostnad.
  • Efter att resultetet mellan Trollis och Norrby gått med oss, är det upplagt för ett rejält antiklimax i matchen mot Prespa.

Ett traditionellt Öster, kommer att förlora matchen. Sett till matchen mot Höllviken, klarade vi oss tack vare att de var så förbaskat kassa framåt. Vi gjorde ingen bra match då vi missade för mycket chanser. Mot Prespa, måste dessa sitta.
  • Efter att resultetet mellan Trollis och Norrby gått med oss, är det upplagt för ett rejält antiklimax i matchen mot Prespa.

Ett traditionellt Öster, kommer att förlora matchen. Sett till matchen mot Höllviken, klarade vi oss tack vare att de var så förbaskat kassa framåt. Vi gjorde ingen bra match då vi missade för mycket chanser. Mot Prespa, måste dessa sitta.
    Stämmer det med dagens lag? Vi har haft två "seriefinaler" i år, Bois hemma och Norrby borta. Båda matcherna vann vi och mot Norrby var vi dessutom mycket bättre. Detta fixar vi. Askerbrand & co kommer inte att lämna något åt slumpen. :forzaoif:
  • Någon som hört något nytt om Johannesson?
  • Prespa Birlik spelar en rolig sambafotboll framåt men på bekostnad att det blir oroligt bakåt. Ungefär som Öster förr om åren. De försöker spela en fotboll större än deras resurser. Hybrisbubblan har spruckit men de verkar ännu inte förstått eller haft förmågan att ställa om till en spelkostym som passar. Prespa brukar få ett par ”skitmål” i baken per match.
    Kaoset i spelet har lugnat ner sig de senaste matcherna och då är de ett ok lag men de går stundtals fortfarande bort sig ordentligt.

Spelar Öster med sin starka defensiv och kanske till och med lockar upp Prespa en aning då kommer det bli havsstora ytor för anfallet förr eller senare. Snabb/a anfallspjäs/er framåt och tålamod kan vara en segernyckel i den här matchen.

https://prespatv.solidtango.com/video/sammandrag-fran-ksf-prespa-birlik-tvaakers-if
  • Prespa Birlik spelar en rolig sambafotboll framåt men på bekostnad att det blir oroligt bakåt. Ungefär som Öster förr om åren. De försöker spela en fotboll större än deras resurser. Hybrisbubblan har spruckit men de verkar ännu inte förstått eller haft förmågan att ställa om till en spelkostym som passar. Prespa brukar få ett par ”skitmål” i baken per match.
    Kaoset i spelet har lugnat ner sig de senaste matcherna och då är de ett ok lag men de går stundtals fortfarande bort sig ordentligt.

Spelar Öster med sin starka defensiv och kanske till och med lockar upp Prespa en aning då kommer det bli havsstora ytor för anfallet förr eller senare. Snabb/a anfallspjäs/er framåt och tålamod kan vara en segernyckel i den här matchen.

https://prespatv.solidtango.com/video/sammandrag-fran-ksf-prespa-birlik-tvaakers-if
    Herregud, de bränner ju fler lägen än vi!
  • redigerade October 2016
    Den magiska våren 2012 var det vi torskade mot Bois.
    Vill ju inte vara petig, men Landskrona mötte vi i oktober 2012 hemma och losade med 0-1. Och det hade räckt med en pinne för att säkra avancemanget.

• Det finns mängder av scenarion, men det scenariot där Öster enkelt manövrerar ut Presba Birlik tror jag inte på. Istället bör vi sikta in oss på en stentuff match där Presba kommer att ge precis allt de har. Och det ÄR ett bra lag i sina bästa stunder. Det kommer krävas smartness och tålamod.

Men om vi skippar vår egen match för ett ögonblick och vänder det hela mot Landskrona och Norrby. För det är de som ju egentligen är piskade att vinna! Landskrona har en tuff uppgift borta mot Qviding som slåss för livet i botten. Norrby borde kanske slå tabellfyran Utsikten hemma då de sistnämnda inte har något att spela för och verkar tappat lite geist nu på slutet - men - det kan säkert komma att bli krampaktigt där också.

Mitt tips till både Öster och oss supportrar på läktaren: Kämpainsats, ödmjukhet och tålamod. Om Presba tar ledningen bryter vare sig vi eller laget ihop - vi stöttar vidare, de kämpar vidare. Vi måste tänka på att vi även kan vara lyckliga efter noll poäng när slutsignalen gått. Har sett Öster i så många konstiga scenarion att inget förvånar mig längre...
  • Shaze, Drott och Elvby från start och Velic på bänken så kommer dom inte i närheten av vårt straffområde avd: Kämpainsats, ödmjukhet och tålamod. chanser kommer vi att skapa.
    Vill ju inte vara petig, men Landskrona mötte vi i oktober 2012 hemma och losade med 0-1. Och det hade räckt med en pinne för att säkra avancemanget.

Jo jag vet, men jag hade först skrivit 2011, ändrade det sen till 2012. (Tror Calle01 kallar hela 2012 för magiska våren :) )
  • :) Magiska året skulle det vara.
  • Härlig vecka att hänga på forumet. Utgår från att Norrby tappar mer poäng så det gäller att ta en pinne för säkra upp spurtande Bois.
  • Stämmer det med dagens lag?
    Kanske därför jag skrev "Ett traditionellt Öster....." ;)

• Jo men det är väl intressantare att prata om dagens Öster?!
  • Alla vet att det blir svårt, och den insikten får man inte släppa. Samtidigt är det inte David mot Goliat. Öster har tio vinster, två oavgjorda och noll förluster hemma. Och målskillnaden 26/2. Så lite självförtroende kan spelarna ha med sig till Myran på lördag.
  • Vad tror vi om publiksiffran? Hoppas Växjö vaknar tills på lördag..
    Verkar vara många utdelade biljetter till både kommun samt företag vad jag har fått höra iallafall!
  • Vad tror vi om publiksiffran? Hoppas Växjö vaknar tills på lördag..
    Verkar vara många utdelade biljetter till både kommun samt företag vad jag har fått höra iallafall!
    Det och lite flyt med vädergudarna tar oss kanske över 4000-strecket... Men svårtippat.

• Vi håller våra tummar för en match som till slut rullar vår väg. Går det inte nu på lördag så laddar vi om inför finalen i Landskrona. Vi har tidigare säkrat superettanplats i Skåneland så det kan vi göra igen.
    Vad tror vi om publiksiffran? Hoppas Växjö vaknar tills på lördag..
    Marknadsföringen lyser hittills med sin frånvaro i alla fall. Det enda man lägger upp på FB är Öster i samhället som lockar typ 20 likes. Inget fel med den satsningen, snarare tvärtom. Men det sportsliga behöver integreras också. Här har man verkligen chansen.

Å andra sidan kanske sunt att man nu plötsligt inte drar igång världens hype heller. Äh, jag vet inte.
  • En sektion är nu gul. D4. Det har inte hänt sedan urminnes tider.
    Kan vi hoppas på fullsatt? ;-)
  • Jag missar min första hemmamatch för året. Grattis till mig... dock har jag sett till att biljetterna utnyttjas.

Över 3' känns rimligt. Över 4' är riktigt bra
  • Är förvånad över att en "hype" eller marknadsföring ännu inte satt igång från östers sida. En bra marknadsföring kan resultera i att man lyckas locka uppåt 5 000 åskådare.

Att inte prata om vad matchen innebär bara för att inte inse "allvaret" är inte anledning nog. Vi är östers IF och vi leder division 1 södra och på lördag ska vi säkra avancemanget till superettan. Vi har för fan vunnit SM guld och ska ut ur den här jävla träskserien och kan vi inte vinna mot Prespa hemma så kommer inte chansen bli "större" i sista omgången beroende på norrbys resultat.

Dags för stan att få upp ögonen för östers IF igen.

VI SKA TILLBAKA
    KROSSA PRESPA!!!!
  • +1 @redarmy88

TILLSAMMANS TILLBAKA. NU.
    Matchannons i veckans Lokaltidningen

image

För texten gå in på

http://www.e-pages.dk/ltvaxjo/164/html5/17/
  • Nu finns ett inlägg om matchen på Östers FB-sida. In och dela så hjälper vi till att sprida ordet! Folk drar folk och vi kan tillsammans skapa hype kring matchen publikt. På lördag gör vi på läktaren vår del av jobbet och lyfter laget till sin högsta nivå. Vi gör det här tillsammans.
  • Någon som vet ngt om David Johannesson. Är det överklagat??
Logga in eller registrera för att kommentera.