Norrby borta!

245

Kommentarer

• Nu har jag utökat till dubbeldäckare, 79 platser.
  • Årets viktigaste match.
    In och anmäl er för bövelen.

Om det är nån gång som dom behöver vårt stöd så är det nu.
    Gör er plikt.
    Åk med till Sveriges regniaste stad.

• Tycker våra platser senast var goa när vi var där. Man stod ju halvt på Östers tak till avbytarbåset :cheers:
  • Johannesson och KJL får alltså spela och jag fick genast upp hoppet för denna matchen igen
    För KJL väntar inga fler avstängningar. Han fick en match.
  • Oerhört sjukt om vi får en kortsida på en arena som tar 16500.
    Tycker det vore oerhört underligt om vi får annat än kortsida, då alla andra som haft bortaföljen har blivit placerade där (inte som Prespa som placerar oss i tårtbiten längst ifrån plan medan bojsarna fick långsida).
  • Oerhört sjukt om vi får en kortsida på en arena som tar 16500.
    Tycker det vore oerhört underligt om vi får annat än kortsida, då alla andra som haft bortaföljen har blivit placerade där (inte som Prespa som placerar oss i tårtbiten längst ifrån plan medan bojsarna fick långsida).
    Men visst hade vi långsida förra säsongen?

• Visst var det långsida förra året och det ska de ha en jävla eloge för. Otroligt generöst!

Men som Labila säger, det är väl fullt logiskt att hamna på kortsidan. Och sikten därifrån är exempelvis långt mycket bättre än på Strandvallen.
  • Dom kan ju inte hindra oss från att gå fram som vanliga svenssons och köpa biljett på långsidan.
    Tycker vi alla gör det.
    Vi går till arenan från Brasseriet och köper biljett precis som vem som helst.
    Långsida på samma ställe som sist.

• Onödigt att bråka med dem om detta. Vi står självklart på anvisad plats. I min värld så står klacken alltid på kortsidan. Klack på långsidan kan Gais och bajen hålla på med.
  • Ja lägg inte ner mer energi på det. Om det nu är så himla jobbigt, gör en banderoll sen rikta fokuset på att sjunga hem 3p.

De kanske räknar med mer folk än vanligt och vågar inte riskera något, även om det är ett svagt argument. Det i kombination med att de säkert tror det är en fördel om bortaklacken är så "långt borta" som möjligt. Kanalisera känslorna och motbevisa att det inte spelar någon roll.
  • redigerade October 2016
    Vi ska ju oxå komma ihåg att det är lite skillnad på årets match - mer eller mindre ett serieavgörande - och förra årets seriepremiär. Det var 1400 åskådare på plats i Borås i Norrbys senaste hemmamatch mot Oskarshamn, kan säkert bli det dubbla på lördag.

Så fullt förståeligt med bortasektionen på Borås Arena, som flera varit inne på är den inte så usel heller. Spelar ingen roll. Vi kommer att höras, synas - och framförallt - se matchen...
  • Norrby kör en satsning på att ha uppladdning på Brasseriet inför matchen.

http://www.norrbyif.se/nyheter/?ID=61276&NID=235923
    http://www.hellsburger.se/food-drink/

Ett annat alternativ. Bra priser på käket med!
  • Vi ska ju oxå komma ihåg att det är lite skillnad på årets match - mer eller mindre ett serieavgörande - och förra årets seriepremiär. Det var 1400 åskådare på plats i Borås i Norrbys senaste hemmamatch mot Oskarshamn, kan säkert bli det dubbla på lördag.
    Det kan det förstås bli nu när det är seriefinal på gång, men man får inte glömma att de här 1 400 kom när de körde sin fri entré-match...

• http://www.hellsburger.se/food-drink/

Ett annat alternativ. Bra priser på käket med!
    Kanske vore lämpligt att hålla Nolo borta från bokning och hundratalet segersugna Frontare från vadvetviomboråsare...
  • In och anmäl er nu. Säg till alla ni känner. ALLA SKA MED.

• Jag är där på onsdag med jobbet och kommer boka brasseriet. 50 man blir det bra?
    Boka inte brasseriet om Norrby ska vara där.
  • Nej blir Olearys istället.
  • Följande domherrar är utsedda till matchen Norrby - Östers IF:

Domare Farouk Nehdi

Ass. domare 1 Bujar Meziu
    Ass. domare 2 Kristoffer Thorold
    Hur många är från Borås?
  • Anmäl er nu!

Skickat från min XT1572 via Tapatalk

• Hur många är från Borås?
    Med Tvååker-gate i färskt minne tänkte jag också på det. Enligt Eniro är dock ingen av dessa domare från Borås.
  • Samma huvuddomare som mot BoIS hemma. Och det gick ju bra den gången. Vill även minnas att det var en domare som på intet sätt stal någon uppmärksamhet från spelet eller ville komma i centrum själv. Så domarmässigt känns det bra inför lördag i vart fall!
  • Buss bokad. Det blir en dubbeldäckare så det blir 79 platser. Kom igen och anmäl er!
  • Malkolm
    Fritte-Majje-Kalle-Nurkic
    Drott-Elvby
    Pavic-Shaze-Östlind
    Johannesson
  • Rasmus du skapade gult kort i Smp Bollkoll, nu borde du få ett själv :-)
    Malkolm
    Björkén-Vasilj-KJL-Nurkic
    Drott-Shaze/Chase/Saché
    Pavic-Ahonen-Östlind
    Johannesson

Pavic borde definitivt in i startelvan och tycker att Ahonen nog också bör ha en plats där även om just den positionen är "svårast" i mitt tycke. Shaze gör det grymt på def mitt och jag gillar samarbetet där med Drott. Om jag skulle satsa pengar på hur Askebrand ställer upp hade jag dock petat in både Elvby och Velic i elvan.
  • När askebrand bänkade drott var det ju med motiveringen att han ville hålla alla mittfältare i gång. Samma resonemang skulle ju kunna placera velic på bänken nu, särskilt i en match mot en stark offensiv där vi inte kan räkna med att han får tid att slå sina passningar i utrymmet framför motståndarnas backlinje.
  • 57 Anmälda. Kom igen nu och anmäl er! Vi Kan bättre än så här.
  • Jag undrar om det finns annat betalsätt än Payson för resan? Swish?
    Swish 123 338 34 86. Det går bra att betala redan nu.
    Det går också bra att betala med kort ombord på bussen.
Logga in eller registrera för att kommentera.