Öster News!

1567911

Kommentarer

• Ako kanske kan spökskriva? :twisted:
    Haha, det låter farligt. Risken för åtal för förtal skulle nog vara överhängande då. ;)

Du kan väl skriva under som k*k-uno?
  • Tack för det sköna numret som damp ner i brevlådan idag.
  • Tack för det sköna numret som damp ner i brevlådan idag.
    Tufft för nya numret av Offside om den landar i brevlådan samma dag som Öster News. Det är nog inte ofta Offside får känna sig nobbad.
  • Gott att höra att det är på gång, då hoppas jag att lite trevlig läsning väntar mig när jag kommer hem från jobbet idag!
  • "fredrik Bild, som i sina bästa stunder är lika snabb som en parkerad buss" :rotfl:

TACK alla inblandade, bra jobbat!
  • Fortfarande dystert på Södermalm. Ingen Öster News i brevlådan. Avgå alla ;)
  • Fortfarande dystert på Södermalm. Ingen Öster News i brevlådan. Avgå alla ;)
    Kom ut till oss i skärgården, här funkar postgången som den ska! Rättar in mig i ledet av tacksamma redaktions- och skribenthyllare. ÖN får aldrig dö!
  • redigerade January 2016
    Härligt att plöja sitt ex idag. Inte alls fel för en nostalgijunkie att få så mycket gammalt med guldkorn som detta tidlösa stycke från 1996:

"Världen har blivit lite bättre sedan East Front bildades påstår vi med ödmjuk och stolt röst. En del vill gå så långt som att säga att världen går under utan East Front. Kanske är det så."

• Numret kom igår och gav bra läsning till bussen imorse. Kul också att brevet var adresserat till "Korpserien 5a" istället för min adress "Korpstigen 5a" :rotfl:
    Hursomhelst så håller fanzinet väldigt hög nivå! Bra jobbat!
  • Kul också att brevet var adresserat till "Korpserien 5a" istället för min adress "Korpstigen 5a" :rotfl:
    Öster News är som tidigare en kombo av spådam och undergångspredikare här dock med oväntad bra framförhållning gentemot sina brevbärare. Själv delade jag en gång i tiden när vi körde med ideella brevbärare för de lokala prenumeranterna ut numren på stadsdelen Öster (distriktens Rolls Royce) och fick uppenbarelser om att bättre tider skulle komma efter några mörka krigsår 1998-2001 när jag hade Fredsgatan på min lott.

• Hej hej alla!
    Till uppehållet hinner vi inte få ihop ny publikation, men vi siktar på precis efter. Då tänker vi att sund tid för eftertanke tillsammans med EM och OS ges.. Alltså - ny dödslinje 6 augusti.
    Bidra. Sprid. Älska.

• Hej!

Bidragen har haglat in. Not.
    Nu när alla samlat pengar färdigt, så är det dags att börja samla alster till ett nytt nummer - vi behöver er hjälp!

Ett tänkbart uppslag för det man vill göra är, med tanke på den senaste tidens diskussioner, den där spelaren som man håller lite extra varmt om hjärtat genom åren. Tänk Simba-Teever, Zingo-Mattsson etc.
    Vad man sedan gör är som vanligt fritt, intervju, krönika, undersökande text, serie, dikt, you name it.
    Eller så gör man något helt annat.

Ni når oss här, eller på aldriggerviupp@gmail.com

Ny dödslinje 14/8.

• Bidragen har haglat in. Not.
    Ett robothagel har förhoppningsvis nått din mailbox ;)

• :blast:

:forzaoif:
  • Text inskickad, om man sär.
  • Fint Ako!

Saknar en del stadiga bidragsgivare.. Har ni semester? :cover:
  • Hallå där?

Som sagt flera som brukar hjälpa till att fylla ett nummer, där vi inte sett nåt.. Hör av er nu i dagarna så gör vi plats för nåt när vi redigerar..
  • Tomas har börjat redigera, men än finns det tid att få med grejer..
  • När är definitiva supermegadödslinjen för nåt vettigt på en sida el två? Sorry för viss lallighet. :-)
  • Så länge Tomas redigerar så.. I helgen kanske? :forzaoif:
    För luring gör vi alltid plats..
  • Så.. Nu skickar vi till tryck!!!!!!!

Följande är rödmarkerade på Ayatollah Cedermarkers wanted-for-delivery-till-det-berömda-julnumret-listan:
    Håkan från Kenya
    Levinsson från Lammhult
    bin Lindstig
    Standard Aaron
    Leifby
    von Phalénberg
    Winberg Bergberg
    Raz Rydén
    Erik "Trollhättans Che" Svensson
    Heter Pansen
    Jonny Gill gör vad han vill
    Klabbe Lindahl

Dessa kommer att förföljas lite extra, men det betyder inte att ni andra går fria.. =)

• Öster news finns att hämta på tryckeriet Lewinsson
  • Jag har inte fått senaste gångerna, beror troligen på att jag bytt adress. Vem kan jag maila?
  • Jag har inte fått senaste gångerna, beror troligen på att jag bytt adress. Vem kan jag maila?
    Skicka ett pm till Lewinsky så fixar han så att din adress uppdateras.
  • Lewinsky, du har PM :)
  • Ett stort tack till redaktörer och medarbetare för ännu ett gediget nummer! Ett fanzine i tryck, så ofattbart otidsenligt och vackert. All annan sån verksamhet upphörde för länge sedan, vilse bland ettor och nollor. Men inte Öster News. För oss som tillber den gamla skolan är detta alltid lika välkommet. Studentikost, icke-hippt? Kanske det. Men orden kommer klia som lös i din hårbotten, vaka över de sista resterna av ditt väsen.
    Jarelind i clinch med Concha, Ambulansungar, Tyler Hughes, Eneroth, Zingo. Många kända namn, lika disparata som kryddorna i julens glödgade vin. Den tunga statistiken, den gråtmilda sentimentaliteten lyser med sin frånvaro. Gott så! Nu är tid för lätthet, koncentration och ett sista språng uppåt, bort från detta gemytliga helvete. Rönnbären och lipen kommer i nästa nummer. Detta var vad jag behövde. Tack än en gång!
  • Och Yaser, kära Yaser. I salute you! Och går på match.
    Längtar efter julnumret!
  • Hörni. Nu är alla glada. Eller lättade. Eller både och. Uppåt, framåt, hursom!

Vad passar väl bättre då än att i glädjens rus göra något för att medverka i ett julnummer? Vi tänker såhär, oortodoxt.., att vi faktiskt skulle försöka få ut ett julnummer innan jul.. Så. 20 november siktar vi på som dödslinje. Skriv, bröder och systrar. Hylla, hoppas, minns.
    Alla är kallade, känn er manade.
    Hör av er om ni vill bolla uppslag, eller om ni har något på g in,

ÖN-red
    aldriggerviupp@gmail.com
Logga in eller registrera för att kommentera.