Spelschema 2016

2»

Kommentarer

• redigerade December 2015
    Tufft med 2 nykomlingar inledningsvis
    Tänkte detsamma. Nykomlingar är ju ofta bäst i början. Där måste Öster visa var det rödblå skåpet ska stå direkt, annars blir det ner med rullgard... markisen
    ( http://www.tvaakersmarkisen.se ) :/
  • Fredag/lördagsmatcher är viktigt........ Hoppas de ändrar..
  • Var bara söndagar i första versionen inför 2015 också. Sen blev det ju rätt många bortamatcher på vardagskvällar, några lördagar. Hemmamatcher var väl rätt många på fredagar/lördagar så det kan vi väl hoppas på igen.
  • Galet många lag Öster mött i seriesammanhang i Malmötrakten under detta millennium "tack vare" jojo-åkandet: MFF, IFK Malmö, Rosengård, MABI, Bunkeflo, LB07, Höllviken och nu då Prespa. Sedan har ju Fakiren haft nära även till HIF, Lund, TFF, Kristianstad, Eskilsminne, Äff, Landskrona.
  • Datumen är nu släppta. Bortapremiär lördag 16 aprill!
  • redigerade January 2016
    En hel del lördagar! Men avslutningen innan uppehållet först av alla en torsdag på Vapenvallen. Sista omgången lördageftermiddag som sig bör.
  • Tack Razmus, första inlägget är nu ändrat till det senaste spelschemat
  • Bortapremiär på min födelsedag. Frukost på sängen kan jag skippa, men ett abonnerat tåg till skåne hade varit mer än godkänt. Och 3 pinnar förståtts, men det är givet. För detta året springer vi väl igenom skiten.... :watchout: :cheers:
  • Såg att Tvååker tydligen ordnade supporterbussar redan i division 2 så bortasektionen på Myran kan nog se lite rödblå halländska fans vid Östers hemmapremiär.
    Bortapremiär på min födelsedag. Frukost på sängen kan jag skippa, men ett abonnerat tåg till skåne hade varit mer än godkänt. Och 3 pinnar förståtts, men det är givet. För detta året springer vi väl igenom skiten.... :watchout: :cheers:
    Borde gå. Lakers lakejer chartrade väl ett tåg till Malmö med plats för ca 450. Hade varit sjukt skoj. Drömma får man göra :)

• Punga någon upp 500000 så går det säkert..
  • Skämt och sido, jag är nöjd om det blir en buss. (Med toa)
    http://www.svt.se/svttext/tv/pages/346.html

SVT har börjat med ny sortering.
  • http://www.svt.se/svttext/tv/pages/346.html

SVT har börjat med ny sortering.
    Shuffle?
    Bokstavsordning inklusive eventuella prefix, där åäö sorteras som aao, om jag ser rätt. Väldigt korkat.

FC Höllviken
    FC Trollhättan
    Husqvarna FF
    IK Oddevold
    Kristianstad (IFK FC 1960 Kamratgänget eller whatever)
    KSF Prespa Birlik
    Landskrona BoIS
    Mjällby AIS
    Oskarshamns AIK
    Osters IF
    Qviding FIF
    Tvååkers IF
    Utsiktens BK

resp.
    Akropolis IF
    BK Forward
    Carlstad United
    Enskede IK
    IF Brommapojkarna
    IFK Luleå
    IK Brage
    IK Sleipner
    Nyköpings BIS
    Piteå IF
    Team TG FF
    Umeå FC
    Vasalunds IF
    Västerås SK FK
    (lagnamn ur huet, garanteras inte till 100%)
    Gillar det. Öster inte sist på förhand :)
  • EF Danmark: var tog ostronen vägen?
    Märkligt att radera Ö samtidigt som man skriver ut att alla ligger 1:a i serien. Kul för Maif att de fick dela ledningen en gång i år. Vi spelar först av alla. :wave:
    Systemnörd som man är så vet man vad sorteringsproblemet beror på direkt :P

Funderar på argt mail till SVT: "Vad fan, här är man van vid att Öster ligger sist i tabellen innan första matchen spelats. Varför i helvete har ni inte svensk sorteringsordning i era databaser? Allt bra och svenskt ska ut och allt jävla utländskt skit ska in. Men det får man väl inte säga i det här landet".

;)
  • Om Oskarshamn slutar 12:a på exakt samma poäng, målskillnad och inbördes möten som Mjällby på plats 11 - kan då OAIK rädda sig upp på kvalplatsen genom att lägga till ett FC i början?
Logga in eller registrera för att kommentera.