vaktmästarna på MHA.

redigerade September 2015 i Supportersnack
Var uppe igår och hade träning med grabbens lag på Myran. Kan säga att jag blev så jävla arg. Det ligger skräp överallt, ogräs som växer från betongen, skyltar som är sönder mm. Vår fina arena håller på att förfalla. Finns ju folk som har betalt för att hålla arenan i toppklass, vad fan håller de på med?

Kommentarer

• Vaktmästarna och Öster är ju inte bästa vänner från det jag hört...
  • Vaktmästarna och Öster är ju inte bästa vänner från det jag hört...
    Alltså, vad är det med idrottklubbar och vaktmästare egentligen? Tycker jag hör precis det där om varenda förening. Kan de inte bara berätta för varandra vad de tycker är viktigt, och hitta nåt sätt att vara överens? :O
  • redigerade September 2015
    Japp, skyltarna är i dåligt skick. Sedan kan jag personligen störa mig på att man ännu inte satt upp något över bortastå, ser riktigt tråkigt ut med massa betong där - om man nu inte kan sälja sponsorplats där, sätt upp något annat . Ogräset växer sig snabbare än snabbt. Vet inte vad de ska göra åt ogräset. Men inget av detta är väl högsta prio.
  • Jag var i Göteborg i somras och såg den tunga förlusten där på Ullevi och reflekterade hur tio man i pausen gick ut för att stampa ner tuvor, på Myran går en man ut i 5 min för trampa ner i varje straffområde
  • Jag var i Göteborg i somras och såg den tunga förlusten där på Ullevi och reflekterade hur tio man i pausen gick ut för att stampa ner tuvor, på Myran går en man ut i 5 min för trampa ner i varje straffområde
    Där är skillnaden att föreningarna inte äger Ga Ullevi utan HIGAB.

• Gräsmattan fick beröm av kommentatorerna när Elfsborg var på besök så det var bara en reflektion,den sköts säkert på bästa sätt
  • Gräsmattan är det inget fel på. Att andra delar förfaller är såklart en ekonomi fråga. Det här känns dock som något som ideella krafter skulle kunna ordna. Jag kan lätt tänka mig att lägga en lördagsförmiddag på att städa och fixa.
  • Men dem får ju dock inte lön för att titta på tv.!
  • Ta med er ert skräp när ni går från Myran.
    Mamma jobbar inte där.
  • Klart tråkigt om det ligger skräp och växer ogräs, men jag vill inte lägga nån värdering i varför, kan mycket möjligt bero på låg bemanning pga dålig ekonomi.

• Kan också lägga några timmar en förmiddag. Tror utan problem man får dit lite ideella krafter om man går ut med en "städ- och fixdag" av Myran. Gör en punktlista av behovet och ställ fram redskap så kan 20 man på ganska kort tid göra en hel del.
  • Vad är det för experimenterande som pågår med mattan på Myran? Hybridgräs??
    Nu är jag lite avvaktande till den här lösningen, men annars så ser jag mycket hellre hybridgräs än konstigt gräs.
    Det man kan hoppas är att man kommer till rätta med det usla södra målområdet nu.
  • Det tog tolv år efter mitt examensarbete att få till hybridgräs. Skam den som ger upp hoppet.
  • Det tog tolv år efter mitt examensarbete att få till hybridgräs. Skam den som ger upp hoppet. Hybridgräs är naturgräs med 1% insytt konstgräs. Drifttiden är ca 600 timmar per år, att jämföra med ca 250 timmar för naturgräs.
Logga in eller registrera för att kommentera.