Semifinal i Hyundai Cup: Växjö BK - Östers IF 9/9 klockan 19.00

redigerade August 2015 i Supportersnack
Då var lottningen klar, nu återstår det att se när matchen väl spelas.
Öster har seriematch den 24 och 30 augusti, och cupmatchen är inlagd som att den ska spelas den 26e.

http://www.smalandsfotbollen.se/matcher-idag/?scr=table&ftid=57434

Trist, hade gärna sett en Växjöfinal, men det hade ju även krävt att vi skulle vinna semin.
«1

Kommentarer

• Lär ju komma en del folk. Myran aktuellt?
  • Viktig prestigematch. Full stöttning!
  • Lär ju komma en del folk. Myran aktuellt?
    Kommer det verkligen komma så mycket folk?
    I kvartsfinalen så var det nog 200-300 på plats och då hade Gnosjö minst en buss på plats, så då räcker läktaren på Sportfältet till.
    Skulle iofs vara om BK helt plötsligt hittar en publik (mycket möjligt att olyckskorpar som vill Öster illa sluter upp, som vanligt), men att Österfolk helt plötsligt skulle vara intresserade, efter noll intresse av bägge SUFstar-matcherna och nu senast mot Gnosjö, skulle förvåna mig.

• Det enda som talar för mer (gammalt) folk är att Öster-BK är en gammal stadskamp från tiden innan Öster gick förbi och fram till att Norra kom ikapp BK. Öster-SUF och Öster-Gnosjö finns det ju ingen historia kring alls.
  • redigerade August 2015
    Jo 200-300 mot Gnosjö, det var 500 mot SUF när ÖIF förlorade. Förvisso har distriktsmästerskapen varit lite sämre intresse för kanske, men med en viss historieförankring i mötet som Hansen är inne på tror jag det kan bli fler än 500. Har ingen aning om vad Sportfältets enda läktare tar dock, 250? Att Öster förlorade mot en lokalkonkurrent senast tror jag som sagt kan bidra till att någon olyckskorp som vill Öster "illa" sluter upp, jo det är fullt möjligt.
  • Kan bli en publikfest om SMP hetsar lite. Som nämnts tidigare är detta en klassisk stadskamp.
  • Stadskampen sker i kväll

Växjö BK-HAIF

BLUE Boys kommer att erövra den södra sovstaden
  • Stadskampen sker i kväll

Växjö BK-HAIF

BLUE Boys kommer att erövra den södra sovstaden
    Bollklubben kommer slakta haif min vän

• Aldrig på läktaren!!!!
  • Inte på planen heller
  • Att det var så få på Öster - Gnosjö berodde väl delvis på att vår förening inte marknadsförde matchen. Först samma dag kom det upp i nyhetsflödet på hemsidan att ikväll möter vi Gnosjö. Obefintligt med matchaffischer också.
  • Lutavallen din gamle bumerang kommer alltid tillbaka trots ditt avsked härom dagen.
  • redigerade August 2015
    Marknadsföring var det ja. Men vänta nu, senast fick jag en varning när jag kom med förslag. Märkligt det här då öster bara har 2 084 personer som stöttar via gräsroten. Ni skulle kunna ligga etta på gräsroten med lite jävla anamma när det gäller marknadsföring
  • Vad har du själv bidragit med [pungspark]?
  • redigerade August 2015
    Öster meddelar idag, genom sin Facebook, att matchen spelas den nionde september klockan 19.00 på Sportfältet
    Den 9/9 är det dags för stadsderby igen. Växjö BK vs Östers IF möts i semifinalen i Hyundai Cup. Matchen spelas på Sportfältet Teleborg - avspark kl 19.00. ‪#‎oiflive‬ ‪#‎hyndaicup‬ ‪#‎stadsderby‬ ‪#‎växjöfotboll‬ ‪#‎stöttadittlokalalag‬ ‪#‎såmycketmeränfotboll‬
  • Finns det prispengar i potten om vi vinner smålands cupen eller var det en plats i svenska cupen nästa år?
  • Finns det prispengar i potten om vi vinner smålands cupen eller var det en plats i svenska cupen nästa år?
    Svenska cupen har vi väl redan säkrat upp genom att deltaga i Smålandscupen. Chans till revansch i omgång 1 nästa sommar alltså.

• indieswede Jag ger er pungsparkar här inne för att ni ska vakna. Och jag verkar ha lyckats någorlunda . från 28 plats till nittonde har ni klättrat och har bara ca 200 upp till Elfsborg just nu. Nästa utbetalning kommer ligga på runt 600.000 för eran del om ni lyckas passera dessa med
  • redigerade September 2015
    Sen vet ni ju att ni får 3 % till på var spelad krona från en sida jag inte ska nämna. Tyvärr verkar era 2000 grärötter ha missat detta . Vilket just nu skulle gett er 318.515 kr till

• Den här tråden handlar om matchen mot Växjö BK.
    För er exilare så går matchen att köpa från SMP, för oss andra så ses fotboll bäst live
    Vid sidan av våra studioprogram laddar vi också för flera kommande direktsändningar av matcher. Nästa vecka väntar två riktiga höjdare. Det blir direktsänd cupfotboll mellan Växjö BK och Öster och genrepet inför SHL-premiären mellan Växjö Lakers och Frölunda. Mer information om detta kommer.
  • För er exilare så går matchen att köpa från SMP, för oss andra så ses fotboll bäst live
    Vid sidan av våra studioprogram laddar vi också för flera kommande direktsändningar av matcher. Nästa vecka väntar två riktiga höjdare. Det blir direktsänd cupfotboll mellan Växjö BK och Öster och genrepet inför SHL-premiären mellan Växjö Lakers och Frölunda. Mer information om detta kommer.
    Tyckte jag läste att de sände just denna match gratis?

• Daniel Rydström ‏@smprydis;
    "Efter 52 års väntan kan @vaxjo_bk få revansch på @OstersIF. Se cupmötet på smp.se på onsdag kl 18.50. Gratis för alla! #oiflove #twittboll"
  • Kan någon länka streamen? Letat på smp och hittar den ej...
  • Om vi nu ska hjälpa flyktingar så hjälp mig först med rätt länk:)
  • "Gösta "kungen" Gustafsson, Vetlanda, öerttgade inte som domare" :-D
  • Hoppas få se Matteo spela 90 minuter idag! Quist borde oxå få chansen att visa upp sig, men det är väl för mycket att hoppas på...
  • Hoppas få se Matteo spela 90 minuter idag! Quist borde oxå få chansen att visa upp sig, men det är väl för mycket att hoppas på...
    Blir för dyrt att låta Matteo spela! Skämt åsido, vet inte riktigt hur hans kontrakt ser ut, om han får samma betalning för att sitta som på bänken som att spela så är det ju strunt samma.

• Kan någon länka streamen? Letat på smp och hittar den ej...
    http://www.smp.se/sport/
    Men du kanske behöver en prenumeration så att du kan logga in.

Logga in eller registrera för att kommentera.