Tråden om andra lag

12728303233399

Kommentarer

• redigerade August 2015
    Nanne är speciell. I Kalmar skulle han ha brassar i alla lägen (offensivt sett). I Bajen har han i dagens backlinje mot Sundsvall 3 norrmän (plus en islänning vilket även målvakten är) plus en norrman offensivt och på bänken ytterligare en norrman. Tror att han sagt att han vill ha så få språk som möjligt i truppen. Tjena Öster 2006-2007.
  • Det går bättre för Malmö FF...
  • Något våra spelare uppmärksammar... Strömberg vill ha staty på Rosenberg i Malmö! :yuck: :yuck:
  • Andrew stadler går från landskrona till östersund. Bra för oss
  • Något våra spelare uppmärksammar... Strömberg vill ha staty på Rosenberg i Malmö! :yuck: :yuck:
    Synd att inte motståndarmålet uppmärksammas lika mycket under match.
  • redigerade August 2015
    Andrew stadler går från landskrona till östersund. Bra för oss
    Samtidigt har de tagit in Assyriskas Admir Aganovic (kan stava namnet fel här) som gjorde hattrick direkt i en DM-match. Stadler har ju inte direkt levererat i år men lär ju åka direkt upp till Allsvenskan när den serien får tidernas fjärde Ö-klubb.
  • Landskrona ville ha en mille för stadler innan säsongen. Nu lär han gått billigare. 6 mål i år. Han hade varit skyttekung hos oss. Landskrona är nog inte värsta hotet. Men de lär vara en av de under tff (och öis?)
  • Som det ser ut nu är alla stora hot!! :watchout:
  • Landskrona ville ha en mille för stadler innan säsongen. Nu lär han gått billigare. 6 mål i år. Han hade varit skyttekung hos oss. Landskrona är nog inte värsta hotet. Men de lär vara en av de under tff (och öis?)
    6 mål, det ska erkännas att det hade jag missat. Hos oss hade han gjort noll förmodligen. :)

6 mål, det ska erkännas att det hade jag missat. Hos oss hade han gjort noll förmodligen. :)

Hos oss hade "vi varit överens om att säga upp kontraktet"

• Precis. Viktigare att de fortfarande gillar oss på Facebook än att vi tjänar pengar på försäljningen.
  • SUF får möta Elfsborg hemma i cupen.
  • Alla till Myran!
    Ska bli intressant o se hur dom står sig mot ett allsvenskt lag!
  • Ser bara Öster. Om så Växjö BK skulle ta sig till CL skulle jag inte gå dit pga konkurrensen mot Öster. Väldigt hypotetiskt sagt och väldigt orealistiskt dock.
  • All framgång i Växjö gillas. Alla till myran för att stötta SUF!
  • kaos på myran
  • redigerade August 2015
    East Front Mogadishu aka Black Army down.
  • Åker SUF kulsprutebeträdd pickup till matcherna ?
    :roll:
  • Är det den de skjuter sönder motståndarnas bussar med?
  • Tyck vad ni vill om SUF stars. De är Växjös populäraste fotbollslag just nu.
    Ett lag som börjar bli i fotboll vad Lakers är i ishocky,,nämligen stadens lag.
    Öster har aldrig varit Växjö bornas lag,,den som läst Stigs memoarer vet vad jag menar. SUF kan säkert bli lika stora som Lakers bland Växjöborna om något år.
    Öster har aldrig varit Växjö bornas lag,,den som läst Stigs memoarer vet vad jag menar. SUF kan säkert bli lika stora som Lakers bland Växjöborna om något år.
    Haha.

Jag gillar SUF. Ska vi snacka i de termerna tror jag mer på Rejban, de
    All framgång i Växjö gillas. Alla till myran för att stötta SUF!
    Varför?
  • redigerade August 2015
    Bara kul att det går bra för SUF och jag hoppas de går bra för dem mot IFE. Samt att det är dem som blir det där laget som är bäst efter Öster och kan bli ett div 2-lag, minst. Det vore något. Rejban gillas ju också!
  • Skratta du.Om Öster varit populärt i Växjö hade väl inte stans invånare varit så emot nya bidrag till Öster eller hur?Öster är inte Växjösbornas självklara val.70% av publiken kommer ju bevisligen utifrån själva Växjö,, typ Alvesta,,Moheda mm .Så skratta på då o öppna ögonen.
  • redigerade August 2015
    Tror Bosse mest skrattade åt idén att Somaliska Ungdomsföreningen skulle bli lika populära som Lakers om något år.

Växjöborna har som du var inne på alltid varit mer populära i trakterna runtom Växjö än i själva staden - finns väl något grundmurat i att Växjö BK var stadens lag innan Öster gick om på 50-talet. Stig själv nämnde i en intervju jag gjorde med honom det ögonblick man första gången slog Växjö BK som ett av hans tre största (bredvid kvalsegern 1967 och guldet som förstagångsnykomling 1968).

Öster kan bli stadens lag om vi etablerar oss i Allsvenskan, inte en dag tidigare. Växjöborna är suckers för framgång, se bara på Lakers uppgång. Tills dess är vi de gamla vanliga 2000 från Värendsvallstiden plus minus några hundra ibland beroende på resultat och motståndarlag. Och det sedvanliga skitsnacket mot Öster kommer fortgå.

Min revansch mot de gnälliga Växjöborna som utflyttad till Halmstad är att kosta på mig att håna Hbk och önska dem allt ont. :)
  • All framgång i Växjö gillas. Alla till myran för att stötta SUF!
    Haha!!
    :rotfl:
  • Ok kanske det han menade.Men ingen skulle bli gladare än jag om SUF blir populäraste laget trots jag älskar Öster,Anledningen är att ett sånt lag med deras mångfald och olika kulturer behövs i ett lands som totalt havererat med tanke på visst otäckt rasist partis framgångar
  • redigerade August 2015
    Skulle aldrig för hela mitt liv sätta foten på myran om inte Öster är inblandat! Hur kan ni på allvar vilja se Suf som stan största lag? Vilka skämt ni är!!
  • Just nu är det inte många som kommer när Öster spelar.Alla pratar ju om Suf i stan.hur o varför det blev så vet jag inte,,det ända jag vet är att stödet för Öster alltid varit större utanför Växjö än inne i stan.Så visst i själva Växjö är nog Suf största laget
Logga in eller registrera för att kommentera.