SUFstar-Östers IF 4/8 -15, Svenska Cupen 2015-2016

13

Kommentarer

• Om Velic varit föreningen trogen vete fan.Han stack ju till Syrianska när det gick som sämst för ÖsterOch kom tillbaka när allt vände upp igen.Att han sen stannat kvar är ju för att inget annat lag vill ha honom.
  • 1-1 i matcher mot SUFstars. Delad bäst i stan ;)
    Vi vinner på fler bortamål!
  • Om Velic varit föreningen trogen vete fan.Han stack ju till Syrianska när det gick som sämst för ÖsterOch kom tillbaka när allt vände upp igen.Att han sen stannat kvar är ju för att inget annat lag vill ha honom.
    Trogen må man väl ändå säga när han kom upp som 17-åring, nu 33, med ett fåtal säsonger i annan klubb. Gick upp i AS med SFC men valde ändå att byta ner sig till Öster i SE. Och vände upp, vi var ett skitlag i SE. Att det blev bättre och att vi gick upp 2012 var ju just Velics förtjänst till stor del. Utan honom hade vi aldrig gått upp, med alla mål och assist till Söderberg.
  • redigerade August 2015
    Askerövs coachning idag? Någon?
    Öster tappar ju allting efter utvisningarna. Man har ingen aning om hur man ska spela eller positionera sig. Byten? Ja vad säger man? Söderberg kvar på banan. Varför? Han sätter ju inte en fot rätt, totalt tam, förlorar man-mot-man mot div 4-backar. Hur många inlägg slogs bort där han helt enkelt vägrar att gå mot första stolpen utan ska stanna kvar för snett-inåt-bakåt istället. Det är inte förvånande att laget inte gör några mål i serien. Han är helt ur slag men får ändå spela match efter match efter match. Jag vet att vi kanske inte ska attackera enskilda spelare men nån jävla måtta får det väl ändå vara.

Varför Stenmark som vänsteback? Ok, spännande framtidsnamn men satt inte Wihlborg på bänken? Visst, han är inte med i matchen riktigt i år men han har trots allt spelat back tidigare och jag hade nog föredragit hans offensiv framför Stenmarks idag.

Mario? Det är en brant nerförsbacke. Det är kostsamma misstag och Johan Andersson får inte spela.

Anledningen till förlusten idag är samma som att det går trassligt i serien. Osedvanliga misstag i försvarsspelet, lågintensivt lojt passningsspel och dålig rörelse mellan mittlinje och straffområde samt totalt uselt spel i situationerna som ska leda till målchans. Ett av Sveriges lataste och mest bekväma lag.

Till slut ska jag för en gångs skull vara snäll. Velic gjorde ett ok inhopp men avslutet han fick till var inte kännetecknande för hans vanliga avslutningsförmåga.

• redigerade August 2015
    Om Velic varit föreningen trogen vete fan.Han stack ju till Syrianska när det gick som sämst för ÖsterOch kom tillbaka när allt vände upp igen.Att han sen stannat kvar är ju för att inget annat lag vill ha honom.
    Hur kommer det sig att jag sitter och försvarar Velic idag?

Han stack inte till Syrianska. Om jag minns rätt så petades han av Lasse Jaca när Öster vann Superettan och gick upp i Allsvenskan varvid han gick till Hässleholm i en lägre serie.
    Hur kommer det sig att jag sitter och försvarar Velic idag?

Han stack inte till Syrianska. Om jag minns rätt så petades han av Lasse Jaca när Öster vann Superettan och gick upp i Allsvenskan varvid han gick till Hässleholm i en lägre serie.
    Korrekt.

• redigerade August 2015
    Det kunde varit värre. Det är ett spel. Alla gör så gott de kan. Det är inte VM.
  • Helt otroligt dåligt Riktigt orolig för hösten
  • Växjö BK har utmanat oss ikväll i Smp.
  • Dagens förlust är så mycket mer än att vi missa cupen! Vi ska köra över Suf och få respekt! Nu har vi tappat all respekt... Vi är riktigt illa ute!!!!
  • Vill inte se spelare eller ledare på någon uteservering under Karl-Oskardagarna.
  • Sätt dom i en taxi Tack.
  • Man får påminna sig om att Trelle höll på att åka ur i höstas - det kan vända fort, det handlar bara om vilka spelare man kan få in (och bort) så laget funkar.
  • redigerade August 2015
    Sigge: Jag ska ge dig lite rätt. Dennis var precis som övriga laget riktigt bra ett halvår, året dom gick upp. Men det fanns spelare som Johan Persson och inte minst Vidarsson (varför sålde Kuno han?) som gjorde det rätt bra också. Året i allsvenskan nämner jag inte med hänsyn till Dennis. Du nämner fjolåret, det jag minns så gick mest runt och klagade på sina lagkamrater UTAN att leva upp till sina egna krav!! Inte riktigt den lagkaptenen man vill ha. Nä, i mina ögon är han extremt överskattad och är ingen ledare eller fanbärare som man tar till sig. Det fanns en kille i Lakers som hette Johan Markusson. Han var en fanbärare!
  • redigerade August 2015
    Dennis var gud när han kom tillbaka, han ska ha all creed för det, han var en mycket stort bidragande orsak att vi gick upp i Allsvenskan, jag älskar han för det och allt han har gjort för Östers IF.

Men han är ingen bra ledare i motgång, hans kroppsspråk är inte bra. och jag förstår inte hur han (och flera) har tappat så mycket i sitt spel på tre år, det kanske gå snabbt när man börja åldras...?

Föreningen är sjuk och likt ett företag så började det i toppen och sipprar ner till övriga, jag ser faktiskt inte hur Öster ska kunna vända denna negativa spiral om vi inte byter ut nuvarande ledning (eller ja delar av den)
  • Vad gjordes 2007 - 2010? Då la vi ju grunden till det allsvenska besöket.
  • Vad gjordes 2007 - 2010? Då la vi ju grunden till det allsvenska besöket.
    Kuno anställdes bland annat, han var grym och han hade mycket rätt i sin kritik mot styrelsen, MEN han var ju också en del av problemet vi ser idag...
  • Jag vet att det inte är schysst att hänga ut enskilda spelare men vad är det för spelare vi har fått i Rajalakso egentligen? Pojken verkar ju bränna i snitt ett friläge/öppet mål per match och då spelar han inte ens alltid från start. Robin Strömberg hade man ju också hoppats skulle leverera betydligt mer än vad han gjort hittills :(
    Förstår kritiken mot Vasilj och Velic från vissa men det är ju faktiskt inte de som tar ut laget, de är väldigt lojala spelare som varit med i både solsken och regn.
  • Var det inte tal om att värva en eller ett par spelare från detta SUF före säsongen. Med facit i hand skulle inte det varit en bättre idé än övriga nyförvärv och dessutom säkert bra mycket billigare?
  • Efter att ha läst om bussincidenten så får jag en feeling om att de är krångelpellar. Jag vill ha hårt arbetande spelare som inte krånglar. Östers if forever
  • Men det var väl supportrarna och inte spelarna?
  • Ja det är sant. Deras släktingar kanske
  • Nån som tror vi hadehaft chans mot Elfsborg?
  • Fan vad kul det hade varit att möte Elfsborg.
  • redigerade August 2015
    Hahaha krångelpellar....vakna upp. I nya Sverige finns det människor från Somalia (har gjort det i minst 15-20 år nu). Vissa spelar fotboll. Vissa av dom är bättre än dom flesta i denna staden och därför ska dom spela i den bästa och den för nuvarandede största klubben i stan (Om Öster hade drivits av normal funtade människor). Bara för att några åsnor slår sönder en buss betyder inte det att SUF ska anklagas för någons annans skitgöra och ÄVEN om det var någon i SUF som var med så tvivlar jag på att hela laget är exakt likadana människor och att den som ska signa spelaren har nån form av uppfattning om människan och kanske kan avgöra om det är idiot eller ej ( oavsett spelare ). Eller alla från Somalia kanske är likadana, precis som alla svenskar eller kineser är likadana? IRONI........
  • Hahaha krångelpellar....vakna upp. I nya Sverige finns det människor från Somalia (har gjort det i minst 15-20 år nu). Vissa spelar fotboll. Vissa av dom är bättre än dom flesta i denna staden och därför ska dom spela i den bästa och den för nuvarandede största klubben i stan (Om Öster hade drivits av normal funtade människor). Bara för att några åsnor slår sönder en buss betyder inte det att SUF ska anklagas för någons annans skitgöra och ÄVEN om det var någon i SUF som var med så tvivlar jag på att hela laget är exakt likadana människor och att den som ska signa spelaren har nån form av uppfattning om människan och kanske kan avgöra om det är idiot eller ej ( oavsett spelare ). Eller alla från Somalia kanske är likadana, precis som alla svenskar eller kineser är likadana? IRONI........
    :yes:
  • Nej somalier firar jul, har inga kriminells närverk och de tuggar inte khat.

Det är klart att alla somalier inte är drägg, men man ska inte blunda för att de skapar många problem
  • Nej somalier firar jul, har inga kriminells närverk och de tuggar inte khat.

Det är klart att alla somalier inte är drägg, men man ska inte blunda för att de skapar många problem
    Firar jul?!

Med ditt sätt att se på Somalier; visst är det dags att ta i tu med de stora problemen med männen? Nästan alla våldtäktsmän, rånare och andra våldsutövare är ju manliga..

Logga in eller registrera för att kommentera.