Silly Season tidigare år

1373840424399

Kommentarer

• Alexander Lundin har endast spelat 12 A-matcher på fem år. Känns som Wibrån har målat in sig i ett hörn här.
    http://fotbolltransfers.com/site/player/4307
    Det här är en sån underbar och konstruktiv inställning - så nu ska vi strunta i att försöka skaffa en målvakt? Blir inte klok på vad du och vissa andra får ut av att neggobomba hela tiden, gå och häng med de andra medgångarna i Grå Skåpet istället...
  • redigerade January 2015
    Visste inte att vi befann oss i Nordkorea. Måste väl vara tillåtet att få kritisera hur uselt Wibrån hanterat målvaktsfrågan. Nåväl, gör bara Lundin en medel-insats under året kommer vi ta hem serien. Övriga spelare i vår trupp är betydligt bättre än vad de andra lagen kan ställa upp med.

• Håller med fullständigt. Öster har ett genomgående problem med sin svågerpolitik- där man sätter gamla spelare på viktiga positioner. Trots att själva jobbet inte har något med de tidigare fotbollsmeriterna att göra.

Det är det lakers har insett, klubben måste drivas som ett företag. Då finns det betydligt bättre företagsmänniskor runtom i Växjö stad att använda sig utav, än gamla lirare.
  • Truppen håller hög div 1 klass på pappret men det är oroväckande att vi fortfarande inte har fått in 2 målvakter! Sedan tycker ju jag att det behövs en bra spjutspets. Osäker på freddy, tycker inte haft bra säsonger senaste 2 åren. Birgersson har fått en hel del chanser o inte visat klass. Wennerhag känns novis och oprövad...
    Vem tror att vi går upp i år? Tjae, jag räknar inte med det. Bra lag i serien...Och Öster har det också, men det handlar till stor del om psykologiska aspekter för att ÖIF ska lyckas, en sådan, av flera, är en hygglig inledning. Om vi sedan har en Messi spelar ingen roll känns det som när man håller på detta underbara lag.
  • Fler än jag som tror att 3 av de 4 vakanserna i truppen fylls av Björkén, Hausenkampf och dagens reservmålvakt Ivan Gibanica? Men vem blir förstemålvakt? Hittar man någon utländsk keeper?
  • Sägs att det som hindrar Rydén från Öster just nu är att FFF har för högt pris på honom.
  • Inget Öster för den här killen iallafall.

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/48667
  • Sägs att det som hindrar Rydén från Öster just nu är att FFF har för högt pris på honom.
    Hade situationen varit den omvända hade Öster släppt honom gratis, tyvärr.

Det är väl därför Öster startat en insamling.
    I intervjun sägs det att FFF är sugna på Alexander Lundin. De har dock Martler och Rydén under kontrakt. Hmm...
    Sägs att det som hindrar Rydén från Öster just nu är att FFF har för högt pris på honom.
    Det är väl därför Öster startat en insamling.
    nja, den här insamlingen har varit i pipelinen ett tag och blev förskjuten bland annat på grund av den andra insamlingen.
    Tanken med denna, var iaf i somras, att den skulle vara mer för månadsbetalningar så att det kommer in kontinuerligt med pengar.
    Kan väl inte handla om några större summor. 50.000:-?

• Hif Svenska Fans reder ut begreppen om vem som är vem. :)

"Och sedan var han opportunistiskt framme - återigen framspelad av Boateng - och lyfte in ett andra mål över Östers målvakt Lundin (inte Pål, utan Alexander)."
  • Halmias högerback Erik Ferman har förlängt kontraktet över 2015 nu men vi ska väl ändå sajna Fritjof snart?
  • Om nu Falken också är intresserade av Lundin. Vad ska dom då med Rydén till?
  • Linde klar för Molde i afton.
  • Sen är det ju ett vägval för Lundin, vill han fortsätta vara den evige reservmålvakten eller vill han försöka stå lite i mål?
    Såg målen idag, och även om han inte fick mycket hjälp så känns det som om han borde tagit någon av de bollarna
  • I Sportmagasinet SR Kronoberg P4 hör du intervjuer med Kalle Björklund, Robin Strömberg och Peter Wibrån.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=6078176
    Det där att J-södra ska vara intresserade av Lundin sägs (från rätt säkra källor) vara fel.

• Finns det en plan B om Lundin tackar nej?
  • Hoppad det för lundin sög mot helsingborg
    Pär Hansson var ju nästan lika dålig. Man kan ju ge någon mer än en chans också. Berglund och Nadj fick ju ganska många...

Tyvärr verkar D. J. Countess lagt handskarna på hyllan? Vesslan verkar fortfarande lira.
    När Lakers fick en hata-kampanj på halsen gällde det motståndarnas klubb.

I vårt fall hatar vissa supportar (?) sin egen klubb.

Å här står jag å fattar ingenting...
  • Du är inte ensam om att ha svårt att förstå vissa sk supportrar Steffe. Men snart är det årsmöte och då ska det bli intressant att höra hur styrelsen bemöter Lutavallen, Vallen68s (vem vet, kanske mackan64 kommer också) kritiska frågor. För jag utgår från att de kommer vara där då.. Jag kommer iaf att vara där.
  • Hur man är supporter är subjektivt.

Jag kan tycka att Wibrån saknar självinsikt när han inte avgick efter fiaskot förra säsongen eller inte tycka det är pinsamt att inte ha någon målvakt i slutet på januari.

Får känslan av att Lundin är en nödlösning ifall inte Öster får tag på någon annan målvakt. Hade han varit tillräckligt intressant hade Öster skrivit kontrakt med honom för ett par veckor sedan.

En anfallare under utveckling tror jag Öster hade mått bra av (typ Joel Wedenell). Söderberg går ej att lita på i 26 omgångar, och Birgersson har inte bevisat något under de 3 åren han har varit här.

Är kluven när det kommer till högerbacksfrågan. Jag ser gärna att Öster satsar på Emil Andersson, men hans status är oklar och det vore ett osäkert kort. Björkén gjorde ett positivt intryck på mig.
  • Du är inte ensam om att ha svårt att förstå vissa sk supportrar Steffe. Men snart är det årsmöte och då ska det bli intressant att höra hur styrelsen bemöter Lutavallen, Vallen68s (vem vet, kanske mackan64 kommer också) kritiska frågor. För jag utgår från att de kommer vara där då.. Jag kommer iaf att vara där.

Får känslan av att Lundin är en nödlösning ifall inte Öster får tag på någon annan målvakt. Hade han varit tillräckligt intressant hade Öster skrivit kontrakt med honom för ett par veckor sedan.
    Enig. Men det finns bara skräp kvar på marknaden nu. Om inte Lundin kritar på lär vi få spela med junisarna fram till sommarfönstret öppnar. I så fall ett gigantiskt fiasko för Wibrån.
  • Hur ligger til det till egentligen? Jag ser att vissa riktar ilska mot Wibrån här men jag hade för mig att klubben styrs av en sk "sportgrupp". När ändrades det till att Wibrån är själv ansvarig?

Den ändringen har jag totalt missat.

"Målvaktskrisen" skyller jag på två saker.

1. Robertino som förmodligen varit klar förstemålvakt och inte gett några andra vibbar när han helt plötsligt anser att han hittat ett grönare gräs. Sånt som händer. De flesta klubbar är vana vid spelare som siktar uppåt men det ställer givetvis till det om det sker sent.

2. Det faktum att den sk "fotbollsakademin" (jaja, fotbollsgymnasiet då) inte lyckats producera en enda målvakt värd namnet de senaste 10 åren. Det är ett underbetyg om något.
Logga in eller registrera för att kommentera.