Vilka följer med ned i div 1?

1567810

Kommentarer

• Att årskorten inte är klara innan jul är jättesynd och jag tycker inte jag är för drastisk om jag säger att det är en katastrof. Det är ju pengar in till föreningen det handlar om. Några dagar efter degraderingen mailade jag Öster för att beställa 2 st årskort. Även om priserna för 2015 då inte var klara så hade jag hoppats på ett svar där Öster tackade för intresset. Men inget sådant svar erhöll jag, tyvärr. Mitt Öster-hjärta blöder att de inte bättre tar tillvara sin fans (och kunder).

För att vi Öster vänner inte skall falla för djupt ner i hopplösheten vill jag citera Ingvar Kamprad: "Det mesta är ogjort. Underbara framtid!" Öster gör det mesta fel och ändå var det bra två år sedan vi låg i Allsvenskan. Det finns potential i denna förening. Heja Öster!
    +1
  • Allt sköts så oerhört oprofessionellt i Öster. Inget fungerar!
  • Är nog bara att slå en signal om man vill hjälpa till...
  • Föreningen får under 2014 enligt egen utsaga 3 miljoner från privatpersoner.
    Vart tar alla pengar vägen?
  • Föreningen får under 2014 enligt egen utsaga 3 miljoner från privatpersoner.
    Vart tar alla pengar vägen?
    Till Gero och Velics monsterlöner
  • Är nog bara att slå en signal om man vill hjälpa till...
    Det är orimligt att slå undan all kritik gentemot föreningens (o)professionalism med dylika kommentarer. Trots allt diskuterar vi en förening med ambitioner att tillhöra eliten. Det finns en stor skara med personer som följer och stöttar föreningen med såväl ekonomiska resurser som blod, svett och tårar. Att stötta ekonomiskt och/eller från läktarplats är också att "hjälpa till".

Bör vi inte kunna kräva gensvar på efterfrågan bara för att vi själva inte sätter oss på kansliet och printar årskort och bokar siffror?

Med det sagt, jag älskar er alla som tar er tid att göra mer för föreningen än vad ni någonsin kan få tillbaka. Kärleken är en uppoffring och just nu älskar inte fotbollen oss som vi älskar den.
  • Om supportrarna ska följa med ned i div 1 kanske det vore lägligt att släppa säsongskorten. Riktigt svagt att man inte gjorde det innan jul.
    Man får nog anmäla sitt intresse om att på ideell basis hjälpa till med vissa bitar, tex att få ut årskort, om man vill!

• redigerade January 2015
    Går rykten om att Velic kostar runt 1 miljon i årslön. Kan väl inte vara sant?

• Om supportrarna ska följa med ned i div 1 kanske det vore lägligt att släppa säsongskorten. Riktigt svagt att man inte gjorde det innan jul.
    Man får nog anmäla sitt intresse om att på ideell basis hjälpa till med vissa bitar, tex att få ut årskort, om man vill!

Där håller jag med dig. Inte. Årskort skulle varit högprioriterat. Klart ideella krafter alltid är viktigt men man kan inte bemöta all kritik mot Öster med den retoriken.

Där håller jag med dig. Inte. Årskort skulle varit högprioriterat. Klart ideella krafter alltid är viktigt men man kan inte bemöta all kritik mot Öster med den retoriken.
    Håller med xonitex. Har man inte tid/kompetens/anställda nog för att sköta en sådan viktig sak, får man väl för fan själva gå ut och BE om hjälp.
    Svagt!

• Går rykten om att Velic kostar runt 1 miljon i årslön. Kan väl inte vara sant?

Dennis fick 100000 i månaden samma som Gero förgående säsong

• Ja, som vissa säger - ideella krafter i all ära men att årskorten inte kan köpas innan jul är inget annat än oproffisionellt. Ett sådant här år skulle man satsa på att lså rekord påsen fronten - ned med priserna på årskorten, fyll arenan, skapa drag.

Och, om man vill ha hjälp med något så kan man gå ut och efterfråga det - visst är det bra om folk anmäler sig frivilligt, men det blir nog Sören så mycket effektivare on Öster talar om vad man skulle vilja få gjort.

• Går rykten om att Velic kostar runt 1 miljon i årslön. Kan väl inte vara sant?

Jo tjena säger jag
    Går rykten om att Velic kostar runt 1 miljon i årslön. Kan väl inte vara sant?

Det där är lögn och skitsnack. Jag vet vad dessa herrar hade för lön, både i AS och SE, och det är långt, långt ifrån dessa summor.
  • Ja enligt Gero själv hade han 100000. Men visst han visade ju sig vara en lögnare.

:censor:
  • Sigge vad hade de då
  • Förvisso ett par år på nacken men den motbevisar ändå påstående rykte.

http://nyheter24.se/sport/fotboll/allsvenskan/758127-sa-mycket-tjanar-din-favorit-i-allsvenskan
  • Velic tjänar nog hälften i ettan. Elvby var ju sjukt övervärderad o henningsson, m karlsson o stefan k underbetalda. Gero hade säkerligen en mille
  • Förvisso ett par år på nacken men den motbevisar ändå påstående rykte.

http://nyheter24.se/sport/fotboll/allsvenskan/758127-sa-mycket-tjanar-din-favorit-i-allsvenskan
    Men sen har väl många spelare en sign on summa man får dela med antalet år kontraktet är på och lägga till.
  • Velic tjänar nog hälften i ettan. Elvby var ju sjukt övervärderad o henningsson, m karlsson o stefan k underbetalda. Gero hade säkerligen en mille
    Gällde Geros månadslön i allsvenskan då han anlände som A-landslagsmeriterad yngling så handlar det ju bara om några utbetalningar (augusti-november?) så det handlar ju inte om så stora pengar i sammanhanget. De löneposter vi har nu efter omförhandlingar av kontrakt ska ju givetvis vara anpassade efter spel i division 1.

Vilket datum var det nu ÖIF drog igång säsongen? Hoppas att minst en målvakt är klar då.
  • Sigge vad hade de då
    Du kan dividera med två, och sedan dra ifrån lite till, så är du ganska nära sanningen. Är väl ganska självklart att Öster inte betalar löner som är på samma nivå som toppspelare i AS tjänar, där snittlönen är 60K/månad.
  • träningen börjar ons 7/1 med två målvakter som ska visa upp sig

På fredag 9/1 släpper vi säsongskorten 2015.

Ni som har haft säsongsabonnemang 2014 kommer att ha förtur på era platser. Vissa av arenans sektioner kommer dock att vara stängda under säsongen för att skapa en intimare atmosfär hos publiken.

Möjligheten kommer att finnas att boka sitt abonnemang per telefon, mail samt genom att besöka kansliet under fredagen och lördagen. De som väljer det sistnämnda får också möjlighet att träffa spelare och ledare samt övrig personal och ta en fika och prata fotboll.

Vi återkommer under morgondagen men fler detaljer.

Välkommen Lutavallen ;)
  • träningen börjar ons 7/1 med två målvakter som ska visa upp sig
    Vilka är målvakterna?

• Välkommen Lutavallen ;)
    :rotfl:
  • Magkänslan är orolig för tillfället. Kommer vi att få ihop lag? Tjänar kanske ingenting till att vare sig oroa sig eller spekulera, men någon hint om en lösning på målvaktssidan skulle inte vara fel. Processen med att göra klart med gamlingarna och nyförvärv känns litet bakvänd. Hade det inte varit bra om man mer hade börjat bakifrån med målvakter och backlinjen? Målvaktsfrågan, som ju är helt olöst, jobbas det med vad jag förstår, men jag hoppas att man inte tycker att backlinjen är fulländad, det tycker i varje fall inte jag. Kvicka och resoluta fötter behövs, erfarenhet också. Typ Joza, men jag kan tänka mig att backar av hans kaliber inte står i kö precis. Undrar förresten vilket inflytande och vilken roll Askebrand och KGB har i processen och vilka idéer de har.
  • Oroväckande att 2 målvakter kommer "för att visa upp sig". Vad händer om inte någon av dem är tillräckligt bra? Vårt huvudspår i jakten på en förstemålvakt kan väl knappast vara 2 provspelare???
  • Det är kanske Jankulovski som gör comeback i buren. Var inte han assisterande till Askebrand i GAIS?
Logga in eller registrera för att kommentera.