Jönköping borta

12346»

Kommentarer

• Sen ska vi inför sista komma ihåg att vi vunnit 7 av 29 matcher i år. Alltså inte ens vart fjärde o bästa målskytten saknas.
    Varför ska vi komma ihåg det? Skit i sånt nu, och kämpa tills vi dör!
  • Oerhört viktigt att målproduktionen kommer igång igen även nu i oktober. Även om vi skulle missa trepoängaren mot Degerfors så får man hoppas på att vi får in ett par bollar. Blir det kval måste vi kunna göra flera mål, håller inte för ett Österlag att försöka spela hem 1-0 eller 0-0 och straffar...

Velic och Vasilj avstängda. Andersson håller inte för 90?

Berglund
    Henningsson-Joza-Lindblad-Bojent
    Elvby-Eriksson-Bergholtz
    Söderberg-Gero-Hellgren
  • Såg på Hammarby-Gais och domaren "släppte" massvis med gula kort. Har man någon gemensam tolkning, nej det verkar inte så. Sjukt besviken på Antti, förstör en hel del.

Hoppet finns men vi måste trots allt vinna mot Degen - utan Velic.
  • Antti Kannerva - dagens clown, igen. Att den mannen får hålla på är en gåta i klass med Higgs partikeln.

In å hylla/sänk på Trophyn! Ovanligt lätt att rösta tycker jag... GERO!
  • Oerhört viktig poäng kan det visa sig
  • redigerade October 2014
    Sinnessjukt hur Kanerva tillåts förpesta näst högsta serien år ut och år in. Måste ha en tung hållhake på förbundet.
  • Velic var bäst på plan i mina ögon. Blytungt att han missar Degen.

Men ändå, seger måste räcka på söndag. Alla de där skitlagen kan inte ta tre poäng. Gais match är ju alldeles särskilt nedflyttningsångestig.

Alla till Myran!
  • Allt ordnar sig
  • Är det bara jag som såg ett ganska uppoffrande lag idag? Många röda slänger sig framför J-Södras skyttar, vinner fler närkamper än på länge och framförallt tillåter sig spela riktig fotboll och inte bara tjonga från Majje...?
  • Allt ordnar sig
    ALLT? Isis, ebolan, ryska ubåtarna, jordbävning i Kalmar sund?...

• Är det bara jag som såg ett ganska uppoffrande lag idag? Många röda slänger sig framför J-Södras skyttar, vinner fler närkamper än på länge och framförallt tillåter sig spela riktig fotboll och inte bara tjonga från Majje...?
    Det här kom ju i andra halvlek när Robban stod och gormade som en tok. Börjar han skrika redan från början så kanske vi slipper kasta bort en halvlek i varje match.
  • Starkt att hämta en pinne. Det bygger vi på! Vem trodde egentligen på seger ikväll?

• Bra kämpat ni som var på plats igår!
  • Finns inget videoklipp på målen?
  • Finns inget videoklipp på målen?
    Så vitt jag kunde se så hade TV4 bara en kamera på plats så frågan är om de orkar göra ett målklipp då.
    Hoppas det då det var lite svårt att se hur Jönköpings mål gick till.
  • Viktig moralpoäng inför Söndag! Krossa bruket.
  • Visst var det en viktig inte minst moralpoäng. Att ha med sig känslan av att kunna resa sig två gång från till synes hopplösa lägen är så värdefull. Känslan av att vilja, att aldrig ge upp, att kämpa in i det sista ger resultat. Det är viktigt.

Själva spelet då? Finns något annat positivt att ta fasta på? Misstag att dra lärdom av? Är litet insnöad på försvarsspelet - var man där (gick man dit som Ralf rukar säga)? Målvaktsspelet? Med tanke på varningarna/avstängningarna - hur viktiga var Vasilj och Velic?
  • Jag tycker det finns väldigt mycket positivt att ta med sig från J-Södra-matchen:

* Vi lyckades komma tillbaka två gånger, och för en gång skull var det vi som gjorde mål i slutminuterna!

* Kämpainsatsen. Från första minut, bortsett från 15 minuter efter J-Södras första mål, gick spelarna verkligen in 100% i varje duell (möjligtvis bortsett från Hellgren...)

* Offensivt skapade vi flera målchanser, och det på bortaplan mot ett topplag som kört över flera motståndare på sistone.

* Vi hindrade Kanerva från att förstöra dagen fullständigt för oss.

Den oro som finns efter matchen är defensivt. Tycker inte backlinjen skall lastas för mycket (möjligen bortsett från första målet vilket var väldigt svårt att se från vår plats på läktaren). Däremot var det stora luckor mellan mittfältet och backlinjen, vilket gjorde att J-Södra kom rättvända med flera spelare, vilket gjorde det väldigt svårt för backlinjen. Nu är dock J-Södra erkänt starka framåt, jag har svårt att se att Degerfors kommer skapa ens i närheten av lika många chanser, men det måste vara tightare mellan mittfältet och backlinjen så motståndarna inte bjuds på för många chanser.

Velic var, som så många gånger tidigare i år, fantastisk med bollen vid fötterna. Hans passningar kommer definitivt saknas. Samtidigt, om Björknesjö skulle följa mitt råd och sätta in Freddy på den positionen, kan vi få någon som kämpar ännu lite mer i det defensiva arbetet.

Vasilj har under de senaste matcherna visat sig väldigt viktig för backlinjen, så även mot J-Södra (även om Lindbladh gjorde en riktigt bra match också). Dock ett tungt avbräck, och frågan är om det inte är bäst för laget att sätta in Joza på mittbacken och möjligtvis J Andersson på högerbacken för att ha lite mer rutin i mitten...
  • Bissan, tack för klok analys. Kanerva, ja. Man blir ju alltid litet orolig när han ska döma Öster. Man får känslan precis som du säger att han kan förstöra dagen om han vill. Frågan är om han har ett särskilt öga till Öster eller om alla lag drabbas lika. Jag vet för litet för att ha någon uppfattning.

Angående Freddy, tror också som du att man i detta läge får ut mer av honom i en roll där han har att kämpa mer defensivt. Kanske får han litet mer energi av att få starta i en sådan position.

Hur som helst gäller nu för Björknesjö att få alla, som får förtroendet, att kämpa och springa ända in i sista tilläggsminuten. Samtidigt vara 100% skärpta och kyliga i spelet. Inte lätt, men det kommer att gå vägen.
  • Underbart Labila! Tack för godis
  • Kolla Majjes mål. Om Degen gör ett sånt mål på söndag där Samuelsson nickar bollen och Klingberg och Nutt trycker in Berglund i målet skulle i alla fall jag bli skogstokig. :)
  • Kolla Majjes mål. Om Degen gör ett sånt mål på söndag där Samuelsson nickar bollen och Klingberg och Nutt trycker in Berglund i målet skulle i alla fall jag bli skogstokig. :)
    Helt rätt men samtidigt hade det känts orättvist att få det målet bortdömt efter den vidriga straffen Södra fick minuterna innan.

Helt rätt men samtidigt hade det känts orättvist att få det målet bortdömt efter den vidriga straffen Södra fick minuterna innan.

Antti Kanervas magiska värld.
  • Labila finns de möjligtvis video/bilder ifrån tifo? :)
Logga in eller registrera för att kommentera.