Östersund borta

redigerade October 2014 i Supportersnack
Wihlborg borta mot Östersunda pga skada, kanske hela säsongen. :-( Gero avstängd.
Henning-Birger-Freddy?
«1

Kommentarer

• Wihlborg gick väl av för behandling senast ja.

Man hoppas väl på poäng men det är väl snarast i hemmamatcherna mot Gais och Degen som man tror på segrar, iaf undertecknad.

Berglund
    Joza-Andersson-Vasilj-Bojent
    Bergholtz-Elvby-Velic-Lindner-Henningsson
    Söderberg

Gå på kontring. All press på Östersund!
  • Starkt av de, två?, som åker upp för att stötta.
    Är inte det minsta avundsjuk! 8-)
  • Inte särskilt peppat här inför matchen. En källa till glädje är ju faktiskt att Östersund fick två spelare avstängda efter röda kort i matchen mot J-södra. Måste väl ändå vara något luta sig mot i höstvindarna.

Vi saknar visserligen Gero, men de har sålt Barrow så det får väl anses jämna ut sig på anfallsfronten. Dessutom är de avhängda från toppstriden medan Öster har allt att spela för. Det borde gå bra det här. Även om resan är kämpig.

Vet någon hur Öster tar sig upp till "Öset"? Hoppas att det inte är buss den här gången iaf.
  • Ja man åker väl upp idag tror jag men tåg eller buss oklart
  • Alla utom Bergholtz och Denis flyger upp imorgon!
  • Trots missen mot Landskrona är det dags att låta Freddy bli hjälte som spets.
    Ja, Freddy får helt klart läget att bli hjälte genom omställningsfotboll. Ligg och hugg bara. 4-5-1.

• Jag känner på mig att det är dags för Majje att nicka in en boll!
    Ja, Freddy får helt klart läget att bli hjälte genom omställningsfotboll. Ligg och hugg bara. 4-5-1.

Med den uppställningen har vi råd att låta Freddy gå på hög press dessutom!
    För att förtydliga beror det inte på att de inte ska med utan på att de hellre åkte tåg med Olis och Valpen.
    För att förtydliga beror det inte på att de inte ska med utan på att de hellre åkte tåg med Olis och Valpen.
    Världens bästa fotbollsspelare som heter Den(n)is och har flygskräck topp 2:
    1. Denis Velic
    2. Dennis Bergkamp
  • Jäklar, jag börjar inse att det här avgörs först i sista omgången...
    Huga
  • Laget klart:

Berglund
    Tibor-Majje-KJL-Putte
    Elvby-Velic-Bergholtz
    Hellgre-Freddy-Henning
  • Kom igen Hellgren!
  • Och där är Mackan avstängd nästa match.
  • Inte bra för hjärtat detta.
  • redigerade October 2014
    Fyra mittbackar nu, varav KJL till höger och Johan A till vänster?

eDIT: Tibbe ser ut att spela mittback i försvar men högerback i anfall?
  • Och där är Mackan avstängd nästa match.
    Skit.

• jävligt viktig poäng
  • Kameramannen!
    Bildproduktionen!
    Kommentatorn!
    Wow!
  • Kommentatorn var grym! Först hans muttrande om att Moon "är bänkad" trots att alla medier i norra Europa skrivit om att han är skadad. Sedan felrapporteringen av att GAIS skulle vunnit. Grädde på moset: tjatet om "en av Superettans finaste arenor" detta år då SE för en gångs skull har fem riktigt gångbara arenor...
  • Han var grym att hitta 08-kopplingar i sitt referat. Tips till TV4: Anlita lokal förmåga
  • Han var grym att hitta 08-kopplingar i sitt referat. Tips till TV4: Anlita lokal förmåga
    Jag misstänker att de tröttnat på de lokala förmågorna efter avdankade lokalradiokommentatorer som vrålar som om de blivit skjutna så fort hemmalaget har bollen (minns ngn Sundsvallssnubben som tyckte alla GIFare var bättre än messi så fort de slog en passning och allt bortalagen åstadkom var "tur") -tänk Janne Gunnarsson på speed... ;)

Jag är rädd att detta ändå är ett lyxproblem - vi får se hur satsningen på SE-sändningar ser ut när Bajen ersatts av BP... =(
  • Mitt tips till TV4 kvarstår. Engagemang från lokal förmåga är att föredra från faktarabbel från random 08
  • Kommentatorn dålig, men bildproducenten var ju utomordentligt katastrofal. Att visa repris på varför det blev inkast så att man missade spelet så att man var tvungen att visa ny repris på varför det blev nytt inkast så att man ånyo missade spelet...

I alla fall väldigt nöjd med att öster tog fler poäng än Gais denna omgång, trodde jag inte inför omgången. Likaså att Gais skulle nolla mot både Degerfors o Jönköping, bara att bocka och buga! Seger hemma mot gaisarna o det ser plötsligt riktigt ljust ut för gubbarna! Bra lördag helt enkelt!
  • redigerade October 2014
    Riktigt sugen på att Wargen spikar igen och Vladica dunkar in bollen imorgon mot Lyxfällans FF.
  • Riktigt sugen på att Wargen spikar igen och Vladica dunkar in bollen imorgon mot Lyxfällans FF.
    :inlove:
Logga in eller registrera för att kommentera.