Öster-Syrianska 12/5 kl 19.00

2»

Kommentarer

• Mycket är bra idag men också ganska mycket som är dåligt. Förstår inte varför man envisas med att sänka tempot efter ledningsmålet.
    Det tas många märkliga felbeslut, framförallt sista tredjedelen. Ofta känns det som att spelarna inte inser vilka jättelägen de har.

2012 satte inte Freddy varje chans han fick. Anledningen till att han firade så stora triumfer då var att han kom till väldigt många lägen, vilket han inte gör just nu. Det är ju inte så att han bränner en massa chanser direkt.
    Vet inte riktigt vad det beror på, han springer ju lika mycket som då.

Oerhört skönt att vi är med poängmässigt nu.

• redigerade May 2014
    Freddys eviga löpande skapar massor med ytor, han vinner nästan alltid sina dueller, och han är underskattad som passningsspelare. Vidhåller att han är väldig viktig även när han inte gör mål.
  • Läget Syrianska hade med bara några minuter kvar att spela var ju hemskt att släppa till, där och då, men sammantaget är det en väldigt bra försvarsinsats av spelarna.

Jag försöker att se det positivt, när anfallsspelet verkligen börjar klicka blir vi en kraft att räkna med. Det är starkt att ta tre poäng även fast mycket inte funkar som det ska.

Fast Varberg borta blir jäkligt svårt...
  • Tycker det är många negativa röster på forumet, och förstår inte riktigt vad folk menar med att spelet inte sitter. Öster gjorde, i mina ögon, en över 90 minuter bra match, dock för mycket oskärpa i avsluten. Velic skall göra mål, Freddy har drömläge, Henningsson bör göra ett till samt därutöver i vart fall två mycket tveksamma offsideavblåsningar i annars bra lägen. Så spelet har jag svårt att klaga på idag, dock saknas målskytten.

Det som går att klaga på är att spelarna blir lite för fega vid ledning, framförallt i slutet. Mot Huskvarna backade vi hem i 45 minuter, igår sista 15. Det känns onödigt, och förhoppningsvis löser det sig med självförtroendet.

Freddy S visade återigen att han är väldigt viktig i spelet, men inte har självförtroendet i avslutningarna just nu. Tycker dock det är tydligt hur mycket Öster tappar i förmåga att hålla i bollen och trycka tillbaka motståndaren när han byts ut mot Birgersson.

Varberg borta vinner vi! 3-1!
  • Vi kan lika gärna snabbspola resten av säsongen: Sundsvall springer ifrån allihop, Baj(s)en kommer tvåa och vi trea. Alla andra är för dåliga sett över tid. Jag trodde fett på Sirius före säsongen, men det var då det.
  • Tycker att det var en OK match, inte perfekt men helt OK. Hade dock Syrianska gjort 1-1 på sin tokchans nåstans runt den 80:e minuten så hade man kanske känt det lite annorlunda. Ibland blir våra räknefel i försvaret läskigt tydliga - som vid det tillfället.

Offensivt tycker jag att det ser riktigt bra ut de första 25, och stundtals under andra halvlek också. Topplag blir vi först när vi lyckas få det offensiva spelet att sitta iaf 60-70 minuter av matchen + styrt upp räknefelen. Men det känns som att vi tar (små) steg framåt hela tiden och att vi är på helt rätt väg. Skönt.
  • Vi kan lika gärna snabbspola resten av säsongen: Sundsvall springer ifrån allihop, Baj(s)en kommer tvåa och vi trea. Alla andra är för dåliga sett över tid. Jag trodde fett på Sirius före säsongen, men det var då det.
    Bakom Sundsvall och - förmodligen - Bajen verkar SE tom bli jämnare än tidigare år.
    Öster har nog en bra chans på kvalplatsen men anfallet är känsligt för skador och Konate kanske återvänder till MFF i sommar. Nyförvärv lär behövas för att kvalplatsen ska infrias. Finns pengarna?

• Det känns som det är mycket självförtroende som spelar in att vi t. ex tappar 1-0 mot HFF och bitvis blir lite passiva under matcherna. Tror Robban nämnt det tidigare, men självförtroende bygger man inte upp över en natt när man trillat ur en serie. Men man är nog på god väg och framför allt börjar vi nu bli starka hemma på Myran. Henningsson är en sådan spelare som växt och växt för varje match nu på slutet tycker jag.
  • Glöm inte att Bajen också varit ojämna och de ligger bara 3p före. Visserligen har de en bra trend men mot lsk var de inte så bra, såg inte matchen igår. Sundsvall verkar ha flytet som vill till för att vinna serien, lite som Öster 2012
  • Bajen dominerade tydligen stort igår...
  • redigerade May 2014
  • Är det bara jag som tycker att domaren var mindre bra?

En sak till: Berglund är Östers bästa keeper på länge. Nadj är också bra. Alltså har vi den bästa besättningen sedan dazumal.
  • Håller helt klart Vargen högre än Berglund.
  • Håller helt klart Vargen högre än Berglund.
    Inte en chans. Berglund är en riktigt bra målvakt.
  • Att Vargen kändes bättre tror jag delvis kan handla om att han var längre i klubben och var inspelad ordentligt. Berglund har varit här ett halvår. Personligen tycker jag han känns väldigt stabil.
  • Hörde att det är skyddsjakt på varg imorgon
  • Berglund ligger väl sist i målvaktsligan tyckte jag kommentatorn sa under senaste matchen. Vidhåller att Najd har sett stabil ut, det han har visat i år.
  • Statistik ljuger inte säger man, men statistik efter 6 omgångar tycker jag inte innehåller tillräckligt mycket data för att avgöra något. Tillfälligheterna gör för stort avtryck i resultatet. Men visst har Berglund gjort ett och annat misstag och har lite till att bevisa innan jag kallar honom för en riktigt lyckad värvning.
  • För tidigt att säga något om Berglund hittills, precis som Zingo skriver. Vad tyckte vi om Vargen efter hans första seriematch mot Giffarna 2011?
  • Berglund är en helt okej målvakt men han kommer fortsätta göra misstag. Det har han gjort igenom hela sin karriär, vilket man vet om man sett honom tidigare.

För mig är Wulff klassen bättre men Berglund är ingen katastrof.
  • När vi värdade Wulff och Berglund också var aktuell känns det som att folk resonerade omvänt.
  • redigerade May 2014
    Jag tycker det är en jävla skandal att vi släppte Vargen när han uppenbarligen ville stanna och dessutom till en ganska billig peng. Han visade ifjol att han höll allsvensk klass. Berglund har redan lyckats göra ungefär lika många misstag som Vargen gjorde under hela sin tid i Öster.
  • Jag tycker att Wulff på sätt och vis var det värsta tappet. Han var bra det han spelade förra året och där övriga spelartapp gick till allsvenska lag eller Hammarby så gick Wulff till ett tippat mediokert S1-lag
  • Jag tycker att Wulff på sätt och vis var det värsta tappet. Han var bra det han spelade förra året och där övriga spelartapp gick till allsvenska lag eller Hammarby så gick Wulff till ett tippat mediokert S1-lag
    Instämmer! Bedrövligt skött.

Logga in eller registrera för att kommentera.