Värnamo

13»

Kommentarer

• Tydligen har Ifk skickat ett budskap till ef om att Kuno har många vänner i Värnamo o nån kommenterar det med att man minsann önskar ledare som går vidare lycka till i Ifk. Tydligen har de redan glömt Jonas Thern...
  • http://bloggar.aftonbladet.se/superettan/2014/04/krisstampel-pa-oster/

Kris är det knappast ännu. Men det är nog dags att utfärda en floppvarning. Laget är offensivt balanserat men anfallasbesättingen är tunn och har svårt att göra mål. Laget försöker också göra det svåra: att själv skapa sitt spel och inte bara lita på att man kan utnyttja motståndarens misstag. Det bäddar för svårigheter.
    This.
    Jag tror givetvis icke heller att ÖIF egentligen riskerar att åka ur..men bakgrundsfakta äro att jag åkt hiss med både Öster och Wolves sista sju åren..och det fanns absolut ingen som i skrivande säsongstund för ett milliögonblick trodde på de degraderingarna heller.
    Fotboll är en jäkla bitch om det börjar gå troll i det.Självförtroende är en färskvara,och utan det blir varje fotbollslag betydligt sämre än vad de egentligen är.

Jag menar bara att man inte skall underskatta betydelsen av förlorade matcher.

Det sagt,seger emot Ljungskile och allting kan vända uppåt igen.

Det är som alltid,den som lever få se och en match i taget.

• Finns det videos på när klacken krigade i symbios med laget på plan - fram till 2-2. Bra drag i andra halvlek.
  • Tydligen har Ifk skickat ett budskap till ef om att Kuno har många vänner i Värnamo o nån kommenterar det med att man minsann önskar ledare som går vidare lycka till i Ifk. Tydligen har de redan glömt Jonas Thern...
    "Går vidare" har vi väl aldrig haft problem med.. Det är ju hur Kuno betett sig som är problemet.
    Varför gav vi oss inte på spelarna som varit i Öster också då, tex.
    Vore kul om det tänkte till..

• redigerade May 2014
    En och annan i tråden.
    Kuno snackar inte enbart osanning,och det svider i konformistiska (rödgröna)själar.
    ÖIFs ledning kan INTE karaktäriseras som stark,och dess ordförande äro sannerligen inte någon ny tappning av Stig Svensson.
    Öster ligger där vi ligger av anledningar..och om inte dessa har sitt ursprung i STYRELSEN av klubben så undrar vän av ordning vari de har sitt ursprung?
    Kuno är ÖIF i själ o hjärta..så är det oavsett vad EFs ledning tycker om detta faktum.
    Kuno snackar en del sanningar..helt klart.
    Han förtjänade inte den populistiska snabbtillverkade banderollen.
    Hade han förtjänat den..så hade vi per definition spelat allsvenskan 14.
    Fattar Ni det,knäppgökar?
  • Så är det.
    Den dravvelliknande förföljelse av vår tidigare sportchef som häri finns på pränt är en liten skandal i sig..fast det krävs lite självdistans för att se den..något som EF icke är mäktigt.
    Kuno är mer ÖIF än 90 procent av EFs ledning,så är det.Trots detta FAKTUM..en oanständig banderoll i de oanständigas tidevarv..det är ynkligt.

Kuno kritiserar den styrelse som tog oss ned till tvåan 14..den styrelse som inte har koll på driftkostnader,den styrelse som inte kan bygga en stark nog förening att långsiktigt ta oss tillbaka.

SNACKA OM ATT SKJUTA BUDBÄRARE.

Denna tråd visar bara vilka sinnesslöa töntar som besitter EFs besuttna platser anno 2014.

Undrar någon vilken som har rätt,så fråga dig hur ÖIF ser ut 14 jämfört med 12.

Dårarnas paradis..de imbecillas inferno.Skäms över banderollen EF..Ni har än en gång visat hur ur takt med all tid Ni är.

Tro f.-n att Lakers kan växa obehindrat.Låt mig ta er ur Er självgoda bubbla.

EF..you suck...BÖRJA VARA EN RIKTIG FOTBOLLSKLACK..inget konformistiskt PK mähä.

Klubben förtjänar Er.Klubbens riktiga supporters gör det icke.Ni är det trasiga navet runt hjulet.

Ni sänker klubben.
  • redigerade May 2014
    EDIT/MOD: Ännu ett i raden av personangrepp och användaren är nu bannlyst från forumet.
  • Hur många kort har Gero fått?
  • redigerade May 2014
    Lilleen du har beskrivit det bra om ÖIFs styrelse, jag litar inte heller på den och har väl inte gjort på länge. Kuno har jag inga extrema åsikter om mer än att hans utgång ur Öster inte var snygg - och framför allt inte efteråt. Han försökte styra mycket på ensam hand och det är inte det bästa sättet att ge förtroende till personer i en hel förening, vad jag har hört la han sig i även KGB och Roars arbete på tok för mycket.

Den enda jag tror och litar på i Öster är Roberth Björknesjö. De andra har lite att bevisa när det gäller transparens, verklighetsförankring och tydliga målbilder som ska genomsyra hela föreningen. Just nu känns det lite för mycket "vi har en jättebra trupp-tänk" över de som styr bakom kulisserna, är min känsla. Mer snack än verkstad på något vis. Och att eventuella problem alltid löser sig till slut.

Förlåt för att man går alldeles för mycket off topic här nu, men en annan sak jag funderat över är Östers Support AB. Borde inte målet för ÖIF vara att klara sig utan dem. Köpa sina egna spelare och sedermera förhoppningsvis kunna kapitalisera på sina egna ägda spelare. Pengar finns kring Öster (på ett eller annat sätt i slutändan), men jag kunde önska att föreningen hade som ambition att inte omedvetet tänka så utan istället ha inställningen att försöka hitta en långvarig värvningsstrategi för att mer stå på sina egna ben som förening.

• Är du riktigt dum i huvudet?
    För det första förtjänar Gero sitt röda(och det är ICKE det första han ådrar sig direkt).
    Hans agerande är ett rejält klubbproblem tro icke annat.Han har dragit bort bollar i U och sedan när han spelar A ser han superskyldig ut i varenda närkamp.Icke nog med det..han är oborstad.Det finns en anledning till varför han drar till sig röda som en bi drar sig emot honung.
    Att rakt ut och totalt ogrundat påstå att domare bestämt sig för att ge han rött kräver vidare förklaring..fast den pallar du inte med att ge din sopa.

Gero är en säkerhetsrisk varje gång han spelar.Hela laget vet om det(jag har snackat med flera).Att påstå att det skulle ligga något underliggande rasistiskt hos domarna(nevermind att det är helt olika INDIVIDER som ger Gero rött)är något som EF låter vara.

Ynkligt.Det är den ynkligaste av anklagelser följd av det bisarraste av bakgrund.

Enligt gott gammalt DDR mönster.
    '
    Nevermind EF..det är väl som det skall vara?

Ynkligt.

Ojdå, där hade vi nån som saknar tillräcklig impulskontroll för att kunna spara på invektiven.

Har du nånsin spelat fotboll?

Jag skulle utifrån din kommentar gissa att du aldrig gjort det för då hade du förstått precis vad jag menar. Då hade du vetat att det räcker med en kommentar som missförstås eller rentav en blick som övertolkas för att domaren ska få ett s.k. "ont öga" till dig som spelare och att detta då kommer att bita dig i häcken vid ett senare tillfälle. Precis som att man som spelare faktiskt kan leta efter en möjlighet att få trycka till just den där spelaren i motståndarlaget lite extra, bara för att du av nån anledning retat upp dig på denne.

Detta har givetvis inget med hudfärg att göra utan är förekommer överallt (läs Howard Webb. läs Roy Keane, bara för att ta några exempel), så var vänlig och låt bli att projicera dina egna tankar på oss andra och tro att vi andra letar rasism där den inte finns bara för att du verkar göra så.

Egentligen hade det räckt med att läsa när du tror att Geros beteende i andra matcher och t.o.m. i U-laget på nåt sätt ska ha medverkat till hans två gula kort i den aktuella matchen för att förstå att det förmodligen inte är nån mening att besvara ditt inlägg, men jag känner mig lite extra hjälpsam och vänlig idag.

Du hittar förklaringen till mitt påstående nånstans här i texten.
Logga in eller registrera för att kommentera.