Värnamo

redigerade April 2014 i Supportersnack
Berglund? Vilken pajas.
«13

Kommentarer

• Jättefrispark till Bojent i momentet innan som domaren lyckas missa smått otroligt.
  • redigerade April 2014
    JIM PETERSSON, MOTALA!!! Verkar trivas att stå i centrum.
  • Domarjävel fy fan !!!!!
  • Geros utvisning helt förbannat obegriplig. Fy fan vad en domare kan förstöra en match...
  • Ny målsättning för i år. Nytt kontrakt. Får inte bli ett nytt 2007.
  • Andra utvisning är bara ett stort skämt.
  • Geros utvisning helt förbannat obegriplig. Fy fan vad en domare kan förstöra en match...
    Å andra sidan kunde han fått gult i några andra situationer. Han är mer vårdslös än Robledo. Fy fan vad tungt. Och fy fan vad Vlado och Konate är dåliga.
  • Kommer bli ett ytterst tufft år i år. Efter fyra omgångar är jag nöjd med en tiondeplats.
  • Fast även första utvisningen är helt felaktig. Bojent blir ju dragen hur mycket som helst i momentet före.
  • Tyvärr går det inte att lita på Öster i år (och många är dessförinnan). Man leder och är klart bättre mot ett klart sämre lag. En situation så är allt förstört. Att Gero inte skulle kunna låta bli att dra på sig en onödig varning hade jag på känn från början i andra halvlek.
  • redigerade April 2014
    Riktigt pinsamt att han inte ens vågar se Gero i ögonen när han ger kortet, han har halvt vänt sig om när kortet kommer. Ska man nu visa ut någon så får man väll stå upp för sitt beslut!
  • Kan det komma 2000 nästa match?
  • redigerade April 2014

Jag också det är så när man satsar på oskolade spelare som Konate o Gero. Berglund vad fan ska han ut och göra där vi har 4 backar runt en ensam gubbe. Fy fan va bittert jag är ganska säker vi vunnit klart med 11 man.

• Vi hade vunnit med 10 man.
  • Ja vi var klart bättre 11 mot 11, lika bra med en man mindre men orkade inte med den sista utvisningen. Ytterst klantigt av både Gero och Berglund.

Berglund har kostat oss i två matcher, sundsvall och värnamo, tur Nadj är tillbaka och kan stå.

Är väl bara att vänta på mer skitprat av kuno som lök på laxen på detta.
  • redigerade April 2014
    Ny målsättning för i år. Nytt kontrakt. Får inte bli ett nytt 2007.
    Håller med.
    Det finns stora ihåligheter i laget.Truppen är inte i närheten av allsvensk klass så vi har inget däruppe att göra likafullt.
    Vi har måltorka på forwards,och en defensiv som gör sig skyldig till åtminstone ett par division sex misstag per match.
    Vi har redan tre torskar,och Östers IF anno 2014 är icke mäktigt att börja producera den radda vinstmatcher det tar att nullifiera detta faktum.

Berglund är en säkerhetsrisk.Hans utflykter kostar oss dubbla matcher..och det är helt enkelt inte okay.Man förstår ju varför han nötte norrlansbänk.
    Nadj är en stabilare målvakt.Spela nu honom.

Defensivt är det hjärndött att spela Vasilj/Bojent.Jag fattar det inte,vad är the Point med det?Oavsett om gamle Bojje blir dragen vid näsan eller inte vid utvisningen så är det mittbacksparet alltför trögt.Vad är meningen med att spela gamle Bojent i en klubb som försöker bygga framtid?

Min defensivlinje är Wihlborg-Vasilj-Lindblad alt Andersson samt Konate alt Henningsson.

Gero är en säkerhetsrisk.Två röda samt de pajaserier han ägnat sig åt i U.
    Han borde bytts ut innan han bytte bort sig själv.Vad är det med honom?
    Varje närkamp upp med händer och ser ut som han snott smöret.

Zlojutro platsar inte.Maken till usel säsongsupptakt var det länge sedan jag såg.
    Han missar till och med helboll när han skall göra 1-0.

Söderberg har gjort sitt.Hot and Cold tidigare..nuförtiden kallare än en djupfryst isglass framför nätmaskorna.

Det gäller att titta nedåt redan nu och undvika en ny totalkrasch a la 07.

Tyvärr.

• För att se saker och ting positivt så spelar vi fortsatt bra på bortaplan.
  • Grabbarna slet hårt trots 2 utv, men det går inte skylla på utv, och enstaka misstag, vi behöver resultat. Vi kan gå upp nästa år eller nåt, 2015 går många kontrakt ut. Truppen är inte bättre än vad tabellen visar - i dagsläget.
  • Ny målsättning för i år. Nytt kontrakt. Får inte bli ett nytt 2007.
    Håller med.
    Det finns stora ihåligheter i laget.Truppen är inte i närheten av allsvensk klass så vi har inget däruppe att göra likafullt.
    Vi har måltorka på forwards,och en defensiv som gör sig skyldig till åtminstone ett par division sex misstag per match.
    Vi har redan tre torskar,och Östers IF anno 2014 är icke mäktigt att börja producera den radda vinstmatcher det tar att nullifiera detta faktum.

Berglund är en säkerhetsrisk.Hans utflykter kostar oss dubbla matcher..och det är helt enkelt inte okay.Man förstår ju varför han nötte norrlansbänk.
    Nadj är en stabilare målvakt.Spela nu honom.

Defensivt är det hjärndött att spela Vasilj/Bojent.Jag fattar det inte,vad är the Point med det?Oavsett om gamle Bojje blir dragen vid näsan eller inte vid utvisningen så är det mittbacksparet alltför trögt.Vad är meningen med att spela gamle Bojent i en klubb som försöker bygga framtid?

Min defensivlinje är Wihlborg-Vasilj-Lindblad alt Andersson samt Konate alt Henningsson.

Gero är en säkerhetsrisk.Två röda samt de pajaserier han ägnat sig åt i U.
    Han borde bytts ut innan han bytte bort sig själv.Vad är det med honom?
    Varje närkamp upp med händer och ser ut som han snott smöret.

Zlojutry platsar inte.Maken till usel säsongsupptakt var det länge sedan jag såg.
    Han missar till och med helboll när han skall göra 1-0.

Söderberg har gjort sitt.Hot and Cold tidigare..nuförtiden kallare än en djupfryst isglass framför nätmaskorna.

Det gäller att titta nedåt redan nu och undvika en ny totalkrasch a la 07.

Tyvärr.

Håller med dig på alla punkter. Gero och konate är fullständigt värdelösa. Att dom inte ens håller superettan är Otroligt. Men tyvärr finns det inga pengar att köpa nytt i sommar Heller, så risken är ganska stor att det blir ett nytt 2007. Tyvärr.
  • För att se saker och ting positivt så spelar vi fortsatt bra på bortaplan.
    Ja, över lag har ju spelet varit mycket bättre än resultaten visar, vilket inger en del hopp. Jag står fast vid att en mittenposition är rimligt och bör vara målsättningen.
  • 07-krisen är långt borta. Tycker trots allt att det syns att öster bygger upp ett eget spel o att laget kommer bli bättre ju längre säsongen lider... 2007 hade vi ju inget eget spel alls, däremot tror jag vi kan glömma allsvenskan. Kommer ta längre tid än jag trott att få spelet att sätta sig.

Konate var strålande mot Elfsborg i cupen, men har varit fullständigt värdelös i serien. Likaså Berglund var mkt bra under försäsongen, men hans seriestart har inte varit lika bra. Märkligt, men detta kommer vända.

Det jag däremot undrar över är när vi ska ha domaren med oss på ett matchavgörande sätt likt Värnamo hade idag. Blåvitt hemma ifjol visserligen, men känslan är att det oftare är motsatt håll...
  • redigerade April 2014
    Jag är rädd att det blir ännu värre med Nadj. Han såg sjukt ringrostig ut. Fy fan vilket tjänstefel att släppa Vargen! Tycker Robban kunde tagit ut Gero i halvtid för det kändes farligt så fort han gick in i en närkamp.
  • ..och så får Sedelqvist göra segerbalja och som grädde på moset får Kuno göra segerintervjuer.
    Större skitkväll får man faktiskt leta efter.
  • Väl att betänka är att Värnamo faktiskt har ett par jättechanser redan innan Berglunds utvisning.
    Konates bakåtpass är av knäppgökskaraktär...men likaledes är Berglunds beslut att försöka ta emot och kontrollera av samma idiotdignitet.
    Gamle Sedel är dessutom ytterst nära att nicka in en balja men missar a la Söderberg.

Vi har en väldigt tafflig defensiv och detta är det första som måste åtgärdas.
    Björknesjö har ju jobbat med detta,men det är bara att fortsätta..för det var lika uselt idag som i våra matcher på Myran.
  • Fruktansvärt. Mot Värnamo o Kuno med sin ickefotboll där Robredo får grisa utan åtgärd. Kommer må illa hela veckan o ute kan man knappt visa sig.
  • Vad är problemet i föreningen igentligen? Öster misslyckas gång på gång trots att alla förutsättningar finns för att bli ett stabilt Allsvenskt lag. Men nåt är uppenbarligen fel. Snart orkar jag inte heller längre. Orkar inte att bli pissad på år efter år.
  • Ja något sjukt med denna förening måste det vara.
  • redigerade April 2014
    Vad är problemet i föreningen igentligen? Öster misslyckas gång på gång trots att alla förutsättningar finns för att bli ett stabilt Allsvenskt lag. Men nåt är uppenbarligen fel. Snart orkar jag inte heller längre. Orkar inte att bli pissad på år efter år.
    Man har inget val.Oavsett hur mycket föreningen underpresterar så kan inte jag börja hålla på AIK.De kan pissa på hur mycket de vill och harva vilken gudsförgäten serie som helst.
    Vi måste ha tålamod nu och ge RB och klubben åtminstone tvåårsfönster.Det fick Hansen,och det måste vi ge Björknesjö.

Jag skulle vilja se en tydligare inriktning på att bygga något Young and hungry dock.
    Att spela Bojent nu ger oss inget på två års sikt till exempel.
    Klubben vacklar i sin målsättning.Det skall både byggas och varas tillbaka på ett år.
    Det håller inte..allting spretar ju.Bojent spelas på bekostnad av Kalle Lindblad till exempel.
    Släpp på resultatambitionen denna säsong och ge Björknesjö arbetsro att bygga framtid istället.

Jag har frågat innan och nu igen.Vad skall vi tillbaka direkt för?
    Skall vi försöka sätta världsrekord i ensäsongssejourer?

En grundläggande faktor till den lyckosamma Hansen sejouren var att han fick bygga ifred första året.
    Låt Björknesjö få göra sammaledes.

• För övrigt om ansvar..det ligger hos styrelsen.Så är det,så måste det vara.

Kunos alla ord är inte helt osanna.
    Har Ni verkligen fullt förtroende för Östers nuvarande styrelse samt ordförande?
    Det har inte jag.
Logga in eller registrera för att kommentera.