Öster-Sundsvall

2»

Kommentarer

• Självklart är inte Myran en otursarena, att tro på sådant skrock är ju lika med att tro på andra övernaturliga väsen som tomtar, troll och annat trams.

Tålamod är så klart nyckeln, som Lillen skrev ovan, detta måste få ta tid. Glöm topp-placering i år, sen kan vi börja bygga något. Det som oroa mig är att folk i styrelsen tycker att man har en trupp för topp tre....
  • Vad som oroar mest är inte spelet, som på det hela taget var rätt bra i går - man skapade ändå en hel del och släppte till väldigt lite, utan bristen på alternativ till den nuvarande startelvan. Främst i anfallslinjen. När det inte stämmer för anfallarna finns bara den oskolade Gero att slänga in. Och Gero fungar eg bäst centralt. Men när det inte sämmer för Henningson eller Zlojutro finns inget alternativ som komma in och erbjuda ett, för dagen, bättre alternativ.
  • Ni som såg Öster-Östersund i Cupen minns säkert ÖFK:s snabbe forward som hotade i djupled ständigt. Killen är ingen stjärna i Superettan hittills men lite en sådan typ jag skulle vilja se i ÖIF. Jag pratar om Modou Barrow med ett förflutet i Öster.
  • tungt o tråkigt
  • Konate har redan gjort 2 pojklagsmisstag även om Berglund får ta på sig halva målet. Det håller inte med en sådan säkerhetsrisk i laget vinner man inte många matcher.
  • Man fattar ju varför Konate är på utlån.
    Vänsterback suger dock att fylla.Vi har ingen bättre än Konate i nuläget.
    Detta är en position som ÖIF måste förstärka i nära framtid.

Man måste också ge Konate lite tid.Offensivt är han en intressant kraft redan nu,men defensivt finns klara svagheter som eventuellt kan putsas till i takt med matchande och träning.

Jag vill inte gå tillbaka till den mossbevuxne Bojent.Han tillhör inte framtiden,vilket dock Konate kan göra.
    Frågan är dock om vi har möjligheter att få loss honom om viljan skulle uppstå.

Oavsett behöver klubben en habil ytterback som funkar både i offensiv som defensiv.

Som sagt,bygga trupp och sätta system.
  • Tycker Putte ska spela med sina fina inlägg han fuskar inte i defensiven även om han är seg men det vägs upp av rutin.

Hörnorna igår. 4-5 man står utanför straffområdet. Inte lätt för de övriga att hota på hörnorna då...
  • Det är ju faan! Medan kalmar är obesegrat i allsvenskan. Skärpning alla. Med sådan dominans i avslut ska Öster vinna.
  • Dominans i avslut ja. Men Öster kunde förmodligen spelat 10 timmar utan att göra mål. Sundsvall stod helt rätt och hotades knappt. Jag kan inte minnas en enda målchans det var närmare ett tredje Sundsvallsmål.
  • Berglund tycker ja dock får ta på sig målet. Konate är först så varför springer han ut? ? Låt Konate rensa iväg den istället för att springa in i honom ?
  • Angående facit på hemmaplan.
    Öster har problem i det spelförande liret.Däri ligger förklaringen till vårt hitills usla hemmafacit.
    Jämförelse kan till exempel göras med spelet emot Rynninge samt spel emot Blåvitt.
    Försäsong javisst...men även sådant säger en del.

Att helt avskriva våra hemmaproblem som något tillfälligt håller inte.
    Trenden är för lång och för dålig.
  • Nu när Nadj börjar komma igång igen undrar jag hur länge Berglund får behålla sin plats som förstekeeper.
  • redigerade April 2014
    Dominans i avslut ja. Men Öster kunde förmodligen spelat 10 timmar utan att göra mål. Sundsvall stod helt rätt och hotades knappt. Jag kan inte minnas en enda målchans det var närmare ett tredje Sundsvallsmål.
    Glöm Napoli 87. Vi spelar som Bayern München 2014!
  • Jag återkommer med utlåtande 29 april;)
  • Vad som oroar mest är inte spelet, som på det hela taget var rätt bra i går - man skapade ändå en hel del och släppte till väldigt lite, utan bristen på alternativ till den nuvarande startelvan. Främst i anfallslinjen. När det inte stämmer för anfallarna finns bara den oskolade Gero att slänga in. Och Gero fungar eg bäst centralt. Men när det inte sämmer för Henningson eller Zlojutro finns inget alternativ som komma in och erbjuda ett, för dagen, bättre alternativ.
    Anfallslinjen har ju även Birgersson som alternativ, snabb centralt och kan hota.
    Anfallslinjen har ju även Birgersson som alternativ, snabb centralt och kan hota.
    Birgersson passar nog bäst centralt. Det är väl en del av problemet för honom. På den positionen är han klar trea, efter Söderberg o Gero. Ett annat är bristen på speltid. På drygt två säsonger får han väl knappt ihop en hel match sammanlagt. Man måste nog även ifrågasätta om hans talang räcker till för spel på den här nivån.

• Jag tror det är ett litet moment 22 med Birger, jag tror kvalitén kan finnas, men rutinen saknas. I den bästa av världar hade han varit utlånad till en bottenklubb i superettan förra året och lirat 20 matcher från start..
  • Nu när Nadj börjar komma igång igen undrar jag hur länge Berglund får behålla sin plats som förstekeeper.
    Håller Berglund som strået vassare än Nadj..precis som Vargen var. Tror Nadj får mkt svårt att ta tillbaka sin plats.
  • Håller med Nadj håller jag inte särskilt högt.
Logga in eller registrera för att kommentera.