Öster-Sundsvall
Startelva som jag vill se
Berglund
Wihlborg, Johan, Mario, Konate
Bergholtz, Velic, Elvby
Freddy, Gero, Vlado
Berglund
Wihlborg, Johan, Mario, Konate
Bergholtz, Velic, Elvby
Freddy, Gero, Vlado
Logga in eller registrera för att kommentera.
Kommentarer
Men nästa match är det bortamatch, då vinner vi ju givetvis..
Säsongssummering ger:
1 match med bra spel och bra resultat
1 match med uselt spel och uselt resultat
1 match med rätt bra spel och uselt resultat
Hursom skall det bli skönt med bortamatch igen.Jag vet inte om Öster har allra sämst hemmafacit i svensk elitfotboll,men om vi inte har det så ligger vi troligen tvåa.
Det är vanskligt att vara spelförande i en match,och vi klarar inte den problematiken för närvarande.Vi är alltför sårbara i omställningsspelet och vi har alltför trubbigt anfallsspel.
Försvaret klickar inte heller fullt ut och prestationerna blir högst ojämna därefter.
GIF visar idag på vad som krävs för att vara ett topplag.De vaskar fram de klaraste chanserna och tar vara på tillräckligt många av dem.
ÖIF är för närvarande en process i utveckling.Vi har ett bra grundspel,men är inte tillräckligt cyniska för att plocka det antal poäng som krävs.Det tar ett tag innan bitar faller på plats..och jag misstänker att vi inte är ett lag för den absoluta toppen innevarande säsong.Vad skulle vi göra om vi var det anyways?
Klubben är inte mogen för allsvenskan redan nästa säsong.Det bär emot att säga det såsom varandes supporter..men varje gång vi gått upp på 2000 talet har varit för tidigt.
Denna gång har jag inget emot att faktiskt bygga upp något varaktigt från SE position,och då får man tåla förluster som den idag.Det är en del av en naturlig process får man anta..och såsom sådan acceptabel.
Nu tror vi på Björknesjö och låter det ta den tid det tar att fullt ut sätta systemet och bygga truppen.Det sista jag tål är om någon börjar skrika efter ännu en ny tränare utifall vi skulle harva runt åttondeposition.
Dags för Geropower och in med suparsuben Freddy i 75e.
Hoppas alla inser att detta inte bli någon säsong i toppen för det här laget.
Vi ligger onödigt under i halvlek efter en defensiv miss av främst Konate(även om Berglund också är fel ute i situationen).
Spelmässigt bossar vi största delen av matchen,men sista tredjedelen saknar nödvändig kvalite.
Det känns lite som att det ska göras lite för omständigt och snyggt när laget spelar på MSHA, som att blåställ och tålamod är utbytt mot kostym och stress just på hemmaplan. Och detta när vi vet att våra motståndare på hemmaplan kommer att göra precis som Assyriska och Sundsvall gjorde - backa hem med 10 man och vänta på misstagen. Och när vi är så jävla lättstressade (redan efter 30 minuter igår) så kommer det ju som ett brev på posten.
Men sen gillar jag inte snacket om att Myran ska vara en otursarena. En och en halv säsong (under Roar Hansen) så var Värendsvallen en "borg", annars inte. Hemmaspöket ska jagas bort, inte underblåsas. Det ska jagas bort med kärlek (som EF har inlett säsongen) och med lite mer raka linjer och fysiskt spel från spelarna.
Och tålamod. Kanske det bästa som Roar gjorde med Östers IF och som Robban nu måste återinföra. Vi har ett jävligt bra tränat lag, vi vet att vi orkar mer än de flesta i den här serien. Låt det vara 0-0 tills att det är en kvart kvar. Det gör inget. Bara linjerna hålls och misstagen hålls nere.