Öster-Sundsvall

redigerade April 2014 i Supportersnack
Startelva som jag vill se

Berglund
Wihlborg, Johan, Mario, Konate
Bergholtz, Velic, Elvby
Freddy, Gero, Vlado

«1

Kommentarer

• Födelsedagskalas på myran.
  • Tror det blir samma elva som sist.
  • Undrar om Lindner är med i söndagens trupp?
  • redigerade April 2014
    Han och Hellgren var i alla fall med och tränade i tisdags.
  • Man undrar ju lite vad det kan bli för publiksiffra också. Bättre väder än vad som utlovas på söndag går nog inte att få i april.
  • Lite mer kan man väl hoppas på. Var det 2774 på Assyriska så borde det ju åtminstone komma 4000 i morgon.
  • Underbart jobb av klacken i år. Hörde positiva kommentarer på väg hem från hemmapremiären senast. Jag tror vi får se Lindner imorrn åtminstone på ett inhopp. han gjorde en bra träningsmatch i tipshallen i vinter. Rivig å med bra tempo
  • Idag gäller det att vi fortsätter att stötta pojkarna på samma fina sätt som tidigare! Det blir en tuff match så vårt stöd kan bli avgörande. Kom ihåg, stöttning under match kritiken sparar vi till efteråt.
  • Ja man har ju inga höga förväntningar i alla fall.....
  • I detta underbara väder vore det trevligt om alla Frontare (och övriga) tar sig till Vittoria i god tid, njuter av varandra och skapar en skön uppladdning likt vi gör på bortamatcherna. Väl mött!
  • Allt tyder på att Öster gör bort sig hemma som vanligt.
  • Flytta hemmamatcherna till Vallen?
  • redigerade April 2014
    Verkar inte som man vill ha tillbaks några åskådare. Bedrövligt rakt igenom Björknesjö måste undra vilket loosergäng han fått på halsen som inte ens kan slå en passning eller ta en löpning...
  • Riktigt tråkigt att se. Vid 0-1 är det bedrövlig kommunikation som pajar hela matchbilden. Sen måste Vlado och Henning byta kant när de kör fast.
  • Konate är bara att skeppa hem till Mff sämre defensivt än Nurkic vilket inte säger lite...
  • Så stelt och tamt. Mer intiativ, löpningar och rörelser behövs. Sedan är inte försvarsspelt hundra heller. Känns som mellanmjölk, men kan Björknesjö få ut så mycket mer av detta spelarmaterial?

Men nästa match är det bortamatch, då vinner vi ju givetvis..
  • Detta känns inte alls bra. Ingen stake alls i laget. Dom får verkligen passa sig så det inte blir söderettan nästa år.

• Det här var ju ändå en match då vi var det bättre laget i mångt och mycket. Som jag ser det spelar vi rätt stabilt förutom två tafatta ingripanden som resulterar i två Sundsvallsmål. I övrigt har de inte mycket att komma med. Vi själva skapar tillräckligt med chanser och halvchanser för att vinna matchen normalt sett. Tyvärr så känns inte ngn av våra anfallare speciellt het för tillfället.

Säsongssummering ger:
    1 match med bra spel och bra resultat
    1 match med uselt spel och uselt resultat
    1 match med rätt bra spel och uselt resultat
  • Tja,bara att bryta ihop och komma igen förmodar jag då fullgott alternativ till detta saknas.

Hursom skall det bli skönt med bortamatch igen.Jag vet inte om Öster har allra sämst hemmafacit i svensk elitfotboll,men om vi inte har det så ligger vi troligen tvåa.
    Det är vanskligt att vara spelförande i en match,och vi klarar inte den problematiken för närvarande.Vi är alltför sårbara i omställningsspelet och vi har alltför trubbigt anfallsspel.

Försvaret klickar inte heller fullt ut och prestationerna blir högst ojämna därefter.
    GIF visar idag på vad som krävs för att vara ett topplag.De vaskar fram de klaraste chanserna och tar vara på tillräckligt många av dem.

ÖIF är för närvarande en process i utveckling.Vi har ett bra grundspel,men är inte tillräckligt cyniska för att plocka det antal poäng som krävs.Det tar ett tag innan bitar faller på plats..och jag misstänker att vi inte är ett lag för den absoluta toppen innevarande säsong.Vad skulle vi göra om vi var det anyways?

Klubben är inte mogen för allsvenskan redan nästa säsong.Det bär emot att säga det såsom varandes supporter..men varje gång vi gått upp på 2000 talet har varit för tidigt.

Denna gång har jag inget emot att faktiskt bygga upp något varaktigt från SE position,och då får man tåla förluster som den idag.Det är en del av en naturlig process får man anta..och såsom sådan acceptabel.

Nu tror vi på Björknesjö och låter det ta den tid det tar att fullt ut sätta systemet och bygga truppen.Det sista jag tål är om någon börjar skrika efter ännu en ny tränare utifall vi skulle harva runt åttondeposition.
  • redigerade April 2014
    Bra spel? Inte en målchans skapades enbart skenbart spelövertag med 10 eller 11 man på rätt sida stundtals.De bägge ytterbackarna i Öster sämst på plan i stenhård konkurrens. 2 bjudmål till Sundsvall. Dom behövde knappt duscha de heller efter match. Östers spel är långsamt, chansartat och med usel teknik. Detta kan sluta illa!!!
  • Wihlborg är pinsamt dåligt på inlägg.. Nog det sämsta jag skådat hos en ytterback i öster. Och östers oförmågor vid avsluten.. Fruktansvärt pinsamt rakt igenom. Passningsspelet är bra idag men den avgjörande tredje delen blir östers akilleshäl i år. Vi har noll målgörare och dåliga yttrar. Konate kan vi ge till mff igen..
  • redigerade April 2014
    Snacket om Freddy vs Gero i defensiven är ren bs, vid 0-2 står FS vid mittpunkten.
    Dags för Geropower och in med suparsuben Freddy i 75e.
  • 13 - 5 i avslut i Östers favör! Sedan hade vi ett par läge där spelarna istället för att skjuta väljer att tråckla. I första halvlek är vi bättre än Sundsvall. Sedan gäller det ju att göra mål i fotboll och inga misstag bakåt.
  • redigerade April 2014
    13 - 5 i avslut i Östers favör! Sedan hade vi ett par läge där spelarna istället för att skjuta väljer att tråckla. I första halvlek är vi bättre än Sundsvall. Sedan gäller det ju att göra mål i fotboll och inga misstag bakåt.
    Mmm fast 12 av Östers avslut var ju inte direkt farliga, Sundsvalls 5 chanser däremot var farliga, ribbskottet och hörnan i andra..

Hoppas alla inser att detta inte bli någon säsong i toppen för det här laget.

• Grundspelet är dock inte dåligt.
    Vi ligger onödigt under i halvlek efter en defensiv miss av främst Konate(även om Berglund också är fel ute i situationen).
    Spelmässigt bossar vi största delen av matchen,men sista tredjedelen saknar nödvändig kvalite.
  • Ge Konate maskotdräkten till nästa hemmamatch. För övrigt så kommer säsongen sluta helt ok glöm inte det.
  • Sedan gäller det ju att göra mål i fotboll och inga misstag bakåt.
    Även mitt svar på frågan: Varför vann vi inte den här matchen? :)

Det känns lite som att det ska göras lite för omständigt och snyggt när laget spelar på MSHA, som att blåställ och tålamod är utbytt mot kostym och stress just på hemmaplan. Och detta när vi vet att våra motståndare på hemmaplan kommer att göra precis som Assyriska och Sundsvall gjorde - backa hem med 10 man och vänta på misstagen. Och när vi är så jävla lättstressade (redan efter 30 minuter igår) så kommer det ju som ett brev på posten.

Men sen gillar jag inte snacket om att Myran ska vara en otursarena. En och en halv säsong (under Roar Hansen) så var Värendsvallen en "borg", annars inte. Hemmaspöket ska jagas bort, inte underblåsas. Det ska jagas bort med kärlek (som EF har inlett säsongen) och med lite mer raka linjer och fysiskt spel från spelarna.

Och tålamod. Kanske det bästa som Roar gjorde med Östers IF och som Robban nu måste återinföra. Vi har ett jävligt bra tränat lag, vi vet att vi orkar mer än de flesta i den här serien. Låt det vara 0-0 tills att det är en kvart kvar. Det gör inget. Bara linjerna hålls och misstagen hålls nere.
Logga in eller registrera för att kommentera.