#Hemmapremiär

redigerade April 2014 i Supportersnack
PÅ fredag är det äntligen dags för #hemmapremiär!
Jag hoppas att EF fortsätter i samma andra som i Söndags. Vår insats var riktigt bra och vi har fått beröm av båda spelare och ledare i föreningen.
«13

Kommentarer

• Angående startelva så borde det bli samma va?
    Vad vågar vi hoppas på i publik? 3000?

• ÄNTLIGEN!!!
  • Har en dåligt med pengar eller bara är allmänt snål så kan en få en Biljett gratis av Hermibil, motprestationen är att hämta en matchdekal.

https://www.facebook.com/HermibilAB/photos/a.10150262447614058.288522.276998724057/10151782114139058/?type=1&theater
  • Angående startelva så borde det bli samma va?
    Vad vågar vi hoppas på i publik? 3000?

Max 3000 skulla jag påstå. Växjö har blivit en hockeystad nu, lite som Gävle.
  • Med tanke på att det är sjätte semifinalen samtidigt, så lär de som är intresserade av båda idrotterna välja hockeyn i TV-soffan och komma när VLH spelat färdigt. Vill inte vara för pessimistisk men jag tror på max 2500 pers.
  • Lär nog tyvärr bli så, 2500 känns det som att det kommer oavsätt vad som händer.
  • Pga semifinal och en fredag kl 19 borde man vara nöjd med en publiksiffra på 2000! .. jag kommer vara på plats iaf :)
  • Maz på Kansliet hoppas på 3500.
  • LETS GO FUCKING MENATL!
  • Vilken tid spelar dom ?
  • Stöttning nu för bövelen på hemmapremiären! Kontraktsituationen på Otto?
  • Än så länge har jag fått med mig en bonusperson, ska nog lyckas med ett par till. Mitt enkla sätt att göra en kulturgärning och samtidigt förbättra publikunderlaget en smula.
  • redigerade April 2014
    Virden: Jag tror han har kontrakt tills han går ut fotbollsgymnasiet - alltså detta året ut. Men är inte hundra.
  • nu åkte ju lakers på pisk igår, vilket gör att dem inte kan bli finalklara på fredag.. alla till myran!
  • Kanske dags att prata om matchen, inte bara om vilka som ska dit eller inte ska dit?

Frågan är om det är något man vill förändra jämfört med förra matchen. Jag har ju inte varit direkt förtjust i Wihlborg eller Bergholz men både gjorde ju en bra insats, speciellt Wihlborg var grym! Jag tror och hoppas mycket på Gero, men ser inte vem han skulle peta i dagsläget.
    Enda platsen som känns tveksam är väl Konate vs Putte?
  • If it ain´t broken,don´t try and fix it.

Samma startelva som mot ÄFF.
  • Konate var den enda i Öster som var sämre i söndags än vad jag hade förväntat mig. Men jag hade höga förväntningar på honom. Tyckte han var lite klen och att han hade svårt att hävda sig i det fysiska spelet. Han är dock så snabb att det känns tryggare med honom än med Putte. Samma lag m a o.
  • Jag håller med, Putte är lite för långsam på ytterbacken. Det var otryggt med Konate, men han räddade sig själv många gånger när han blev överspelad genom att helt enkelt löpa tillbaka på rätt sida. När Putte kom in på slutet kändes det inte ett dugg bättre med den biten, snarare värre. Bojent är mittbacksreserv i mina ögon, och en bra sådan, han har ju en fin uppspelsfot som bör utnyttjas, särskilt mot sämre motstånd.
  • Nej, Bojent såg inte stabil ut eller rättare sagt: han är inte tillräckligt snabb. Konate har ganska begränsad erfarenhet av seniorfotboll, det kommer därför att ta lite tid innan han kommer in i det. Men jag tror att han är en spelare som lär sig ganska snabbt.

Nurkic är ett alternativ vi inte får glömma.
  • Bojent har iofs varit lite småskadad på försäsongen men Nurkic hoppas jag får några chanser. Var bra mot AIK förra året det lilla han kunde spela
  • Länstidningen i Södertälje om morgondagens match, en kort grej, men läsvärd: http://lt.se/sport/fotboll/1.2449587-nytt-topptippat-lag-vantar-assyriska
  • Och glöm inte smp.se och Bollkoll.
    Kul att se Mackan showa lite i bakgrunden när RB blir intervjuad. Upp med den videon, den som nu filmade. AKO? Håkan N? Thompa?

Kul att se Mackan showa lite i bakgrunden när RB blir intervjuad. Upp med den videon, den som nu filmade. AKO? Håkan N? Thompa?

Den ligger redan uppe på facebooksidan!

• Mycket uppskattad intervju, för att få andra perspektiv. Gillar när det inte bara snackas om gula, kort, antal mål och startuppställningar.

En ÄFF:are, troligen verksam i föreningen sa till mig efter matchen senast "att det var tur att det var en klack på plats" och tyckte det var kul att EF bidrog till en härlig stämning på läktaren. Samtidigt är det svårt att inte känna empati för ÄFF som jobbar i en piskande motvind.

Alla till Myran.
    Forza Öster!
  • Dragan Banjac dömer imorgon. Vi får vad vi förtjänar.
  • Björkensjö verkar så jävla säker på vad han vill och hur Öster ska spela. Stor skillnad mot Thomssons "mjaaa....vi göt det bra men har lite otur, bättre lycka nästa gång mjaaa..."

En sak till. Konate är väl självskriven på vänsterbacken ? Tycker han är ett grym vapen framåt samt tillräckligt snabb för att lösa dom flesta defensiva situtioner.
Logga in eller registrera för att kommentera.