Halsdukinsamling för 25 årsdagen av Hillsborough-katastrofen

redigerade March 2014 i Supportersnack
Finns det något intresse att skicka iväg ett gäng Öster-halsdukar för denna sak:

"Nu ber Liverpool idrottsälskare över hela världen att skicka in en halsduk från sitt lag för att bilda siffran 96 på Anfields gräsmatta."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article18621548.ab

Kommentarer

• :forzaoif: Självklart!
  • Måste vara på plats innan 8 april i England stod det, värt att notera.
  • England ligger ett par timmar bort..
  • Inte om man går..
  • Mycket bra! Klart vi ska vara med.
  • Står inte Liverpools supportrar lite till vänster. Kan vi verkligen stödja detta?
  • Står inte Liverpools supportrar lite till vänster. Kan vi verkligen stödja detta?
    Hahaha
  • Detta är helt i linje med ef:s nya liberalkulturmarxistiska pk inriktning.
  • Kan vi tänka oss att vi samlar in halsdukar (+ frivillig donation för hjälp med frakten) på söndag och att EF sedan ombesörjer att skicka iväg en kartong på typ måndag/tisdag? Då borde det hinna fram gott och väl.
  • Liverpool betyder inget för mig, men Hillsborough berör oss alla.
  • Liverpool betyder inget för mig, men Hillsborough berör oss alla.
    Här har vi kärnan i det hela - det handlar om 96 döda fotbollssupportrar, vars minne i 23 år fläckades av pressens och polisens lögner om vad som egentligen hänt.
  • Fast problemet är ju att det har blivit ett självändamål att hylla de döda,som för länge sedan det bara finns knotor av.
    Problematiken angående orsakerna är sedan länge utredd.
    Det finns inga avgörande oklarheter kvar.
    Skicka ÖIF halsduken till Bradford City istället.De har förtjänat det mer eftersom de inte tar varje tillfälle i akt att offentligt lipa över vad som hände waay back when på Valley Parade.
  • Nästa år är det trettioårs för Heyselstadion.
    Skall halsduk då skickas Juvvehåll,beroende på de anskrämligheter som Poolfansen gjorde sig skyldiga till då?
    Var slutar sånt här om varje krokodiltår skall sparas?

Egentligen har jag inget emot att Hillsborough uppmärksammas.Det gav Taylor rapporten och en ändrad sport för alltid.

Problemet för mig är att vissa som inte ens var födda då Hills inträffade spelar sorgsna.
  • Kallas medmänsklighet
    Något som verkar saknas hos en del tyvärr
  • Selektiv medmänsklighet.
    Eller också är en död Pool fan värd mer än en Bantams eller en Juvvedito.
    Den som lipar högst och längst får halsduk.
  • Vet att du står för selektiv medmänsklighet.

Är väl underbart om suppotrar världen över samlas kring detta.
  • EDIT/MOD: Inlägg bortplockat p g a personangrepp.
  • Vill bara tillägga att om någon EF:are vill att EF ska uppmärksamma någon annan katastrof så går det givetvis bra. Hör bara av dig till styrelsen (och var beredd på att hjälpa till själv)
  • EDIT/MOD: Synpunkter på moderering tas inte i det här forumet. Läs reglerna.
  • redigerade March 2014
    Har tagit det där.
    Tobbe Ax står kvar ograverad.
    Själv skall jag närvara på Valley Parade nästa år..trettioårs.
    Halsduken dock lägger jag själv,så du behöver inte bry dig om sånt du inte bryr dig om.
    Vissa saker är viktiga för vissa,och en rak linje är viktig för andra.
    Glöm Bradford..jag fixar den biffen själv serru.
  • Halsdukarna är nu skickade. Tack för ert bidrag!
  • :forzaoif:
Logga in eller registrera för att kommentera.