Seriepremiären (6 april, Olympia)

redigerade March 2014 i Supportersnack
Idag om tre veckor har Öster spelat klart den första seriematchen för säsongen 2014. En match som ska utspela sig på Olympia i Helsingborg, när rödblått tar sig an Fredrik Lundgrens Ängelholm.

För Öster väntar det dock två matcher innan dess. Eftersom man åkte ur cupen blir det match på lördag mot Mjällby borta (troligen på gräs?) och sedan genrep helgen därpå på Myran. Nyttigt att få spela två matcher på gräs innan det beger sig till allvaret.

I dagsläget är det 26 anmälda till den buss som söndagen den sjätte april beger sig 18 mil söderut, vilket jag tycker är på tok för få. Nu är det dags att vakna till och anmäla sig till denna match. Stå upp för Öster!

Kommer det bli något samlingsställe på pub inför match?

Hur många fakirer, danskar, malmöiter och andra exiler med hjärtat på rätt plats kommer vara på plats denna efterlängtade dag?

vi super i ettan, för vi super i ettan!
«134

Kommentarer

• Kraftsamling till arena från pub!
  • Pubförslag från nån med lite koll på Helsingborg?
  • Harrys finns vid färjeterminalen.
  • Info om resan finns nu på startsidan.
  • Harrys finns vid färjeterminalen.

Ska vi satsa på Harrys eller finns det andra förslag.
  • Som helsingborgsbo rekommenderar jag O´learys. O´learys är en sportpub och ligger två hundra meter från Harrys och lite närmare Olympia än Harrys. Harrys är mer ett innehak för ungdomar. Förutom att dricka Guiness kan ni titta på engelsk och allsvensk fotboll på O´learys.

Fortsätt Järnvägsgatan (som Harrys ligger på) ett par hundra meter från Harrys sett och sväng höger upp mot Kärnan. Ta vänster nästan direkt in på en bakgata som leder till O´learys (efter 50 m). Bakgatan ligger mellan Rådhuset och Handelsbanken.
  • Info om resan finns nu på startsidan.
    Hittar ingen info på startsidan, men på resesidan så är det uppdaterat med priser och tider, in och anmäler gott folk

http://www.eastfront.se/events/?id=6

Priser från 50 kronor!
  • Skandal att Ängelholm inte kan spela fotboll hemma i stan.
    Skandalen ligger inte hos Ängelholm,den ligger hos SvFF som är för stora för svensk fotbolls bästa.

Fortsätt nu pröjsa Friends!
    Schmucks.
  • "Bara" 32 anmälda, bättre kan vi! Helgmatch lagom lång. Rimligt pris. Vad väntar ni på? Se nu till och anmäler er, grabbarna behöver vårt stöd!

Tillsammans tillbaka!
  • redigerade April 2014
    Det lutar åt att vi samlas på O´learys om det inte finns något bättre förslag. Nackdelen tycker jag är att det kan vara svårt att få bord för alla på ett ställe som O`learys som brukar vara ganska välfyllt. Harrys är för övrigt stängt på söndagar.
  • Är det Hejargatan som gäller för upphämtning iår? Inte som ifjol då när det var myran som gällde...
  • Bra uppmärksammat Valpen! Det är ändrat nu till Myresjöhus.
  • Trolig startelva? Skulle vara kul om han Otto Eriksson fick vara med på ett hörn.
  • redigerade April 2014
    Berglund

Wihlborg Johan A Majje Konate

Bergholtz Elvby
    Velic

Gero Söderberg Zlojutro

Det är ändå min gissning! Skulle vara att Otto går in istället för Bergholtz? Inte kan han väl peta Velic som varit så pigg nu i slutet?
  • Mmm den elvan är knappast någon högoddsare.
  • Ska bli spännande att höra vilka som gjort målen för u21 idag
  • Försöker EF sig på en 78 manna buss nu när resan är iprincip full?
  • Berglund

Bergholtz Elvby
    Velic

Gero Söderberg Zlojutro

Det är ändå min gissning! Skulle vara att Otto går in istället för Bergholtz? Inte kan han väl peta Velic som varit så pigg nu i slutet?
    Henningsson då?

Var väl Elmin 2, Ea, Gero å nåt mer.
    Var väl Elmin 2, Ea, Gero å nåt mer.
    (16) 0-1 Elmin Nurkic
    (26) 0-2 Alhaji Gero
    (45) 0-3 Andreas Birgersson
    (48) 0-4 Elmin Nurkic
    (90) 0-5 Albin Johansson

http://ostersif.se/a/u21-seger-borta-mot-angelholms-ff
  • JCBJCB
    redigerade April 2014
    Berglund

Bergholtz Elvby
    Velic

Gero Söderberg Zlojutro

När jag läste den elvan kom jag att tänka på vilken jävla hjälte Majje är. Hur länge har han varit med nu, upp och ned i seriesystemen? Han borde få en staty när han lägger av. :)

• När jag läste den elvan kom jag att tänka på vilken jävla hjälte Majje är. Hur länge har han varit med nu, upp och ned i seriesystemen? Han borde få en staty när han lägger av. :)

Värvades in för den allsvenska säsongen 2006 ( så raden är: degradering, degradering, misslyckat kval uppåt, avancemang till Superettan, kval för att hålla sig kvar i superettan, stabil fjärdeplats, avancemang till Allsvenskan, degradering)

Intervju med Mario inför 2006 http://www.svenskafans.com/fotboll/114364.aspx
  • Vill en vara pk kan en gå med i följande event:
    https://www.facebook.com/events/278817378952141/

• När jag läste den elvan kom jag att tänka på vilken jävla hjälte Majje är. Hur länge har han varit med nu, upp och ned i seriesystemen? Han borde få en staty när han lägger av. :)

Värvades in för den allsvenska säsongen 2006 ( så raden är: degradering, degradering, misslyckat kval uppåt, avancemang till Superettan, kval för att hålla sig kvar i superettan, stabil fjärdeplats, avancemang till Allsvenskan, degradering)

Intervju med Mario inför 2006 http://www.svenskafans.com/fotboll/114364.aspx
    Så när Majje slutar kommer Öster att bli ett stabilt mittenlag i dåvarande division? ;)

• Värvades in för den allsvenska säsongen 2006 ( så raden är: degradering, degradering, misslyckat kval uppåt, avancemang till Superettan, kval för att hålla sig kvar i superettan, stabil fjärdeplats, avancemang till Allsvenskan, degradering)

Wow, den resan måste vara unik i svensk fotboll!
  • Det fanns en dubbeldäckare tillgänglig så nu finns 79 platser att fylla istället för 53!
  • Kör hårt på läktaren nu grabbar!
  • Jag kommer stå där på söndag och det ska blivit jävligt kul, MEN, bortaläktaren på Olympia måste fan vara en av de tråkigaste i hela fotbolls-Sverige. Känns alltid så ödslig och det är bara grå betong. Man måste liksom vara 2 000 pers för att fylla ut den ordentligt. Hela Olympia är ju en jäkligt mystisk konstruktion.
    Jag hade ju hellre sett att matchen spelades i Ängelholm, alla dar i veckan. Då får man lite småklubbsmys i alla fall.
    Blir det ens över 1 000 pers på matchen? De tänker väl bara på hockey i Ängelholm nu?
  • Jag kommer stå där på söndag och det ska blivit jävligt kul, MEN, bortaläktaren på Olympia måste fan vara en av de tråkigaste i hela fotbolls-Sverige. Känns alltid så ödslig och det är bara grå betong. Man måste liksom vara 2 000 pers för att fylla ut den ordentligt. Hela Olympia är ju en jäkligt mystisk konstruktion.
    Jag hade ju hellre sett att matchen spelades i Ängelholm, alla dar i veckan. Då får man lite småklubbsmys i alla fall.
    Blir det ens över 1 000 pers på matchen? De tänker väl bara på hockey i Ängelholm nu?

Blir det så mycket mer när Öster spelar då? Dom flesta jag känner struntar i det i år, även
    dom som har gott tidigare år.
  • Uppladdning kommer ske på O'Learys för dom som inte vet.

Forza!
Logga in eller registrera för att kommentera.