Skövde - Öster

Extremt viktig match.
Känns nästan avgörande om det ska bli en top tre placering.
Både mentalt och poängmässigt.

Klarar Öster av Skövdes destruktiva och spelförstörande spel samt inkast den här gången?
Vem står i målet?
Stulic har väl inte riktigt gjort bort sig. Målen han släpper in senaste matcherna är inte lätta att ta.
Samtidigt har han heller inte satts på ordentligt prov.
Gjort dom där avgörande räddningarna.
Vilka är tillbaka efter avstängning och vilka är borta pga avstängning?
Hur formeras laget?
För er som inte åker till Skövde så visas matchen på Sláinte.

«13456

Kommentarer

• Inga avstängningar men JW och Pavic kommer tillbaka efter avstängning. Om Tatu tillhör Öster eller ÖIS på tisdag står däremot skrivet i stjärnorna.

• redigerade August 6

Skulle Öster vinna så måste det ju bli fullsatt mot Örebro hemma tisdag 16/8. ;) =)

• Allt annat än samma startelva som senast skulle förvåna mig. Äntligen blev vi direkt hotande med ett tidigt vändspel:

Stenberg-Rodic-ABW = Strut

Det hade varit väldigt roligt att se Bonnah sättas i spel lite mer, och komma loss med allt som han har i sig.

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • Med tanke på hur ordinarie JW och Pavic varit blir jag inte förvånad om åtminstone en av dem startar på tisdag.

Samtidigt så var ju Mathias väldigt ordinarie i målet fram till han manglade en Skövdespelare. Sedan dess har vi inte sett honom.

• Man ska ju inte ändra på ett vinnande lag osv.
    Men jag hade gärna sett Mattis där bak. Känns som hans längd behövs mot Slätta.

Gillad av:penseln (1 totalt)
  • @Hansen

Förstår, kanske det avgörande blir mot vem man vill få ABW att jobba mot, deras mittbackar eller en svagare ytterback... Vem det än blir så kommer det att bli åka av. Otrolig arbetskapacitet och driv på honom. Gillar.

• Är tufa så förtjust i JW att han måste spela då skall han vara på en kant,allt annat är tjänstefel.

Gillad av:jojolaget (1 totalt)
  • @penseln sa:
    Är tufa så förtjust i JW att han måste spela då skall han vara på en kant,allt annat är tjänstefel.

JW ska på sin höjd sitta bänk

Gillad av:jojolaget (1 totalt)
  • Jack Cooper Love är med i elfsborgs trupp imorgon.

Gillad av:Tompa, jojolaget, Manne, Lindstig, Hansen (5 totalt)
  • @CrobyJr sa:
    Jack Cooper Love är med i elfsborgs trupp imorgon.

Kan han ändå vara med mot oss på tisdag?

• Nilsson satt ju bänk för Malmö förra året, men spelade för oss ändå. Dagen efter t o m om jag minns rätt.

Hoppas Cooper Love får speltid och gör succé i Elfsborg.

• Cooper-Love lär ju inte peta succémannen Gudjohnsen som gjorde två baljor för IFE senast, men man kunde ju hoppas på ett inhopp och rött kort (som väl borde gälla alla tävlingar?).

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • @Manne sa:
    Cooper-Love lär ju inte peta succémannen Gudjohnsen som gjorde två baljor för IFE senast, men man kunde ju hoppas på ett inhopp och rött kort (som väl borde gälla alla tävlingar?).

En liten sträckning i baksida lår räcker...

• @Calle01 sa:

@CrobyJr sa:
    Jack Cooper Love är med i elfsborgs trupp imorgon.

Kan han ändå vara med mot oss på tisdag?

Japp, tyvärr. Samma avtal som Öster hade med Mathias förra året.

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • Jag vill åka till Skövde. Är det några som vill åka till Skövde på tisdag från Växjö? Om så är fallet så ska mattan med. Kan tänka mig köra bil minibuss.

Gillad av:hannesnilsson, Manne, Labila Kabila, Hansen, ojabysupport (5 totalt)
  • Tippar 3-0 till Skövde.

• @El_barto sa:
    Tippar 3-0 till Skövde.

Mot bakgrunden av att Öster gjort åtta mål de tre senaste matcherna och inte blivit nollat på över tjugo och Skövde har ett sämre målfacit så framstår tipset som välgrundat.

Gillad av:Manne, Slangen (2 totalt)
  • Oppong dömer Östersund mot Bois. Betyder det att han inte dömer oss på tisdag? :)

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • @Calle01 sa:
    Oppong dömer Östersund mot Bois. Betyder det att han inte dömer oss på tisdag? :)

Enligt förbundets hemsida är det domare Magnus Lindgren.

• @Platini sa:

@Calle01 sa:
    Oppong dömer Östersund mot Bois. Betyder det att han inte dömer oss på tisdag? :)

Enligt förbundets hemsida är det domare Magnus Lindgren.

Lindgren som gillar kampsport.
    https://www.fotbollskanalen.se/superettan/berattar-om-skrackskadan-och-gar-till-domarattack-verkar-inte-bry-sig/

• Tänk tre raka segrar nu, hade smakat mumma för vår del i toppen. Gissar på kryss, 2-2.

• Onödigt att gissa, går alltid för 3p. Vi har så mkt potential så vi skall vinna 9 av 10 sådana matcher, ser ett kryss definitivt som 2st tappade poäng o inget mer. Vi vet exakt vad detta sketlag är bra på, 100% fokus varje fast o vi åker hemåt med 0-2 alt 0-3, kommer lossna nu!!!!

Gillad av:Slangen, Petter Bengtsson (2 totalt)
  • Hoppas på lite bättre scouting jämfört med förra gången. Skövde gjorde exempelvis helt rätt med sin scouting och ändrade formation till 5 back för att få in ännu en huvudstark mot ett av seriens sämsta lag (känns det som) på defensiva fasta.

Bonnah bör även fortsätta till vänster. En kontringsspelare som Isak känns inte jätteklokt mot Skövde på seriens minsta plan. Vi är bättre än Skövde egentligen, tror på ett bra resultat!

• Magnusson bör ju starta framför Bonnah

• @Redarmy88 sa:
    Magnusson bör ju starta framför Bonnah

Inte mot Skövde

• @Redarmy88 sa:

På vilka grunder? I mina ögon är Bonnah bättre än Isak på det mesta, framförallt 1 vs 1 och betydligt passningsskickligare.

Gillad av:ÖIF135, Vikash (2 totalt)
  • Tyckte Bonnah va riktigt fin i våras. Vad har hänt med han egentligen? Hur har han varit i U21-matcherna?

• @Ozze sa:

@Redarmy88 sa:

På vilka grunder? I mina ögon är Bonnah bättre än Isak på det mesta, framförallt 1 vs 1 och betydligt passningsskickligare.

Mot Skövde tycker jag att Bonnah passar bättre. Men vad har Bonnah presterat som gör att han går före Isak hela tiden? Om det står mellan dem hoppas jag snart får se Isak från start.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Väldigt enkelt att se varför Bonnah spelar till vänster och Isak till höger. Bonnah bättre med boll och är en smartare fotbollsspelare, Isak mer rivig och snabbare på att driva boll. Den ena har 2 20p+ säsonger i div1 och den andra har egentligen ingen speltid alls till vänster. Enkelt val.

Logga in eller registrera för att kommentera.