Utsikten-Öster

redigerade June 28 i Supportersnack

Nästa resa är Utsikten. Fråga ställd till EF Reseansvarig: Är det helt uteslutet att köra enligt mitt förslag från annan tråd? Menar om man lägger det som förslag först för att se hur många som skulle vara intresserade av ett sånt upplägg och isåfall lägger ut för anmälan.

Klistrar in här:

@Hansen sa:
Hisingen via Halmstad är visserligen tre mils omväg jämfört med att åka genom skogarna men dels tar man kanske in lite tid på E6:an, dels kanske det är fler som man får med sig utefter vägen då det är mitt i semestrar då många befinner sig på västkusten (nära från Mellbystrand till att kliva på i Halmstad och lätt att nå E6 även från Falkenberg och Varberg och Kungsbacka). Fattar att man i annat fall inte vill köra det hållet men just den gången kanske skulle det vara en idé? Så fyller man bussen bättre också. Alla betalar ju fullt pris för en plats såklart.

Gillad av:Jockeluring, Attesamme, Labila Kabila (3 totalt)
«13456789

Kommentarer

• Kanske inte rätt tråd. Men från säker källa mitt i smeten , så har det inte varit så bra stämning i truppen på många år????

Gillad av:Slangen, xonitex, Manne (3 totalt)
  • @lundino sa:
    Kanske inte rätt tråd. Men från säker källa mitt i smeten , så har det inte varit så bra stämning i truppen på många år????

Bra, hoppas det kan resultera i trepoängare i luriga bortamatcher. T ex mot Utsikten borta.

• @lundino sa:
    Kanske inte rätt tråd. Men från säker källa mitt i smeten , så har det inte varit så bra stämning i truppen på många år????

Säker källa och fyra frågetecken – hur hänger det ihop?

• Det ska så klart vara 4 !!!!

Gillad av:Platini (1 totalt)
    1. Blir det någon EF-buss nästa söndag?
    2. Går den isåfall någon alternativ rutt?
  • Semester och sommarlov. Visst borde vi köra en buss nu när vi är med och hugger på den Allsvenska platsen?

Gillad av:Lewinsky, papy, Hansen (3 totalt)
  • redigerade June 30

Resa är nu utlagd.

Bussen kommer gå via Värnamo-Borås-Göteborg om vi inte får in 7-8 st som vill hoppa på i Halmstad eller längs med E6an, intresse för detta skrivs här på forumet

https://east.memlist.se/event/11

Gillad av:Hansen, Zingo, papy (3 totalt)
  • Jag vill hoppa på längs e6 om resan går den vägen!

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • @cj9808 sa:
    Resa är nu utlagd.

Bussen kommer gå via Värnamo-Borås-Göteborg om vi inte får in 7-8 st som vill hoppa på i Halmstad eller längs med E6an, intresse för detta skrivs här på forumet

https://east.memlist.se/event/11

Strålande. :+1:

Vi som önskar hoppa på utmed E6 Halmstad-Göteborg om resan går det hållet:
    Hansen
    Attesamme

• Upp till fem resenärer utmed E6 så får ni anlita Hansens Färdtjänst...

• redigerade June 30

@Lindstig sa:
    Upp till fem resenärer utmed E6 så får ni anlita Hansens Färdtjänst...

haha, tåg-spårvagn blir det annars men hade inte tvekat på att åka med EF :)
    (kollar med några spekulanter till för påstigning i Halmstad)

• Jag hoppar på runt Falkenberg om det är möjligt.

• redigerade June 30

Då är vi tre men vi får ha en tydlig folksamling från Halland klar i god tid (inom en vecka) för att lägga om rutten.

• En söndag i goda vänners lag på resan till Allsvenskan. Det vill man ju inte missa.

• redigerade July 2

@Lindstig sa:
    En söndag i goda vänners lag på resan till Allsvenskan. Det vill man ju inte missa.

Vi är tre som gärna åker med från Halmstad/E6. ;)

• Undrar hur taggad JW är att vinna mot sin ett år äldre brorsa Erik som spelar i Utsikten? :mrgreen:

Undrar hur taggade EF är att vinna mot Karl Bohm? :skull:

• 18 omgångar kvar och vi ligger med bra hugg på kvalplatsen - ”aldrig ger vi upp”!

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • @Hansen sa:
    18 omgångar kvar och vi ligger med bra hugg på kvalplatsen - ”aldrig ger vi upp”!

Vadå kvalplats? Inte ens hälften av serien är spelad

• redigerade July 2

@Villenyblom sa:

@Hansen sa:
    18 omgångar kvar och vi ligger med bra hugg på kvalplatsen - ”aldrig ger vi upp”!

Vadå kvalplats? Inte ens hälften av serien är spelad

Till att börja med kvalplats. När vi nått den snackar vi direktuppflyttning men en sak i taget, sa Stig va. :)

• Har aldrig sett nya sjtärnskottet Gustafson. 19 år ung, men är det helt orimligt att han kan knipa JWs plats? Den senare är allt annat än het just nu.

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • redigerade July 3

Blir inte något med de 2-3 jag hoppades skulle hoppat på i Halmstad om tillfälle gavs utöver oss 3 som anmält intresse så jag har bokat kollektivtrafik och ni får hålla kvar den ordinarie resrutten. Jag hoppas att vi ses så många som möjligt på plats på Hisingen eller ett eventuellt uppladdningsställe innan dess.

Har vi förlorat på Hisingen någon gång förutom mot Torslanda 2009?

• Mirsad Basic vaktade P19:s mål senast så det är väl han eller Douglas Schwab som åker med till Utsiktenmatchen och då kanske får sitta bänk någon match till om Mathias stängs av i fler.

• Rodic blir, enligt egen utsagso till minboll.se, borta några dagar efter den skadan han ådrog sig mot Skövde (och som gjorde att han tvingades utgå). Jag får en känsla av att han inte är med mot Utsikten.

• @Calle01 sa:
    Rodic blir, enligt egen utsagso till minboll.se, borta några dagar efter den skadan han ådrog sig mot Skövde (och som gjorde att han tvingades utgå). Jag får en känsla av att han inte är med mot Utsikten.

Absolut dags för Bonnah att få chansen från start igen antingen på Rodic, med tanke på hans skada, eller Westermarks bekostnad. Sen tycker jag Kusu kan få vila och Drott komma in med lite mer glöd och energi men det lär väl inte hända.

Gillad av:Slangen, olka6806, penseln, Thojo (4 totalt)
  • @jores sa:

@Calle01 sa:
    Rodic blir, enligt egen utsagso till minboll.se, borta några dagar efter den skadan han ådrog sig mot Skövde (och som gjorde att han tvingades utgå). Jag får en känsla av att han inte är med mot Utsikten.

Absolut dags för Bonnah att få chansen från start igen antingen på Rodic, med tanke på hans skada, eller Westermarks bekostnad. Sen tycker jag Kusu kan få vila och Drott komma in med lite mer glöd och energi men det lär väl inte hända.

Kusu på plan, tack! Men Drott mot Hauksson ser jag gärna.

Gillad av:Anders (1 totalt)
  • Jag saknade energi på flera håll igår, och det är nog det Månz menade med sitt utrop i spelargången som SMP/min boll frågade honom om.
    Inne på samma spår: bort med Hauksson eller Kusu och in med Drott. Vet inte om det är deras fel eller tränarens, men innermittfältet får inte vara så passivt som igår. De måste pressa högt och vinna boll. De var till stor del deras fel att mittbackarna fick hantera så många svåra omställningar. Så fort Öster drev upp tempot och ökade pressen centralt hade Skövde jätteproblem att hänga med. Den inställningen måste finnas där från start mot Utsikten annars är det helt ajöss med toppstriden.
    PS Sälj Rochester och köp en bättre nia. Gillar Westermark vars attityd var bäst i laget igår, men det behövs en Per Cederqvist-typ som har 15 mål i sig DS

Gillad av:ÖIF135, Tompa, Slangen (3 totalt)
  • @Anders sa:
    Jag saknade energi på flera håll igår, och det är nog det Månz menade med sitt utrop i spelargången som SMP/min boll frågade honom om.
    Inne på samma spår: bort med Hauksson eller Kusu och in med Drott. Vet inte om det är deras fel eller tränarens, men innermittfältet får inte vara så passivt som igår. De måste pressa högt och vinna boll. De var till stor del deras fel att mittbackarna fick hantera så många svåra omställningar. Så fort Öster drev upp tempot och ökade pressen centralt hade Skövde jätteproblem att hänga med. Den inställningen måste finnas där från start mot Utsikten annars är det helt ajöss med toppstriden.
    PS Sälj Rochester och köp en bättre nia. Gillar Westermark vars attityd var bäst i laget igår, men det behövs en Per Cederqvist-typ som har 15 mål i sig DS

Kusu och Hauksson är ingen bra duo och det sa jag innan Kusu värvades också. De kompletterar inte alls varandra. Hade nästan varit skönt om någon verkligen hade blommat ut redan nu och sålts för stora pengar så att någon annan med en annan spelstil hade kunnat ta platsen.

Gillad av:gyros (1 totalt)
  • Ställ Måns,Kusu,Tatu utanför truppen om vi skall vara ett topplag.

• @penseln sa:
    Ställ Måns,Kusu,Tatu utanför truppen om vi skall vara ett topplag.

Berätta då vilken mittback du tar in istället för Månz och vilken ytterback du tar in istället för Tatu nu om en vecka.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • redigerade July 3

@Hansen sa:

@penseln sa:
    Ställ Måns,Kusu,Tatu utanför truppen om vi skall vara ett topplag.

Berätta då vilken mittback du tar in istället för Månz och vilken ytterback du tar in istället för Tatu nu om en vecka.

Lösningen är inte att ställa dem utanför utan att få dem att spela så bra som de visat att de kan. Problemet är inte att vi har dåliga spelare utan att de presterar långt under sin nivå.

Sen tycker jag rent allmänt att Tatu gjort det helt ok på en ovan position de senaste matcherna. Värre att de som spelar på sina ordinarie positioner inte gör det bättre.

Logga in eller registrera för att kommentera.