ÖSK borta

redigerade May 8 i Supportersnack

Stabil seger igår. Inget att gnälla på, matcher måste vinnas på olika sätt om man skall samla ihop 17-18 segrar över tid. Örebro borta nästa. Ett år som detta blir varje match en seriefinal. Laget ger oss äntligen lite segrar, dags för oss supportrar att matcha prestationen. Följ med och stötta laget, East Front ordnar resa! Anmäl dig så snart du kan!

https://www.eastfront.se/2022/05/osk-borta-14-5/

Gillad av:Lindstig, Labila Kabila, Manne (3 totalt)
«1345678

Kommentarer

• Intressant o se om Tufa är tuff nog att rotera bland manskapet eller köra med samma lag likt tidigare 3 matcher. Han måste ju vart allt annat än glad över alla felbeslut, felpassningar blandat med håglösa utflykter av alltför många spelare ute på planen, även om Norrby faktiskt gjorde det bra med stabilt o offensivt presspel; lugnt sitta i båten o taktfast tuffa på eller göra nån/några signifikanta ändringar, tror mer på första med nån förändring blandat med vad man kan hoppas sågningar (både inför gruppen o separat) o förklaring varför. Tror också han inte gör för stor grej utav det hela då vi faktiskt vann samt spelat grymt bra borta, ser det som 30-20-50% vinstchans 1 X 2 för oss. Spännande!!!

• redigerade May 9

@ÖÖIIFF sa:
    Intressant o se om Tufa är tuff nog att rotera bland manskapet eller köra med samma lag likt tidigare 3 matcher. Han måste ju vart allt annat än glad över alla felbeslut, felpassningar blandat med håglösa utflykter av alltför många spelare ute på planen, även om Norrby faktiskt gjorde det bra med stabilt o offensivt presspel; lugnt sitta i båten o taktfast tuffa på eller göra nån/några signifikanta ändringar, tror mer på första med nån förändring blandat med vad man kan hoppas sågningar (både inför gruppen o separat) o förklaring varför. Tror också han inte gör för stor grej utav det hela då vi faktiskt vann samt spelat grymt bra borta, ser det som 30-20-50% vinstchans 1 X 2 för oss. Spännande!!!

Skulle kunna tänka mig att Engqvist spelade sig närmare startelvan. Men vill nog isåfall se honom istället för Hauken. Kusu var riktigt blek senast men har också visat att han kan svänga rejält mellan enskilda matcher.

Sen undrar man ju hur det ser ut med Silverholts skada. Tar han tillbaka sin plats om han är hel?

Gillad av:ÖÖIIFF (1 totalt)
  • Det känns ovant med en tränare som inte är rädd för att ruska om i startelvan. Men det känns otroligt rätt med en sådan tränare. Mitt tips är ändå att Tufa kör med samma elva. Ska också bli intressant att se vad som händer när Silverholt är frisk. Jag kör gärna med Tatu/Pavic.

Gillad av:Manne, Petter Bengtsson (2 totalt)
  • Jag hoppas att Kusu får fortsätta. Hans ojämnhet är ”det enda” som avslöjar hans ringa ålder och erfarenhet. Får han trots detta gnugga på vecka ut och vecka in kommer hans kantighet att försvinna med tiden och vi har en riktig stjärna i vardande. Det ger också en fingervisning om Tùfas ledarskap. Är det ok att våga och misslyckas? Är det snarare alibispel (läs MRS) som belönas med bänken? Jag hoppas det!

Krossa ÖSK!

Gillad av:Platini, Slangen, Suppe, Zingo, Anders, DNA (6 totalt)
  • @Manne sa:
    Är det snarare alibispel (läs MRS) som belönas med bänken? Jag hoppas det!

Jag med! Man måste vilja nåt i fotboll. Det gjorde Kozica gott att få nöta bänk ett tag, detsamma kan mycket väl gälla MRS.

Gillad av:ubie67, Manne (2 totalt)
  • In med Engqvist och vi vänder spelet snabbare.Detta på bekostnad av Kusu som har varit en säkerhetsrisk med sitt drattande.

Gillad av:olka6806, Eriksson (2 totalt)
  • redigerade May 10

@Zingo sa:

@Manne sa:

Jag med! Man måste vilja nåt i fotboll. Det gjorde Kozica gott att få nöta bänk ett tag, detsamma kan mycket väl gälla MRS.

Det goda ledarskapet kan också låta Kusu vila. Att ha ett förtroende måste inte innebära att ges 100% speltid.

Att vila en spelare kan också ge möjlighet att reflektera och hålla glöden och koncentrationen uppe när man väl spelar. Detta gäller i ännu högre grad en yngre spelare.

Bänkas han utan förklaring eller med orden att han varit dålig eller för misstag, då är det däremot inget bra ledarskap.

Istf Kusu eller Hauk har Tufa också möjlighet att släppa in MRS , en position där han har gjort sina allra bästa Östermatcher.

I backlinjen tar jag än en gång ut Tatu, Berg och Stenberg först. Är Silver återställd tar jag ut honom före Pavic tack vare en högre defensiv stabilitet mot ett offensivt starkt ÖSK.

Gillad av:lidot, Zingo (2 totalt)
  • Att Kusu svajar i prestationerna vet vi sen tidigare. Mot ÖSK skulle han kunna vara bäst på plan istället, om han får starta. Enda anledningen jag ser till att eventuellt peta honom vore om han inte ser lika het ut på träningarna som exempelvis Engqvist.

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • @jores sa:
    Att Kusu svajar i prestationerna vet vi sen tidigare. Mot ÖSK skulle han kunna vara bäst på plan istället, om han får starta. Enda anledningen jag ser till att eventuellt peta honom vore om han inte ser lika het ut på träningarna som exempelvis Engqvist.

Ja. Kusu har potential att vara bäst varje gång han startar, men jag menar att det också kan vara ett sätt att hjälpa honom att hålla en hög koncentration på planen. Rätt hanterat, behöver det inte kommuniceras som petning eller som att sätta press på honom för att han varit dålig.

Att rulla på fler spelare är också att belysa vikten av att laget gör årets resa Tillsammans. Vi ska inte underskatta betydelsen för utvecklingen hos andra spelare som också ges speltid när någon vilar.

Gillad av:lidot, Hansen (2 totalt)
  • @Drillo sa:
    Det goda ledarskapet kan också låta Kusu vila. Att ha ett förtroende måste inte innebära att ges 100% speltid.

Helt rätt och riktigt. Det ena utesluter inte det andra.

• @Zingo sa:

@Manne sa:

MRS från start kan vara ett psykologiskt genidrag. H-e vad han skulle vara taggad!

• Att peta Kusu efter en dålig match på annat underlag när han var så bra mot Dalkurd borta känns lite förhastat. Särskilt när man kan gissa att Örebro har lite mer tyngd än Norrby och då kommer nog den starke Kusu till sin rätt

Gillad av:Calle01 (1 totalt)
  • @jon sa:
    Att peta Kusu efter en dålig match på annat underlag när han var så bra mot Dalkurd borta känns lite förhastat. Särskilt när man kan gissa att Örebro har lite mer tyngd än Norrby och då kommer nog den starke Kusu till sin rätt

Jag tycker också det kan finnas andra matcher som är lämpligare när det gäller att "vila" en spelare med Kusus potential. Förstår att många vill se Engqvist men ser inte riktigt att han ska in i denna match på bekostnad av exempelvis Kusu eller Kozica. Hauk var rätt osynlig mot Norrby, där kanske Tufa vill pröva Engqvist istället. Men säsongen är lång, det kommer skador och småskavanker, så jag tror Emil kommer få sina chanser ändå vad det lider.

• redigerade May 10

@jon sa:
    Att peta Kusu efter en dålig match på annat underlag när han var så bra mot Dalkurd borta känns lite förhastat. Särskilt när man kan gissa att Örebro har lite mer tyngd än Norrby och då kommer nog den starke Kusu till sin rätt

Finns det verkligen ett tyngre lag att möta än Norrby?

Hela mitt resonemang om det goda ledarskapet handlar om kommunikationen med spelarna. Att stå vid sidan, börja på bänken, eller vilas från startelvan är inte samma sak som att bänkas eller petas.

Personligen tror jag inte det finns några som helst risker med att vila en vanligtvis ordinarie spelare. Framförallt inte en yngre spelare med högt oktan, men med viss ojämnhet. Jag tror snarare det kan ha positiva effekter att inte vara given i startelvan.

I Kusus fall handlar de ibland ojämna prestationerna inte om brist på självförtroende, förtroende från tränare eller förmågan.

Gillad av:lidot (1 totalt)
  • Om man ska ställa över någon spelare för att ge Engqvist alt Rochester speltid så hade jag valt bort Hauksson. Båda spelarna gjorde sämre prestationer senast och bör därför ligga lika risigt till för en petning. Det jag har sett av Kusu/Hauk så känns det som att Kusu lämpar sig bättre på konstgräs än vad Hauk gör. Kusu har mycket speltid på konstgräs från sin tid i Norrköping som ger honom fördel här. Jag tror dock att vi får se firma Kusu/Hauk starta även i matchen mot ÖSK.

• Engqvist plockar bort Ekani med sin fysik och Kusu har övertag mot Seger rent defensivt och fysiskt samtidigt som båda två kan hitta ”fickan” mellan centrala mittfältare och mittbackar som ÖSK har haft jätteproblem med. Bara synd att Walker är skadad

Gillad av:ijo (1 totalt)
  • @Drillo sa:

@jon sa:

Finns det verkligen ett tyngre lag att möta än Norrby?

Hela mitt resonemang om det goda ledarskapet handlar om kommunikationen med spelarna. Att stå vid sidan, börja på bänken, eller vilas från startelvan är inte samma sak som att bänkas eller petas.

Personligen tror jag inte det finns några som helst risker med att vila en vanligtvis ordinarie spelare. Framförallt inte en yngre spelare med högt oktan, men med viss ojämnhet. Jag tror snarare det kan ha positiva effekter att inte vara given i startelvan.

I Kusus fall handlar de ibland ojämna prestationerna inte om brist på självförtroende, förtroende från tränare eller förmågan.

Tänkte kanske inte på tyngd som i tufft spel utan även pondus som att de kommer från allsvenskan och har många meriterade spelare.

• ÖSK kanske väljer Norrbys taktik på lördag. Men senast mot Östersund spelade de inte alls med så hög press.

• @Platini sa:
    ÖSK kanske väljer Norrbys taktik på lördag. Men senast mot Östersund spelade de inte alls med så hög press.

ÖSK är ett mer spelande lag och har inte samma intensitet i presspelet

• @Villenyblom sa:

@Platini sa:
    ÖSK kanske väljer Norrbys taktik på lördag. Men senast mot Östersund spelade de inte alls med så hög press.

ÖSK är ett mer spelande lag och har inte samma intensitet i presspelet

Konstgräset påverkar också möjligheten att utöva presspel.

•  Gillad av:Labila Kabila, NonPhixion (2 totalt)
  • Sláinte kör extraöppet på lördag från 12:30 och sänder matchen.
    Boka ditt bord innan dom tar slut på 0470-22488
    Nu färgar vi puben röd och blå.

Céad Míle Fáilte
    Forza Rödblått.

Gillad av:NonPhixion, Labila Kabila, lemon (3 totalt)
  • ÖSK har överklagat Jake Larssons avstängning på tre matcher. Oavsett om ärendet hinner bordläggas och beslutet blir positivt för ÖSK så bör Larsson ändå vara avstängd på lördag då han trots allt blev utvisad.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @Calle01 sa:
    ÖSK har överklagat Jake Larssons avstängning på tre matcher. Oavsett om ärendet hinner bordläggas och beslutet blir positivt för ÖSK så bör Larsson ändå vara avstängd på lördag då han trots allt blev utvisad.

Minns ni Johannesson efter Tvååker 2016?

Han fick ju två (hemma)matcher i rad då
    han var avstängd (och Strömberg istället levererade) men hann först göra matchens enda mål borta mot Norrby. Innan dess hade han varit avstängd hemmamatchen som kom efter Tvååker. Så alltså avstängd tre totalt men spelade en match efter den första av dessa. De jobbar inte så fort på Disciplinnämnden.

• Bussresan blir tyvärr inställd

• Förr brukade jag åka till Örebro i jobbet och tog linje 2 från resecentrum. Rent reflexmässigt valde jag alltid rätt sida i bussen, dvs. den sida som inte ger utsikt mot Behrn arena.

Hållplatsen efter Behrn heter för övrigt Österplan – och det känns ju lite bättre.

• @Platini sa:
    Förr brukade jag åka till Örebro i jobbet och tog linje 2 från resecentrum. Rent reflexmässigt valde jag alltid rätt sida i bussen, dvs. den sida som inte ger utsikt mot Behrn arena.

Hållplatsen efter Behrn heter för övrigt Österplan – och det känns ju lite bättre.

Förstår känslan. Bor i östra delen av Halmstad (”fel sida av Nissan”, inte alls så ”fint” som att bo på Öster i Växjö eller för den delen då på västra sidan om Nissan och bortåt det hållet) där det lokala laget heter Snöstorp-Nyhem och i folkmun/lokalmedia inte sällan kallas Österunionen. Fint. Finns också en gata där ett hus låg ute till försäljning för ett par år sedan på den fina adressen Östervägen 4. :)

Sorry för off-topic.

ÖSK away känns ihop med HBK hemma om exakt en vecka som vägvisare för säsongen. På förhand är jag helnöjd med två kryss, hoppas främst på att vi inte förlorar någon av matcherna. Trepoängare mer en bonus och inte nödvändigt för att hänga kvar i toppen.

Gillad av:Platini, Slangen (2 totalt)
  • Silverholt och Rochester tillbaka, däremot Månz borta

https://ostersif.se/a/infor-match-orebro-oster

• Ajaj.

Då får vi se om Casper får spela eller om det blir någon annan.

Logga in eller registrera för att kommentera.