Födelsedagsfest 28/5 – East Front fyller 30 år

I år firar East Front 30 år och nu hoppas vi att ni kommer att fira med oss. East Fronts födelsedagsfest äger rum i samband med hemmamatchen mot Jönköping Södra den 28:e maj.

Schema för dagen:

Kl. 13.00–15.00: Uppladdning på Visma arena i Tommy Svenssons Loungen

Kl. 15.00-17.00: Match Östers IF – Jönköping Södra

Kl 18.00–21.00: Efterfest och underhållning hos Sláinte (bokning krävs för garanterad sittplats se info nedan).

Bokning hos Sláinte

East Front har bokat upp 45 sittplatser, först till kvarn. När man bokar bord så betyder det att man även äter och ni ska även förbeställa mat (se meny nedan). I mån av plats gäller även dropp in, men vi rekommenderar att ni boka en plats.

Meny
Fish and chips + 1 Pint 199:-
Bangers and Mash + 1 Pint 199:-
Beef and Guinness Stew +1pint 219:-
Seafood Chowder + 1 pint 219:-
Priser är 49kr/59kr för EF ölen. 0,4L/0,5L. Det finns även alkoholfria alternativ.

Boka via telefon 0470-22488 mellan kl 12:00-16.00 måndag till lördag alternativt mail slaintevxo@gmail.com (Där måste man få en bekräftelse från oss att bokningen är gjord).

Gillad av:Labila Kabila, Lindstig, Christoffer, papy, Zingo, outdoor_miner, Calle01, McA, Lewinsky, Manne, Hansen (11 totalt)
«1

Kommentarer

• Nästan hälften av platserna är redan uppbokade, skynda......

Gillad av:Labila Kabila, Zingo, Hansen (3 totalt)
  • För fem år sedan, mot Norrby, var det rätt välfyllt på ståplats. Kan det bli något liknande mot J Södra?

• Kan meddela att det fylls på jäkligt bra med bokningarna.
    Efter bara en dag.
    Intresset för Öster och East Front är enormt.
    Får lite 2012 vibbar.

Bara ett fåtal platser kvar.
    Nu finns även East Fronts 30 års jubileum halsduk att köpa på Sláinte.

Gillad av:Zingo, Lewinsky, Pelle, Slangen, Labila Kabila, Hansen, Calle01, NonPhixion, lemon, Hulthan, ojabysupport (11 totalt)
  • redigerade May 3

Mycket fint initiativ, inte minst för en exilare.
    Sluttiden 21:00 satt för att det är då det är avspark i Champions League-finalen? :)

(Sedan har jag för mig att EF:s födelsedag är 5:e augusti eller möjligen 4:e. Så när det är hemmamatch onsdag 3:e augusti mot Utsikten vore det mycket lämpligt att hela Limträbalk Arena vrålar ut ett fyrfaldigt Manah-Manah-Manah-Manah för vårt älskade supportersällskap.)

Gillad av:Wallberg (1 totalt)
  • @Hansen sa:
    Mycket fint initiativ, inte minst för en exilare.
    Sluttiden 21:00 satt för att det är då det är avspark i Champions League-finalen? :)

(Sedan har jag för mig att EF:s födelsedag är 5:e augusti eller möjligen 4:e. Så när det är hemmamatch onsdag 3:e augusti mot Utsikten vore det mycket lämpligt att hela Limträbalk Arena vrålar ut ett fyrfaldigt Manah-Manah-Manah-Manah för vårt älskade supportersällskap.)

Vilken som är den exakta dagen svarade jag på i Östervjun. Sedan dess har jag glömt det och kommer inte åt din twittersida.

• redigerade May 5

Kom på att jag hade självtagna foton i ett album från firandet efter seriesegern i Superettan 2002. Ingen höjdarkvalitet men en rolig detalj är att vid hemkomsten från Stockholm Stadion firade vi på Espresso House som låg i exakt samma lokal där nu Sláinte huserar.

La ut fyra av fotona här:
    LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • @Hansen sa:
    Kom på att jag hade självtagna foton i ett album från firandet efter seriesegern i Superettan 2002. Ingen höjdarkvalitet men en rolig detalj är att vi hemkomsten från Stockholm Stadion firade vi på Espresso House som låg i exakt samma lokal där nu Sláinte huserar.

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

Älskar den rutiga mössan på första bilden. Har en likadan hemma. Har för mig den köptes in på mitten av 90 talet. Försökt få sonen att ha på den till skolan. Av någon anledning vägrar han. Har för mig att främst lag som utövade pseudosporter på is sålde sådana på den tiden.

• redigerade May 4

@Wallberg sa:

@Hansen sa:
    Kom på att jag hade självtagna foton i ett album från firandet efter seriesegern i Superettan 2002. Ingen höjdarkvalitet men en rolig detalj är att vi hemkomsten från Stockholm Stadion firade vi på Espresso House som låg i exakt samma lokal där nu Sláinte huserar.

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

Älskar den rutiga mössan på första bilden. Har en likadan hemma. Har för mig den köptes in på mitten av 90 talet. Försökt få sonen att ha på den till skolan. Av någon anledning vägrar han. Har för mig att främst lag som utövade pseudosporter på is sålde sådana på den tiden.

1994 tror jag att jag köpte en sådan samtidigt som den halsduk jag ännu bär (randig i ganska ljusa nyanser av röd och blå) samt en långärmad Diadoramatchtröja med nummer 11 på ryggen. Dvs typ allt som fanns i Souvenirboden inför Blåvitt hemma då Öster ledde Allsvenskan när den drog igång efter VM-uppehållet.

• redigerade May 4

@Hansen sa:

@Wallberg sa:

@Hansen sa:

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

1994 tror jag att jag köpte en sådan samtidigt som den halsduk jag ännu bär (randig i ganska ljusa nyanser av röd och blå) samt en långärmad Diadoramatchtröja med nummer 11 på ryggen. Dvs typ allt som fanns i Souvenirboden inför Blåvitt hemma då Öster ledde Allsvenskan när den drog igång efter VM-uppehållet.

Då antar jag att du liksom jag har den relativt gräsliga halsduken som är ensidig med (4?) pokaler. Alla sömmar lyser på baksidan. Kommer inte ihåg vad som står på den. Orkar tyvärr inte rota fram den just nu.

Den var nog snarare gjord för att nålas fast på en vägg i pojkrummet än att bäras runt halsen. Bra kvalitet i vilket fall. Kanske handsydd i Napoli.

• redigerade May 4

@Wallberg sa:

@Hansen sa:

@Wallberg sa:

@Hansen sa:

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

Då antar jag att du liksom jag har den relativt gräsliga halsduken som är ensidig med (4?) pokaler. Alla sömmar lyser på baksidan. Kommer inte ihåg vad som står på den. Orkar tyvärr inte rota fram den just nu.

Den var nog snarare gjord för att nålas fast på en vägg i pojkrummet än att bäras runt halsen. Bra kvalitet i vilket fall. Kanske handsydd i Napoli.

Ja den med mycket gult, även Värendsvallens hår var (skandalöst nog) gult. Den var nog från typ millenieskiftet dock. Har en sådan också.

• redigerade May 5

Vad gäller jubileumshalsduken så kan jag meddela att det hängde folk på låset igår när vi öppnade.
    Inte för att köpa mat eller dryck.
    Utan för att få händerna på en jubileumshalsduk.
    Det ringde även gamla avarter i panik till puben för att försäkra sig om att dom fick tag på en halsduk.
    Svischade mig så att jag kunde lösa ut ett par st innan dom tog slut.

Intresset är enormt.
    Kan meddela att vi endast har ett fåtal kvar. Tror jag, om ens det.
    Dom som finns dom finns. När dom är slut är dom slut.

Halsdukarna är ett intiativ av East Front.
    Alla pengar går oavkortat till East Front.
    Sláinte är bara glada och stolta att vi får möjligheten att sälja EF produkter.

28:e kommer att bli magiskt.
    Härligt hur cirkeln är sluten.
    Gamla expresso house där uppflyttningen till Allsvenskan 2002 firades efter miraklet på Stadion mot Café Opera, är nu Sláinte och East Fronts officiella supporterpub.

För Öster i tiden ❤️

Gillad av:Hulthan, Olofsson, Ruuben, rapparee_1, DNA, penseln, micke.sv, Hansen, Zingo, Labila Kabila, Virden, NonPhixion, Lucksmith, Anders, Lewinsky, Atiba, McA, Calle01, swindie74 (19 totalt)
  • redigerade May 5

Hur många fria öl får man för uppvisande av det här av East Front i WordArt skapade mästerverket, @Malmström ? :)

LÄNKTEXT

Vid den tiden (på 90-talet) var 500:- inte en spottstyver direkt (så vi var nog bara 4-5 stycken som gjorde den investeringen) men nu får man nästan skämmas då man bara går runt med ett medlemskort med ”Stödmedlem” på. Utöver det fina kortet på länken ovan då..

• Endast 10 platser kvar.
    Boka din plats på 0470-22488

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Endast 8 platser kvar.

Gillad av:Labila Kabila, ojabysupport, Hansen (3 totalt)
  • redigerade May 17

@Malmström sa:
    Endast 8 platser kvar.

Menar du att 37 av 45 ovan nämnda platser är bokade? För det finns andra platser också på drop-in-basis?

Minns någon hur många vi var på 20-årsfesten på Söder när tabellraden just spikats till 14-1-0 genom 2-0 mot Degen på Vallen?

• Nu är nästan alla sittplatser uppbokade.
    Har 4 platser kvar.
    Drop in funkar med. Men då är det ståplats eller baren som gäller.
    Vi har ett maxtak på 100 personer.
    60 av dom är uppbokade då det är sittplatserna.

Vi har ju öppet som vanligt. Puben är ju inte abonnerad.
    Så för dom som vill komma ner på drop in kan man inte räkna med att komma in.
    Då allmänheten kanske fyllt dessa platser.
    Men vi kommer att annonsera ut så mycket vi kan att det är East Front fest. Då kanske många väljer att låta Öster fansen få platserna och dom går till andra restauranger.

Vi ska pynta puben på lördag morgon/förmiddag.
    Om ni har halsdukar, flaggor ni vill ha upp. Kom förbi med dessa ASAP.

Forza rödblått.

Gillad av:Zingo, Pekka, rapparee_1, Jockeluring, Calle01, DNA, Lewinsky, NonPhixion, Labila Kabila, ojabysupport, Hulthan, xonitex, Manne (13 totalt)
  • Hoppas att gamla legender såsom Jonas Nilsson, Mikael Larsson, Mikael Friberg, Tobias Adrian, Niklas Jihde, Patrik Rask, Anders Krampell, Johan Petersson, Linn Broby, Johan Sundeby, Anna Rydén, Mattias Nässert, Niklas o Anders Sjösten, Christoffer Levinsson, Petter Ankkarberg och Kjell-Olof Nilsson kommer.

Gillad av:Hansen, Bissan (2 totalt)
  • redigerade May 26

@Lindstig sa:
    Johan Sundeby

Underbar man som själv föreslog (kanske på väg hem från Gunnilse away) att han om han skulle varit en av gladiatorerna i teveprogrammet Gladiatorerna skulle burit namnet ”Fridge”.

Här är han i keps sommaren 1997 på väg mot Bremen där han skulle köra vilse. (Anekdoten berättades återigen i ARPÖ för någon vecka sedan för att fira 25-årsjubileumet av den.)

LÄNKTEXT

Vore kul om ”Hinken” kunde dyka upp också. Han som körde ”Är det hörna?!” innan Ola P tog upp den.

•  Gillad av:Lewinsky, Pekka, Memory Man, penseln, Hansen, Calle01, JFA, papy, Zingo, korrsa, Manne (11 totalt)
  • Stort tack till alla som bidrog igår före, under och efter match. Det var verkligen ett värdigt firande. Satikens roligt dessutom! Och så fick vi ju en ny monsterhit på läktaren tack vare pubens tolkning av den genialiske Östertrubaduren. Vi ses snart igen!

Gillad av:Calle01, Hansen, Lewinsky, Lindstig (4 totalt)
  • @rapparee_1 sa:
    Stort tack till alla som bidrog igår före, under och efter match. Det var verkligen ett värdigt firande. Satikens roligt dessutom! Och så fick vi ju en ny monsterhit på läktaren tack vare pubens tolkning av den genialiske Östertrubaduren. Vi ses snart igen!

Verkligen tack till alla, till de som arrangerade, till Sláinte, till Östers IF och framför allt till East Front! Nu siktar vi mot fötti!

Gjorde någon en upptagning av den spontana tolkningen där vi snodde melodin från Östertrubaduren och skapade ramsa om att vi ska upp i Allsvenskan?

• @Hansen sa:

@rapparee_1 sa:
    Stort tack till alla som bidrog igår före, under och efter match. Det var verkligen ett värdigt firande. Satikens roligt dessutom! Och så fick vi ju en ny monsterhit på läktaren tack vare pubens tolkning av den genialiske Östertrubaduren. Vi ses snart igen!

Verkligen tack till alla, till de som arrangerade, till Sláinte, till Östers IF och framför allt till East Front! Nu siktar vi mot fötti!

Gjorde någon en upptagning av den spontana tolkningen där vi snodde melodin från Östertrubaduren och skapade ramsa om att vi ska upp i Allsvenskan?

Zvämpa har lagt ut låten/ramsan på Facebook

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • @Lindstig sa:

@Hansen sa:

@rapparee_1 sa:

Zvämpa har lagt ut låten/ramsan på Facebook

Kan någon fixa den i annat format för de som ej har sociala medier eller ska jag behöva till mig till en Österläktare i sommar för att få höra grannlåten? :)

• Här finns ett litet ljudklipp från festen. Det kommer nog nån till.. kvallen är sådär.. Kul hursomhelst. Vilken jävla pangfest!!

Gillad av:Hansen, Johannesson, DNA, Christoffer, KAX, Lewinsky, ASAP (7 totalt)
  • redigerade May 30

@ojabysupport sa:
    Här finns ett litet ljudklipp från festen. Det kommer nog nån till.. kvallen är sådär.. Kul hursomhelst. Vilken jävla pangfest!!

Jag hängde inte med på om det där med ”är det hörna” också var något som uppstod i stunden eller om det var en förskriven text? :)
    Den jag minns att vi kapade låten där vi ”sjöng” att vi ska upp i Allsvenskan i år - finns den också inspelad?

• @Hansen sa:

@ojabysupport sa:
    Här finns ett litet ljudklipp från festen. Det kommer nog nån till.. kvallen är sådär.. Kul hursomhelst. Vilken jävla pangfest!!

Jag hängde inte med på om det där med ”är det hörna” också var något som uppstod i stunden eller om det var en förskriven text? :)
    Den jag minns att vi kapade låten där vi ”sjöng” att vi ska upp i Allsvenskan i år - finns den också inspelad?

Jobbar på det!!!!

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • Jag hängde inte med på om det där med ”är det hörna” också var något som uppstod i stunden eller om det var en förskriven text? :)

Det finns en förskriven text!!

När livet känns bra
    Precis som det ska va
    När livet känns bra, min vän
    Så kan man missa
    (x2)

Men man får hoppas på det bästa

Är det hörna? Ja det.......

• Alla som inte var där (inkl. jag) prioriterade sitt liv fel.

Gillad av:Slangen, ojabysupport, KAX, Zingo (4 totalt)
  • @Jockeluring sa:
    Alla som inte var där (inkl. jag) prioriterade sitt liv fel.

Det blev faktiskt ännu bättre och roligare än jag hade hoppats på. Helt och hållet tack vare alla EF:are som kom dit.

Gillad av:Jockeluring, ojabysupport, Christoffer, Zingo (4 totalt)
  • Tack alla som kom till Sláinte och gjorde EF:s 30 års jubileum till en stor fest.
    Det var skitkul.
    Nu vet alla vart vi ska fira avancemanget till Allsvenskan någonstans i höst. (peppar peppar ????)
    Jinx jinx.

Gillad av:ojabysupport, Lewinsky, KAX, micke.sv, Zingo, swindie74, Christoffer (7 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.